![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am cunoscut doua studente la psihologie... E trist ca in acest domeniu atat de sensibil se lasa atata loc arbitariului pe diverse planuri (personal, concepte, practici). Nu spun ca nu exista oameni bine intentionati care isi ajuta cu adevarat semenii. E riscant sa mergi la psiholog la intamplare, asta observi si tu. Ar mai fi o problema legata de scaderea nivelului vietii duhovnicesti. Iisus ne invata sa ne luam crucea (vietii) si sa-L urmam, sfintii ne invata sa obtinem maximum de avantaje duhovnicesti din orice ispita. Psihologul ne invata sa incercam cumva sa evitam crucea, sa fugim de ea. Aici e loc de comentarii. Atunci cand infiintez un topic, ma gandesc daca problema respectiva e de interes general sau individual. Daca ma priveste doar pe mine, atunci alerg la rugaciune si Dumnezeu imi ofera raspunsul. De aceea Ii multumesc pentru toate: pentru bucurii si pentru necazuri, pentru prieteni si pentru dusmani, pentru castig si pentru paguba, pentru sanatate si pentru boala, caci toate spre mantuire mi le-a daruit. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deocamdată spun doar că am întâlnit de multe ori această perspectivă, acest mod de interpretare a raportului dintre Hristos Domnul și ... psiholog. Raportul e din capul locului comic (prin amestecarea diferențelor de nivel - între Dumnezeu și pământeanul din domeniul psi) și totodată generator de variate confuzii. O astfel de perspectivă își are rădăcinile, cred, în lipsa de cunoștințe a oamenilor cu privire la profesiile psi. În țara noastră circulă multe mituri legate de psiholog: ba că e un fel de dumnezeu, ba că are puteri magice, ba că e un om foarte inteligent și omniștient, ba că nu are defecte ori probleme personale, ba că îți citește gândurile, ba că e viclean, ba că e manipulator (și este, uneori! în sens terapeutic, însă, precum doctorul sau părintele, în unele situații), ba că e adversar al Bisericii etc. Sursa majoră a acestei reprezentări eronate o constituie, cred, insuficienta și incorecta popularizare a serviciilor psi de către psihologi. Ce se face acum în școli și mai ales în media e mai degrabă generator de confuzii, decât de clarificare. Poate, cu anii, s-or mai schimba lucrurile. O altă posibilă sursă a confuziei poate fi, însă, chiar neînțelegerea, fie și la nivel bazal, a Dumnezeirii. Nu se poate să Îl cunoști pe Dumnezeu, fie și din auzite și totodată să mai crezi că psihologii sunt o echipă/formație/breaslă specializată în a-L concura, ori contrazice, în mod programatic, pe Dumnezeu. Ar mai fi și "obiectul" de studiu și de intervenție al psihologilor: sufletul omenesc. În mod tradițional, perspectiva de abordare a sufletului a fost religioasă și filosofică. Raportat la această tradiție, psihologia face anumite delimitări din capul locului. Pentru a ști ce e un psiholog (și ce e psihologia), e important mai întâi să înțelegem ce nu este. O variantă tristă a acestei nedelimitări se află chiar la slujitorii Bisericii, uneori. Un părinte foarte prețuit la noi în țară a spus răspicat la Trinitas TV, criticînd o tendință destul de răspândită la noi, din păcate: slujirea preotului nu e în nici un caz să facă psihologie. Ci duhovnicie. Dar unii nu pricep, deocamdată, diferența. În fine, trebuie să adaug și o opinie personală pe care mulți nu o vor accepta, probabil: în țările apusene, psihologia (mai întâi prin disciplinele de origine, de orientare psihanalitică) a dat tonul acestor confuzii (Freud era ateu într-o lume catolică, iar Jung fiu al unui pastor protestant) iar Biserica i-a ținut isonul. Cred că este o limită serioasă a B.C. și a B.P modul în care a propulsat psihologia, oarecum pe aceeași treaptă sau, în imediată tangență, cu Biserica. Au ajuns chiar să gândească, culmea aberației, că psihoterapia e o etapă indispensabilă (o condiție necesară) a înduhovnicirii și mântuirii omului. Un creștin răsăritean nu vede în ruptul capului lucrurile în acest mod. Este o gravă neînțelegere la mijloc. Însă noi, ortodocșii, ar trebui să nu ne așezăm în replică - la polul opus al fraților apuseni. Ci ar fi nimerit și folositor să punem fiecare lucru la locul lui și să ne folosim, după situație: de psiholog, atunci când problemele noastre sunt de competența psihologului, respectiv de duhovnic atunci când ne confruntăm cu ispite și încercări de natură, evident, duhovnicească. Last edited by cezar_ioan; 02.09.2013 at 01:16:06. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
O problema la noi in tara, cel putin pare sa fie lipsa increderii poporului in profesionalismul diversilor specialisti : doctori, profesori, psihologi, preoti, politisti, judecatori, etc. Probabil daca toata lumea stie cum se trece prin scoala copiind si plagiind, nimeni nu se mai asteapta ca unii chiar sa invete. Iar cei care intr-adevar isi iubesc profesia si inca mai cred in ea, trebuie sa munceasca de zece ori mai mult pentru a invinge prejudecatile ce s-au creat.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ferește.
Doamne miluiește. Doamne mîntuiește. Doamne Iisuse, fraților, cîtă nebunie! Ce ați putut scrie aici, în topicul ăsta! Numai Adevărul nu. De unde s-a plecat și unde a-ți ajuns. Judecarea preoților e ca mersul la piață. Ce piață încă! În piață e liniște de mormînt, față de ce-i aici. Doamne ai milă. Doamne ferește. Nu vă judec eu, o să vă judece Domnul. Doamne ajută-mă să nu intru și eu în piața asta stricată. Am venit doar să las un răspuns. Răspunsul creștinesc. (ortodox, se înțelege, singurul răspuns creștinesc e cel ortodox, alt creștinism nu există, e erezie) Iată răspunsul creștin: "Căci femeia măritată e legată, prin lege, de bărbatul său atâta timp cât el trăiește; iar dacă i-a murit bărbatul, este dezlegată de legea bărbatului." Romani 7, 2 "Iar celor ce sunt căsătoriți, le poruncesc, nu eu, ci Domnul: Femeia să nu se despartă de bărbat! Iar dacă s-a despărțit, să rămână nemăritată, sau să se împace cu bărbatul său; tot așa bărbatul să nu-și lase femeia." I Corinteni 7, 10-11 "Femeia este legată prin lege atâta vreme cât trăiește bărbatul ei. Iar dacă bărbatul ei va muri, este liberă să se mărite cu cine vrea, numai întru Domnul." I Corinteni 7, 39 Ereziile romano-catolice nu învață creștinismul, ci ereziile sale întunecate. Iar "preoții" lor sunt slujitorii diavolului, a întunericului, a minciunii, ca toate ereziile romano-catolice. E greșit să nu se dea dezlegare pentru divorț. Adulterul e singurul motiv recunoscut de Biserică pentru care se săvîrșește slujba divorțului, iar asta după sentința juridică cu răspuns clar că divorțul a fost din cauza adulterului, preacurviei. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 06.10.2013 at 03:16:16. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Indiferent de metehnele pacientului, rolul psihologului este de a-l face pe acesta sa se simta bine in pielea sa: adica sa se accepte cum e, nu sa se schimbe pe sine. Ori, este stiut, ca singurul, care a revolutionat omenirea este Iisus Hristos, iar El ne cere sa ne schimbam in bine, sa ne indepartam de pacate si sa devenim Omul nou. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Stie cineva sa ma lamureasca despre obiectul de studiu si de actiune al psihologiei ?
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Psihologia (din limba greacă: ψυχή psyché = suflet, λόγος logos = știință) este știința care studiază comportamentul uman, inclusiv funcțiile și procesele mentale ca inteligența, memoria, percepția, precum și experiențele interioare și subiective cum sunt sentimentele, speranțele și motivarea, procese fie conștiente, fie inconștiente. În acest cadru general al activității psihice distingem următoarele categorii: Conținut psihic sau de conștiință: elementul care, intr-un moment determinat, face obiectul unei funcțiuni psihice. Funcțiuni psihice: modalitatea specifică a activităților conștiente independent de conținutul lor. Mecanisme psihice: modalitatea specifică a activităților inconștiente. Sfere sau straturi psihice: ansamblul de funcțiuni și mecanisme comune unei anumite funcțiuni psihice (de ex.: sfera afectivă, sfera cognitivă etc.). Tipul psihologic: ansamblul caracteristicilor individuale intelectuale, afective și voluntare care pot fi schematizate într-un mod abstract (personalitatea). Psihologii adoptă diverse modalități în studiul activității psihice. De exemplu, psihologia experimentală folosește metode știițifice în descrierea și înțelegerea cauzelor și relațiilor reciproce ale unor procese diferite cum sunt percepția, învățarea, memorizarea și comportamentul social. Psihologia umanistică face mai de grabă investigații calitative pentru a cerceta experiențele subiective ale ființelor umane. De la înființarea primului laborator experimental de psihologie de către Wilhelm Wundt în 1879 la Universitatea din Lipsca (Leipzig), psihologia s-a separat treptat de filozofie, din care provenea, pentru a deveni o specialitate de sine stătătoare cu o serie de direcții și subspecialități, care dispun doar în parte de un limbaj comun. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
aceste propoziții de care s-ar amuza trei sferturi din elevii mei dintr-a zecea....:)))) P.S. Sunt cel puțin 3 perle în caraghiosul text pe care l-ați postat. Pentru fiecare dintre ele eu acord nota 1 (urmînd să fac niște vrăji, în următoarele săptămâni, pentru a adăuga un zero) elevului de clasa a X-a. http://dunastu.files.wordpress.com/2...sihologie1.pdf Un curs mediocru (altul nu am găsit pe net), fad și plicticos, însă acest curs are meritul de a expune multe chestiuni de bază, chiar dacă într-o limbă de lemn... Prof. Negovan e o doamnă foarte harnică și serioasă. În lipsa oricărui talent pentru psihologie, pedagogie și redactare atractivă, găsim totuși o compilare făcută cu seriozitate, cu simț de răspundere ș.a. Merită citit! Last edited by cezar_ioan; 08.10.2013 at 01:21:23. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Isotherm Apesi butonul "Talk" si scrii comentariul. |
|