Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.07.2013, 21:12:39
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul

Mai este un argument pe care l-am adus înainte, și voi relua ceea ce am spus: Nu se susține ceea ce par că ar spune respectivele fotografii, iar argumentul foarte clar este că, după părerea mea, nu doar acel om botezat trebuia să strălucească așa. Având în vedere că acolo sunt și preoți, care nu doar că sunt botezați, dar mai au și harul preoției, mai se și împărtășesc din Sfintele Taine, în mod normal ar fi trebuit să strălucească și ei, și chiar mai mult decât acel individ botezat. Raționamentul este foarte simplu. Dacă acea poză ar fi surprins harul Botezului, atunci vă întreb dacă ceilalți credincioși, plus preoții sunt sau nu lipsiți de harul dumnezeiesc, și mai precis aici de harul botezului? Dacă am merge pe raționamentul articolului ar trebui să concluzionăm că doar acel om ar avea har, iar ceilalți, inclusiv preoții nu ar avea pentru că nu le strălucește imaginea în poză. Ceea ce este absurd. De aceea părerea mea este că ceea ce par că ar spune acele fotografii nu se susține din punct de vedere logic. Și prin urmare nu se poate trage vreo concluzie pe baza lor (concluzia privitoare la "marea confirmare").
"Si daca nu am pacatui niciodata dupa botez, ar trebui sa ramanem pentru totdeauna sfinti ai Domnului, sfintiti, neprihaniti si liberi de toata necuratia trupului si a sufletului. Dar problema este ca noi crestem in statura, dar nu crestem in har si in cunoasterea lui Dumnezeu, asa cum a sporit Domnul nostru Iisus Hristos; din contra, ajungem incetul cu incetul din ce in ce mai ticalosi si pierdem harul Prea-Sfantului Duh al lui Dumnezeu, devenind pacatosi in diferite grade, si oameni foarte pacatosi. " Sfantul Serafim de Sarov

Daca toti cei prezenti ar fi fost proaspat botezati atunci deodata cu acea femeie , cu totii ar fi stralucit la fel.

Insa cum la fecare a trecut ceva timp de la botez , pacatuind, asadar iata-ne pacatosi in diferite grade si oameni foarte pacatosi. Si mai avem pretentia sa stralucim in har.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 30.07.2013 at 21:29:03.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 31.07.2013, 09:07:33
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
"Si daca nu am pacatui niciodata dupa botez, ar trebui sa ramanem pentru totdeauna sfinti ai Domnului, sfintiti, neprihaniti si liberi de toata necuratia trupului si a sufletului. Dar problema este ca noi crestem in statura, dar nu crestem in har si in cunoasterea lui Dumnezeu, asa cum a sporit Domnul nostru Iisus Hristos; din contra, ajungem incetul cu incetul din ce in ce mai ticalosi si pierdem harul Prea-Sfantului Duh al lui Dumnezeu, devenind pacatosi in diferite grade, si oameni foarte pacatosi. " Sfantul Serafim de Sarov

Daca toti cei prezenti ar fi fost proaspat botezati atunci deodata cu acea femeie , cu totii ar fi stralucit la fel.

Insa cum la fecare a trecut ceva timp de la botez , pacatuind, asadar iata-ne pacatosi in diferite grade si oameni foarte pacatosi. Si mai avem pretentia sa stralucim in har.
Vedeți că mai există și alte argumente, ăsta nu este singurul. Oricum nu l-ați contrazis, pentru că în logica dumneavoastră toți creștinii sunt niște păcătoși de moarte, inclusiv preoții și credincioșii care se împărtășesc cu Sfintele Taine și unii mai au și harul preoției. Și v-am spus, acela nu este singurul botez ortodox de pe fața pământului. Păcat că încercați să îl amestecați pe sfântul Serafim de Sarov în erorile și superstițiile voastre. Și apropo nu a dovedit nimeni că în pozele acelea ar fi vorba despre vreo strălucire a harului lui Dumnezeu; este vorba despre o simplă speculație a unora care vor să își "argumenteze" un punct al lor de vedere și atât.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 31.07.2013, 23:15:14
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Vedeți că mai există și alte argumente, ăsta nu este singurul. Oricum nu l-ați contrazis, pentru că în logica dumneavoastră toți creștinii sunt niște păcătoși de moarte, inclusiv preoții și credincioșii care se împărtășesc cu Sfintele Taine și unii mai au și harul preoției. Și v-am spus, acela nu este singurul botez ortodox de pe fața pământului. Păcat că încercați să îl amestecați pe sfântul Serafim de Sarov în erorile și superstițiile voastre. Și apropo nu a dovedit nimeni că în pozele acelea ar fi vorba despre vreo strălucire a harului lui Dumnezeu; este vorba despre o simplă speculație a unora care vor să își "argumenteze" un punct al lor de vedere și atât.
Cine este fara de pacat acesta sa arunce cu piatra a spus Hristos. da consider ca noi oamenii suntem pacatosi in diferite grade. Si da, cei care se impartasesc sunt pacatosi, ca doar Hristos pentru noi a venit , nu a venit pentru sfinti, iar Impartasania de aceea este medicament sa vindece de pacat pacatosii.

Si nu am spus pacatosi de moarte , astea sunt cuvinte pe care mi le bagati in gura intentionat.

Nu sunt superstitioasa, iar cu erorile, nu stiu , poate aveti Duhul Sfant de le vedeti clar toate. Eu prefer sa imi spuna duhovnicul daca sunt in eroare nu un anume domn Decebal de pe un forum.

Apropo, Sf. Grigore Palama vorbeste acolo despre Dumnezeu ca persoana care este Lumina necreata. Despre lumina necreata vorbeste acolo. Si cine poate ajunge sa fie vrednic de vederea lui Dumnezeu?

Lumina de pe fetele sfintilor este har, si Duh Sfant nu Dumnezeu insusi adica lumina necreata.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #4  
Vechi 31.07.2013, 23:20:38
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Vad ca se confunda aici harul si lucrarea Duhului Sfant cu lumina necreata care este Dumnezeu. Deci se confunda persoanele Sfintei Treimi. Se iau citate din sfinti si se potrivesc cum se vrea de fiecare ca sa isi justifice parerile.

Eu sunt de parere, dar e doar o parere, sa nu dati cu piatra, ca toti cei care am scris aici pe acest thread, sa lasam threadul acesta inchis aici, si sa mergem un pic la rugaciune ca sa ne mai smerim.

Nu am vrut sa spun desi am sesizat aceasta de cand a fost postat citatul din Sf. Grigore Palama. Nu vroiam sa supar.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca

Last edited by dobrin7m; 31.07.2013 at 23:24:41.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 31.07.2013, 23:48:28
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Vad ca se confunda aici harul si lucrarea Duhului Sfant cu lumina necreata care este Dumnezeu. Deci se confunda persoanele Sfintei Treimi. Se iau citate din sfinti si se potrivesc cum se vrea de fiecare ca sa isi justifice parerile.
Sa nu ne incurcam, harul este energia necreata care izvoraste din Dumnezeu, adica lumina necreata.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.08.2013, 00:19:13
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Mihaela și Cătălin: care este pentru voi raportul dintre har și Duhul Sfânt?
Vă întreb pentru că modul cum v-ați exprimat în ultimele postări nu e clar pentru mine.
Harul e același cu Persoana Duhul Sfânt?
Harul e o lucrare aparte a Tatălui?
Dacă harul e vizibil, luminos, să înțeleg că lumina amintită este Duhul Sfânt?

V-aș mulțumi, frățește, dacă ați limpezi chestiunea (mai exact, vă cer să vă precizați poziția).

P.S. Cătălin, spui că harul s-a pogorât la Cincizecime. Să înțeleg de aici, din modul cum ai formulat, că harul și Duhul Sfânt sunt unul și același "lucru"?

Last edited by cezar_ioan; 01.08.2013 at 00:23:02.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.08.2013, 01:32:37
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Mihaela și Cătălin: care este pentru voi raportul dintre har și Duhul Sfânt?
Vă întreb pentru că modul cum v-ați exprimat în ultimele postări nu e clar pentru mine.
Harul e același cu Persoana Duhul Sfânt?
Harul e o lucrare aparte a Tatălui?
Dacă harul e vizibil, luminos, să înțeleg că lumina amintită este Duhul Sfânt?

V-aș mulțumi, frățește, dacă ați limpezi chestiunea (mai exact, vă cer să vă precizați poziția).

P.S. Cătălin, spui că harul s-a pogorât la Cincizecime. Să înțeleg de aici, din modul cum ai formulat, că harul și Duhul Sfânt sunt unul și același "lucru"?
in postarea mea de mai sus am spus citand de aici: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...esc-69155.html

"Harul este o energie necreata, izvorand continuu din fiinta dum*nezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. El este, deci, lucrarea ce*lor trei Persoane ale Sfintei Treimi, iar ca energie simtitoare este re*varsata de Sfantul Duh peste toti crestinii, ca "ungere imparateasca" pentru chemarea de a domni cu Mantuitorul, in veacul viitor, sfintiti si desavarsiti in El. De aceea, Sfantul Apostol Pavel sfarseste cea de a doua sa Epistola catre Corinteni cu binecuvantarea treimica : "Harul Domnului nostru Iisus Hristos si dragostea lui Dumnezeu (Tatal) si im*partasirea Sfantului Duh sa fie cu voi, cu toti" (13, 13)."
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #8  
Vechi 01.08.2013, 17:36:41
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Harul e același cu Persoana Duhul Sfânt?
Harul e o lucrare aparte a Tatălui?
Dacă harul e vizibil, luminos, să înțeleg că lumina amintită este Duhul Sfânt?
V-aș mulțumi, frățește, dacă ați limpezi chestiunea (mai exact, vă cer să vă precizați poziția).
P.S. Cătălin, spui că harul s-a pogorât la Cincizecime. Să înțeleg de aici, din modul cum ai formulat, că harul și Duhul Sfânt sunt unul și același "lucru"?
Eu am mai scris despre acest lucru de foarte multe ori, dar iti raspund. Daca stii povestea cu lupul, un ciobanas tot facea glume si ii speria ca vine lupu. A facut-o de cateva ori pana s-au obisnuit ceilalti, iar cand chiar a venit lupul nimeni nu i-a mai sarit in ajutor, desi striga mai tare decat in alte dati.
Am spus asta pentru ca de cele mai multe ori mesajele tale sunt rautati sau ironii, chiar si cand spui ca ai o intentie buna e greu acum sa mai stii daca e asa sau nu.
Catehismul ne spune exact despre ce e vorba, ca sa nu vobesc din "intelepciunea" mea: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism10.html
"236. Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El?
Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui.
237. Lucrarea aceasta prin care Duhul Sfant ne uneste cu Hristos si lucreaza in noi, impreuna cu noi, la mantuirea noastra, nu are un nume deosebit?
Are. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. De aceea se spune ca ne mantuim prin har, sau ne unim cu Dumnezeu prin har, sau ne indumnezeim, sau ne facem dumnezei dupa har. "
Reply With Quote
  #9  
Vechi 01.08.2013, 00:55:01
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sa nu ne incurcam, harul este energia necreata care izvoraste din Dumnezeu, adica lumina necreata.
Poate m-am exprimat gresit Harul este lucrarea Sfintei Treimi nu Sfanta Treime.
Consider ca Sf. Grigore Palama in textul indicat vorbeste de Insusi Dumnezeu adica Sfanta Treime si nu doar de lucrarea Sfintei Treimi. Cand am simtit harul , noi ca oameni am simtit energia necreata. Lumina necreata care este Dumnezeu cine o poate vedea?! doar Sfintii.



Harul este o energie necreata, izvorand continuu din fiinta dum*nezeiasca a celor trei Ipostasuri dumnezeiesti. El este, deci, lucrarea ce*lor trei Persoane ale Sfintei Treimi, iar ca energie simtitoare este re*varsata de Sfantul Duh peste toti crestinii, ca "ungere imparateasca" pentru chemarea de a domni cu Mantuitorul, in veacul viitor, sfintiti si desavarsiti in El. De aceea, Sfantul Apostol Pavel sfarseste cea de a doua sa Epistola catre Corinteni cu binecuvantarea treimica : "Harul Domnului nostru Iisus Hristos si dragostea lui Dumnezeu (Tatal) si im*partasirea Sfantului Duh sa fie cu voi, cu toti" (13, 13).

Prin urmare, noi credem într-un singur Dumnezeu, într-un singur principiu, fără de început, necreat, nenăscut, nepieritor și nemuritor, veșnic, infinit, necircumscris, nemărginit, infinit de puternic, simplu, necompus, necorporal, nestricăcios, impasibil, imuabil, neprefăcut, nevăzut, izvorul bunătății și al dreptãții, lumină spirituală, inaccesibil; putere, care nu se poate cunoaște cu nici o măsură, ci se măsoară numai cu propria ei voință. Căci poate pe toate câte le voiește. Creeazã toate fãpturile, vãzute și nevãzute, le ține și le conservă pe toate, poartă grijă de toate, le stăpânește pe toate, le conduce și împărățește peste ele în o împărăție fără de sfârșit și nemuritoare fără să aibă potrivnic, pe toate le umple și nu este cuprins de nimic, ba mai mult, ea cuprinde universul, îl ține și îl domină. Străbate toate ființele fără să se întineze, este mai presus de toate, este în afară de orice ființă, pentru că este supraființială, mai presus de cele ce sunt, mai presus de Dumnezeire, mai presus de bine, mai presus de desăvârșire. Ea delimiteazã toate începătoriile și toate cetele și stă mai presus de orice începãtorie și ceatã, este mai presus de ființă, de viață, de cuvânt, de idee. Este însăși lumina, însăși bunãtatea, însăși viața, însăși ființa, pentru cã nu are existența sau ceva din cele ce sunt de la altcineva. El este izvorul existenței pentru cele care există, al vieții pentru cei vii, al rațiunii pentru cei care participă la rațiune și pentru toți cauza bunătăților.Cunoaște toate înainte de facerea lor.

Credem într-o singură ființă, într-o singură Dumnezeire, într-o singură putere, într-o singură voință, într-o singură activitate, într-un singur principiu, într-o singură stăpânire, într-o singură domnie, într-o singură împărăție, cunoscută în trei ipostase desăvârșite, dar adoratã într-o singurã închinăciune, mărturisitã și adorată de toată făptura rațională. Ipostasele sunt unite fără să se amestece și despărțite fără să se despartă.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #10  
Vechi 01.08.2013, 01:05:38
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Cine a simtit harul atunci stie ca harul nu este tot una cu Dumnezeu Insusi.
Simt si stiu ce vreau sa spun dar poate nu stiu sa explic, ma iertati de aceasta neputinta.

Multi monahi se indreaba despre cei mai induhovniciti daca s-au invrednicit de a vedea lumina necreata insa aproape toti au simtit macar odata harul purtat de Duhul Sfant.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
Răspunde