Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #21  
Vechi 07.06.2013, 21:09:48
VladCat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Ma bucur ca iti place. Majoritatea femeilor (chiar a crestinelor ma tem) l-ar considera misogin.
Reply With Quote
  #22  
Vechi 17.07.2013, 15:27:54
VladCat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Arhim. Zaharia: SĂ PRESCHIMBĂM STĂRILE NOASTRE PSIHOLOGICE ÎN STĂRI DUHOVNICESTI

- Ați vorbit despre oamenii din ziua de azi, doritori de plăceri și confort. Așadar, care este locul sentimentelor în viața noastră?

- Toți avem sentimente, dar acestea sunt în realitate o expresie a „omului vechi” și Dumnezeu ne cere să ne dezbrăcăm de acest „om vechi” (Ef. 4:22) și de sentimente. Trebuie să convertim aceste sentimente, care sunt de natură psihologică (sufletească) în simțiri și trăiri duhovnicești.

- Ați putea defini sentimentele?

- De exemplu, mi se întâmplă ceva și, din această cauză, simt o mare bucurie. Pot să trăiesc aceasta psihologic, să mă bucur și să fiu cu adevărat fericit, sau pot preschimba acest sentiment de fericire în trăire duhovnicească. De îndată deschid o conversație cu Dumnezeu și încep să-I dau mulțumită Domnului, așa încât, în loc ca acesta să fie un sentiment pur psihologic, el devine o bucurie duhovnicească, o energie spre împreuna-vorbire cu Dumnezeu. Dacă am un sentiment de tristețe și sunt grozav de necăjit pentru că, să spunem, mi-a murit mama sau cel mai bun prieten sau altă năpastă a căzut asupra mea, îmi voi vărsa inima înaintea lui Dumnezeu, precum Prorocița Ana (cf.1 Împ. 1:4-28), și voi folosi această energie a tristeții prefăcând-o în energie de rugăciune înaintea lui Dumnezeu.

Părintele Sofronie obișnuia să spună că nu putem trăi o viață monahală adevărată dacă nu învățăm să preschimbăm stările noastre psihologice în stări duhovnicești. Și cum facem aceasta? Îngăduim(...)

sursa:http://acvila30.ro/arhim-zaharia-de-...-duhovnicesti/
Reply With Quote
  #23  
Vechi 17.07.2013, 17:02:24
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Eu nu inteleg materialul.
Suntem sentimentali intr-o oarecare masura,altii mai mult altii mai putin;cand vedem ca nu se mai poate cu atata sentimentalism si simtim ca ne vine de hac,sa nu uitam sa ne rugam si sa-I spunem Domnului neputintele noastre.

Iar Sfanta Fecioara a suferit cumplit vazandu-si Fiul atat de aspru maltratat,ca doara nu L-a privit cu o pace duhovniceasca si cu resemnare?!?!

Cum adica homesexualismul este sentimental?
Materialul este mai greu de inteles si pentru ca este rostit intr-un anumit context. Cu siguranta suntem sentimentali, insa depasirea acestui nivel este de dorit, este ca si cum am nazui spre o traire duhovniceasca superiora (fara Dumnezeu nu putem face asta).

Sunt multe lucruri profunde in cuvantul Staretului Efrem, care cer mai mult de o simpla citire, insa este important ca sentimentalismul trebuie si poate fi depasit, pentru a accede la o traire superioara lui.
Reply With Quote
  #24  
Vechi 17.07.2013, 17:20:46
Ekaterina's Avatar
Ekaterina Ekaterina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.03.2012
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.284
Implicit

Citat:
În prealabil postat de VladCat Vezi mesajul
Ma bucur ca iti place. Majoritatea femeilor (chiar a crestinelor ma tem) l-ar considera misogin.
Cum sa-l consideram misogin cand da asemenea sfaturi sotului? :-) Rar intalnesti un preot care sa acorde o atentie atat de mare femeii (sotiei) si sa il convinga pe barbat (sot) ca trebuie sa fie atent, nobil, rabdator, iubitor, tandru, etc. sa il faca constient de calitatile femeii dar si de defectele ei, pentru care intr-o mare masura responsabil este comportamentul gresit al sotului.

Sunt multe sfaturi care pot salva o casnicie, sau sa faca ca aceasta sa fie una odihnitoare, in care cei doi soti sa traiasca fericiti. Imi place in mod deosebit acest sfat: Soției nu trebuie să-i ascundeți nimic, pentru că va veni vremea când veți fi descoperiți. Să-i spuneți totul și să vă consultați cu ea în toate. :-))
Reply With Quote
  #25  
Vechi 17.07.2013, 20:43:56
andrei_elena's Avatar
andrei_elena andrei_elena is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.12.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 51
Implicit

Citat:
În prealabil postat de VladCat Vezi mesajul
Părintele Sofronie obișnuia să spună că nu putem trăi o viață monahală adevărată dacă nu învățăm să preschimbăm stările noastre psihologice în stări duhovnicești. Și cum facem aceasta? Îngăduim(...)

sursa:http://acvila30.ro/arhim-zaharia-de-...-duhovnicesti/
da... superb exprimat
__________________
„Nimic nu costă mai mult decât neștiința.“ Grigore Moisil
Reply With Quote
  #26  
Vechi 17.07.2013, 22:35:06
VladCat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ekaterina Vezi mesajul
Soției nu trebuie să-i ascundeți nimic, pentru că va veni vremea când veți fi descoperiți. Să-i spuneți totul și să vă consultați cu ea în toate. :-))
sa luam aminte :)))))))))))
Reply With Quote
  #27  
Vechi 17.07.2013, 22:36:30
VladCat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andrei_elena Vezi mesajul
da... superb exprimat
chiar ca :)...si in pasajul ce urmeaza da un exemplu care cumva vine sa clarifice si aritcolul staretului Efrem:

„Părintele Sofronie obișnuia să spună că nu putem trăi o viață monahală adevărată dacă nu învățăm să preschimbăm stările noastre psihologice în stări duhovnicești. Și cum facem aceasta? Îngăduim oricărui fel de energie să vină asupra noastră, dar preschimbăm gândul și-l întoarcem către Dumnezeu, spre a vorbi cu El. De exemplu, îmi amintesc de bunica mea, cât de credincioasă era ea; cum era prima în biserică și ultima la plecare. În timpul nopții, făcea mereu metanii și mama avea obiceiul să o urmărească prin ușa întredeschisă cum își făcea ea metaniile; și îmi spunea: „Știi, bunica ta face tot timpul metanii“. Îmi amintesc de toate acestea și mă simt cuprins de duioșie. Nu-i nimic, las simțirea să vină, dar îmi ridic mintea la Dumnezeu și folosesc energia acestui sentiment pentru ceea ce voiesc eu. „Duhurile prorocilor, prorocilor se supun” (1 Cor. 14:32), spune Sfântul Pavel. Așadar, întorc această energie spre păcătoșenia mea și încep să mă rog pentru iertarea păcatelor mele sau pentru altceva, îmi schimb direcția concentrării minții și îi dau altceva pe care să se fixeze.”
Reply With Quote
  #28  
Vechi 18.07.2013, 02:56:30
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andrei_elena Vezi mesajul
Incerc sa explic cum e cu trairea intensa a emotiilor. Un om emotiv stie ce inseamna asta, nu ca neaparat isi doreste sa treaca prin tornada cand apare, din contra o ocoleste cu toate puterile lui dar tornada se tine lant dupa el si-l doboara. Lupta in cea mai mare parte se da in interior, nimeni nu stie cat freamat este in acel suflet doborat de emotie. Emotia in sens generic spun, nu ma refer la ceva anume... dar as putea sa exemplific pentru a contura mai bine speta. Panica spre exemplu, este o emotie negativa, extrem de negativa care mai are si magica proprietate de a se amplifica progresiv dupa legi necunoscute, subterane. Poti ocoli panica? Daca reusesti, esti un adevarat luptator. Cand traversezi adancurile fricii nu te poti agata decat de numele Domnului. Intr-un film am auzit o replica pe care am retinut-o, era o diferentiere intre frica si panica "frica este sanatoasa, panica este mortala". Ambele sunt emotii, prima te impulsioneaza, te obliga sa iei decizii, a doua te doboara, te injecteaza cu veninul ei paralizant.
La iubire nu vreau sa fac nici o referire, e un subiect prea amplu, o variabila cu nuante infinite.
Panica (și atacurile de panică) țin de asfixia unui suflet închis perfect în el însuși, autobetonat cu convingeri ferme, ca un buncăr.
Greu de suportat, într-adevăr, mai ales că apare impresia morții iminente.
Pentru omul trupesc această stare afectivă este într-adevăr resimțită ca o catastrofă. Ne e frică de panică!

Există însă ceva extraordinar de important în panică și mai ales în tulburările de panică (anxioase): șansa ca mintea conștientă să descopere (la o analiză retrospectivă) cât de închis în sine e omul, persoana în cauză. Cât de rupt de semeni, în sensul pierderii compasiunii și al încrederii, ori în sensul egotismului celui mai narcisist. Și cât de întors cu spatele la Dumnezeu.
Dacă omul sesizează ce i se întâmplă de fapt, începe să privească panica cu recunoștință: ea a fost semnalul, poate mic precum un punct în zare, de care conștiința de sine avea nevoie pentru a înțelege câtă nevoie are sufletul de Dumnezeu, de Acasă.

Panica e varianta extremă a dorului de Dumnezeu.
Și nu, nu e mortală. Pare așa, dar nu e.
De fapt, e exact invers: deschide fereastra sufletului, ușor, spre Înviere.
Doare nițel acel scârțâit al unei uși masive (mândria egotică) demult neunse (lacrimile căinței și pocăinței), sună urât, ce-i drept. Însă prin fanta abia întredeschisă începe, în sfârșit, să se înfiripe Lumina.
Reply With Quote
  #29  
Vechi 18.07.2013, 08:26:01
andrei_elena's Avatar
andrei_elena andrei_elena is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.12.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 51
Implicit

Citat:
În prealabil postat de VladCat Vezi mesajul
chiar ca :)...si in pasajul ce urmeaza da un exemplu care cumva vine sa clarifice si aritcolul staretului Efrem:

„Părintele Sofronie obișnuia să spună că nu putem trăi o viață monahală adevărată dacă nu învățăm să preschimbăm stările noastre psihologice în stări duhovnicești. Și cum facem aceasta? Îngăduim oricărui fel de energie să vină asupra noastră, dar preschimbăm gândul și-l întoarcem către Dumnezeu, spre a vorbi cu El. De exemplu, îmi amintesc de bunica mea, cât de credincioasă era ea; cum era prima în biserică și ultima la plecare. În timpul nopții, făcea mereu metanii și mama avea obiceiul să o urmărească prin ușa întredeschisă cum își făcea ea metaniile; și îmi spunea: „Știi, bunica ta face tot timpul metanii“. Îmi amintesc de toate acestea și mă simt cuprins de duioșie. Nu-i nimic, las simțirea să vină, dar îmi ridic mintea la Dumnezeu și folosesc energia acestui sentiment pentru ceea ce voiesc eu. „Duhurile prorocilor, prorocilor se supun” (1 Cor. 14:32), spune Sfântul Pavel. Așadar, întorc această energie spre păcătoșenia mea și încep să mă rog pentru iertarea păcatelor mele sau pentru altceva, îmi schimb direcția concentrării minții și îi dau altceva pe care să se fixeze.”
Parintele Staniloaie in cartea "Rugaciunea lui Iisus si experienta duhului sfant" vorbeste despre liturghia zilnica a gandurilor. Este aceeasi idee exprimata un pic diferit. O sa caut un citat mai relevant sa-l postez.
__________________
„Nimic nu costă mai mult decât neștiința.“ Grigore Moisil
Reply With Quote
  #30  
Vechi 18.07.2013, 08:30:55
andrei_elena's Avatar
andrei_elena andrei_elena is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.12.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 51
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Panica (și atacurile de panică) țin de asfixia unui suflet închis perfect în el însuși, autobetonat cu convingeri ferme, ca un buncăr.
Greu de suportat, într-adevăr, mai ales că apare impresia morții iminente.
Pentru omul trupesc această stare afectivă este într-adevăr resimțită ca o catastrofă. Ne e frică de panică!

Există însă ceva extraordinar de important în panică și mai ales în tulburările de panică (anxioase): șansa ca mintea conștientă să descopere (la o analiză retrospectivă) cât de închis în sine e omul, persoana în cauză. Cât de rupt de semeni, în sensul pierderii compasiunii și al încrederii, ori în sensul egotismului celui mai narcisist. Și cât de întors cu spatele la Dumnezeu.
Dacă omul sesizează ce i se întâmplă de fapt, începe să privească panica cu recunoștință: ea a fost semnalul, poate mic precum un punct în zare, de care conștiința de sine avea nevoie pentru a înțelege câtă nevoie are sufletul de Dumnezeu, de Acasă.

Panica e varianta extremă a dorului de Dumnezeu.
Și nu, nu e mortală. Pare așa, dar nu e.
De fapt, e exact invers: deschide fereastra sufletului, ușor, spre Înviere.
Doare nițel acel scârțâit al unei uși masive (mândria egotică) demult neunse (lacrimile căinței și pocăinței), sună urât, ce-i drept. Însă prin fanta abia întredeschisă începe, în sfârșit, să se înfiripe Lumina.
De meditat.... multumesc.
__________________
„Nimic nu costă mai mult decât neștiința.“ Grigore Moisil
Reply With Quote
Răspunde