![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#201
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ofuscat se ofuscheaza (se simt agresati cum spui matale) sunt cei care nu pot face diferenta intre o idee si propria persoana, cu alte cuvinte pun multa mandrie in productiile lor mai mult sau mai putin intelectuale. Si matalutza ca (ex)psiholog cred ca ar trebui sa stii ca de obicei cei care in lipsa de argumente si idei arunca prea desi si prea usor caracterizari asupra altora (ca mataluta de exemplu) sunt de cele mai multe ori ancorati (narcisist - se leaga cu ce spuneam mai sus, conexiunea idei-egou) in fatza oglinzii propriului suflet, deci ceea ce vad la altii de fapt.. Sigur ca te iert, ca de fiecare data, chiar si la iesiri si mai si, performanta care ti-o doresc si tie :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 15.07.2013 at 00:54:11. |
#202
|
|||
|
|||
![]()
Sigur ca mi-am dat seama, si de asta ma gandesc ca la scrieri din astea "geniale" cel mai bun raspuns este strofa a doua din poezia "Criticilor mei" a lui Mihai Eminescu. :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#203
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iti aduc aminte ce ai scris: Citat:
Halucinant, serios. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 15.07.2013 at 01:12:01. |
#204
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cât privește ideile puse în discuție, Laura a adus o mulțime de argumente, de diverse feluri. Revezi, te rog, postările ei. Problema e că nu i-ai acceptat argumentele și ai făcut ce faci de obicei: ai intrat fără să fii rugat mult prea aproape de sensibilitatea și demnitatea interlocutorului, trecînd ca un buldozer peste argumentație, peste mesaj, peste întreaga concepție ortodoxă a Laurei. Disprețuiești, ca de obicei, postările care pun în prim plan iubirea. Vei fi avînd, probabil, motive personale pentru această atitudine; știu și eu?... Îți reamintesc însă că Ortodoxia și religia creștină în ansamblul ei au în centru pe Dumnezeu Iubire, iubire intratreimică. Aceasta e baza dogmaticii noastre, toate desfășurările și comentariile ortodoxe pe tema dogmei Sfintei Treimi fructificînd mereu această notă esențială a Dumnezeirii. E un adevăr revelat, cel mai clar formulat în Evanghelia după Ioan. Cunoști, desigur, totuși ți-am reamintit. P.S. Performanța pe care mi-o dorești am realizat-o deja, altfel nu îți mai răspundeam la postări, în ciuda faptului că m-ai numit, nu fără oarecare grație, ex-psiholog...:) Chiar mă amuză termenul. Chiar așa, ce-o fi însemnînd?....:)) Dacă un doctor se află în vacanță, fie și prelungită (din pricina unor priorități mai însemnate chiar decât profesia), înseamnă că nu mai e doctor? Cel care se odihnește între două creații, de pildă un scriitor/compozitor/pictor, înseamnă că nu mai e scriitor/compozitor/pictor? etc. etc. etc. Una e mersul la serviciu, dragă tovarășe, alta e profesia. Ca să nu mai amintesc de vocație și alte subtilități, că risc iar neînțelegeri. P.P.S. Uite, îți fac un cadou din puțul gândirii mele: jobul e profesia actualizată, profesia e jobul în potență. Îți place? E o analogie, mi se trage de la nițel studiu al dogmaticii, de curînd...:) Last edited by cezar_ioan; 15.07.2013 at 04:10:59. |
#205
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așadar, nu înțeleg deloc că Apostolul ar susține plasarea în afara harului dacă se practică circumcizia. Înțeleg că arată doar că circumcizia este acum (după lucrarea de răscumpărare prin Jertfa Domnului pe Cruce și Botezul creștin): inutilă, fără relevanță pentru mântuire, pentru relația/starea harică. Creștinul reintră în starea harică prin Botez, a cărui putere vine din Jertfa lui Hristos pe Cruce. După mântuirea obiectivă a tuturor oamenilor prin Jertfa pe Cruce, ceea ce contează pentru mântuirea personală este împărtășirea creștinului cu Hristos, unirea voluntară cu El prin Botez și trăirea poruncii iubirii. Nicidecum circumcizia, rămasă de-acum fără rost, devenită istorie, vădindu-și acum statutul ei real, de preînchipuire a Botezului. Botezul cu apă (sfințită) și Duh, prin care se "șterge"/curățește omul de păcatul strămoșesc și începe viața celor născuți a doua oară, de sus prin Duhul Sfânt, face inutilă circumcizia. Fără folos. De unde deducția că practica acesteia s-a perimat prin introducerea botezării pruncilor, cum presupunea Cristian. La fel presupun și eu. Dealtfel, Apostolul afirmă clar că tăierea-împrejur din VT doar a preînchipuit Botezul (Col 2, 11). Asemenea potopului și trecerii prin Marea Roșie, iar mai apoi asemenea botezului lui Ioan, care au avut același statut, de preînchipuire a Botezului creștin. Oare am înțeles bine? Last edited by cezar_ioan; 15.07.2013 at 04:51:40. |
#206
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#207
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În ce privește faptul că circumcizia a fost în continuare practicată de evrei, vezi capitolul 15 de la Faptele Apostolilor (Sinodul Apostolic de la Ierusalim), unde s-a pus problema dacă și creștinii veniți dintre păgâni să respecte legea lui Moise. |
#208
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totusi, sa nu fie mai degraba o scuza, pentru ca de altfel o problema o data constientizata ar trebui depasita ori, tu ai sarit la celalat capat al scalei ca sa nu zic ca in anumite detalii nu prea diferita de cea a "fostilor" PLUS ambiguitatea confesionala: formal intr-o parte, ideologic in alta... treaba nu e in regula deloc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#209
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 15.07.2013 at 21:03:50. |
#210
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Martirii primelor secole nu au considerat că și zeii sunt buni, dacă totul se termină cu bine pentru ei, deși unii puternici ai vremurilor mergeau exact pe un „politically correct“ concretizat într-o propunere cunoscută și nouă: jertfiți și voi zeilor de ochii lumii, și treaba voastră cum vă rugați în taină, la voi acasă. Ni se cere exact la fel: puteți fi creștini, dar să nu ziceți că aia e păcat, să nu arborați însemnele voastre de credință, să nu-i învățați pe copii credința voastră. În rest, credeți ce vreți, acolo, la voi în camere, în catacombe. Poți să crezi, dar să nu mărturisești. Sau, dacă mărturisești, să nu o faci în văzul lumii, că nu e democratic. Să nu afirmi hotărât, ci doar să-ți dai cu părerea. Să fii civilizat, manierat, să-i lași lui dracul loc de bună-ziua, n-ai decât să te și eutanasiezi dacă te doare piciorul, dar nu să mori pentru Hristosul tău. Asta nu-i frumos! Se vrea un creștinism cuminte, eventual care să nu facă noi adepți, soft, fără hotărâri de viață și de moarte, relaxant, un fel de terapie antistres. Să lași loc de alți dumnezei, că doar oameni suntem. Nimic nou sub soare!!! http://www.ziarullumina.ro/repere-si...de-2000-de-ani or, noi suntem cuminti, nu? uite de exemplu cum e apostrofat Dragos pentru un simplu (momentan) salut adresat la el in tara.... functioneaza reeducarea asta!!! ![]() |
|