![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Da,este logic ce spui si cred ca ai dreptate,poate fi o cauza plauzibila insa cred ca era,cumva, inevitabil,spre diferenta de alte parti ale lumii,pentru ca elementele care au stat la baza dezvoltarii lor si factorii care au concurat de-a lungul timpului spre acest gen de situatie duc,ramine o intrebate deschisa cum se vor adapta la noua realitate,cam dura si timpul nu este aliatul lor.Ciudat cum marile imperii repeta mereu aceleasi greseli si mor,in linii mari,de aceleasi boli.Sau poate deloc ciudat :)
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ma gandeam Dumitru ca aceasta cursa nebuneasca are in ea si explicatia,poarta in ea samanta cum s-ar spune.Wolfhart Pannenberg spunea ceva sugestiv pe aceasta tema,tratand antropologia actuala in lumina teologiei:
,,Viitorul nu se lasa calculat decat in mica parte pe baza lucrurilor prezente,oricat de uriase progrese a realizat stiinta omeneasca in aceasta privinta.Adevarata esenta a lucrului viitor sta in noutatea imprevizibila ce zace ascunsa in sanul viitorului si care zadarniceste destul de des orice plan omenesc.Ori tocmai spre o atare noutate a celor viitoare se indreapta speranta.Scurt spus speranta incepe exact acolo unde se sfarseste calculul.Tocmai in situatiile fara iesire speranta se poate aprinde cel mai tare.Totusi,de obicei,in dorintele si in visele noastre speranta si calculul se leaga oarecum. Prin speranta se isca o incredere,un curaj de a infrunta viata care inaripeaza calculul si-i da sarcini.Pe de alta parte,calcularea viitorului pastreaza un element de nesiguranta,astfel incat si aici intra in joc speranta si teama.Ideea de viitor are o putere de fascinatie asupra imaginatiei.Aceasta putere a viitorului asupra imaginatiei omenesti se intemeiaza pe faptul ca impulsurile omului nu ajung niciodata la deplina satisfactie in prezent.De aceea oamenii privesc cu jind spre viitor,care urmeaza sa aduca ceea ce prezentul refuza. Imaginatia,cu idealurile ei,o ia inainte intracolo. Intrucat ea se indreapta spre nou la fel cum viitorul aduce noul,imaginatia gaseste in dorinta si in visul legat de viitor imparatia peste care stapaneste in mod absolut. Astfel caracterul infinit al menirii omului,radicala lui deschidere,il indeamna sa se aventureze mereu in viitor si sa spere la o implinire cu prisosinta". Last edited by Pelerin spre Rasarit; 09.07.2013 at 23:36:56. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Din păcate, deseori imaginația stăpânește ca un tiran nemilos peste împărăția ei...
Din fericire o mai sabotează memoria, această "înaltă trădare"...:) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Intr-un comentariu la romanul ,,Ma numesc Rosu" a lui Orhan Pamuk se spunea ca nostalgia are la origine accelararea istoriei si deriva din fracturarea memoriei.Se mai spunea ca timpul oamenilor este un timp al decadentei si al alienarii si ca singurul ,,timp fericit"este timpul vesnic al lui Dumnezeu care transcede timpul nostru relativ.In acest timp infinit al divinitatii opereaza si memoria lui Dumnezeu,atat de bine surprinsa in raportul cu memoria omului in Isaia 43:25-26.Doua versete foarte complexe care chiar scoase din contextul lor istoric,al limbajului profetic,m-au facut sa ma gandesc daca nu cumva solutia divina este singura reala la distrugerea sistematica a memoriei pe termen lung,precum in cartea lui Pamuk,golirea ei de miez cu efect atat asupra individului cat si a identitatii colective,generand crize sociale majore si cred ca in acest punct critic,al uciderii memoriei intervine solutia divina din versetele mentionate la naufragiul uman.Daca nu ar exista iertare si restaurare am fi prizonierii unui timp strict mecanic si dement,unde lipseste aceea parte a memoriei care sa ne reaminteasca cum vede Dumnezeu lumea.
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 10.07.2013 at 14:51:42. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Multe feluri de memorie sunt în om. Așa de amuzament hai să listez ce... îmi mai amintesc:
- memorie de scurtă durată și memorie de lungă durată - memorie ecoică (de foarte scurtă durată, milisecunde, cât e necesar procesorului să identifice stimulul) - memorie logică și memorie mecanică - memorie semantică și memorie imagistică - memorie declarativă și memorie procedurală - memorie colectivă - memorie vizuală, auditivă, gustativă etc., după analizatorii deserviți - memorie implicită și memorie explicită - memoria de lucru Și multe altele, fiecare cu bogatul ei specific, dar ... nu îmi mai amintesc acum pe toate. Deh, bătrânețea, lipsa de antrenament, disprețuirea psihologiei etc....! La care dintre aceste memorii care lucrează în om, uneori în competiție și confruntare, în baza unor legi complexe care răspund, printre altele, de nivelul de activare al unităților mnezice din sisteme distincte La care dintre aceste subsisteme mnezice se referă, oare, autorul? Și care memorie e responsabilă de aducerea aminte de Dumnezeu? Nu te-am întrebat cu speranța să aflu răspunsul, pentru că bănuiesc multitudinea de răspunsuri posibile zămislite de jocul memoriei și imaginației...:) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca memoria voluntara si memoria logica sunt cumva incluse in tot rationamentul insa intrebare:cand vom sta la Judecata ne vom aminti noi totul sau ne va fi amintit totul?Daca este vorba de memoria divina atunci eu continui sa insist pe solutia lui Isaia :) Am citit intr-un studiu medical ca lobii temporali mediani contin o structura numita hipocampus si regiuni adiacente si toate impreuna transforma perceptiile in amintiri pe termen lung.Insa ele ar fi de fapt stocate in neocortex insa daca hipocampusul nu functioneaza atunci esti pe sistem ,,vad dar nu retin nimic".La polul opus:Kim Peek,savantul care a inspirat filmul ,,Rain Man"memorase aprox 12000 de carti citind o pagina in max.10 secunde.Sunt lucruri inexplicabile puse in structura noastra.
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 10.07.2013 at 15:37:52. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Trebuie să fie și o memorie a inimii. Mă gândesc că asta ar face parte din memoria lui Dumnezeu de care vorbește Pelerinul.
Mă întrebam cu ce rămânem după moarte, văzând cum, îmbătrânind, mintea (și memoria ei) se poate altera, poate ajunge să nu-și mai amintească nici măcar pe cei pe care i-a avut mereu aproape. Și m-am gândit că trebuie să rămânem cu tot ceea ce am iubit de-a lungul vieții. Și dacă L-am iubit pe Dumnezeu vom fi cu El, căci inima noastră Îl va recunoaște dacă a rămas vie, și îi vom recunoaște și pe cei pe care de-a lungul vieții i-am primit în casa inimii noastre. Acolo, în adâncul din noi, sunt lăcașuri veșnice. De aceea și marea grijă pe care trebuie s-o acordăm inimii și curăției ei. Vai de noi dacă o vom „mobila” cu deșertăciuni. Căci vom rămâne pustii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 12:06:29 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
"Interconfesionalitate" in aceeasi credinta | praxis | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 0 | 18.11.2008 12:42:40 |
|