![]() |
![]() |
|
#81
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In asemenea situatie 80% mi se pare chiar putin. Eram obisnuita cu 99,9%... Ei, alte vremuri! |
#82
|
|||
|
|||
![]()
Pai luand-o cum spune tovarasul Florinvs, Ceausescu avea legitimitate de 99% deci "revolutia" din '89 a fost o aberatie, o lovitura anti-democratica, armata avea completa legitimitate sa traga la Timisoara.
Stai, de fapt daca stam sa facem o retrospectiva a unde eram si unde am ajuns acum, si cum s-a ales praful de interesul national..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 23.06.2013 at 01:30:58. |
#83
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu inteleg ce trebuia sa li se explice ceva celor trei: Ion Ratiu, Radu Campeanu si Corneliu Coposu? Adica in Romania nu e loc de partidele istorice? |
#84
|
|||
|
|||
![]()
<<O sărbătoare a mucenicilor prigoanei comuniste se poate stabili în diferite zile ale anului, în legătură cu unele din datele importante ale închiderii ori martiriului unora dintre ei.
Totuși, pentru a-i cinsti pe toți cei care au pătimit în prigoana comunistă, din toate locurile și în ani diferiți, potrivită este ziua în care comunismul a fost aruncat la groapa de gunoi a istoriei: 22 decembrie. Semnificația zilei de 22 decembrie 1989 depășește sfera politică și socială. Părintele Constantin Galeriu observa că ceea ce s-a numit Revoluția română din 1989 se deosebește de orice altă revoluție prin caracterul spiritual al jertfei: „La temelia înnoirii României, la sfârșitul acestui ultim veac al mileniului stă mărturie jertfa voastră a tuturor. Ferice de neamul care se întemeiază și se înnoiește prin jertfă în numele lui Hristos, Cel care, prin jertfă, ne-a dăruit învierea”. Majoritatea celor uciși în decembrie 1989 au fost tineri. Tineri crescuți în regimul comunist, cărora li s-a predat ateismul, ai căror părinți fuseseră și ei văduviți de contactul cu valorile duhovnicești. Cum de s-au așezat acești tineri în genunchi și au rostit atunci „Tatăl nostru”, au strigat „Cu noi este Dumnezeu”, „Vom muri și vom fi liberi”? Nu putem să nu ne gândim că ei sunt rodul tânăr al boabelor de grâu așezate în pământul țării cu 40-50 de ani înainte, al martirilor și mărturisitorilor necunoscuți lor, dar care au mijlocit pentru ei în fața Tronului Ceresc. Mai avem nevoie de o asumare publică a celor care au mărturisit în prigoana comunistă pentru a pecetlui lepădarea poporului nostru de idolii comunismului. Recunoașterea caracterului duhovnicesc al jertfei va oferi generațiilor viitoare un model din epoca modernă pentru lupta duhovnicească atunci când un alt totalitarism ateu va încerca să subjuge sufletele credincioșilor. În sfârșit, cinstirea mucenicilor și mărturisitorilor prigoanei comuniste este o treaptă în a cunoaște identitatea duhovnicească a înaintașilor noștri, fără de care nu putem să știm cine suntem și ce avem de făcut.>> (de Ierom. Dosoftei Dijmarescu in: Cuvinte catre tineri, Manastirea Putna, 2010) http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...am-libertatea/ |
#85
|
|||
|
|||
![]()
Tien an Men, 15 ani de la masacrul comunist
de George Coman Ziua Sâmbătă, 5 iunie 2004, 0:00 <<Un tanar disident anti-comunist, incerca in zadar la 4 iunie 1989 sa opreasca coloana de tancuri trimisa de conducerea comunista de la Beijing impotriva miilor de studenti din Piata Tian an Men, care cereau democratizarea Chinei. Manifestatia a inceput la mijlocul lunii mai, cand studentii chinezi s-au adunat in Piata Tien an Men in urma decesului liderului Partidului liberal, Hu Yaobang. La scurt timp, studentii au inceput sa scandeze lozinci anti-comuniste si au cerut democratizarea Chinei. Fara nici un raspuns favorabil de la autoritatile comuniste conduse de Deng Xiaoping, studentii din Piata Tien an Men au intrat in greva foamei, la 13 mai. O saptamana mai tarziu, conducerea comunista a Chinei impunea legea martiala in Beijing. Masacrul a inceput la 4 iunie, cand liderul comunist chinez Deng Xiaoping a ordonat fortelor armate sa elibereze Piata. Tancurile s-au indreptat imediat catre Tien an Men, si au intrat in plin in multimea tinerilor protestatari. Miile de studenti chinezi au fost imprastiati, iar pe strazile adiacente Pietei sute de civili neinarmati au fost ucisi de fortele armate trimise de Puterea comunista. Ieri, la 15 ani de la masacrul din Tien an Men, autoritatile chineze au securizat perimetrul Pietei si au interzis orice comemorare a evenimentelor sangeroase din 4 iunie 1989. Singura initiativa de comemorare din zona are loc la Hong Kong, unde sunt asteptati 60.000 de demonstranti. De asemenea, comunitatile chineze de pe mapamond si-au programat propriile actiuni de comemorare. >> http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1...l-comunist.htm |
#86
|
|||
|
|||
![]()
<<La sfârșitul anului 1986, mai multe grupuri de studenți au inițiat și desfășurat proteste publice la Beijing, criticând conducerea statului și a Partidului Comunist Chinez, deoarece reformele economice inițiate de liderul Deng Xiaoping în anul 1978 se desfășurau, în opinia lor, într-un ritm foarte lent.
Efectul demonstrațiilor a fost cu totul neprevăzut: la 16 ianuarie 1987, posturile de radio și de televiziune din China au anunțat demisia lui Hu Yaobang, unul dintre partizanii reformei "cu pași repezi", din funcția de secretar general al Partidului Comunist Chinez. Doi ani mai târziu, la 15 aprilie 1989, Hu Yaobang a suferit un atac de cord în timpul desfășurării unei ședințe a Biroului Politic al Partidului Comunist Chinez și a decedat. Pe fondul nemulțumirilor sociale generate de inflația galopantă, câțiva studenți, intelectuali și cetățeni care locuiau în capitala Chinei s-au adunat în Piața Tien An Men din Beijing pentru a-i aduce un ultim omagiu celui considerat drept unul dintre liderii reformei economice rapide. După ceremonia funerară la care au participat aproximativ 100.000 de persoane, acțiunea de comemorare s-a transformat într-o manifestație de protest la adresa membrilor aparatului de partid și de stat, bănuiți de faptul că favorizau actele de corupție de la cel mai înalt nivel. Mișcarea s-a extins în alte orașe, printre acestea aflându-se Shanghai, Chengdu și Guangzhou. La 20 mai 1989, Yang Shangkun, președintele Republicii Populare Chineze, a decretat legea marțială în capitala țării și a ordonat pregătirea unor unități militare pentru a acționa în caz de nevoie. Două săptămâni mai târziu, în noaptea de 3 spre 4 iunie 1989, acestea au intervenit în forță împotriva cetățenilor care se aflau în Piața Tien An Men. Din estimările făcute de oficialitățile chineze, aproximativ 300 de persoane și-au pierdut viața în cursul acțiunilor desfășurate de armată pentru alungarea cetățenilor din piață și de pe străzile limitrofe acesteia. În rândurile care urmează prezentăm opinia lui Nicolae Ceaușescu despre evenimentele care au avut loc în Piața Tien An Men din Beijing. Stenograma ședinței Comitetului Politic Executiv al CC al PCR din ziua de 16 iunie 1989 ● Tov. Nicolae Ceaușescu: în ceea ce privește cu China. Din partea conducerii chineze s-au exprimat mulțumiri oficiale de felul cum la noi în țară s-a adoptat o poziție de reținere în legătură cu evenimentele din China. Ei consideră că aceasta este în spiritul relațiilor, că acolo sunt probleme interne, că le vor soluționa în spiritul socialismului, dar că dau o înaltă apreciere poziției noastre. Mi-au și trimis o scurtă informare cu cele ce s-au petrecut acolo care, după cum spun ei, reprezintă o rebeliune contrarevoluționară organizată după un plan prestabilit. Afirmă clar - de altfel noi am publicat tezele lui Mao Tzedun - pun clar accentul pe calea socialistă, pe conducerea PC Chinez, dictatura democratică a poporului, marxism-leninismul și gândirea lui, a lui Mao Tzedun. Sigur, nu este acum timpul și nici nu dispunem de date despre ceea ce s-a întâmplat acolo. Desigur, au fost evenimente grave, ceea ce vreau să spun este că s-au luat măsuri pentru a respinge acțiunile și noi sperăm că se va acționa ferm pentru a asigura dezvoltarea socialistă a țării, întărirea rolului conducător al partidului, pentru că acesta într-adevăr reprezintă un factor important nu numai pentru China, ci și pentru dezvoltarea socialismului în general. Problemele sunt destul de complexe, acum în unele țări sunt multe teze, multe discuții care, din nenorocire, dăunează mult dezvoltării socialiste într-o țară sau alta și socialismului în general. Noi va trebui să acționăm cu toată seriozitatea și răspunderea în ce privește dezvoltarea socialistă și îmbunătățirea activității noastre în toate domeniile, dar și în dezvoltarea relațiilor cu celelalte țări socialiste și o poziție mai fermă față de teze și concepții capitularde, lichidatoriste, cum este și aceea despre așa-zisa de ideologizare a relațiilor internaționale, despre faptul că lupta de clasă nu mai are aceeași importanță ca în trecut, nevăzându-se faptul că cercurile imperialiste tocmai chiar intensifică activitatea împotriva socialismului, folosind unele greșeli pentru a discredita, pentru a lovi, pentru a slăbi socialismul și a împiedica diferite țări în drumul lor spre socialism. Dimpotrivă, lupta de clasă, lupta ideologică constituie o necesitate obiectivă fără de care nu se poate asigura socialismul, creșterea forței partidului, întărirea rolului clasei muncitoare! Coexistența pașnică între țări cu orânduiri sociale diferite nu înseamnă coexistență între capitalism și socialism. Este o confuzie voită sau nevoită, dar este o confuzie lichidatoristă, dăunătoare socialismului, concepției revoluționare despre luptă și despre dezvoltarea vieții internaționale. Noi, în problemele acestea consider că este necesar să luăm o poziție mai clară, mai activă, mai combativă, pentru că o dată ce sunt discuții pe problemele ideologice în mișcarea revoluționară pe plan mondial trebuie să spunem că aceasta nu înseamnă în nici un fel amestec în treburile altor state. Nu avem de gând să ne amestecăm în felul cum ei soluționează o problemă sau alta, dar asupra problemelor ideologice trebuie să luăm atitudine. Și, desigur, nu putem trece cu vederea asupra pericolului lichidării cuceririlor revoluționare, socialiste în unele țări! Fără îndoială că asupra celor întâmplate în Polonia și în Ungaria, și în alte țări, trebuie să tragem concluziile pentru activitatea noastră, dar și să acționăm în relațiile noastre internaționale pentru a ajuta la clarificarea și depășirea acestor situații. Pe scurt, numai atât am vrut să spun în fața Comitetului Politic Executiv. Dacă sunteți de acord să acționăm în acest spirit? (Toți tovarășii sunt de acord). Atunci, cu aceasta încheiem ordinea de zi și ridicăm ședința. 17.VI.1989>> (Arhivele Naționale, Fond CC al PCR - Cancelarie, dos. nr.46/1989) http://jurnalul.ro/scinteia/special/...en-510189.html |
#87
|
|||
|
|||
![]()
Ceausescu atunci era complet rupt de realitatea, pierdusera orice apreciere lucida asupra situatiei, fiind complet dezinformat de cei din jurul sau!
La Timisoara revine marele merit lui Ion Coman si Stefan Gusa care au determinat trecerea armatei de partea opulatiei. Relevanta este declaratia lui Stefan Gusa: "Cand m-am intalnit cu muncitorii de la ELBA, pe 19 decembrie, si le-am reprosat de ce ati distrus magazine si ati vandalizat orasul, muncitorii mi-au raspuns: nu noi am facut treaba asta. Atunci cand am inteles sensul si amploarea miscarii populare, am dat ordin ca armata sa se retraga in cazarmi" Cand pe 20 decembrie Constantin Dascalescu si Emil Bobu vin la Timisoara, li s-a explicat foarte clar de catre conducerea armatei, securitatii si militiei care este starea de spirit reala a populatiei si ca poporul nu mai doreste ca Ceausescu sa fie la conducere! Din pacate acesti doi idioti l-au mintit pana in ultima clipa pe Ceausescu, iar Ceausescu, cand la miting a inceput lumea sa-l huiduiasca, a avut surpriza vietii lui- figura lui atunci aratand o surprinde totala! Iar atunci cand la marginea padurii la Ratoaia plutonierul de militie Constantin Paisie l-a intrebat pe Ceausescu ca de ce nu se gaseste carne si unt in alimentari, Ceausescu a raspuns: "nu-i adevarat"! Iar Paisie in emisiunea lui Marius Tuca in 1999 a zis "domnule, atunci Ceausescu chiar mi-a lasat impresia ca nu cunoastea situatia reala din tara" Iar multi din membri CPEx-ului si ai guvernului isi amintesc ca Elena Ceausescu de multe ori nu-i lasa sa-i prezinte situatia reala lui nea' Nicu, sub pretextul cretin "sa nu-l suparam pe tovarasul"! La final, cand a fost scos din TAB si la proces, Ceausescu aveea imaginea unui om batran, epuizat fizic si psihic, care nu intelegea ce i se reproseaza! Oricum, acele acuzatii erau cu totul idioate, si in nici un caz Ceausescu nu merita impuscat ca un caine (ea poate da), ci merita un proces corect, in care sa se arate si ce-a facut rau, dar si ce-a facut bine! Iar in privinta lui Iliescu, da, a facut greseli, da a acceptat in CFSN niste oameni care nu aveeau ce cauta acolo, da, a luat unele decizii gresite, insa nu am nici o dovada sau proba concreta prin care sa-l pot acuza ca ar fi colaborat cu servicii de informatii straine si deci ca ar fi tradator de tara. Atat Iulian Vlad (seful Securitatii), cat amiralul Stefan Dinu (de la Directia de Informatii a Armatei) nu au sustinut asa ceva! Ori ei ar fi stiut cel mai bine daca Iliescu ar fi facut asa ceva! |
#88
|
|||
|
|||
![]()
<<Tinerii din decembrie nu au cerut, pe strada, nici paine, nici salarii, ci libertate. Au fost credinciosi; stim cu certitudine ca pe strazi s'a strigat "exista Dumnezeu", ca s'a rostit, deseori in genunchi, Tatal nostru in fata tancurilor, ca s'au rostit cuvintele: "Voi cu arme, noi cu flori", si stim ca nu armele au invins, ci florile.
Dar mai stim ca tot atunci s'a strigat o zicere cutremuratoare, care ar trebui sa fie scrisa in enciclopedia mondiala: "Vom muri si vom fi liberi!". Faptul acesta mi se pare extraordinar. „Vom muri si vom fi liberi". Si revin la ideea aceasta: disponibilitatea de a muri, de a-ti asuma moartea, pentru ca prin ea sa-ti capeti libertatea. Nu este vorba de libertatea aceea simpla de care se vorbeste in Cartea lui Iov: cel din mormant este liber, robul care a murit nu mai este supusul stapanului sau, si nici cel care a fost in temnita nu mai aude vocea temnicerului. In acest "Vom muri si vom fi liberi" este strigatul si afirmarea libertatii despre care imi propun sa va vorbesc in cele ce urmeaza. Tinerii au cerut libertate si au murit pentru libertate. Au murit fiind liberi, pentru ca prin moartea si libertatea lor sa asigure libertatea celorlalti. Daca ei au murit si sunt liberi, noi speram sa traim si sa fim liberi intru aceasta libertate.>> IPS Bartolomeu Anania, Extras din textul conferintei sustinute in ziua de 16 decembrie 1998 la "Casa Studentilor" din Bucuresti. http://www.crestinortodox.ro/credint...89-138770.html |
#89
|
|||
|
|||
![]()
Intradevar, au cerut si libertate!
Insa motivul principal (pe langa "scanteia"" aprinsa din strainatate- Laszo Tokes era agent dovedit al serviciilor de informatii maghiare AVO), au fost nemultumirile sociale a populatiei fata de restrictiile destul de severe la aprovizionare cu carne, lactate, ulei, zahar, caldura, gaz metan, electricitate! In anii 70'', cand aceste restrictii nu existau, lumea era destul de multumita (revolta minierilor din 1977 a avut loc in Valea Jiului, o zona monoindustriala cu o situatie speciala)! Daca Ceausescu mentinea linia anilor 70'', si asculta de sfaturile unor foarte buni economisti (Ion Gheorghe Maurer, Cornel Burtica, Ioan Totu, etc), si nu platea fortat datoria externa, cu pretul acelor restrictii destul de dure, atunci cu siguranta situatia ar fi fost alta. Macar de Iulian Vlad sa fi ascultat, cand acesta incerca sa-l informeze despre nemultumirile populatiei. Dar Ceausescu- probabil pentru ca a iubit-o foarte mult- a preferat sa asculte de Leana', care practic l-a dus spre zidul de la Targoviste! |
#90
|
|||
|
|||
![]()
Nu prea stii ce vorbesti.
In primul rand, nu se murea de foame - mai degraba se moare acum, cand sunt de toate dar nu sunt bani. In al doilea rand, nu doar datoria externa era problema, pentru sustinut industria, trebuia valuta, valuta se obtinea prin export, iar la export nu mergea orice. Acum, dupa ce lumea a indurat atati ani de lipsuri pentru industria asta, au venit neocomunistii care au dat lovitura de Stat, si au distrus tot. Mai mult, nu mai avem industrie, dar nici agricultura iar de datorie externa nu mai zic. Si au mai avut tupeul sa spuna ca Ceausescu a subminat economia nationala, pai clica lui Iliescu ce a facut din '89 incoace?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|