![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Cred ca prea mult teoretizam niste chestiuni- aici pur si simplu e ceva ce vine la sine, iar orice barbat sau femeie (normal dezvoltat / dezvoltata psihic si fizic) isi poate da seama cand se indragosteste de o persoana de sex opus! E un sentiment pe care n-as putea sa-l zic in cuvinte- pur si simplu simti!
iar ca v-ati referit la a aveea sau nu masina personala: -Din pacate astazi multa lume nu-si mai ea masina personala, pentru ca i-ar fi necesara pentru o utilitate practica, ci doar asa ca moft! -Inteleg sa aiba masina cineva care trebuie sa ajunga repede dintr-un punct in altul (oameni de afaceri, patroni, cei care presteaza servicii de reparatii la domiciliul, cei care au firma de constructii si trebuie sa transporte materiale ori muncitori, atunci cand ai o persoana bolnava in familie ce trebuie transportata des la spital), insa in rest chiar nu vad utilitatea unei masini personale! -Daca esti profesor, mecanic de locomotiva, strungar, muncitor in fabrica, lucrezi in domeniul culturii, sofer de troleibuz, etc atunci chiar nu vad la ce ti-ar trebui masina personala! -Din pacate si statul nu incurajeaza utilizarea transportului in comun, cum e in alte state civilizate! Trebuie pus accentul pe transportul in comun, care poluiaza mult mai putin! Eu unul cand trebuie sa calatoresc intr-un loc prefer trenul sau daca in aceea zona nu circula trenuri de calatori, autobuzul! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Cand ai familie e necesara o masina, dar o masina normala, nu de zeci de mi de euro. Mergi cu copiii la medic, la scoala, ii duci la bunici, colo colo, e de inteles ca o familie sa aiba o masina.
Daca s-ar limita toti oamenii la o masnia normala nu ar fi asa paguba. Asa, oricum nu te duci la magazinul din cartier cu masina, ci mergi pe jos.
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nu neaparat! Copii pot merge la scoala fie pe jos (daca locuiesc intr-un oras mic; aici la Husi cand am facut scoala peste 90% din colegi veneau la scoala pe jos- faceai 5-10 minute de acasa pana la scoala pe jos), fie cu transportul urban in comun (tramvai, troleibuz sau autobuz) daca locuiesc intr-un oras mare! Doar inainte de 1990 si chiar in anii 90' asa se mergea si nu era nici problema!
La bunici la tara foarte bine se poate folosi trenul personal (era frumos inainte cand i asteptau bunicii cu caruta la halta!), ori in zonele unde astazi din pacate nu mai circula trenuri de calatori, cu autobuzele sau microbuzele interurban! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ekaterina, sa stii ca nu e chiar asa.
Cunosc un fost decan, un actual director al unei prestigioase institutii romanesti si destui profesori universitari care merg cu metroul sau cu RATB-ul si care nu au masina personala, desi atat pozitia sociala, cat si cea financiara le permit. Cunosc si oameni care de abia se descurca cu banii si fac rate numai pentru a se deplasa cu masina 5 kilometri pe zi si pentru a se simti mai cool.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. Last edited by glykys; 25.06.2013 at 01:25:21. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cei mai multi profesori universitari au masina, dar merg si cu metroul sau RATB-ul din diferite motive. Mi se pare normal ca acesti oameni care si-au dedicat o mare parte din viata studiului, sa aiba o masina personala, ca doar nu au avion. Maca profesorii univeristari sa isi permita :-) Din multe puncte de vedere, incepand cu sanatatea si terminand cu acel confort pe care il ofera, masina este extrem de practica, utila, necesara. Poate ne grabim atunci cand spunem ca oamenii merg cu masina pentru a se simti mai cool. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
parctica si utila da,necesara nu,adica se poate si fara,chiar daca e mai greu.necesara e mancarea,necesare sunt hainele,o educatie,fara acestea chiar nu se poate.
familia mea e alcatuita din 4 membrii.ai mei merg zilnic la servici iar eu si sora mea in fiecare luni si vineri mergem la zeci de km distanta pt. a ajunge la liceu,fara a avea propria masina.apoi,cam o data la 1-2 luni mergem in oras (noi stam la tara) pt. diferite treburi si lucrul acesta se intampla de 18 ani.recunosc ca ar fi mai usor sa avem propria masina,dar nici nu ne plangem ca e extrem de greu. Citat:
oricum,e haios sa discuti despre a avea/a nu avea masina pe un topic intitulat "Alesul" |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Si de ce Romania nu e tara civilizata? Pai nu e bai, imediat devenim civilizati cu noua constitutie. :)
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Exista mare diferenta intre transportul in comun din Olanda sau Elvetia sa zicem si cel din Romania!
Aici ati intrat pe un domeniu care chiar ma pasioneza si ma pricep cat de cat: 1. La feroviar: -Romania: trenuri compuse din 2-3 vagoane vechi (de acu'30 de ani in urma produse la Arad, mai ales la personale) tractate cu locomotive de mare putere tip EA sau DA, care consuma mult curent sau motorina; -Olanda: rame electrice sau automotoare noi, care consuma putin si ofera confort net superior. -Romania: o infrastructura feroviara dezastroasa, cu o viteza medie comerciala de 50-60 km/h si cu peste 300 de restrictii si limitari de viteza -Olanda: o infrastructura feroviara ce permite viteze comerciale de 100-120 km/h, bine intretinuta -Romania: transport feroviar sistematic descurajat chiar de catre stat, prin trenuri puse cu orare total anapoda, legaturi proaste, furturi din infrastructura, preturi aberante, etc. Majoritatea firmelor de microbuze sunt chiar ale unor functionari din Ministerul Transporturilor! -Olanda: transport feroviar incurajat si sustinut de stat, prin diverse mijloace. 2. La urban in comun -Elvetia: se pune accent pe transportul electric (tramvai, troleibuz) nepouluant, silentios si mult mai economic -Romania: in orase precum Constanta, Sibiu ori Brasov, acesta a fost distrus, datorita intereselor unor primari ca sa poata lua spaga la achizitia de autobuze second-hand sau pur si simplu a prostiei acestora! In alte orase s-au favorizat firmele de microbuze (ce mai conteaza ca oamenii stau claie peste gramada in microbuz si ca este un vehicul total nepotrivit pentru transport urban in comun, cand firma respectiva cotizeaza unde trebuie!) 3. Rutier interurban -Olanda sau Germania: pe trasee paralele cu calea ferata nu prea se acorda licente de transport interurban auto de calatori, iar acolo unde se acorda firmelor respective li se impun conditii destul de stricte (sa aiba autobuze noi, de mare capacitate, sa aiba personal de bord bine pregatit, etc) -Romania: ARR-ul da licente "fara numar"", la ore puse exact cu cateva minute inainte de plecarea trenului, la niste "firme"" cu cosgiuge de autobuze aduse de prin ce au aruncat altii prin Europa, cu ätestate profesionale"" obtinute in conditii dubioase, etc |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Pe langa autobuze si metrouri in care la ore de varf nu reusesti sa te urci, sau daca reusesti stai ca o sarmaluta intr-un picior...sa ne gandim la microbuze si trenuri cu care ne deplasam pe distante mai mari. Aveti idee cum mai arata trenurile din Romania? Le puteti compara cu cele din afara? Nu spun ca nu se intarzie peste tot in lume, dar la noi romanul este mai rabdator, obisnuit sa astepte mai mult si sa calatoreasca pe distante mari in picioare si in aglomeratie.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| cum stii ca el/ea e alesul/a? | florinna01 | Nunta | 209 | 04.07.2013 11:54:25 |
|
|