Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.06.2013, 13:24:11
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit continuare

Textul era prea lung, continui cu mesajul acesta:

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Adevărat cu I Corinteni 6, 9-10, dar prea ușor bagi oamenii în iad frate. Dar ia uite ce zice la Matei 19, 26: "Dar Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni aceasta e cu neputință, la Dumnezeu însă toate sunt cu putință."
Eu nu bag pe nimeni si nu scot, scriu doar care e invatatura data de Mantuitor, adica invatatura Bisericii dintotdeauna. Aceste lucruri ne-au fost revelate, nu suntem nestiutori. Dimpotriva modernismul asta din ecumensim si new-age are o preocupare sa ii bage pe toti in Rai, nu conteaza ce spune Domnul, ci ce cred oamenii dupa intelepciunea lor. Pentru ca nu inteleg prea multe din crestinism si rostul venirii Mantuitorului.
Citatul acela e folosit de obicei pentru a se justifica orice invatatura si fapta. Desigur, Domnul ii poate mantui pe toti, pentur ca nimic nu este cu neputinta, dar nu se intampla asta si ne-a revelat ceea ce trebuei sa facem ca sa ne mantuim, care sunt conditiile mantuirii. Toata Sfanta Scriptura si toata invatatura si faptele au un singur scop: ca omul sa se mantuiasca, deci ne sunt date conditiile mantuirii. Altfel nu are rost nici invatatura, nici Biserica, nici preotii, nici faptele, nimic. Doar faptele nu este o invatatura din ortodoxie, ci din ateism. Umanismul ateu pune in centru pe om si faptele sale bune. Protestantimul liberal a adaptat umanismul ateu la protestantism si a rezultat invatatrua care e propagata de ecumenism. Nu are nicio legatura cu invatatura ortodoxa. Iubire nu ai daca spui un neadevar, doar ca sa faci cuiva pe plac. Adica sa il minti pe un eterodox ca se poate mantui si fara sa vina in Biserica Ortodoxa. Nu e iubire, e un pacat, pentru ca il impiedici sa se mantuiasca, deci ii vrei raul. Nu spun de tina, ma refer in general, ca multi au adoptat aceste idei din afara ortodoxiei crezand ca sunt ortodoxe.
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Și iarăși un lucru interesant ce spui: în iad nu toți vor avea parte de munci? Asta unde spune? În care verset sau care tîlcuire a Sfinților Părinți?
In toate articolele ortodoxe vei gasi acest lucru. Dreptii din Vechiul Testament nu erau supusi la munci in Iad. Sau pruncii care nu au facut pacate. De exemplu un mare criminal cum ar putea sa aiba acelasi tratament cu cineva care a facut un pacat mai mic? Tocmai de aceea se spune ca vor fi judecati in functie de constiinta si faptele pe care le-au facut. la fel si in Rai sunt mai multe locasuri, ca si in Iad. Am dat de curand pe forum un articol in ziarul Lumina in care e vorba de sufletele copiilor nebotezati, in care Episcopul Buzaului, IPS Ciprian spune din invatatura ortodoxa: "După Sfinții Părinți, acești copii nu au avut cum să păcătuiască, ca să sufere din motive personale, ci doar moștenesc, în virtutea solidarității cu firea umană, a protopărinților noștri Adam și Eva, păcatul strămoșesc. Orice om se naște cu aceste consecințe ale păcatului strămoșesc. Acesta este șters prin Taina Sfântului Botez, dar asta nu înseamnă că nu rămân afectele, rămân în ființa umană consecințele sale ca predispoziții spre păcat. După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului. Mi-aduc aminte o formulă pe care o învățam noi la ora de dogmatică: "Nu se împărtășesc de lumină, dar toți se cinstesc cu liniștea". Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului.
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
O să citesc articolul, că e unul din Sfinții mei preferați, Sfîntul Ignatie Brancianinov, deși nu are bibliografie, nu are trimitere la nici o carte, deși începe primele rînduri cu "habar n-aveți de mîntuire", nu e prea specific Sfîntului Ignatie să folosească termeni din-aceștia și deși Putnicul digital e contradicție de termeni, și împotriva a însăși învățătura creștină.

E o scrisoare cunoscuta a Sfantului, nu are legatura cu blogul, o gasesti pe mai multe site-uri ortoodxe si chiar si carte pe scribd. Eu am dat unde am gasit-o mai usor pe google, prima data am auzit-o la un radio ortodox. Dar am dat si alte citate din sfinti, nu doar sfantul Igantie spune asta, ci toti sfintii. Despre faptele credintei si har poti citi si la Sfantul Serafim de Sarov:
http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm

Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.06.2013, 20:12:17
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Doamne ajută.

Cătăline, susții prostii. Și le susții încă. Cred că nu este dogmă, dar mă interesez la profesorul de dogmatică, dacă mîntuirea necredincioșilor, a păgînilor dacă e dogmă. Că dacă e dogmă, ești eretic.
Am să-ți răspund scurt și concis. Să citești tot.

Ce-i în catehism e incomplet. Nu poți cuprinde acolo toate tratatele de teologie. Tîlharul de pe cruce, care s-a mîntuit (!), NU era creștin, NU avea Sfîntul Botez, NU era în Biserică, și s-a mîntuit. Da? Simplu. În catehism nu cuprinde toată învățătura creștinească. Ci doar liniile cele mai mari, principale.

Mîntuirea NU este doar pentru creștini. O spune Sfîntul Ioan Scărarul: "Dumnezeu este al tuturor; este viața tuturor celor ce voiesc; este mântuirea tuturor; al celor ce cred și al celor ce nu cred; al celor drepți și al celor nedrepți; al celor cinstitori de Dumnezeu și necinstitori; al celor nepătimași și pătimași; al călugărilor și al mirenilor; al înțelepților și al celor neînvățați; al celor sănătoși și al celor bolnavi; al tinerilor și vârstnicilor" (Sf. Ioan Scărarul, Filocalia IX)

Doar că mîntuirea necredincioșilor va fi diferită. Ei nu vor vedea pe Dumnezeu, nu vor sta de vorbă cu El, nu îi vor putea aduce slavă în cîntări, nu vor vedea nici una din minunile săvîrșite de El, etc., vor avea doar o stare de bine, de liniștire și odihnă.

"Care va răsplăti fiecăruia după faptele lui:" Romani 2, 6 "Dumnezeu nu va răsplăti cu bine cele făcute fără un scop drept. Căci judecata lui Dumnezeu nu privește la cele făcute, ci la scopul celor făcute" (Sf. Maxim Mărturisitorul, Filocalia II) Deci mîntuirea celor necredincioși, se va face prin faptele lor, dar în harul lui Dumnezeu, în mila lui Dumnezeu. Vor fi membrii ai Bisericii, nedemni de ea, de Biserică. Tocmai de aceea și răsplătirea lor va fi diferită. Ceea ce spune catehismul, e corect, dar incomplet."
6. Care sunt conditiile mantuirii?
Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune.
Da! Dar e de ajuns să fie UNA, numai una din cele 3, nu obligatoriu și automat toate 3 împreună. Asta spusesem eu și în postul anterior. Că vorbești prostii de toate 3. Ori una, ori alta, ori a 3-a. Iar păgînii, în necredința lor, dar în faptele lor bune, făcute din fire, "după lege" se mîntuiesc. Din fire, prin pocăință, dacă se vor căii de păcatele lor, și în ultimele clipe ale vieții, precum tîlharul de pe cruce, se vor mîntui !

Dar nimeni, nu se mîntuie înafara milei lui Dumnezeu. El, Domnul, îi mîntuie, îi îngăduie, îi primește. Prin harul Lui, chiar neacceptat de ei. Dacă haina sufletului lor e curată, și ei sunt pregătiți pentru nunta Mirelui ceresc, printro viață sfîntă ce au avuto, merg în iad? Sigur că NU. Merg în Rai. Din fire ale legii au făcut. Chiar dacă sunt necredincioși.

Spune Catehismul foarte frumos: "nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii." Și deci, prin faptele lor bune și mila lui Dumnezeu, păgînii s-au făcut mădulare ale lui Hristos, și Dumnezeu îi va mîntui. "Nimeni nu vine la Tatăl, decît prin Mine", spune Hristos. El e Calea Adevărul și Viața. El e Legea, e Pîinea, el e ușa. Deci, cei ce fac faptele lor bune, nu pentru faptele lor îi mîntuie Dumnezeu, ci pentru că au împlinit Legea, au împlinit pe Hristos.

Poți să știi că dacă omori un om, sau mai mulți, în război, poți să fi creștin, în Biserică, cu Botez, că slabe șanse de mîntuire ai. De ce? Ai încălcat Legea. Ai ieșit din Hristos. Pe cînd cel păgîn, fiind bun toată viața lui, își ia ușor un loc în Rai.
"Viață veșnică celor ce, prin stăruință în faptă bună, caută mărire, cinste și nestricăciune," zice la Romani 2, 7 "Păgânii, deși nu au fost învredniciți de o revelație specială, vor fi judecați după conștiința lor, glasul lui Dumnezeu din om, care-l aprobă pentru fapta cea bună și-l condamnă pentru cea rea." spune Bartolomeu Anania. "Dar mărire, cinste și pace oricui face binele: iudeului mai întâi, și elinului. Căci nu este părtinire la Dumnezeu!" Romani 2, 10-11

Dumnezeu nu e egoist, după mintea noastră egoistă. Mîntuirea este a tuturor, spune clar Sfîntul Ioan Scărarul. Și a celor credincioși și a celor necredincioși. Așteaptă tu Cătăline, să se mîntuiască doar creștinii. Mulți dintre creștini, vor merge în iad și mulți dintre necreștini, vor merge în Rai. Și pentru puțina ta iubire, și pentru răstălmăcirea învățăturii creștine din catehism, incompletă, să nu ai surprize la dobîndirea Raiului.

"Cuvântul străbate până în adâncul sufletului lor, datorită faptului că e curat", cum afirmă Sf. Maxim Mărturisitorul.
"În absența unei legi elaborate, legea morală - înscrisă ontologic în conștiința omului - poate constitui prin ea însăși un criteriu al discernământului. Conștiința este acea făclie a Domnului, care n-a încetat nici în lumea păgână să răspândească lumina ei mântuitoare." "Ești înzestrat cu capacitatea de a discerne "spune Bartolomeu Anania. Între bine și rău.

Nu există botezul dorinței, ai dreptate. Există botezul sîngelui, există botezul lacrimilor. Ți-am scris despre botezul dorinței, să-ți dau sinonime, ca să înțelegi.

Păi măi omule neînțelept, chiar dacă nu au apucat să se boteze, rare cazuri, e suficient că au devenit credincioși lui Hristos, ca tîlharul de pe cruce. Ce rost mai are botezul sîngelui pentru cel credincios, cînd el, cel credincios, este botezat, este creștin, face parte din Biserică? Tu, frate, nu ai înțeles că botezul sîngelui, botezul lacrimilor este și PENTRU cei necredincioși, nu doar pentru cei nebotezați, care sunt puțini. Așa să-i mîntuiască Dumnezeu pentru că le-a fost luată șansa de a se mai pocăi pentru păcatele lor, de a deveni creștini. De aceea toți cei uciși de alți oameni, merg în Ceruri. Ți-am spus și iîn postul anterior.

Da, vor fi judecați după cele 4 legi, cum Spune Sfîntul Grigorie, și crezi că dintre cei necredincioși, dacă vor împlini din cele 4 legi, nu moștenesc Raiul? Ba da! Of, frate, of.
Spui: "Oamenii se puteau mantui dupa legea constiintei pana la legea data prin Moise, cand nu exista inca Legea scrisa". Dar tot tu mi-ai amintit, deși știam, că NU A EXISTAT mîntuire pînă la Hristos, deci toți, mergeau în iad, cu tot cu legea conștiinței. Omule! Ești înșelat. Ia seamă.

Legea conștiinței, se aplică, după Hristos, celor necredincioși, care se vor mîntui, prin judecata, mila și harul lui Dumnezeu, membrii nedemni ai Bisericii. Omul care chiar dacă nu vine în biserică, în viața aceasta și face fapte bune, se mîntuiește. Dar mîntuirea lui e diferită. Cel mai mare păcat e neiubirea, nu închinarea la idoli. Păcatul în sine e un idol, spun Sfinții Părinți, și tot este mîntuire pentru păcătoși, ca și pentru păgîni.

Da, aici ai vorbit corect. "Dreptii din Vechiul Testament nu aveau botezul pentru ca nu exista. Dar avand credinta si faptele bune se considera ca aveau botezul dorintei. Dupa ce Domnul a unit firea omeneasca si cea divina i-a scos din Iad." Așa este. Deși botezul dorinței, e sinonim cu bitezul sîngelui, sau al lacrimilor, al suferinței, ca să înțelegi. Și se aplică mai tîrziu, mai ales pentru cei uciși. Și toți cei uciși merg în Rai.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.06.2013, 20:16:38
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Partea a II-a a aceluiași răspuns.

Nu vor mîntuirea spui? E suficient să o vrea prin faptele lor bune. Un exemplu la musulmani, multora le e frică să devină creștini, deși vor, pentru că coranul lor prostesc spune să fiu uciși apostații. Deci, avînd fapte bune, se pot mîntui, dar diferit față de creștini.

Spui: "Pentru manturie trebuie sa faca ceva si omul" Exact. Face. Are o viață plăcuta lui Dumnezeu Treime. Are haina sufletului său curată și pregătită pentru nunta Mirelui ceresc, deși nu are botezul creștin, sau îl are în erezie. Dar tot se poate mîntui. Dar mîntuirea lui va fi diferită, față de a creștinilor.

Spui: "Chiar daca nu stie de Biserica, daca face fapte bune si are inima curata Domnul il ajuta sa vada adevarul si sa vina in Biserica." Da, Domnul îl ajută, dar dacă nu vine în Biserică, tot se poate mîntui, prin fapte bune, inimă curată.

Aminteșteți la Fericirile de pe munte: zice Hristos: "Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor." Nu zice, creștinii săraci cu duhul, sau botezații, sau cei din Biserică. Nu zice așa, ci toți cei săraci cu duhul.

Deși Sfîntul Nicolae Velimirovici, spune clar, că mîntuirea necredincioșilor, va fi diferită. Dar va fi. Și iarăși: Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul. Fericiți cei curați cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu. DA? Simplu. Fericiți cei prigoniți pentru dreptate, că a lor este împărăția cerurilor.

Ce înseamnă prigoniți din pricina Mea? Adică din cauza Adevărului. Care au de suferit din cauza faptului că vor să fie buni. Chiar necreștini fiind. Se pot mîntui. E limpede ! Nu încurajez, globalizarea, ci Adevărul. Biserica și Dumnezeu a pentru toți. Ăsta e Adevărul.

Nu spun după nici un new-age, și NU toți vor ajunge în Rai, dar vor mai mulți în Rai, decît în iad, asta știu sigur. Pentru că Dumnezeu este Iubire.
Ce spun, este învățătura creștinească, nu părerea mea.

Tu ai părerile tale, teleogumenele tale, părerile tale teologice, care sunt în marginea prăpastiei ereziei, pentru lipsa ta de iubirea și exclusivitatea mîntuirii pentru credincioși și deloc pentru necredincioși.

Spui: "Pentru ca nu inteleg prea multe din crestinism si rostul venirii Mantuitorului." Dar și ce spui? Că creștinii înțeleg tare mult, așa-i? Dacă ar fi așa, ar trebui să fim cu toții sfinți. Și nu suntem. Deci tot harul și mila lui Dumnezeu ne va mîntui și pe noi, creștinii, ca și pe necreștinii care "din fire fac ale legii" adică ale lui Hristos, El fiind Legea. Plinirea Legii.

Spui: "Desigur, Domnul ii poate mantui pe toti, pentru ca nimic nu este cu neputinta, dar nu se intampla asta si ne-a revelat ceea ce trebuei sa facem ca sa ne mantuim, care sunt conditiile mantuirii." DA! Slavă lui Dumnezeu. Aici ai vorbit Adevărul. DA, nu care sunt condițiile, ci care e condiția mîntuirii. Una singură: IUBIREA !

Spui: "Toata Sfanta Scriptura si toata invatatura si faptele au un singur scop: ca omul sa se mantuiasca, deci ne sunt date conditiile mantuirii." Greșit. Toată Sfînta Scriptura și toată învățătura și faptele au un singur scop: IUBIREA ! NU MÎNTUIREA. Iubirea. Nu Biblia te mîntuiește. Nu creștinismul te mîntuiește. Dumnezeu te mîntuiește. Să-ți intre bine în cap, dragul meu.

Iubirea te mîntuiște. O spune Însuși Hristos. El i-a răspuns: "Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău. Aceasta este marea și întâia poruncă. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. În aceste două porunci se cuprind toată Legea și proorocii." Matei 22, 37-40. Da? Deci ce spune? Aici, în aceste două legi, se cuprind toată Legea și proorocii. De ce Legea cu L capital? Pentru că El e Legea, El e Iubirea, El mîntuirea tuturor nevrednicilor de mîntuire.
Sigur că nu doar faptele mîntuie, sigur că este ateist să spui așa ceva.
Mai exact spunem, faptele prin iubirea, harul și mila lui Dumnezeu.

Spui: "Iubire nu ai daca spui un neadevar". Greșit. Poți spune un neadevăr din neștiință, din frică, din nepăsare, etc. Dar concret, Iubire, ai cînd iubești pe Dumnezeu și pe aproapele. Ba da, poți să spui un neadevăr, doar ca să faci cuiva pe plac și totuși să ai iubire. Iubire pentru Dumnezeu și aproapele. Aia-i iubirea adevărată. Restul, sunt alte idei și definiții pe marginea iubirii cele mari și adevărate expuse de Mîntuitorul. Și ce spun nu are nimic de-a face cu protestantismul.

Spui: "Adica sa il minti pe un eterodox ca se poate mantui si fara sa vina in Biserica Ortodoxa." Nu îl minti pe un eterodox, îi spui ce nu e creștin (fie necredincios, ateu, păgîn, eretic, păgîn, etc.) că se poate mîntui, foarte greu, dar mîntuirea chiar de o va dobîndi, va fi foarte diferită de mîntuirea creștinului. Complet diferită. Ăsta e adevărul creștinesc. Asta îi spun. Și prin asta, nu îi vreau răul, ci îl și chem acasă, în creștinism. La mîntuirea obiectivă.

Iar cu privire la muncile din iad, mă refer, la iadul de după Hristos. Pentru că altul era Raiul și iadul în Vechiul și altul e Raiul și iadul în Noul, la desăvîrșirea Legii, prin Iubire. Mă refer după Hristos. În iad sunt munci. Nimeni nu se odihnește acolo, chiar dacă stă pe loc, închețat, se muncește.

Exact, la fel și în Rai, unii sunt îngeri, alții, arhangheli, serafimi, heruvimi, scaune, domnii, începătorii, stăpînii sau puteri. Așa și răsplata, Împărăția Cerurilor, pentru creștini va fi una și pentru necreștini, păgîni sau necredincioși, va fi altfel, Împărăția Cerurilor. Dar nu vrei să înțelegi lucrul ăsta.

Da, exact, cu legătura la mîntuirea copiilor nebotezați. Toți ajung în Rai. Chiar nebotezați, chiar necreștini, fiind, nefăcînd parte din Biserică. Cum spune Î.P.S. Ciprian: nu se împărtășesc de lumină, dar se împărtășesc de liniște. Exact ca necredincioșii ce se mîntuiesc. Ca și copii nebotezați, și adulții nebotezați. Doar că condiția lor este să fi avut o viață plăcută lui Dumnezeu.

Cît de clar mai vrei să fie ??? Cătăline Cătăline...

Spui: "Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească". COMPLET GREȘIT. Erezie chiar. Pacea și liniștea sufletească sunt specifice Raiului. Nicidecum iadului. Nu au dobîndit nici o pace și liniște sufletească pînă la Hristos. Acea pace și liniște sufletească este o răsplătire a Raiului, pentru cei nebotezați, deci pentru necreștini.

Bucurii.

Last edited by Daniel_Ortodox; 22.06.2013 at 20:20:39.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.06.2013, 20:33:52
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Frate Daniel, n-am citit tot ce ai scris, însă pentru felul în care înțelegi mântuirea, te îmbrățișez.

P.S. Te rog renunță la renunțarea la forum. Vei avea multă treabă aici.

Last edited by N.Priceputu; 22.06.2013 at 20:50:27.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.06.2013, 21:14:37
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Doamne ajută.

Mulțumesc frate drag.
Nu știu ce să-ți spun.
Nu sunt vrednic de iubirea nimănui.
Nu sunt vrednic de toată bunătatea și milostivirea lui Dumnezeu.
Nu fac nici cele ce sunt dator să le fac, nu fac binele, nimic bun nu fac.
Nu o spun din smerenie, că n-am. O spun din frică, că mă tem pentru mîntuirea mea și mă tem și mă dor căderile altora.
Nu voi renunța la forum, rămîn, pentru tine, frate.
Dumnezeu lucrează prin toți oamenii.
Slavă lui Dumnezeu pentru toate.
Iartă-mă.

Bucurii.

Last edited by Daniel_Ortodox; 22.06.2013 at 21:28:53.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.06.2013, 21:29:07
Skizzer Skizzer is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 04.05.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 17
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Doamne ajută.

Mulțumesc frate drag.
Nu știu ce să-ți spun.
Nu sunt vrednic de iubirea nimănui.
Nu sunt vrednic de toată bunătatea și milostivirea lui Dumnezeu.
Nu fac nici cele ce sunt dator să le fac, nu fac binele, nimic bun nu fac.
Nu o spun din smerenie, că n-am. O spun din frică, că mă tem pentru mîntuirea mea și mă tem și mă dor căderile altora.
Nu voi renunța la forum, pentru tine, frate.
Dumnezeu lucrează prin toți oamenii.
Slavă lui Dumnezeu pentru toate.
Iartă-mă.

Bucurii.
Doamne Ajuta !

Nu voi avea legatura cu subiectul acestei discutii . Fac acest Reply pentru a te "felicita" . Imi place sa vad atata frumusete in cuvintele spuse de tine . Nu am putut citi tot dar din cate am citit , mi-am dat seama de frumusetea cuvintelor tale . Nu pleca de pe acest forum , vom avea nevoie de tine , de gandirea ta .
Dumnezeu sa te ajute frate Daniel .

Doamne Miluieste .
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.06.2013, 21:44:24
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Doamne ajută.

Mulțumesc pentru cuvinte, frate iubit.

Nimic al meu. Nu am nimic.
Tot ce avem, de la El avem.

"Gol am ieșit din pântecele mamei mele și gol mă voi întoarce în pământ! Domnul a dat, Domnul a luat; fie numele Domnului binecuvântat!" Iov 1, 21.

Toată înțelepciunea e a Lui, e de la Domnul.
Ne-o dă ca să fim de folos celorlalți. Tuturor. Medicină, inginerie, știință, arhitectură. Totul. De la El.

Ne dă acestea pentru a ne fi mai ușor, pentru a-L înțelege, a-L iubi mai ușor. Ca să-L slăvim mai ușor. A-L dori mai cu sîrguință, cu mai mare dorire. Să-L vedem în mai mare măreția Lui.
După măsura în care ne dorim, și putem.

Spune Domnul: "Iar într-o casă mare nu sunt numai vase de aur și de argint, ci și de lemn și de lut; și unele sunt spre cinste, iar altele spre necinste." II Timotei 2, 20.

Ne iubește pe toți. Ne vrea pe toți. Foarte mulți, cu mult mai mulți vor fi în Rai decît în iad.

Dar pînă acolo, orice alegem, Rai sau iad, trebuie să iubim. Și Domnul ne dă apoi ce avem nevoie.
"Căci trebuie să fie între voi și eresuri, ca să se învedereze între voi cei încercați." I Corinteni 11, 19.

Bucurii.

Last edited by Daniel_Ortodox; 22.06.2013 at 21:52:39.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 23.06.2013, 01:05:57
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Nu sunt vrednic de iubirea nimănui.
Nu sunt vrednic de toată bunătatea și milostivirea lui Dumnezeu.
Nu fac nici cele ce sunt dator să le fac, nu fac binele, nimic bun nu fac.
Nu o spun din smerenie, că n-am.
Daniel, ti-am mai scris de cateva ori, dar nu cred ca o sa poti intelege deocamdata, pentru ca tu chiar crezi ca nu poti gresi si ai ajuns la masura sfintilor sau duhovnicilor. Cea mai simpla cale sa iti dai seama de falsa smerenie este cand cineva spune tot timpul ca e pacatos, fara sa aiba si masura celor induhovniciti. Tu oricine te contrazice spui ca gresetse, indiferent daca e sfant, catehism sau altceva, doar tu ai dreptate. Ti-am mai spus, daca vrei roaga duhovnicul sa te sfatuiasca. Iata cateva randuri despre falsa smerenie: http://carteromaneasca.wordpress.com...xiev-smerenia/
"Pe langa adevarata smerenie exista si o falsa smerenie. Pe cand falsul smerit cauta, printr-o paruta evlavie, slava omeneasca. Un astfel de om arata ca nu a inteles nimic din esenta smereniei. Lui ii place sa spuna despre sine: “Oh, eu pacatosul, oh, eu nevrednicul!” O astfel de smerenie nu este mantuitoare, ci fatarnica si de aceea este socotita a fi o smerenie mai rea decat mandria. “Nu cel ce se huleste pe sine da dovada de smerita cugetare”, spune Sfantul Ioan Scararul “ci acela care vazandu-se hulit de altul, dragostea lui fata de acesta nu se micsoreaza”.
Dar poate ma insel si tu ai smerenia cea adevarata.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.06.2013, 02:39:08
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Smile

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daniel, ti-am mai scris de cateva ori, dar nu cred ca o sa poti intelege deocamdata, pentru ca tu chiar crezi ca nu poti gresi si ai ajuns la masura sfintilor sau duhovnicilor. Cea mai simpla cale sa iti dai seama de falsa smerenie este cand cineva spune tot timpul ca e pacatos, fara sa aiba si masura celor induhovniciti. Tu oricine te contrazice spui ca gresetse, indiferent daca e sfant, catehism sau altceva, doar tu ai dreptate. Ti-am mai spus, daca vrei roaga duhovnicul sa te sfatuiasca. Iata cateva randuri despre falsa smerenie: http://carteromaneasca.wordpress.com...xiev-smerenia/
"Pe langa adevarata smerenie exista si o falsa smerenie. Pe cand falsul smerit cauta, printr-o paruta evlavie, slava omeneasca. Un astfel de om arata ca nu a inteles nimic din esenta smereniei. Lui ii place sa spuna despre sine: Oh, eu pacatosul, oh, eu nevrednicul! O astfel de smerenie nu este mantuitoare, ci fatarnica si de aceea este socotita a fi o smerenie mai rea decat mandria. Nu cel ce se huleste pe sine da dovada de smerita cugetare, spune Sfantul Ioan Scararul ci acela care vazandu-se hulit de altul, dragostea lui fata de acesta nu se micsoreaza.
Dar poate ma insel si tu ai smerenia cea adevarata.
Doamne ajută.

Nu am spus și nu cred că nu pot greși. Greșesc. Dar nu aici, cînd spun să nu ucizi nici un om și cînd spun că și păgînii "din fire făcînd ale legii" se vor mîntui, prin harul și milostivirea lui Dumnezeu. Asta este învățătura creștină. Nicidecum părerile tale teologice.
După cuvîntul Scripturii, nu este om care să fie viu și să nu greșească. Și după cuvîntul că suntem supuși păcatului.
Nu cred că am ajuns la măsura sfinților și a părinților. Am ajuns la măsura care mi-a dat-o Dumnezeu, care mi-o poate lua oricînd voiește. Slavă lui pentru toate. El dă și El ia, după mare mila Lui.

Pardon? Să spui mereu că ești păcătos e falsă smerenie ??? NU frate. Greșit! E rugăciunea inimii.
DOAMNE IISUSE HRISTOASE, FIUL LUI DUMNEZEU, MILUIEȘTE-MĂ PE MINE -PĂCĂTOSUL-.

Pare-se că arhimandritul Serafim Alexiev, de unde ai dat citatul, e greșit. Nu-i bai îl iartă Domnul, dar mai grav că smintește și pe alții, căci a publicat o carte cu o opinie teologică greșită, ce contrazice pe Sfinții Părinți. Uite așa ia dracu mințile chiar și celor aleși, cum spune Scriptura.
Și o susține cu inovații, ca fratele Cătălin. Of, vai.

Nu am spus tot timpul că sunt păcătos, și chiar de aș spune Sfinții Părinți spun că e bine pururea să avem în față neputința noastră. Dar așa este precum spui, am o falsă smerenie, roagă pe Domnul pentru mine și neputința mea. Dar să ținem cont, dragul meu, că Sfîntul Apostol Pavel s-a numit pe sine cel mai mic, ce suntem noi? Să nu spunem că suntem păcătoși? Cine spune asta? Serafim Alexiev? Smerește-te, frate.
Nu căuta să răspunzi împotriva Adevărului. Împotriva mea poți răspunde, dar nu împotriva Adevărului, că va da Domnul cu tine de pămînt. Să nu te miri de ce îți merge rău în viață. Tot ce ți-am scris e Adevărul. Spre a ta îndreptare. Nu eu să mă îndrept. Că eu îți mărturisesc Adevărul, ci tu să te îndrepți din exclusivități și înșelări. Of, vai nouă, creștini cu numele.

Nu caut slava omenească. Mă lepăd de toată slava omenească. N-am nevoie de așa ceva. Da, spun eu nevrednicul. Dacă nu mă mîntuiesc, să te rogi și pentru sufletul meu din iad, cînd vei merge în Rai. Nu știu ce smerenie am, nici nu vreau să aflu, ca nu cumva să fiu ispitit cu mîndria, îmi știu doar neputințele și îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru toate. Nici iubire nu am. Nimic nu am. Vai și-amar sunt. Dar vreau să se mîntuiască cît mai mulți. Toți!
Nu oricine mă contrazice spun că greșește, atîta vreme cît spune și învață Adevărul, în învățătura creștinească, a Iubirii lui Dumnezeu, mă înclin în fața lui și îi spăl și picioarele și i le sărut apoi, cu sărutare sfîntă, cum spune Sfîntul Apostol Pavel.

Iar în legătură cu mîntuirea celor ce nu sunt ortodocși.

Cătăline, nu frate. Să fi deschis la dialog, cînd ai să vrei să iubești. Și cînd ai să ieși din carapacea de broască țestoasă, de mîntuire exclusivistă și egoistă doar pentru ortodocși. Așteaptă. Deși sunt singurii creștini de pe pămînt, mîntuirea nu e doar a lor. Cum Dumnezeu a arătat că nu e doar a lui Israel, ci a tuturor. Iar dacă tu ai înțeles că noi, cei ce vrem să nu ucidem și credem în Iubirea lui Dumnezeu, suntem luptători împotriva Adevărului, fie ca Domnul Dumnezeu să te ierte pentru neputința ta. Multe prostii ai scris frate, multe prostii. Și mai și crezi că ai scris bine, și eu sunt eretic și sperie-ciori și etc. Of, măi suflete, of.

Să știi! Nu voi lăsa Adevărul să fie călcat în picioare pentru nimic în lume ! De ideile tale sau a nimănui, că tu susții că spui părerea bisericii și eu sunt nu știu cum. Sunt, eu sunt în orice fel vrei tu să mă numești, dar Adevărul nu e, pentru El îmi dau și viața. Pentru Iubire. Părerea ta NU e părerea Bisericii Creștine. Și ce am vorbit pînă acum, NU este învățătura mea, ci a Bisericii lui Hristos.
Nu a nebuniei în care te aflii tu și ce e mai grav mai și crezi că spui bine. Fi mai atent la ce am spus, că e plin de citate în ce am spus. Nu frate drag, să nu răspunzi la mesaj, că numai prostii spui.
Mergi tu cu a ta și nu mă judeca prea aspru pentru că eu merg cu a mea și Judecata lui Dumnezeu ne va arăta frate, că Dumnezeu este Iubire. Să nu uiți asta.

Și voi toți, care susțineți că e bine să ucizi un alt om, pentru apărarea unei bucăți de pămînt, vă spun cu durere, aveți toate șansele, să NU mășteniți Împărăția Cerurilor. E suficient că gîndești numai să ucizi un alt om, că ți-e socotit drept păcat. "Eu însă vă spun vouă: Că oricine se uită la femeie, poftind-o, a și săvârșit adulter cu ea în inima lui." Matei 5, 28.

SĂ NU UCIDEȚI, fraților pe nimeni, niciodată. Niciodată. Și nici în gînd să nu aveți așa ceva.

Bucurii.

Last edited by Daniel_Ortodox; 23.06.2013 at 03:36:20.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 22.06.2013, 23:24:21
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Minunat ati scris!

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Partea a II-a a aceluiași răspuns.

Nu vor mîntuirea spui? E suficient să o vrea prin faptele lor bune. Un exemplu la musulmani, multora le e frică să devină creștini, deși vor, pentru că coranul lor prostesc spune să fiu uciși apostații. Deci, avînd fapte bune, se pot mîntui, dar diferit față de creștini.

Spui: "Pentru manturie trebuie sa faca ceva si omul" Exact. Face. Are o viață plăcuta lui Dumnezeu Treime. Are haina sufletului său curată și pregătită pentru nunta Mirelui ceresc, deși nu are botezul creștin, sau îl are în erezie. Dar tot se poate mîntui. Dar mîntuirea lui va fi diferită, față de a creștinilor.

Spui: "Chiar daca nu stie de Biserica, daca face fapte bune si are inima curata Domnul il ajuta sa vada adevarul si sa vina in Biserica." Da, Domnul îl ajută, dar dacă nu vine în Biserică, tot se poate mîntui, prin fapte bune, inimă curată.

Aminteșteți la Fericirile de pe munte: zice Hristos: "Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor." Nu zice, creștinii săraci cu duhul, sau botezații, sau cei din Biserică. Nu zice așa, ci toți cei săraci cu duhul.

Deși Sfîntul Nicolae Velimirovici, spune clar, că mîntuirea necredincioșilor, va fi diferită. Dar va fi. Și iarăși: Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul. Fericiți cei curați cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu. DA? Simplu. Fericiți cei prigoniți pentru dreptate, că a lor este împărăția cerurilor.

Ce înseamnă prigoniți din pricina Mea? Adică din cauza Adevărului. Care au de suferit din cauza faptului că vor să fie buni. Chiar necreștini fiind. Se pot mîntui. E limpede ! Nu încurajez, globalizarea, ci Adevărul. Biserica și Dumnezeu a pentru toți. Ăsta e Adevărul.

Nu spun după nici un new-age, și NU toți vor ajunge în Rai, dar vor mai mulți în Rai, decît în iad, asta știu sigur. Pentru că Dumnezeu este Iubire.
Ce spun, este învățătura creștinească, nu părerea mea.

Tu ai părerile tale, teleogumenele tale, părerile tale teologice, care sunt în marginea prăpastiei ereziei, pentru lipsa ta de iubirea și exclusivitatea mîntuirii pentru credincioși și deloc pentru necredincioși.

Spui: "Pentru ca nu inteleg prea multe din crestinism si rostul venirii Mantuitorului." Dar și ce spui? Că creștinii înțeleg tare mult, așa-i? Dacă ar fi așa, ar trebui să fim cu toții sfinți. Și nu suntem. Deci tot harul și mila lui Dumnezeu ne va mîntui și pe noi, creștinii, ca și pe necreștinii care "din fire fac ale legii" adică ale lui Hristos, El fiind Legea. Plinirea Legii.

Spui: "Desigur, Domnul ii poate mantui pe toti, pentru ca nimic nu este cu neputinta, dar nu se intampla asta si ne-a revelat ceea ce trebuei sa facem ca sa ne mantuim, care sunt conditiile mantuirii." DA! Slavă lui Dumnezeu. Aici ai vorbit Adevărul. DA, nu care sunt condițiile, ci care e condiția mîntuirii. Una singură: IUBIREA !

Spui: "Toata Sfanta Scriptura si toata invatatura si faptele au un singur scop: ca omul sa se mantuiasca, deci ne sunt date conditiile mantuirii." Greșit. Toată Sfînta Scriptura și toată învățătura și faptele au un singur scop: IUBIREA ! NU MÎNTUIREA. Iubirea. Nu Biblia te mîntuiește. Nu creștinismul te mîntuiește. Dumnezeu te mîntuiește. Să-ți intre bine în cap, dragul meu.

Iubirea te mîntuiște. O spune Însuși Hristos. El i-a răspuns: "Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău. Aceasta este marea și întâia poruncă. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. În aceste două porunci se cuprind toată Legea și proorocii." Matei 22, 37-40. Da? Deci ce spune? Aici, în aceste două legi, se cuprind toată Legea și proorocii. De ce Legea cu L capital? Pentru că El e Legea, El e Iubirea, El mîntuirea tuturor nevrednicilor de mîntuire.
Sigur că nu doar faptele mîntuie, sigur că este ateist să spui așa ceva.
Mai exact spunem, faptele prin iubirea, harul și mila lui Dumnezeu.

Spui: "Iubire nu ai daca spui un neadevar". Greșit. Poți spune un neadevăr din neștiință, din frică, din nepăsare, etc. Dar concret, Iubire, ai cînd iubești pe Dumnezeu și pe aproapele. Ba da, poți să spui un neadevăr, doar ca să faci cuiva pe plac și totuși să ai iubire. Iubire pentru Dumnezeu și aproapele. Aia-i iubirea adevărată. Restul, sunt alte idei și definiții pe marginea iubirii cele mari și adevărate expuse de Mîntuitorul. Și ce spun nu are nimic de-a face cu protestantismul.

Spui: "Adica sa il minti pe un eterodox ca se poate mantui si fara sa vina in Biserica Ortodoxa." Nu îl minti pe un eterodox, îi spui ce nu e creștin (fie necredincios, ateu, păgîn, eretic, păgîn, etc.) că se poate mîntui, foarte greu, dar mîntuirea chiar de o va dobîndi, va fi foarte diferită de mîntuirea creștinului. Complet diferită. Ăsta e adevărul creștinesc. Asta îi spun. Și prin asta, nu îi vreau răul, ci îl și chem acasă, în creștinism. La mîntuirea obiectivă.

Iar cu privire la muncile din iad, mă refer, la iadul de după Hristos. Pentru că altul era Raiul și iadul în Vechiul și altul e Raiul și iadul în Noul, la desăvîrșirea Legii, prin Iubire. Mă refer după Hristos. În iad sunt munci. Nimeni nu se odihnește acolo, chiar dacă stă pe loc, închețat, se muncește.

Exact, la fel și în Rai, unii sunt îngeri, alții, arhangheli, serafimi, heruvimi, scaune, domnii, începătorii, stăpînii sau puteri. Așa și răsplata, Împărăția Cerurilor, pentru creștini va fi una și pentru necreștini, păgîni sau necredincioși, va fi altfel, Împărăția Cerurilor. Dar nu vrei să înțelegi lucrul ăsta.

Da, exact, cu legătura la mîntuirea copiilor nebotezați. Toți ajung în Rai. Chiar nebotezați, chiar necreștini, fiind, nefăcînd parte din Biserică. Cum spune Î.P.S. Ciprian: nu se împărtășesc de lumină, dar se împărtășesc de liniște. Exact ca necredincioșii ce se mîntuiesc. Ca și copii nebotezați, și adulții nebotezați. Doar că condiția lor este să fi avut o viață plăcută lui Dumnezeu.

Cît de clar mai vrei să fie ??? Cătăline Cătăline...

Spui: "Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească". COMPLET GREȘIT. Erezie chiar. Pacea și liniștea sufletească sunt specifice Raiului. Nicidecum iadului. Nu au dobîndit nici o pace și liniște sufletească pînă la Hristos. Acea pace și liniște sufletească este o răsplătire a Raiului, pentru cei nebotezați, deci pentru necreștini.

Bucurii.
Iertare pentru atitudinea dura si cuvintele acide de pe alte topice, si din alte situatii. Ati vazut Calea. Cu respect.
Reply With Quote
Răspunde