![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum a ajuns Lie în Rai? Oricine este ucis de alt om, ajunge în Rai. Citește Patericul, sau în Viețile Sfinților, cele 7 volume mici, în casetă. E plin de exemple. Măi omule, Aline, am spus deja de 3 ori cred, în topicul ăsta. Ai citit ceva? Sau numai vii arunci cu nerușinare două rînduri, ca vrăjmașul diavol și pleci? Nu mai fă așa ceva. Repet. NU E FEMEIA TA, soția ta, nu e a ta. Nu e proprietatea ta, e dar dăruită ție de Dumnezeu. Cum și tu nu ești al ei. Ești dar daruit ei de Dumnezeu. Ce faci dacă moare de cancer, sau întrun accident de mașina? Spui că a luato Dumnezeu la El, nu? Dar dacă o i-au păgînii, nu a mai luato Dumnezeu? Dumnezeu îngăduie orice năpastă. Pentru că nu e năpastă. Noi suntem ai Lui. Ne ia cînd vrea El. În orice moment voiește. Vedem și la dreptul Iov, că au venit "păgînii" și i-au ucis slujnicele și slujnicii pe cîmp, vin "păgînii" și îi ucid și îi fură toate animalele. Vine vînt puternic și dărîmă casa peste copiii lui. Da? Ca apoi să primească întreit tot ce a avut. Măi omule, înțelegi sau nu înțelegi? Smerește-te! Și nu-ți mai dori să ucizi pe nimeni, că te duci direct în iad. Înțelege. Iubește, omule! Copiii tăi, nu sunt ai tăi, tu însuți nu ești al tău, omule! Cunoști Scripturile? Te înspăimînți de puterea lor? Sau la toți oamenii care îți amintesc Scripturile, le spui că sunt protestanți cu sola-scriptura? Cît de ipocrit accepți să fi, cu tine însuți înainte de oricine altcineva să spui așa ceva, celui ce vine să-ți amintească sau să te învețe Adevărul Scripturistic, să te ajute să-ți dorești Raiul și să te îndepărteze de erezie și înșelare? Cît omule, cît? Revin. Copiii tăi nu sunt ai tăi, sunt ai Domnului, EL îi ia, îți ia și mama și frații, te ia și pe tine de la ei, cînd vrea El, cînd voiește El, înțelegi? Nici tu nu îți aparții. Uite ce spune Scriptura, smintitule: "Sau nu știți că trupul vostru este templu al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveți de la Dumnezeu și că voi nu sunteți ai voștri? Căci ați fost cumpărați cu preț! Slăviți, dar, pe Dumnezeu în trupul vostru și în duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu." (I Corinteni 6, 19-20) Vino odată la lumină, că iată te mustru, și te doresc. Să vii în lumină, să ieși din dorința de a ucide pe orice om, să nu faci faptele satanei, că el va sălășlui în tine și tu vei fi slujitorul lui, îți va prinde mințile și te tîrî cu el în iadul gătit lui și îngerilor lui. Bucurii. |
|
#2
|
||||||||
|
||||||||
|
Citat:
Talharul de-a stanga, a ajuns si el in Rai, dupa mintea ta, cu toate ca a ramas cinic fatza de Dumnezeu, pana la sfarsit. Mai sa fie. Citat:
Citat:
Despre ce te-am intrebat cu Moise, nu sufli un cuvintel. Se pare ca n-ai ajuns cu tzopaiala prin Scriptura pana acolo. Mai astept. Citat:
Citat:
Ce i s-a intamplat lui Iov, i s-a intamplat cand nu era acasa. Nu a avut nici o alegere de facut, daca sa se opuna sau nu. Citat:
Si o doza de patetica ipocrizie. Unde am zis eu ca "imi doresc sa ucid pe cineva"? Iubirea la tine inseamna sa-ti scapi pielea si pe ai tai sa-i lasi de izbeliste. Citat:
Iar tu, cel plin de ifose "duhovnicesti" nu esti tare priceput la capitolul asta. Daca vine un hot, ucigas, violator si tu in loc sa te pui intre astia si ai tai o iei la fuga cu pretextul ca "asa a vrut Dumnezeu" vai si amar de tine si pe lumea asta si pe cealalta. Sa speram ca pana o sa ai femeie si copii o sa-ti vina mintea la cap, ca altfel o sa fie vai si amar de ei. Citat:
Inca mai astept, poate ajungi si la partea aia de Scriptura in care zice ce facu Moise cand se cobora cu tablele legii si gasi poporul inchinandu-se la vitelul de aur. Apropo, daca cineva incearca sa te violeze pe tine, tot asa, nu te impotrivesti, stai cumintel ca asa a vrut Dumnezeu si ca nu esti al tau si bla bla?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 21.06.2013 at 14:46:57. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daniel, in Rai intra cei ce au in primul rand Botezul, botezul in Sfanta Biserica. De aceea preotii nici macar pruncii nebotezati nu stiu unde ajung si nu li se tine slujba. La fel exagerezi si cu omorul, desi unele lucruri le spuneai bine. Citeste in Vechiul Testament, iudaii au fost certati ca nu au omorat toti locuitorii si de aceea s-a pastrat idolatria la neamurile ramase si au luat-o si ei. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cătăline frate iubite. Greșești. Din nou. Nu-i de mirare. Dar ești drăguț în lupta ta. Să te ferești de habotnicie. Cere Domnului virtutea discernămăntului. Așa să-ți ajute Dumnezeu. Nenorocitul de mine, eu nu învăț învățătura mea. Ci a Domnului Dumnezeului nostru Iisus Hristos, împreună slăvit cu Tatăl și cu Duhul Sfînt. Dumnezeu. Treimea. Iubirea. În Rai intră doar cei ce au primit în primul rînd botezul, spui tu, și încă Botezul în Sfînta Biserică? Greșit ! Dovedit. Tîlharul de pe cruce, avea botezul? Nu. Și Hristos deschide Raiul cu el. Era atunci înființată Sfînta Biserică Creștină? Nu. Ăsta e exemplul cel mai viu. Ar trebui să-ți ajungă, Cătăline. Dar îți mai dau. Cain și Abel. O avut Abel botezul? Nu. Era cu Dumnezeu? Da. Dar îți mai dau. Toți cei din vechiul testament, ține minte toți, care au ajuns la Dumnezeu, și nu sunt puțini, sunt menționați în Biblie, ajungînd la Dumnezeu, s-au mîntuit. Ăsta e războiul nevăzut, vezi Cătăline? Ești înfrînt. Nu tu ca om, ci păcatul tău. Biserica nu osîndește pe homosexuali ca oameni, ci păcatele lor. Dorește-ți înțelepciunea cu smerenie, cu Iubire, și ea va veni la tine. Domnul Dumnezeu îți va da înțelepciune. Ăsta e războiul ce trebuie să îl purtăm noi, creștinii. Întru cuvînt. Împotriva cui? Spune Scriptura: "nu este împotriva trupului și a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutății." Efeseni 6, 12. Și nu te las, îți mai dau. Mai departe. Păgînii, ateii, necredincioșii, hindușii, musulmanii, budiștii, ereticii, apostații, după mintea ta, iubite frate, merg în iad toți? Toți? Săracul de tine. Greșit. Din nou. Dovedit. Uite ce spune Sfîntul Apostol Pavel la Romani: "Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege" (2, 14) E clar ? Te-ai lămurit, dragul meu ? Of, cîți sunt ca tine. Și ca să nu dăm pricină de ispitire vrăjmașilor demoni, să mă acuzi de sectarism, smintind pe aceștia mai mici, nu scoatem din context, ci ca să îți arăt că Adevărul vorbesc și pe Hristos mărturisesc și tu greșești, și ca să te smerești, ca să te pocăiești de păcatul tău de pînă acum, al necredinței, cu rugăciunile Preacuratei Născătoare, îți dau tot contextul și cu explicațiile Înalt Preasfințitului Bartolomeu Anania: Romani 2, 11: "Căci nu este părtinire la Dumnezeu!" Bartolomeu Anania amintește: "Dumnezeu este al tuturor; este viața tuturor celor ce voiesc; este mântuirea tuturor; al celor ce cred și al celor ce nu cred; al celor drepți și al celor nedrepți; al celor cinstitori de Dumnezeu și necinstitori; al celor nepătimași și pătimași; al călugărilor și al mirenilor; al înțelepților și al celor neînvățați; al celor sănătoși și al celor bolnavi; al tinerilor și vârstnicilor" (Sfîntul Ioan Scărarul, Filocalia IX) Romania 2, 12: "Câți, deci, fără lege, au păcătuit, fără lege vor și pieri; iar câți au păcătuit în lege, prin lege vor fi judecați." Bartolomeu Anania tîlcuiește: "Păgânii, deși nu au fost învredniciți de o revelație specială, vor fi judecați după conștiința lor, glasul lui Dumnezeu din om, care-l aprobă pentru fapta cea bună și-l condamnă pentru cea rea." Romani 2, 13: "Fiindcă nu cei ce aud legea sunt drepți la Dumnezeu, ci cei ce împlinesc legea vor fi îndreptați." Bartolomeu Anania tîlcuiește: "este vorba de cei ce împlinesc legea duhovnicească. Cuvântul străbate până în adâncul sufletului lor, datorită faptului că e curat, cum afirmă Sf. Maxim Mărturisitorul. Nu putem sta cu superficialitate înaintea lui Dumnezeu, și nici să ne manifestăm ca niște "căldicei" (conform Apocalipsa 1, 3) Apocalipsa 1, 3 este valabilă și la cei ce spun că este bună calea de mijloc. Greșit. Nu este bună. Romani 2, 14: "Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege". Bartolomeu Anania tîlcuiește: "Nu există în lume om fără lege dumnezeiască". Legea și glasul conștiinței, de care vorbește tot în context. Romani 2, 15: "Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conștiinței lor și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau îi și apără," Bartolomeu Anania tîlcuiește: În absența unei legi elaborate, legea morală - înscrisă ontologic în conștiința omului - poate constitui prin ea însăși un criteriu al discernământului. Conștiința este acea făclie a Domnului, care n-a încetat nici în lumea păgână să răspândească lumina ei mântuitoare". Cred că s-a înțeles destul de clar pentru toată lumea că și PĂGÎNII, ATEII, HINDUȘII, BUDIȘTI, GNOSTICII, MUSULMANII, ERETICII, APOSTAȚII, se pot mîntui. Cum? "Din fire făcînd ale legii", spune Scriptura. Nu e părerea mea. E clar ? Măi e clar ? A-ți înțeles ? Alte neclarități, ce mai aveți ? Cu smerenie, dragii mei. Ce a făcut din fire ale legii, tîlharul de pe cruce? S-a căit, s-a pocăit. E limpede ? Ce botez primesc cei ce sunt uciși? Botezul sîngelui, spun Sfinții Părinți. Botezul suferinței. Și dacă "din fire au făcut ale legii" cum Spune Scriptura, SE VOR MÎNTUI. LIE, s-a mîntuit. Pentru că a fost ucis. E botezul sîngelui și al suferinței. La fel cu toți turcii care au fost uciși de Sfîntul Ștefan cel Mare, s-au mîntuit. TOȚI oamenii de pe pămînt care au fost uciși vreodată de un alt om, prin orice circumstanțe, s-au mîntuit. Amin zic vouă. Adică așa să fie. Că cine se mîntuiește pînă la urmă, Dumnezeu știe și nu noi. Conform învățăturii creștinești, SE mîntuiesc, prin botezul sîngelui lor. Dobîndesc chiar în acea secundă iertare de toate păcatele lor, prin sîngele lor, spune Sfîntul Nicolae Velimirovici (care e și în poza mea de avatar, că îl iubesc tare mult) Zice Sfîntul Nicolae că Raiul lor, al păgînilor și altora ce nu sunt creștini, va fi diferit de raiul creștinilor. Anume, ei vor avea doar o stare de bine, de liniște, liniștire, de odihnă. Ăsta va fi Raiul lor. Pe cînd creștinii, vor vedea pe Dumnezeu, vor vorbi cu el, cu Treimea, precum Adam și Eva în Rai, li se vor descoperi toate tainele universului, toate comorile, cum se alcătuiește materia, aurul, diamantele, hrana, grîul, strugurii, li se vor descoperi mulțime de taine, încît veșnicia va fi o pururea bucurie în Hristos Iisus. Noi creștinii, vom putea urca pe treptele adorării lui Dumnezeu, îi vom putea cînta slavă, ode, imne de laudă, de slavă, ne vom putea ruga Lui precum Sfinții în ceruri. Negrăit... Negrăit... "Ceea ce ochii nu au văzut și la care mintea omului nu s-a suit", spune Scriptura. Te iubesc în Domnul, frate Cătălin. Să nu mai greșești. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 17:01:59. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
O sa iti scriu acum explicit, sper sa nu te superi. Dupa modul in care scrii si vorbesti, parerea mea personala e ca ai cazut putin in dreapta si ai inceput sa crezi ca ai ajuns la masura sfintilor. Adica ai prins putina mandrie, desi din vorbe spui tot timpul ca esti pacatos, adica vrei sa atragi atentia ca esti smerit, ca sfintii. Dupa parerea mea nu ai ajuns la acea masura, te rog eu sa vorbesti cu duhovnicul tau sa te indrume sa mai lasi din aceasta. Nu-ti dau sfaturi ca unul care nu are probleme, ca am si eu destule pacate. Din aceasta cauza ai inceput sa spui si din invatatura ta si nu cea ortodoxa, crezand ca deja o intelegi foarte bine si nici nu mai trebuie sa o verifici. Ceea ce dai tu in general sunt citate din Sfanta Scriptura interpretate de tine, dar in catehism scrie ca putem citi Biblia dar nu sa o si interpretam noi. De aceea cautam confirmare in invatatura Bisericii, a sfintilor si catehism. Problema nu e ca spui ceva gresit, ci ca o spui ca si cum e imposibil sa gresesti vreodata ceva. Poti sa spui numai adevaruri, dar daca le-ai verificat in invatatura ortodoxa, nu doar sa le spui de la tine. Daca poti accepta sa primesti si sfaturi si sa crezi chiar ca poti gresi cateodata o sa incerc sa iti raspund la problemele puse. De fapt la ce ai scris tu am raspuns pana acum in majoritatatea mesajelor mele de pe forum, dar tu nu ai fost pe forum sa le citesti. Pana acum nimeni nu a mai scris pe forum ca toti se mantuiesc, chiar daca au facut fapte rele. Mai spuneau ca ereticii sau paganii se mantuiesc, dar macar nu spuneau ca toti talharii si criminalii au ajuns in Rai doar ca au fost omorati. E ceva absurd ce afirmi tu nu doar din punct de vedere ortodox, ci si al logicii in general. Adica cea mai simpla cale de mantuire e sa omori pe cineva in SUA, te condamna la moarte si asa ajungi automat in Rai. Nimeni cred ca nu s-a mai gandit la asa ceva, la asa o invatatura fara sens. Draga Daniel, invatatura ortodoxa (si cea catolica) spune ca nimeni nu s-a mantuit pana la venirea Mantuitorului. Dreptii Vechiului Testament mergeau toti in Iad, afara de Enoh si Sfantul Ilie, care au fost ridicati la cer. Dreptii s-au mantuit tot prin Iisus, El S-a pogorat in Rai dupa ce a fost rastignit si i-a scos de acolo pe drepti. La fel si talharul de pe cruce, tot Iisus l-a dus in Rai, nu stii ca spune ca e primul ajuns in Rai? Legea Veche nu a mantuit pe nimeni, prin har suntem mantuiti, nu din faptele Legii. Pentru mantuire e nevoie de trei lucruri: har (din Sfintele Taine), credinta (dreapta, nu idolatra sau eretica) si faptele credintei (nu faptele firii noastre cazute). Care sunt faptele Legii, ce spun cele zece purunci? Prima porunca si urmatoarele doua tin de iubirea de Dumnezeu, iar restul de iubirea de oameni. Poruncile nu sunt doar sapte sau sase, asadar scrie sa nu ai alti zei. In citatul dat de tine scrie ca si cei ce nu au avut Legea data de Moise puteau ajunge la cunoasterea adevarului si mantuire. De exemplu Dreptul Iov. Sau toti cei de pana la Moise, care nu aveau nimic scris. Dar si aceia s-au mantuit tot cand a venit Iisus in Iad. Iata ce spune de fapt Sfanta Scriptura: I Corinteni, cap. 6 "Nu vă amăgiți: Nici desfrânații, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiții, 10.Nici furii, nici lacomii, nici bețivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu." Sau chiar Domnul nostru spune ca cine nu se va Boteza nu va mosteni Imparatia, la fel cine nu se va Impartasi. Pentru ca va avea pacatul stramosesc al firii cazute si nu se va impartasi de har. Dar vor fi judecati in functie de legea firii, astfel ca si in Iad nu toti vor avea parte de munci. La fel si in Rai, sunt mai multe locasuri, fiecare in functie de ce a facut pe pamant si cat s-a nevoit. Citeste te rog la Sfantul Serafim de Sarov, acolo explica mai pe indelete despre faptele credintei. Doar faptele facute din dragoste de Hristos sunt mantuitoare, adica faptele credintei. Celelalte sunt si ele fapte bune, chiar facute de pagani, si ca rasplata pot primi luminarea cunostintei adevarului si sa vina in Biserica. Doar asa vor deveni faptele mantuitoare. la fel, o prezentare clara si edificatoare a invataturii ortodoxe in aceasta privinta o are Sfantul Ignatie Briancianinov, acolo explica pe larg care este invatatura ortodoxa despre mantuirea ereticilor si paganilor, desi e o scrisoare scurta: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/ Altfel ce rost mai are sa scrii despre catolcism, ateism, paganism? Doar daca e o ura pe acestia, pentru ca si ei se mantuiesc la fel ca cei ortodocsi, ori esti ortodox ori ateu sau pagan sau chiar ucigas e acelasi lucru dupa cum spui tu. Sper ca te-am ajutat sa intelegi mai bine. Doamne ajuta! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Doamne ajută.
Cătăline, mulțumesc. Am citit tot. Mulțumesc pentru cuvinte. Pentru tot. Nu sunt ironic. Cu adevărat sunt mîndru. Și un om rău în general. Nu fac aproape deloc milostenie. Nu am o privire blîndă, nu am mersul smerit, purtarea nu mi-e creștinească. Nimic nu fac bun. Nu am smerenie nici un strop. Chiar sunt un vai-și-amar, iubesc cele ale lumii, sunt vrednic de toată osînda și chinul. Îți scriu de pe un laptop, am telefon scump, am un apartament foarte comod, și parcă nu-mi vine să mă lepăd de toate și să urmez lui Hristos desăvîrșit, și deci nu voi fi desăvîrșit. Și deci nu pot fi sfînt. Ai dreptate în toate. Iartă-mă. Ăsta e stilul meu de-a scrie. Așa e caracterul meu. Așa e firea mea de-a fi. Și asta nu se schimbă. Sfîntul Grigorie de Nyssa era melancolic, Sfîntul Ioan Gură de Aur era vulcanic. Vreau sfințenie. Da. Cred, după sfatul duhovnicului, că e ceva firesc, ceva normal. În rest să mă ierți. Cu toate ai dreptate în ce ai scris, dar doar cu un lucru nu ai dreptate. Nu am scris niciodată, părerea mea. De mîntuirea tuturor celor uciși (după Hristos, se înțelege, am menționat deja că nu exista sfințenie înainte de Hristos, dar nu ai fost atent) am citit în Sfinții Părinți, o să caut unde scrie, sper să găsesc. Îți redau, din nou, ce îmi amintesc că au spus Sfinții Părinți: cei ce sunt uciși, toți cei ce au fost uciși, sunt mîntuiți prin botezul sîngelui lor vărsat, al suferinței lor, că le-a fost luată putința de a se mai pocăi pentru păcatele lor și de-a înainte în virtute și desăvîrșire. Cred că Sfîntul Ignatie Brancianinov spune, în cartea sa, sufletul după moarte. Înțelegi? Nici nu caut să am mereu dreptate. Și sunt perfect conștient că oricînd pot greși. Dar cînd învăț SĂ NU UCIZI, CREȘTINE, NICI UN OM NICIODATĂ, ORICE-AR FI, nu greșesc! Și după cum ți-am dovedit, Scripturistic, cu tîlcuirea Sfinților Părinți, ȘI NU tîlcuirea mea, cînd ți-am citat tîlcuirea lui Bartolomeu Anania, că păgînii se vor mîntui doar dacă "din fire făcînd ale legii", vor fi oameni plăcuți lui Dumnezeu, adică cu fapte bune. Un alt fapt, logic, cum spui tu, rațional, care arată clar că tălharul de pe cruce nu a avut botezul și s-a mîntuit, la fel și Abel, deși nu s-a mîntuit, nefiind mîntuire în vechiul testament, dar spune în Facere Domnul către Cain: "Glasul sângelui fratelui tău strigă către Mine din pământ." (Facerea 4, 10). Cum tot din Scripturi știm că sîngele este duhul, sufletul, el, Abel, e dintre cei drepți, care i-a luat Hristos cu El, la pogorîrea la iad. Și toți care au fost drepți în Vechiul Testament. Unde greșeșsc aici? Care e învățătura mea aici? Însă ce greșești, este, unde spune, în Sfînta Scriptură sau Sfinții Părinți, că pentru mîntuire ai nevoie de cele 3 lucruri menționate de tine? Dar conștiința, care ne spune Sfîntul Apostol Pavel, că ne poate mîntui, din "fire făcînd ale legii", unde-i? E a 4-a? Sunt ironic. Căci uite ce spune Sfîntul Ioan Scărarul cu referire la Romani 2, 11: "Dumnezeu este al tuturor; este viața tuturor celor ce voiesc; este mântuirea tuturor; al celor ce cred și al celor ce nu cred; al celor drepți și al celor nedrepți; al celor cinstitori de Dumnezeu și necinstitori; al celor nepătimași și pătimași; al călugărilor și al mirenilor; al înțelepților și al celor neînvățați; al celor sănătoși și al celor bolnavi; al tinerilor și vârstnicilor" (Sf. Ioan Scărarul, Filocalia IX)" Adevărat cu I Corinteni 6, 9-10, dar prea ușor bagi oamenii în iad frate. Dar ia uite ce zice la Matei 19, 26: "Dar Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni aceasta e cu neputință, la Dumnezeu însă toate sunt cu putință." Și la fel și la Marcu 10, 27: "Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni lucrul e cu neputință, dar nu la Dumnezeu. Căci la Dumnezeu toate sunt cu putință." Și la Luca 18, 27: "Iar El a zis: Cele ce sunt cu neputință la oameni sunt cu putință la Dumnezeu." Nu spun nimic aici, ca să nu spui că iarăși dau învățătura mea. Spun doar că prea ușor bagi toți oamenii în iad. Fi mai îngăduitor. Fi mai cu iubire, te rog. Și iarăși un lucru interesant ce spui: în iad nu toți vor avea parte de munci? Asta unde spune? În care verset sau care tîlcuire a Sfinților Părinți? Cînd Scriptura spune clar: "viermele neadormit". Cine-i ăla? Spun Sfinții Părinți, conștiința. Că ai fi putut să crezi și să accepți pe Dumnezeu Adevărat și nu ai vrut. Spun ei că e vierme, deci te muncește. Neadormit. Mereu adică. Deci toți se vor munci. Dar spune-mi unde spune că în iad nu toți se vor munci. Că mă îndoiesc ne nemunca din iad. Cînd și în Rai se lucrează. Dar altfel de muncă, cum au lucrat și Adam și Eva în Rai, spune în facere. Dar acolo e bucurie, nu e sudoare, e fericirea veșnică. Continui, să folosesc varianta ta, continui cu învățătura ta, cînd acolo spune clar, că păgînii, care nu au avut treabă cu Biserica, se pot mîntui, din fire făcînd ale legii, tu spui, că nu, că faptele bune îi ajută să vină în Biserică. Păi în Scriptură spune altceva. Ce facem? O să citesc articolul, că e unul din Sfinții mei preferați, Sfîntul Ignatie Brancianinov, deși nu are bibliografie, nu are trimitere la nici o carte, deși începe primele rînduri cu "habar n-aveți de mîntuire", nu e prea specific Sfîntului Ignatie să folosească termeni din-aceștia și deși Putnicul digital e contradicție de termeni, și împotriva a însăși învățătura creștină. Pustnicul nu învață pe nimeni, nu scrie nimic. Doar cînd iese din pustie. Of, suflete, of. Mulțumesc din nou. Iertare. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 22:04:00. |
|
#7
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Pentru inceput, ai spus ca il apreciezi pe Sfantul Nicolae Velimirovici, nu stiu daca ai citit catehismul sau: http://www.manastirea-sireti.md/uplo...0Sfintilor.pdf La explicarea pasajului din Crez "Cred intru Una, Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica" sfantul scrie: "Se poate mântui omul în afara Bisericii? Nu se poate mântui, pentru că Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu, fără de care nimeni nu se poate mântui, ca o mâna desprinsă de trup."
Toti sfintii marturisesc acelasi lucru, ca nu exista mantuire in afara Bisericii, pentru ca doar cu ajutorul harului se poate mantui cineva, iar harul este de la Cincizecime doar in Biserica. Si catehismele spun acelasi lucru, invatatura ortodoxa este rezumata in catehism. Catehismul ortodox, capitolul despre Biserica: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=47 "In Biserica, iar nu in afara de ea, Domnul nostru Iisus Hristos impartaseste harul Sau mantuitor, prin Duhul Sfant in Sfintele Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea. Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii." Citat:
Mai exista si botezul dorintei, pentru catehimenii care mor inainte de a se boteza. Parintele Cleopa explica acestea aici: http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ului-botez.htm Citat:
"6. Care sunt conditiile mantuirii? Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune. Adica acela se mantuieste care face parte din adevarata Biserica, unde se poate impartasi de dumnezeiescul har, prin Sfintele Taine, unde dobandeste dreapta credinta in adevarul mantuitor si unde este indrumat sa savarseasca fapte bune. Primirea harului dumnezeiesc este de neaparata trebuinta pentru mantuire, fiindca insusi Mantuitorul ne spune: "Fara de mine nu puteti face nimic" (Ioan 15, 5), iar Sfantul Apostol Pavel zice: "In har sunteti mantuiti" (Efeseni 2, 5); credinta este si ea de neaparata trebuinta, fiindca "fara credinta este cu neputinta a placea lui Dumnezeu" (Evrei 11, 6) si "cel ce nu va crede se va osandi" (Marcu 16, 16); si tot asa de neaparata trebuinta sunt si faptele bune, caci "credinta fara de fapte este moarta" (Iacob 2, 26); iar cei "ziditi intru Hristos spre fapte bune" sunt ziditi (Efeseni 2, 10). " Despre cele patru legi prin care va fi judecata lumea scrie Parintele Cleopa, citandu-l pe Sfantul Grigorie. In primul rand scrie ca vor fi judecati, nu mantuiti. Am scris un mesaj despre asta aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...3&postcount=84 Oamenii se puteau mantui dupa legea constiintei pana la legea data prin Moise, cand nu exista inca Legea scrisa. Dar si dupa aceea, legea morala din om, care face parte din chipul lui Dumnezeu, il poate ajuta sa faca fapte bune si astfel sa fie luminat sa afle adevarul si sa vina in Biserica, pentru a beneficia si de har. Prin lege se intelege inclusiv credinta in Dumnezeu, nu paganism. Inchinarea la idoli e cel mai mare pacat. Si IPS Bartolomeu Anania spune aceleasi lucruri. Citat:
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Textul era prea lung, continui cu mesajul acesta:
Citat:
Citatul acela e folosit de obicei pentru a se justifica orice invatatura si fapta. Desigur, Domnul ii poate mantui pe toti, pentur ca nimic nu este cu neputinta, dar nu se intampla asta si ne-a revelat ceea ce trebuei sa facem ca sa ne mantuim, care sunt conditiile mantuirii. Toata Sfanta Scriptura si toata invatatura si faptele au un singur scop: ca omul sa se mantuiasca, deci ne sunt date conditiile mantuirii. Altfel nu are rost nici invatatura, nici Biserica, nici preotii, nici faptele, nimic. Doar faptele nu este o invatatura din ortodoxie, ci din ateism. Umanismul ateu pune in centru pe om si faptele sale bune. Protestantimul liberal a adaptat umanismul ateu la protestantism si a rezultat invatatrua care e propagata de ecumenism. Nu are nicio legatura cu invatatura ortodoxa. Iubire nu ai daca spui un neadevar, doar ca sa faci cuiva pe plac. Adica sa il minti pe un eterodox ca se poate mantui si fara sa vina in Biserica Ortodoxa. Nu e iubire, e un pacat, pentru ca il impiedici sa se mantuiasca, deci ii vrei raul. Nu spun de tina, ma refer in general, ca multi au adoptat aceste idei din afara ortodoxiei crezand ca sunt ortodoxe. Citat:
Citat:
E o scrisoare cunoscuta a Sfantului, nu are legatura cu blogul, o gasesti pe mai multe site-uri ortoodxe si chiar si carte pe scribd. Eu am dat unde am gasit-o mai usor pe google, prima data am auzit-o la un radio ortodox. Dar am dat si alte citate din sfinti, nu doar sfantul Igantie spune asta, ci toti sfintii. Despre faptele credintei si har poti citi si la Sfantul Serafim de Sarov: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm Doamne ajuta!
|
|
|