![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
partea in care zici ca: Dumnezeu a zis sa ii omorati, dar nu vrea de fapt sa ii omorati, deja devine penibil. Stii tu ca in popor nu se aplicau? Bine, alte exemple care chiar s-au aplicat: Ehud omorandu-l pe rege(si a trait bine mersi). Preotii evrei omorand pe preotii lui Baal(nu s-a intors impotriva lor asta).
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Frate... tu vrei ca prin cîteva rînduri și idei deloc adevărate vrei să demontezi ce am spus eu, adevărul creștinesc? Atît de arogant și mîndru și plin de tine ești? Mă îndoiesc, cred că ești un om mai blînd, mai smerit. Da, Dumnezeu a zis în Levitic să fie omorîți. Dar erau omorîți? Nu. De ce? Pentru că nu făceau acele păcate care erau menționate să nu le facă. Dumnezeu a reușit, și-a împlinit planul sfințeniei Sale. Cum? Care plan? Cel menționat, de a chema oamenii la sfințenie, de aceea și anunță, cheamă de 2 ori, la versetele 7 și 26 din acel capitol, pe toți oamenii la sfințenie. Și de asemenea, cînd era încălcată una din acele porunci cînd cineva trebuia ucis, nu se apucau să-l ucidă direct, mergeau la prooroci, sau la cel mai învățat, cel mai respectat om din comunitatea lor și îl întrebau. Și Moise nu îi lăsa, din pricina poruncii din DECALOG, să nu ucizi, cum nici Hristos nu i-a lăsat și a iertat-o pe femeia desfrînată și i-a zis: "mergi și să nu mai păcătuiești". Dar în Decalog nu spune să nu desfrînezi cu nora, cu animale, cu soția tatălui, mătușă, goliciune, vrăjitori, înțelegi? Și Dumnezeu a pregătit oamenii, spunîndu-le ce să nu facă, și ei nu făceau, de frică să nu moară. E minunat Dumnezeu. Atît de minunat... Da, știu că în popor nu se aplicau, tocmai ți-am dovedit că Moise nu îi lăsa din cauza decalogului, să nu ucizi, drept urmare veneau și la Iisus și Îl întrebau. Nu se apucau să omoare de capul lor, doar că așa zice cuvîntul, pentru că tot cuvîntul spune: întrebați pe înțelepții și învățătorii voștrii. Minunat de simplu, nu? Numai dacă nu vrei și ești atît de încuiat la mine să accepți asta, atunci nu vei accepta și vei continua în bezna întunericului minții tale, tu ca om, oricine ai fi. Doar atunci vei respinge Adevărul, minunat de simplu expus sub ochii noștrii în Scripturi. Mai departe. Nu numai Ehud omoară pe rege și ajunge rege și trăiește bine mersi. Dar și Baașa ajunge prin asasinat rege, că îl omoară pe Nadab și trăiește bine mersi. Și Zimri ucide pe regele Elah și ajunge Zimri rege și trăiește bine mersi. Și Iehu omoară pe Ioram și ajunge Iehu rege și trăiește bine mersi. Și Șalum ucide pe regele Zaharia și ajunge Șalum rege și trăiește bine mersi pînă este asasinat el de Manahem și devine Manahem rege. Și apoi Osea ucide pe regele Peca și devine Osea rege și trăiește bine mersi. Ei toți au fost regi ai evreilor după scindarea Regatului Davidic, regi în Iuda (sud) și în Israel (nord). Toate sunt în Biblie. Verificabile. Dar care-i idea? AU ÎNCĂLCAT PORUNCA și AU UCIS. Au păcătuit. Și au mers în iad. Iadul cel gătit diavolului și îngerilor lui. Hristos înainte de Învierea Sa, s-a pogorît la iad și a Înviat spre slavă și cinste pe cei drepți. Dacă vreo-unul din acei regi ai evreilor este printre cei înviați întru slavă și cinste, vom afla la Judecată. Toate uciderile altor oameni, sau altui om, încalcă poruncile: -să nu ucizi-, -iubește-ți vrăjmașii-, -iubește pe aproapele tău ca pe tine însuți-. Încalcă porunca lui Dumnezeu, indiferent care ar fi motivul. Că îți aperi țara, (care țară? Împărăția Cerurilor e țara noastră, aia nu are nevoie de apărare), că îți aperi familia (care familie? nu e a ta, e a lui Dumnezeu, sunteți cadouri dăruite de El, unii altora. "Cine iubește pe tată, pe mamă, soție, frați, mai mult decît pe Mine, nu este vrednic de Mine") sau aperi orice sau pe oricine, aperi altfel. Nu ucigînd pe nimeni. Și față de marii teologi care îi ceri sau comunicate ale BOR ce le ceri, ți-am dat adineaori, la postul meu din acest topic, sunt citate și canoane ale marilor teologi, dulcii Sfinți Părinți, scrie în engleză, dacă vrei îți traduc. Și în plus, înainte de orice și în fața oricui, avem Sfînta Scriptură, Cuvîntul lui Dumnezeu și nu mai am de adăugat nimic. Iertați. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 13:49:19. |
|
#3
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Ca oamenii nu pacatuiau astfel, iar Moise ii oprea din a urma legea din Levitic(Moise care a murit inainte sa ajunga in Israel, apropo cine i-a oprit dupa, ca vad ca pana la inceputul secolului I se intampla destul de des(cel putin 3 cazuri de lapidare din partea evreilor in Noul Testament. Destul putem sa argumentam ca credinta mozaica se denaturase pana atunci, dar totusi, e dovada ca se intampla). Da, invatatorii, cei care i-au omorat pe preotii lui Baal... Citat:
Citat:
Citat:
UNDE? UNDE SUNT CITATELE SFINTILOR CA TOT ZICI DE ELE DAR EU NU LE VAD. ARATA-MI CU QUOTE SI LINK.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Sunt curioasa ce ar trebui sa faca o femeie fecioara, cuminte, cand un barbat navaleste peste ea si vrea sa o necinsteasca?! Cum ar fi crestinesc sa procedeze?
a) Sa se apere cum poate, cu rugaciunea si fizic b) Sa nu faca nimic c) Sa faca in asa fel incat sa il determine pe barbat sa o omoare Evident cazul este luat ipotetic, dar s-au intamplat cazuri. Dar daca e luata roaba de pagani, de mahomedani ? Sa mearga cu ei, sa fuga sau sa se omoare?
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Poate ar fi bine sa facem o diferenta intre a fi atact tu, ca persoana si a fi atacata familia ta sau natia ta. Nu crestineste deloc sa stai sa te uiti cum aproapele tau, neamul tau, e macelarit de navalitori, eventual sa fugi si sa te ascunzi.
Sunt curioasa. Daca nu e crestineste sa iti aperi pamantul si neamul, este cresinteste sa saluti Tricolorul si sa canti imnul national? Din moment ce neamul si pamantul nu inseamna nimic... (ne mantuim impreuna si pierim singuri)
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
La problema aceasta părintele Steinhardt avea următorul răspuns:
Ai dreptul (și datoria?) să rabzi răul care ți se face ție, dar ești dator să nu rabzi răul care i se face altuia. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ne mîntuim împreună și pierim singuri? Greșit. A mai spus asta și un frate Evio nu-știu-cum, parcă tot aici în topic, i-am dat răspuns. Caută răspunsul. Nu e nicio diferență. Cînd ești atacat tu, sau familia ta, sau alți oameni de pe pămînt, oriunde ar fi ei, în austria, argentina, romînia sau orice țară, NU TREBUIE să ucidem pe nimeni, conform învățăturii Mîntuitorului. Poate să fie măcelărit orice om, să nu ne fie frică, și SĂ NU UCIDEM PE NIMENI, am spus deja versetul de cei ce ne ucid trupul. Și am spus deja și despre familie, și despre țară. Aici spui bine, slavă Domnului. Să fugim. E una din soluțiile biblice. Sau să ne supunem stăpînirii. Nu să ucidem pe nimeni. Da, este creștinește să saluți tricolorul, dă cezarului, ce-i al cezarului, dar nu cu punerea mîinii la frunte, ca în armată, ca să nu ne supunem practicilor păgîne, anume păgînii, cei ce sunt gata să ucidă alți oameni, la niște ordine a unui om, lăsînd Cuvîntul lui Dumnezeu, de izbeliște, ci salutăm tricolorul cu rugăciune, și să nu punem "a fi romîni", în fața și înaintea de "a fi creștini". NU, Imnul național al Romîniei, NU este creștinește să fie cîntat de creștini, că îndeamnă și instigă la crimă, la uciderea aproapelui și a dușmanilor, lucru ce e împotriva învățăturii creștine, și are chiar blesteme în imnul național, împotriva învățăturii creștine de a binecuvînta pe cei ce ne blestemă. Și cînd blestemăm, nu putem sluji și lui Dumnezeu și lui mamona, nu putem bea și din paharul Domnului și din paharul dracilor, spune Scriptura. Și multe alte cuvinte, are imnul național, împotriva Scripturii lui Dumnezeu. Ne place sau nu, ăsta e Adevărul. Bucurii. P.S.: Aline, frate, pentru tine, am vorbit exact degeaba. Continui să-ți întărești cerbicele capului tău, împotriva Mielului. Dacă nu te vei căi de păcatul tău, va zdrobi Domnul cerbicele capul tău de piatra cea din capul unghiului. Dumnezeu să te miluiască. Bucurii. P.S.2: Frate N.Priceputu, toate ca toate, spune ce dorești, punele cum dorești, dar nu ieși din poruncile Scripturii, ca să-ți fie ție bine și să moștenești Cerurile. Să nu ne permitem să alterăm Adevărul Dumnezeiesc, să fim păgîni cu faptele și creștini cu numele. Să nu fie. Ci să fim lumini între oameni și sarea pămîntului. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 17:48:33. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Frate Daniel, îmi repugnă la fel ca și ție gândul de a omorî pe cineva, în orice circumstanțe. Însă la problema de față Biserica a răspuns, binecuvântând războiul de apărare. Chiar ea te trimite la luptă ca să-ți aperi neamul și credința.
Sunt de acord că orice ucidere nu are cum să fie pe placul lui Dumnezeu, Cel care dă viață tuturor, și că aici o acceptăm pentru a împiedica să se întâmple un rău și mai mare. Putem gândi și așa: Există o gradație a păcatelor? Consider că da. Ce este mai grav: să ucizi apărând niște copii nevinovați (sau orice persoană care nu se poate apăra) sau să ucizi vrând să cotropești, să stăpânești, să siluiești? Întrebarea este, evident, retorică. Deci dacă îl iubești pe vrăjmaș, nu este mai bine și pentru el să-l împiedici, fie și prin moarte, să facă niște păcate așa de mari? Păcatul tău va fi, oricum, mai mic. Last edited by N.Priceputu; 21.06.2013 at 18:01:37. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iată aici un articol legat de subiect. Vezi și poziția Sf. Atanasie cel Mare. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
E un exemplu în Viețile Sfinților, a unei Sfinte Mucenice, nu mai știu care, îmi scapă numele ei, să mă ierte Sfînta. Îți redau viața ei pe scurt: au aflat că e creștină, au venit la ea acasă și i-au spus că o vor duce la o casă de toleranță, să devină desfrînată, asta e porunca mai marelui, că era foarte frumoasă. Ea a zis: bine, vin indată. Așteptați-mă afară, pînă mă voi schimba de haine și îmi voi lua cîteva merinde cu mine. Ei au ieșit, ea a mers pe acoperișul casei, a legat o funie și s-a spînzurat, aruncîndu-se de pe casă, cu funia pusă. E unul din foarte puținele cazuri, cînd sinuciderea e dezlegată ca fiind bună, conform Scripturii, să nu ne facem mădularele noastre mădulare ale desfrînării. Iar pentru că ea nu putea fugi, nu avea unde, și ar fi prinso, a ales moartea. Bucurii. |
|
|