Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.06.2013, 20:04:42
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
In analizele pe care le faceti pe aceasta tema ati putea aduce in discutie omilia Sfantului Nicolae Cabasilla referitoare la Bunavestire.
Dar ce este, cumva citatele pe care le-am dat de la sfântul Chiril al Alexandriei nu vă par suficiente. Însă cu ocazia aceasta putem să vedem cu adevărat cât de departe a fost și este gândirea Sfinților Părinți față de cugetarea celorlalți credincioși. În astfel de probleme sensibile, greu de înțeles și de explicat se vede diferența de categorie între simpli creștini și Sfinții Părinți. De aceea Biserica Ortodoxă are pe Sfinții Părinți ca normativi în credință, iar nu pe oricine. Aici se vede diferența între cugetarea creștinilor simpli și Sfânta Tradiție a Bisericii lui Hristos. Însă superstițioșii nu vor să facă ascultare de Sfânta Tradiție, ei au propriile lor tradiții, făcute nu după călăuzirea Duhului Sfânt, ci după cum își închipuie ei, după cum le convine lor, după ceea ce li se pare lor că ar fi adevărul. Ei și propriile lor interpretări, nesusținute de nimeni după cum preabine se vede; ei și nu Sfinții Părinți. Ei nici măcar nu se obosesc să citească, să vadă dacă pot să înțeleagă, nuuuu, ei trebuie neapărat să dea replicile fără să studieze, că nu contează care este de fapt adevărul, ci contează ca "părerea" lor "autoritativă" să fie ultima, ca și cum ăsta ar fi criteriul adevărului. Am dat niște citate din sfântul Chiril al Alexandriei, citate de o dificultate apreciabilă, este vorba de o parte hard a teologiei creștine autentice (adică de la Tradiție), dar oare nu este absolut suspect că ei, superstițioșii care vor să își ridice părelnicele lor iluzii la statut de adevăr, nici măcar nu citesc Sfinții Părinți, și chiar și dacă citesc se comportă cu o nonșalanță, cu o "familiaritate" atât de suspectă de parcă ar fi citit un banc cu Bulă; cum este posibil să treci peste cuvintele Sfinților Părinți, și nici măcar să te întrebi: "Eu, eu, AM ÎNȚELES CEVA? AM ÎNȚELES CEVA CU ADEVĂRAT? NU CUMVA DOAR MI SE PARE MIE CĂ AȘ FI ÎNȚELES?" Dar deținătorii de prea multe "certitudini" prefabricate nu au timp de întrebări și de cugetare, nu au timp de pus lucrurile la îndoială, nu au timp de Sfinții Părinți, dar au timp de ei și de ieftinele lor prefabricate. Ei nu iubesc aurul teologic lămurit în focul Duhului Sfânt, aurul teologic al Sfintei Tradiții; ei au altele, măhh, înțelegi? Trebuie să îți dea repede replica așa ca să "îți închidă gura" că "smintești", că doară ei sunt ortodocșii, și ei sunt ăi de referință, glasul lor trebuie să se audă, și dacă se poate cât mai tare, dar nu Sfânta Tradiție, nu Sfinții Părinți.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.06.2013, 21:09:02
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Figura Maicii Domnului si semnificatiile diferitelor momente ale vietii ei au fost talcuite pe tot parcursul dezvoltatii gandirii patristice,in diferite contexte sau dimensiuni ale analizei.Chiril al Alexandriei reprezinta un moment teologic si cred ca ar fi oarecum injust sa-i cer sa aiba aceiasi intelegere cu Cabasila,nu neaparat diferita ca esenta dar dintr-un alt unghi al abordarii.Personal nu vad nici o problema in a urmari o abordare pe tot parcursul unei gandiri pt a o surprinde in diferite faze,nu am cum sa limitez totul la un Parinte sau la un moment istoric,cred ca nici ei nu si-ar fi dorit asta.M-ar interesa o analiza a dvs la respectiva omilie,chiar in paralel cu gandirea lui Chiril,eu daca m-as apuca,si evit asta,m-as duce tocmai la textul biblic,contextul iudaic,lumea apocrifelor(sunt importante pt ca arata nu numai ce nu s-a retinut dar si modul evolutiei evlaviei populare paralela cu imbisericirii credinciosilor) si a traditiei (abordarea Sfantului Vasile cel Mare care o numeste ,,Biserica Sfintita si Rai Cuvantator"-a se vedea axion la Liturghia sfantului)si as sfarsi finalmente intr-o previzibila redaktionsgeschichte a textului biblic.Speram ca dvs sa realizati o integrare patristica cu o anvergura superioara,chiar avand ca bun punct de plecare spusele lui Chiril.PS:am recomandat omilia pt ca am citit-o cu mare atentie si chiar cred ca are pasaje ce merita analizate.Daca nu considerati necesar nu-i nici o problema,propunerea mea era doar o propunere fara caracter coercitiv :) Numai bine.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.06.2013, 22:48:59
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Însă superstițioșii nu vor să facă ascultare de Sfânta Tradiție, ei au propriile lor tradiții, făcute nu după călăuzirea Duhului Sfânt, ci după cum își închipuie ei, după cum le convine lor, după ceea ce li se pare lor că ar fi adevărul. Ei și propriile lor interpretări, nesusținute de nimeni după cum preabine se vede; ei și nu Sfinții Părinți. Ei nici măcar nu se obosesc să citească, să vadă dacă pot să înțeleagă, nuuuu, ei trebuie neapărat să dea replicile fără să studieze, că nu contează care este de fapt adevărul, ci contează ca "părerea" lor "autoritativă" să fie ultima, ca și cum ăsta ar fi criteriul adevărului. Am dat niște citate din sfântul Chiril al Alexandriei, citate de o dificultate apreciabilă, este vorba de o parte hard a teologiei creștine autentice (adică de la Tradiție), dar oare nu este absolut suspect că ei, superstițioșii care vor să își ridice părelnicele lor iluzii la statut de adevăr, nici măcar nu citesc Sfinții Părinți, și chiar și dacă citesc se comportă cu o nonșalanță, cu o "familiaritate" atât de suspectă de parcă ar fi citit un banc cu Bulă; cum este posibil să treci peste cuvintele Sfinților Părinți, și nici măcar să te întrebi: "Eu, eu, AM ÎNȚELES CEVA? AM ÎNȚELES CEVA CU ADEVĂRAT? NU CUMVA DOAR MI SE PARE MIE CĂ AȘ FI ÎNȚELES?" Dar deținătorii de prea multe "certitudini" prefabricate nu au timp de întrebări și de cugetare, nu au timp de pus lucrurile la îndoială, nu au timp de Sfinții Părinți, dar au timp de ei și de ieftinele lor prefabricate. Ei nu iubesc aurul teologic lămurit în focul Duhului Sfânt, aurul teologic al Sfintei Tradiții; ei au altele, măhh, înțelegi? Trebuie să îți dea repede replica așa ca să "îți închidă gura" că "smintești", că doară ei sunt ortodocșii, și ei sunt ăi de referință, glasul lor trebuie să se audă, și dacă se poate cât mai tare, dar nu Sfânta Tradiție, nu Sfinții Părinți.
Nu ai impresia ca ai mers prea departe, ingamfandu-te, ca ai citit si l-ai inteles pe Sf. Chiril al Alexandriei?
Ia mai bine aminte la propria ta persoana!
De obicei diavolul ii sopteste celui ingamfat asemenea ganduri in ureche!
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA Laura19 Stiri, actualitati, anunturi 51 21.08.2012 16:03:50
Adormirea Maicii Domnului dan73 Generalitati 3 05.07.2012 16:22:32
Adormirea Maicii Domnului partenie Diverse Sarbatori 20 15.08.2009 21:19:08
Adormirea Maicii Domnului Laurentiu Diverse Sarbatori 1 15.08.2008 20:25:15
adormirea maicii domnului Pupi Generalitati 1 12.08.2008 13:13:16