![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
@Decebal
Spuneti dvs.: <<Păi ia să dăm tot citatul de la P. Nellas: Între trupul Maicii Domnului și cel al Fiului său există o legătură tainică. În realitate, Trupul Mîntuitorului este Trupul Maicii Sale; dintr-un anumit punct de vedere, trupul Fecioarei Maria este întocmai Trupul îndumnezeit al Fiului ei. Sfînta Fecioară este prima care s-a unit cu Hristos într-un mod foarte intim și concret, chiar s-a hristificat; de aceea trupul său nu a rămas pradă stricăciunii morții, ci a fost luat la cer de către Fiul său, ca garanție a înălțării la cer cu trupul a tuturor sfinților. Dar și P. Nellas trece cu grație peste raportul Mariei cu Hristos după Înviere și Pentecost. După cum am mai spus umanitatea lui Hristos nu este la fel de îndumnezeită înainte de Înviere așa cum este după Înviere; de-abia după moartea pe Cruce și Învierea din morți moartea nu mai are nicio putere asupra umanității Domnului Hristos, cu alte cuvinte de-abia de atunci umanitatea lui Hristos este deplin îndumnezeită și pătrunsă de învierea dumnezeiască și după Înălțarea la Cer și Pentecost Hristos Își comunică prin Duhul Sfânt în Sfintele Taine puterea învierii de-Viață-făcătoare. ...> 1. Daca Panayotis Nellas spune „Maica Domnului”, dumneavaostra de ce ii spuneti Maria? 2. E greu sa spuneti Rusalii sau Sarbatoarea Cincizecimii (Crestine)? Nu era mai simplu decat sa spuneti Pentecost? 3. E normal ca Sfanta Fecioara Maria sa se impartaseasca cu Duhul Invierii dupa ce se savarseste Invierea. Nimeni nu poate sa spuna altfel. Prin pacatul lui Adam, omul cu „moarte a murit”, deci: a pierdut vesnicia (viata vesnica). Nu cred ca poate sa spuna cineva ca Moartea a fost zdrobita inainte de Patimirea Mantuitorului Iisus Hristos, inainte de coborarea Sa in Iad si de sfaramarea portilor Iadului, si de Invierea Sa. [Vezi: Apostolul Petru (1 Petru 3,18-20): <<Că și Hristos o singură dată a suferit moartea pentru păcate, El, Cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât în trup, dar viu făcut în duh, întru care [duh] pogorându-Se, le-a propovăduit și duhurilor ținute'n închisoare (g),>>] [g)Text care fundamentează teologia „pogorârii în iad“ a lui Hristos, eveniment cu care, de fapt, „a început învierea“ (cf. Stăniloae). Iconografia ortodoxă a promovat această teologie – în paralel cu imnografia – prin cea mai autentică icoană a Învierii Domnului, aceea care-L înfățișează „sfărâmând porțile iadului“ și „dezlegându-i pe cei legați din veac“.] 4. Daca inca nu suntem lamuriti despre duhul”exterior”sau „”interior”cum il numiti dvs. si domnul Catalin, (sau dobandirea duhului mijocit sau nemijlocit) este pentru ca, alergand din postare in postare, cu dorinta (poate a unora dintre noi) de a arata bogatia cunostintelor, cred ca pierdem esentialul: - Ca cel care stie mai mult, prin harul dat de Dumnezeu, ar trebui sa impartasesca stiinta sa si aproapelui (in asa fel incat sa nu-l smintim sau sa-l zapacim mai tare, uitand si ceea ce stia si transformand totul intr-un talmeș-balmeș); atunci ceea ce scriem aici ar avea un rost. <<Voi sunteți lumina lumii; nu poate să se ascundă cetatea din vârful muntelui; nici aprinde cineva făclie și o pune sub obroc(c), ci în sfeșnic, și ea le luminează tuturor celor din casă.>> [c)„Obroc“ (sau „oboroc“): vas mare, de lemn, folosit ca unitate de măsurat cerealele; baniță; mierță; bănicior. Rar folosit în limba curentă, cuvântul (de origine ucraineană) s'a încetățenit în expresia biblică „a ține lumina sub obroc“ = a ascunde un adevăr sau o valoare spirituală.] - Daca procedam altfel, e doar pierdere de timp. Cred ca la fel s-a intamplat si pe un topic „Sa ramanem ortodocsi panala capat” care a ajuns la 113 pagini = 1123 de mesaje; dar cu cateva mesaje inainte de a se inchide topicul cineva inca se mai intreba daca Biserica inseamna: biserica=cladire, sau biserica = Biserica Ortodoxa Română sau Biserica= Trupul lui Hristos, sau biserica=institutia numita Patriarhia Română). - Ca suntem pe un forum crestin ortodox care e deschis tuturor opiniilor, tuturor oamenilor fara discriminari religioase, cu conditia de a purta un dialog civilizat, fara jigniri etc. si fara a denigra credinta ortodoxa. Asta inseamna, intre altele, ca ar fi corect sa spunem carei credinte apartinem (macar prin botez daca nu si prin traire duhovniceasca) pentru a intelege ce punct de vedere sustinem si de ce. - Daca dvs. citati si din Sfinti ortodocsi si din Sfinti Parinti ortodocsi, asta nu inseamna ca gandirea dvs. este crestin ortodoxa. Un ortodox de putine ori o sa spuna Maria (in loc de Maica Domnului) baptismal [in loc de: despre botez, in legatura cu botezul, botez), Pentecost in loc de sarbatoarea Rusaliilor, Rusaliile, Pogorarea Sfantului Duh, sau sarbatoarea Cincizecimii (crestine)]. - Citati din The meaning of "Grace" (χαρις) in the Bible , http://www.bible-researcher.com/grace.html editor Michael Marlowe, care ne spune despre el: <<I live in Northeast Ohio. I was raised in a Lutheran church, but while I was at college I joined a conservative Baptist church, where I began to lead a weekly Bible study. After I got my bachelor's degree in English Literature I decided to get some formal training in Biblical Studies, and so I entered the Master of Arts program at the closest seminary, Pittsburgh Theological Seminary. I concentrated in the biblical languages, and received the MA degree in 1994.>> - Asta nu e o problema, puteti sa citati si din Bhagavad Gita, daca ne ajuta sa deslusim cum e cu harul exterior, interior etc. ”Dar sa stim si noi”. Adica: e nevoie de citatul din gandirea teologica baptista sau lutherana sau etc. pentru ca...... Ma surprinde ca nimeni nu l-a contestat – inca – pe Panayotis Nellas care este din aceeasi „scoala” cu Christos Yannaras; pe topicul: „Traducerile eretice de la Editura Deisis” nu i s-a facut o primire prea buna lui Christos Yannaras. M-as bucura sa fie inteles acum la adevarata sa valoare. Last edited by Nastya; 11.06.2013 at 13:33:30. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by Decebal; 12.06.2013 at 11:25:00. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu cred ca a spus cineva ca Maica Domnului S-a impartasit de Duhul Invierii, inainte de Invierea Mantuitorului Hristos. Ce nu vreti dvs. sa acceptati, (sau poate este doar un mod de a zapaci lumea) e ca Maica Domnului a primit Duhul Sfant atunci cand „Duhul S-a pogorat asupra Sa si puterea Prea Inaltului a umbrit-o.” ; aici nu e loc de har exterior/interior sau mijlocit/nemijlocit. E Duhul Sfant care, asa cum spun Sfintii ortodocsi si Sfintii Parinti ortodocsi (vedeti citatele de mai sus) nu L-a parasit pe Mantuitorul Hristos. <<De aceea spune Simbolul despre El insusi ca "S-a intrupat", adica Si-a alcatuit din Fecioara Maria firea omeneasca. Dar Duhul Sfant i-a dat putere Mariei sa-L primeasca pe Fiul lui Dumnezeu in ea, ca pe cel ce incepe sa-si alcatuiasca trupul din ea. Caci Dumnezeu lucreaza asupra oameni-lor totdeauna prin Duhul Sfant. Sf. Ioan Damaschin spune:Duhul Sfant S-a pogorat peste ea... dandu-i puterea de a primi Dumnezeirea Cuvantului si puterea de a naste. Atunci a umbrit-o intelepciunea ipostatica si Puterea Prea inaltului Dumnezeu, adica Fiul lui Dumnezeu, Cel de o fiinta cu Tatal, ca o samanta dumnezeiasca si Si-a alcatuit Lui-si din sangiurile ei trup insufletit;180 (Dogmatica, cartea III, cap. 2, trad. cit., p. 147).>> http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism09.html Discutia era despre pogorarea Sfantului Duh asupra Sfintei Fecioare Maria. Eu n-am pretentia sa cititi ce-am postat eu; dar nadajduiam ca din toate citatele din Sfintii ortodocsi si Sfintii Parinti ortodocsi, sa aveti o imagine adevarata despre lucrarea Sfantului Duh. E optiunea dvs. sa credeti ce vreti. Referitor la limbajul pe care-l folositi, la discursul dvs. Nu e greu sa intelegi daca un om este sau nu crestin ortodox. Limbajul il reprezinta. Eu v-am spus (dar probabil ca e greu sa recunoasteti) ca in scrierile Sfintilor ortodocsi si Sfintilor parinti ortodocsi (din care cateodata citati) n-o sa gasiti spunandu-se Maria (de obicei asa vorbesc neoprotestantii), in loc de Fecioara Maria sau Maica Domnului, sau Preacurata; sau baptismal sau Pentecost. Crestinul ortodox o sa spuna Botez sau Taina Sfantului Botez, o sa spuna sarbatoarea Cincizecimii (cea crestina , nu cea iudaica) sau Rusaliile – Pogorarea Sfantului Duh. Nu era nevoie de explicatii; poate ati vrut sa va convingeti pe dvs. insiva; iar tonul jignitor nu e ceva nou in postarile care va reprezinta. Daca-i cereti lui Google: Baptismal, sau Pentecost sau etc. o sa vedeti pe ce site-uri ajungeti. N-o sa gasiti niciodata aceste cuvinte la Parintele Ilie Cleopa, Parintele Teofil Pârâian, la Parintele Arsenie Papacioc, la Sfantul Siluan Athonitul, Sfantul Nicolae Velimirovici, Sfantul Nectarie de Eghina , Sf. Serafim de Sarov sau Sf. Teofan Zavoratul, Parintele Gheorghe Calciu sau Printele Sofronie Saharov, sau Parintele Bartolomeu Anania sau Parintele Patriarh Nicodim Munteanu etc. Intr-o singura lucrare a Parintelui Arsenie Boca am gasit o exprimare: sa ne rugam impreuna cu Maria. Nu cred ca asa a spus Parintele Arsenie Boca. Cand o sa aflu ceva in plus, o sa scriu pe forum. Forumul crestin ortodx este deschis tuturor opiniilor si religiilor/ confesiunilor cu conditia folosirii unui ton civilizat si fara sa fie denigrata credinta ortodoxa.` V-am sugerat sa spuneti cu adevarat carei credinte ii apartineti pentru ca din ceea ce postati – un amestec de gandire catolica, neoprotestanta, atee etc. asezonata (cateodata) cu citate din Sfintii ortodocsi si din Sfintii Parinti ortodocsi- omul, oricat de scolit sau teologhisit (vedeti ca Andrei Plesu spune „a teologhisi”)ar fi, nu mai intelege nimic. Asta e o metoda, care de multe ori da roade, sa-i faci pe oameni sa nu mai inteleaga nimic, sa se indoiasca de orice etc. Deci, in final: sa nu mai creada in Dumnezeu. Pentru ca nici macar dumneavoastra nu mai sunteti sigur carei credinte ii apartineti, va spun urmatoarele: 1. Prima data cand m-a socat ce scrieti si m-am dus sa vad ce religie afisati, a fost cand ati spus undeva: Biserica trupul Mistic al lui Hristos. Atunci in rubrirca „religie” era scris ortodox. Nu v-am crezut; dar asta e doar problema mea. 2. O perioada, n-ati mai scris nimic la rubrica respectiva. Si am crezut ca ati ajuns la concluzia ca trebuie sa mai reflectati in acest sens. 3. Deja de pe la jumatatea lui mai, sunteti din nou :ortodox. Nu v-am urmarit, chiar n-ar merita efortul; n-am veleitati de securist, politist, detectiv. Si oricum, nici asta nu e problema. Asa cum va amestecati discursul cu tot ce gasiti in mai multe confesiuni, produceti sminteala; si e pacat mare. Si nu cred ca ceea ce faceti este intamplator. Si domnule, ce crestin ortodox ati vazut dvs. sa nu se inchine Sfintei Cruci si Maicii Domnului, sa nu le dea cinstea cuvenita? Sa va amintesc ce ati spus, la un moment dat, despre Sfanta Cruce si despre Acatistul Sfintei Cruci? Va doresc succes. Dumnezeu sa va ajute sa va stabiliti la o credinta anume si sa credeti cu adevarat. In privinta Maicii Domnului, Mama noastra a tututor, Ea nu se supara cand unii crestini o jignesc; inima unei mame este deschisa vesnic pentru copiii ei. De acolo, nimeni nu ne poate alunga niciodata. Indiferent ce ati spune nu va mai raspund; e pierdere de timp si de credinta. Si ma obligati sa fac mai multe pacate. Dumnezeu sa ne ajute sa nu gresim. Amin. Last edited by Nastya; 12.06.2013 at 15:22:47. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vă rog deci să studiați interpretările Sfinților Părinți, nu ale unor forumiști care sunt departe foarte de nivelul spiritual și teologic al Părinților. << Deci ni s-a dat nouă Duhul înnoitor, adică cel Sfânt, cauzatorul vieții veșnice, după ce S-a preaslăvit Hristos, adică după învierea Lui, când, rupând legăturile morții și arătându-Se mai presus de toată stricăciunea, a revenit iarăși ca om la viață, având în Sine întreaga noastră fire, întrucât era și Unul dintre noi. Cercetând și mai mult cauza pentru care nu înainte de Înviere, ci după ea, s-a produs revărsarea Duhului, vei auzi iarăși aceasta: Hristos S-a făcut pârgă a firii înnoite (I Cor. 15, 20), atunci când, nemaifiind împiedicat de lanțurile morții, a venit iarăși la viață, precum am spus adineauri. Cum deci ar putea fi readuși la viață înainte de începutul ei, cei de după acest început? << Căci, precum nu va odrăsli din pământ o plantă înainte de-a se forma rădăcina ei, fiindcă începutul plantei este din rădăcină, așa este cu neputință ca noi să avem pe Domnul nostru Iisus Hristos ca rădăcină a nestricăciunii noastre înainte de-a se vedea El formându-Se ca rădăcină. Deci arătând venit timpul pogorârii Duhului la noi după învierea Lui din morți, a suflat asupra Ucenicilor, zicând: „Luați Duh Sfânt” (In 20, 22). Căci atunci era cu adevărat la uși, mai bine-zis înlăuntrul ușilor, timpul înnoirii. Și să vadă iarăși iubitorul de învățătură dacă nu este adevărat și cuvântul despre acestea. Căci la început, cum ne-a spus purtătorul de Dumnezeu Moise, luând Creatorul tuturor țărână din pământ și alcătuind pe om, a suflat în fața lui suflare de viață. Și ce este altceva suflarea de viață decât Duhul lui Hristos, Care zice: „Eu sunt viața și învierea” (In 11, 25)? Iar deoarece S-a despărțit de umanitate Duhul cel Sfânt, Care ne poate menține și modela potrivit caracterului dumnezeiesc, Mântuitorul ni-L dăruiește iarăși pe Acesta, ridicându-ne spre demnitatea de la început și remodelându-ne după chipul Său. De aceea și Pavel zice către unii: „Copiii mei, pentru care sufăr iarăși durerile nașterii până ce Hristos va lua chip în voi” (Gal. 4, 19). (Sfântul Chiril al Alexandriei) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA | Laura19 | Stiri, actualitati, anunturi | 51 | 21.08.2012 17:03:50 |
| Adormirea Maicii Domnului | dan73 | Generalitati | 3 | 05.07.2012 17:22:32 |
| Adormirea Maicii Domnului | partenie | Diverse Sarbatori | 20 | 15.08.2009 22:19:08 |
| Adormirea Maicii Domnului | Laurentiu | Diverse Sarbatori | 1 | 15.08.2008 21:25:15 |
| adormirea maicii domnului | Pupi | Generalitati | 1 | 12.08.2008 14:13:16 |
|
|