Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Preotul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.05.2013, 15:46:42
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Este un sit care, in timp ce se pretinde catolic, sustine hirotonia femeilor, dupa cum declara insusi situl, in subpagina de deschidere. Avem, deci, o alerta care trebuie avuta in vedere.
Mă așteptam la această replică.

Pe de altă parte, studiind istoria bisericii din care rezultă clar că au existat ab origine diaconițe hirotesite, ordinate prin punerea mâinilor, și că această practică a încetat la un moment dat, situație care poate fi atribuită unui anumit curent care a tins spre dominația absolută a bărbaților în cadrul clerului, îmi apare clar că și studiile ulterioare (precum cel pe care îl citați mai jos) trebuiesc luate sub beneficiu de inventar. Subiectivism există peste tot, chiar și în Biserica Catolică.


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Inteleg de aici ca, in acea secta, existau doua categorii deosebite de femei care isi spuneau "diaconite" si erau considerate astfel in comunitatile respective:
-mai intai, erau diaconite care nu erau socotite in cler. Probabil ca ele slujeau la catehumenat si la botez, precum Phoebe, cea pomenita in Biblie.
-mai erau diaconite care erau socotite in cler, avand slujiri pe care le au si azi diaconii (ca asistenti ai presbiterilor).
Ultima propozitie ne spune ca acestea din urma sa fie socotite intre laici.
Nu știu cum ați ajuns la această concluzie. Textul spune clar că existau în schisma pavliciană diaconițe care erau socotite în cler, deși nu aveau hirotesie, iar acestea, pentru că nu aveau hirotesie, trebuiau socotite în Biserică drept laici; și nicidecum că a fi fost imposibilă hirotesia femeilor.

Pe de altă parte, din chiar studiul pe care l-ați citat rezultă că în Biserica Primară diaconițele erau ordinate prin punerea mâinilor, chiar dacă se contestă caracterul sacramental al practicii.

Last edited by MihaiG; 26.05.2013 at 15:51:46.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.05.2013, 16:25:12
Dumitru73's Avatar
Dumitru73 Dumitru73 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2010
Locație: București
Mesaje: 5.788
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Mă așteptam la această replică.

Pe de altă parte, studiind istoria bisericii din care rezultă clar că au existat ab origine diaconițe hirotesite, ordinate prin punerea mâinilor, și că această practică a încetat la un moment dat, situație care poate fi atribuită unui anumit curent care a tins spre dominația absolută a bărbaților în cadrul clerului, îmi apare clar că și studiile ulterioare (precum cel pe care îl citați mai jos) trebuiesc luate sub beneficiu de inventar. Subiectivism există peste tot, chiar și în Biserica Catolică.

Nu știu cum ați ajuns la această concluzie. Textul spune clar că existau în schisma pavliciană diaconițe care erau socotite în cler, deși nu aveau hirotesie, iar acestea, pentru că nu aveau hirotesie, trebuiau socotite în Biserică drept laici; și nicidecum că a fi fost imposibilă hirotesia femeilor.

Pe de altă parte, din chiar studiul pe care l-ați citat rezultă că în Biserica Primară diaconițele erau ordinate prin punerea mâinilor, chiar dacă se contestă caracterul sacramental al practicii.
cam asta este concluzia: s-a dorit "dominația absolută a bărbaților în cadrul clerului".
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.05.2013, 16:27:55
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
(...) la un moment dat, situație care poate fi atribuită unui anumit curent care a tins spre dominația absolută a bărbaților în cadrul clerului, (...)

Daca prin "cler" intelegeti "preoti" si nu "functionari ai comunitatilor ecleziale", atunci dominatia barbatilor se poate spune ca a fost absoluta dintotdeauna. Nu numai in Biserica Catolica din perioada cristica si apostolica a ei, dar si la stramoasa ei din sinagoga si din Templu. Nu cunoastem despre "preoti-femei" la vechii evrei. Despre "preotesele Astarteei", da.

îmi apare clar că și studiile ulterioare (precum cel pe care îl citați mai jos) trebuiesc luate sub beneficiu de inventar. Subiectivism există peste tot, chiar și în Biserica Catolică.
Nu credeti ca cea mai inalta competenta de a sti daca in Biserica Catolica se hirotonesc sau nu femei intru diaconat o are...Biserica Catolica ?


Citat:

Nu știu cum ați ajuns la această concluzie. Textul spune clar că existau în schisma pavliciană diaconițe care erau socotite în cler, deși nu aveau hirotesie, iar acestea, pentru că nu aveau hirotesie, trebuiau socotite în Biserică drept laici; și nicidecum că a fi fost imposibilă hirotesia femeilor.
Textul care spune despre "diaconitele" pavliciene sa nu fie hirotesite diaconite, spune mai sus despre "preotii" pavlicieni sa fie hirotoniti preoti. Sau nici asta nu va e clar ? Pana unde mergeti dv cu chitibuseriile ?

Citat:
Pe de altă parte, din chiar studiul pe care l-ați citat rezultă că în Biserica Primară diaconițele erau ordinate prin punerea mâinilor, chiar dacă se contestă caracterul sacramental al practicii.
Pai, asta e o chestiune esentiala: daca impozitia mainilor tinea sau nu de ordinarea sacra. Daca nu tinea de ordinarea sacra, pur si simplu se foloseste acelasi cuvant "diacon", cu forma lui "diaconita" pentru doua lucruri fara legatura.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.05.2013, 18:24:07
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu credeti ca cea mai inalta competenta de a sti daca in Biserica Catolica se hirotonesc sau nu femei intru diaconat o are...Biserica Catolica ?
Despre ce se întâmplă sau nu acum, în BC, evident că da. În ce privește părerea BC despre ce s-a întâmplat sau nu în Biserica Primară, aceasta socotesc că trebuie luată sub beneficiu de inventar, la fel cu părerea BO sau a cultelor protestante despre acest subiect.



Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Textul care spune despre "diaconitele" pavliciene sa nu fie hirotesite diaconite, spune mai sus despre "preotii" pavlicieni sa fie hirotoniti preoti.
Și tot din text rezultă motivul, și anume că preoții pavlicieni fuseseră hirotoniți o dată în cadrul bisericii pavliciene, în vreme ce diaconițele pavliciene nu fuseseră hirotesite în cadrul bisericii pavliciene.



Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Pai, asta e o chestiune esentiala: daca impozitia mainilor tinea sau nu de ordinarea sacra. Daca nu tinea de ordinarea sacra, pur si simplu se foloseste acelasi cuvant "diacon", cu forma lui "diaconita" pentru doua lucruri fara legatura.
Și câte alte situații cunoașteți în care se face impoziția mâinilor fără ca aceasta să aibă un caracter sacramental ?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.05.2013, 19:55:27
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Despre ce se întâmplă sau nu acum, în BC, evident că da. În ce privește părerea BC despre ce s-a întâmplat sau nu în Biserica Primară, aceasta socotesc că trebuie luată sub beneficiu de inventar, la fel cu părerea BO sau a cultelor protestante despre acest subiect.
Dupa parerea mea, nimeni nu este mai autorizat sa arate cum au stat lucrurile in Biserica Primara (adica in BC) decat...BC. In niciun caz eu. Exact asta inteleg prin "Traditie".

Citat:
Și tot din text rezultă motivul, și anume că preoții pavlicieni fuseseră hirotoniți o dată în cadrul bisericii pavliciene, în vreme ce diaconițele pavliciene nu fuseseră hirotesite în cadrul bisericii pavliciene.
Ei bine, exact asta nu rezulta: motivul. Tot ceea ce rezulta din text este urmatoarea regula: "preotii" sa fie hirotoniti, iar "diaconitele" sa nu fie hirotesite. Eu, unul, asta pricep.


Citat:
Și câte alte situații cunoașteți în care se face impoziția mâinilor fără ca aceasta să aibă un caracter sacramental ?
Chiar astazi preotul celebrant a facut impozitia mainilor asupra mea fara ca aceasta sa aiba un caracter sacramental. Dupa slujba, am mai schimbat cateva vorbe in curtea bisericii. Dar apoi, cineva l-a chemat. Atunci l-am rugat: "binecuvantati, padre!" si am ingenuncheat. Si-a pus ambele maini pe crestetul meu si m-a binecuvantat. M-am simtit intarit. Dar nu am simtit ca am dobandit harul preotiei, fie ea si...diaconala. Ziceti ca daca ma duc, duminica viitoare, invesmantat in tunica de diacon, ma primeste sa slujesc de-a dreapta lui ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 26.05.2013 at 19:58:33.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.05.2013, 20:10:33
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dupa parerea mea, nimeni nu este mai autorizat sa arate cum au stat lucrurile in Biserica Primara (adica in BC) decat...BC. In niciun caz eu. Exact asta inteleg prin "Traditie".
E o problemă de percepție. Eu prin Biserica Primară înțeleg Bisrica Primară, iar prin BC și BO bisericile care au rezultat după schismă.


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ei bine, exact asta nu rezulta: motivul. Tot ceea ce rezulta din text este urmatoarea regula: "preotii" sa fie hirotoniti, iar "diaconitele" sa nu fie hirotesite. Eu, unul, asta pricep.
Păi cum nu înțelegeți, când rezultă clar ca lumina zilei:

Am pomenit însă și pe diaconitele numărate (socotite) în cin (în cler, în schemă) cu toate că nu au nici o hirotesie, așa că acestea să fie socotite neapărat între laici.


Deci: numărate în cler, cu toate că nu au nicio hirotesie (nu au nicio hirotesie, premisă), așa că (așa că, indică legătura cauzală) să fie socotite neapărat între laici, concluzie.

Cu alte cuvinte: pentru că (indicatorul cauzal) nu au nicio hirotesie să fie numărate printre laici. Spre deosebire de preoți care au deja hirotonie.




Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Chiar astazi preotul celebrant a facut impozitia mainilor asupra mea fara ca aceasta sa aiba un caracter sacramental. Dupa slujba, am mai schimbat cateva vorbe in curtea bisericii. Dar apoi, cineva l-a chemat. Atunci l-am rugat: "binecuvantati, padre!" si am ingenuncheat. Si-a pus ambele maini pe crestetul meu si m-a binecuvantat. M-am simtit intarit. Dar nu am simtit ca am dobandit harul preotiei, fie ea si...diaconala. Ziceti ca daca ma duc, duminica viitoare, invesmantat in tunica de diacon, ma primeste sa slujesc de-a dreapta lui ?
Aici aveți dreptate. Parțial. Întrebarea este dacă atunci când a pus mâinile, preotul a rostit ceva de genul:

Eternal God, the Father of Our Lord Jesus Christ, the creator of man and woman, that didst fill with the Spirit Mary and Deborah, and Anna and Huldah, that didst not disdain that thine only begotten Son should be born of a woman; Thou that in the tabernacle of witness and in the temple didst appoint women guardians of thy holy gates: Do thou now look on this thy handmaid, who is appointed unto the office of a Deaconess and grant unto her the Holy Spirit, and cleanse her from all pollution of the flesh and of the spirit, that she may worthily accomplish the work committed unto her, to thy glory and the praise of thy Christ. - adică rugăciunea de hirotesire a diaconițelor, după cum este prevăzută în Constituțiile Apostolice
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.05.2013, 20:46:16
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
E o problemă de percepție. Eu prin Biserica Primară înțeleg Bisrica Primară, iar prin BC și BO bisericile care au rezultat după schismă.
Asta e clar! E o problema de perceptie. Eu nu am auzit niciodata de vreo institutie care sa se fi numit "Biserica Primara". Tot ce am auzit este ca Isus a intemeiat o institutie a carei temelie este data de Petru si de ceilalti apostoli. Ei bine, acelei organizatii eu ii spun "Biserica catolica".

Iar atributului Bisericii Catolice care imi arata ca este aceeasi cu acea organizatie intemeiata de Cristos, catehismele dupa care am invatat ii spun "indefectibilitatea Bisericii".




Citat:
adică rugăciunea de hirotesire a diaconițelor, după cum este prevăzută în Constituțiile Apostolice
Cercetand subiectul pana la capat, veti observa (in masura in care buna credinta va permite) ca formula folosita pentru hirotesirea diaconitelor potrivit Constitutiilor Apostolice este cu totul alta decat cea folosita pentru hirotonirea diaconilor, diferenta inalt sugestiva pentru ministerele lor diferite: mai temporal intr-un caz, mai spiritual in celalalt.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.05.2013, 21:00:14
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
formula folosita pentru hirotesirea diaconitelor
Dacă admiteți că în Biserica primelor secole (primară, catolică sau ortodoxă, evanghelică sau mai știu eu cum vrem să-i zicem) exista hirotesirea diaconițelor, atunci de ce mai sus v-ați agățat cu disperare de o intepretare a canonului 19 în sensul că ar interzice hirotesirea diaconițelor ?!

Pe de altă parte, vă rog să ne explicați de ce ați invocat aici http://www.crestinortodox.ro/forum/s...3&postcount=94 o traducere a canonului 19 în sensul că "de vreme ce nu au primit punerea mainilor, se numara cu laicii", iar ulterior ați susținut că punerea mâinilor nu are neapărat caracter sacramental ? Până la urmă, ce susțineți că le lipsea diaconițelor pavliciene, punerea mâinilor, caracterul sacramental al punerii mâinilor, hirotonia sau hirotesia ?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Cercetand subiectul pana la capat, veti observa (in masura in care buna credinta va permite) ca formula folosita pentru hirotesirea diaconitelor potrivit Constitutiilor Apostolice este cu totul alta decat cea folosita pentru hirotonirea diaconilor
Și formula folosită pentru hirotonirea diaconilor este diferită de cea folositp pentru hirotonirea episcopilor. Și ce ?

Last edited by MihaiG; 26.05.2013 at 21:02:40.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
hirotonia intru diacon ioanhodean Preotia (Hirotonia) 29 25.02.2017 22:10:09
Hirotonia si parohia pe bani? pacatosul Despre Biserica Ortodoxa in general 123 29.09.2012 20:36:34
Hirotonia intru arhiereu a Parintelui Arhim. Dr. Mihail Filimon tanaseva Intrebari utilizatori 0 05.01.2011 20:01:35
hirotonia nicolaee Preotia (Hirotonia) 15 15.01.2009 17:52:17
Hirotonia alecsandru Preotia (Hirotonia) 14 17.05.2008 10:50:25