![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Slava lui Dumnezeu cu toti sfintii lui.
__________________
Rugaciunea care-i plansa In a lacrimei parau, Te sfinteste si te-nalta Ca sa-l vezi pe Dumnezeu! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ce povestioara impresionanta! Ce bucurie trebuie sa fi fost in sufletul parintilor cand au auzit, mai ales ca isi doreau un copilas de atata timp. Iata inca o data ca Domnul mereu ne asculta rugaciunile.
Slava Domului si sfintilor! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Intreb si eu..daca sotii ar urma postul si rugaciunea catre acest Sfant dar n-ar folosi bobitele de struguri, nu le-ar fi implinita dorinta?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca de obicei, Alin pune punctul pe i. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar si atunci cand omul ia bobitele, trebuie sa se foloseasca de rugaciune si de post. Nu se intampla nimic in chip magic. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Aș îndrăzni să spun altfel. Să alegem ca exemplu din VT pe împăratul Ezechia căruia Dumnezeu i-a adăugat 15 ani de viață deoarece era foarte bun și pentru că a distrus crângurile închinătorilor de idoli. Împăratul avea o rană despre care se spune că Dumnezeu i-a spus să pună o smochină pentru a se vindeca. Dacă Dumnezeu i-a dăruit încă 15 ani de viață, oare nu putea să-i vindece și acea rană? Insă aceea s-a tămăduit cu o turtă de smochine. Astfel de exemple putem regăsi și în NT, spre exemplu tămăduirea orbului din naștere.
Ioan 6, 6-7: Acestea zicând, a scuipat jos și a făcut tină din scuipat, și a uns cu tină ochii orbului. Și i-a zis: Mergi de te spală în scăldătoarea Siloamului. Deci s-a dus și s-a spălat și a venit văzând. Last edited by ovidiu b.; 17.05.2013 at 13:59:10. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bună observație, Ovidiu. Nu o dată Dumnezeu folosește materia ca mijloc pentru transmiterea harului. Biserica e plină de exemple în sensul ăsta, sfințind peste tot materia (apă, vin, alimente, obiecte).
Este adevărat că nu numai așa lucrează, ci și „de la distanță”, prin cuvânt, ca la vindecarea slugii sutașului. Însă în toate cazurile se cere participarea omului, al celui ce cere, credința lucrătoare a lui. Numai dacă aceasta ar lipsi (sau dacă ar fi superstițioasă) am putea să ne gândim la magie. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu vor sa faca? Si daca nu vor, niste bobite de struguri ii conving in sensul asta? Sigur, unii sunt din pacate tributari mai degraba unei gandiri magice decat unei credinte "in Duh..." si in sensul asta o tzara de iz magic s-ar putea sa dea un imbold unei credinte bazate pe "gandirea magica" dar este un infantilism spiritual de care omul e bine sa se departeze prin maturizare duhovniceasca. Pentru restul raspunsurilor, ramane intrebarea: daca se roaga respectand posturile mentionate, rugaciunea nu ar fi ascultata, fara acele boabe de struguri?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 17.05.2013 at 14:54:55. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar poate ai citit si de ce Parintii de la Manastirea Hilandar trimit aceste bobite: din mormântul Sfântului Simeon, din pământ, a răsărit o vița de vie nesădită de mână omenească. Și pentru că vița de vie simbolizează viața, iar strugurii săi au harul tămăduirii nenașterea de prunci a soților care aleargă cu credință la ajutorul Sfântului Simeon, călugării de acolo trimit 3 bobițe de struguri din vița respectivă tuturor femeilor care nu pot rămâne însărcinate. Ele nu au un efect magic in sine, asa cum s-a mai scris, ci sunt insotite de un mic canon, metanii, rugaciune, spovedanie, sfestanie, consumarea timp de 40 de zile a apei sfintite si a anafurei. Este un fel de mic canon pe care l-au alcatuit Parintii de acolo si sunt multe familii care marturisesc ca respectand cele spuse de Parintii de la Manastirea Hilandar au dobandit copii. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|