Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.05.2013, 16:23:27
maria-15
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

pentru cei din TM:




si o conferinta cu PS Longhin de la Banceni,f. frumoasa si linistitoare,a avut loc chiar la noi in tara:http://www.razbointrucuvant.ro/recom...ideo-partea-1/

daca stie cineva si alte conferinte de-ale Sfintiei sale,il rog sa posteze :d
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.05.2013, 19:15:30
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Pr. Vasile Mihoc - Despre familie (conferință audio,29min)

Vă invităm să ascultați mai jos o predică a Părintelui Vasile Mihoc despre familie, ținută în Parohia La Rustica, din Roma, Italia. Părintele are 13 copii și este doctor în teologie pe tema Tainei Cununiei. Este un om extraordinar și predicile sale au multă putere.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.05.2013, 19:16:01
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Pr. Vasile Mihoc - Tinerețea în Hristos (conferință audio)

Vă invităm să ascultați mai jos o predică a Părintelui Vasile Mihoc despre tinerețea în Hristos, ținută în Parohia La Rustica, din Roma, Italia. Părintele are 13 copii și este doctor în teologie pe tema Tainei Cununiei. Este un om extraordinar și predicile sale au multă putere.
Predica are 21 de minute.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.05.2013, 19:17:56
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Pr Nicolae Tănase: "Încrederea în prietenie și căsnicie" (conferință audio)

Vă invităm să ascultați conferința ținută de Pr. Nicolae Tănase la București, în Postul Crăciunului, în data de 18 noiembrie 2012, la invitația ASCOR București. Înregistrarea are 2h și 53 minute.
***
"Nu hrăni cancerul !" - Dr. Pavel Chirilă - conferință video

Domnul doctor Pavel Chirilă a susținut în data de 17 martie 2013 o conferință la paraclisul ortodox din Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București. Mai jos o puteți vizualiza, are patru părți:
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.05.2013, 09:07:35
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Lumina Celui nevăzut - Oboseala sufletească a lumii contemporane



Cuvinte din taceri - profesor Ilie Badescu

- Considerati ca la noi, dupa ’90, conducerea tarii s-a folosit de expertiza oferita de sociologi?

- Tocmai dupa 90 reformele au plecat, atat in Romania cat si in Basarabia, dinspre legiuitor catre societatea concreta, fara a se arata interes pentru nevoile actuale, deci fara a tine cont de cercetarile sociologiei. De exemplu, legea 18 a fondului funciar a impartit pamantul fara echipamente, deci a provocat o fantastica saracire a populatiei rurale. Statul, intr-un mod fraudulos, a trecut echipamentele agricole din proprietatea muncii taranesti , in proprietatea statului.

Astfel, fara uneltele necesare, taranul a fost dispus sa vanda terenul cat mai repede si pe nimic, producandu-se totodata si o devalorizare nemaipomenita a pamantului. Pamantul si-a pierdut valoarea economica si acest lucru este valabil si azi.

- Dupa 90 legiuitorul a restituit pamanturile taranilor, dar fara unelte de lucru, credeti ca a fost un fapt rau voitor sau ignorant ?

- Este foarte greu sa faci judecata de intentie in cazul acesta, dar un lucru este cert: un om care are cunoasterea problemei sociale, a chestiunii rurale, stie ca pamantul fara unelte nu are nici o valoare si asa s-a si intamplat ca, imediat chiar dupa reforma rurala, taranul care capatase un lot de pamant nu a avut ce sa faca cu el si atunci a fost dispus sa il vanda foarte rapid si pe preturi de nimic, deci s a produs si o devalorizare fantastica a pamantului care se mentine pana astazi, pamantul este mult sub valoarea lui.
[...]
Tinerii cu inimi batrane sunt aceia, nu putini, care manifesta o inapetenta pentru valorile culturale, dar si pentru genul propriu de viata, cel romanesc, care ca si toate celelalte (frantuzesc, englezesc, unguresc etc), are frumusetea si limitele lui. Apare o oboseala de tip spiritual, dublata de atractia spre cultura mortii, a trupului, adica de optiunea idolatra pentru cele materiale, pentru satisfacerea exclusiva a nevoilor imediate.

Asa apare consumerismul, care se traduce prin abandonarea idealurilor spirituale in favoarea placerilor materiale, in opozitie cu capacitatea de a renunta la satisfacerea impulsurilor, in scopul atingerii unei tinte mai indepartate si mai inalte, ca in cazul savantilor sau ascetilor. In societatea de consum exista riscul foarte mare de a se pierde autonomia sufleteasca si de a se intra sub incidenta obiectelor.
[...]
Toleranta devine tiranica atunci cand sunt rasturnate raporturile dintre firesc si nefiresc, adica nefirescul este tolerat in detrimental firescului.Alternativa la aceasta toleranta este cea crestina, care restaureaza pacea, unitatea, iertandu-l si reintegrandu-l, iar nu incuviintandu-l pe cel care a gresit.

Sursa: Război întru Cuvânt ( http://www.razbointrucuvant.ro/recom.../ilie-badescu/ )
Reply With Quote
  #6  
Vechi 18.05.2013, 10:59:47
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Virgiliu Gheorghe- Sinele si identitatea omului zilelor noastre-conferinta

http://carteromaneasca.wordpress.com...re-conferinta/

Dumnezeu nu ne forteaza,nu ne ingradeste libertatea, la Dumnezeu venim liberi, numai diavolul (si slujitorii lui satanisti de pe pamant) ne forteaza,controleaza,manipuleaza,hipnotizeaza,ne ingradeste vointa si libertatea.

Caracterul hipnotic al vizionării TV
Există mai multe motive pentru care efectul televiziunii asupra minții umane poate fi considerat unul de natură hipnotică.
1. Bio- și hipnoterapeuții susțin că televiziunea permite nu numai o transmitere a forței hipnotice, ci chiar o multiplicare a acesteia.
2. Neuropsihologii constată că răspunsul cortexului pe parcursul vizionării TV se situează în domeniul somnolentei sau al stării hipnogogice (de tip hipnotic). (Zingrone, 2002) Undele cerebrale alfa caracterizează atât starea de hipnoză, cât și activitatea corticală a telespectatorilor în timpul vizionării. Încă din anii ’50 se cunoaște faptul că undele alfa caracterizează starea de somn superficial sau de hipnoză, iar studiile mai recente arată că un individ este cu atât mai hipnotizabil, cu cât are unde alfa mai bine reprezentate în cortex. (Holdevici, 1995) Doctorii Emery afirmă că “starea de continuă fixație – ca un fel de transă – a celui care se uită la televizor nu este una de atenție, ci de distragere, o formă de visare cu ochii deschiși sau de pauză”. (Mander, 1978)
3. Vizionarea TV poate fi încadrată cu ușurință în clasa fenomenelor de tip hipnotic dacă sunt avute în vedere caracteristicile stării hipnotice și perfecta lor asemănare cu stările mentale trăite de telespectator în fața televizorului.
A) “Aspectul exterior al persoanei hipnotizate (n.n. ca și în cazul vizionării TV) este al unui individ pasiv, care reacționează doar la comenzi venite din afară.” (Holdevici, 1995)
B) În ambele cazuri atenția este captivată din afară și este “orientată în mod special spre ceea ce spune și face hipnotizatorul”, în cazul nostru televizorul.
E) În cadrul hipnozei se reduce controlul realității și apare o toleranță crescută pentru distorsionarea acesteia – logica transei _ conform căreia subiectul acceptă ca fiind logice situații pe care în stare naturală nu le-ar considera ca atare.” (Holdevici, 1995)
4. Dr. Ernest Hilgard spune că televizorul poate foarte ușor să-i aducă pe oameni într-o stare de tip hipnotic. El arată că “a sta liniștit, relaxat, într-o cameră întunecoasă, privind fix și pasiv o sursă de lumină pe o anumită perioadă sunt primele componente ale inducerii hipnozei”. (Mander, 1978)
“Șederea în liniște, fără alte impulsuri senzoriale în afară de ecran, fără orientarea în afara razei de acțiune a aparatului TV este capabilă ea însăși de a-i determina pe oameni să se poziționeze în afara realității obișnuite, permițând substituția cu o altă realitate pe care televiziunea o poate oferi. Poți deveni atât de implicat imaginativ, încât alternativele dispar temporar. Atunci subiecții se lasă duși de hipnoză (plutesc)”, subliniază J. Mander. (Mander, 1978)
5. O altă cauză în generarea stării semihipnotice în fața televizorului este dată de cantitatea imensă de informații pe care o transmite un program TV, de puternica implicare emoțională, dar mai cu seamă, sub raport tehnic, de viteza cu care se deplasează camera video, de schimbările unghiurilor de filmare sau ale planurilor.
Toate aceste evenimente tehnice, menite să tină trează atenția, au darul de a intensifica legătura hipnotică. Ele măresc stresul sistemului nervos, suprasolicitând funcțiile cognitive, și, prin aceasta, intensifică fenomenul de inhibiție a emisferei stângi și măresc sugestibilitatea.
Dr. Freda Morris arată că, întrucât imaginile TV se mișcă mai repede decât este capabil telespectatorul să proceseze informația pentru a reacționa, acesta nu mai poate face altceva decât să le urmărească. Viteza uriașă, nenaturală de schimbare a imaginilor nu lasă posibilitatea analizei sau a reflecției asupra imaginilor, astfel că ele vor străbate mintea, în timp ce gândirea critică este blocată. Dr. Morris amintește de o tehnică de inducere hipnotică numită “confuzie”, care a fost experimentată de M. Erikson: “Îi dai persoanei (minții) atât de mult de lucru, încât să nu-i lași posibilitatea de a mai întreprinde nimic ea însăși că subiect. Este vorba de un proces rapid și continuu în care se cere subiectului să se ocupe succesiv de diverse lucruri, alternându-i centrul atenției cu rapiditate. În momentul în care supraîncărcarea este atinsă, iar pacientul dă semne de oboseală, tinzând să-și decupleze atenția, atunci hipnotizatorul intervine cu ceva care poate stimula relaxarea, și atunci pacientul intră în transă hipnotică. Ceva asemănător se întâmplă și în cazul televiziunii”. (Mander,1978)


Reply With Quote
  #7  
Vechi 18.05.2013, 11:00:33
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Funcția de agendă a mass-mediei, efectul de Cultivare și spirala tăcerii

"Acestea sunt trei dintre cele mai importante efecte ale televiziunii, consacrate în majoritatea studiilor de sociologie și teorie a comunicării mediatice.
Funcția de agendă pune în evidență faptul că agendă sau harta principalelor preocupări mentale ale publicului este asemănătoare sau chiar identică cu agenda mediatică. Cu alte cuvinte, mass-media sau televiziunea ne spune la ce să ne gândim cu preponderență în fiecare zi. Ea ne arată care sunt problemele cele mai importante, pentru ca, în funcție de această ierarhizare, să ne orientăm în a le acorda atenția corespunzătoare. Prin acest efect, televiziunea ne colonizează, practic, experiența mentală a realității. Ne face să credem că există în primul rând sau exclusiv ceea ce este mediatizat.
Efectul de cultivare. Cercetările realizate de George Gerbner și un grup de colegi de la Annenberg School of Communication au arătat că televiziunea naște o lume iluzorie, un mediu simbolic și cultural ce nu corespunde realității și care are puterea de a cultiva “în masa publicului opinii, concepții și credințe, la fel cum, agricultorul își cultivă pământul”. (Drăgan, 1996)
Studiul Growing up with Television arată că, dacă toată lumea crește cu televizorul, “efectele mici cumulate pe o perioadă mare de timp duc nu numai la efecte mari, ci și la o sumedenie de concepții, abordări, interpretări împărtășite de un număr din ce în ce mai mare de oameni. Televiziunea este instrumentul acestei omogenizări.” (Drăgan, 1996)
În postura de preot și educator al societății americane, apreciază G. Gerbner, televiziunea cultivă valorile, miturile și lecțiile morale ale acestei societăți. Comparația între televiziune și religie se bazează tocmai pe faptul că ambele prezintă în flux continuu mituri, ideologii, fapte și relații. Ceea ce cultivă concepții comune și stabile despre realitate sunt regularitățile care pot fi identificate de-a lungul unei perioade de timp semnificative în programele TV, adică trăsături regulate în ceea ce privește decorurile, rolurile, tipurile de relații și de acțiuni prezentate cu o anumită frecventă. Prin intermediul acestor trăsături regulate, mass-media, în special televiziunea, ajunge să creeze concepția pe care membrii audientei și-o construiesc despre realitate generând un mediu cultural, o lume simbolică, iluzorie.
Telespectatorii se nasc în această lume simbolică și nu au cum să ocolească expunerea la mesaje transmise în mod regulat și cu un grad înalt de repetitivitate. Mai ales că expunerea se realizează mai multe ore pe zi, iar utilizarea televiziunii este pentru cea mai mare parte a telespectatorilor nonselectivă, aproape ritualică.” (Dobrescu, Bârgăoanu, 2001)
Prin urmare, deși pe micul ecran apar o diversitate de fapte și comportamente, toate acestea prezintă, de fapt, în mod constant aceleași regularități și trăsături caracteristice. Personajele au un set de preocupări și ținte comune, aceleași modalități de rezolvare a conflictelor și situațiilor existențiale, sunt mânați de dorințe asemănătoare, gândind identic realitatea. Aceste stereotipii care pot fi ușor integrate unui anumit spirit (al culturii nihilismului, după cum se va putea observa în continuare) sunt cele care influențează, în mod esențial, atitudinile și orizontul de experientă mentală al auditoriului.
Dictatura opiniei publice sau spirala tăcerii. În anul 1974, directoarea Institutului de Demoscopie din Allebach (Germania), Elisabeth Moelle Neumann, publica articolul Spiral of Silence: a Theory of Public Opinion. În esență, articolul arată care sunt mecanismele prin care se creează și se difuzează opinia publică în societate, modul în care mass-media poate genera, impune sau consolida un curent de opinie în lumea modernă. Iar dacă mass-media este aceea care creează opinia publică, atunci ea este cea care va configura și dirija și punctele de vedere individuale, privind diferitele probleme ale societății sau anumite mentalități. Aceasta deoarece, se arată în diferite studii, majoritatea oamenilor au tendința de a-și alinia punctul de vedere opiniei publice indiferent de poziția acesteia. Spirala tăcerii arată că, dacă o minoritate de opinie este reprezentată ca majoritară, spre exemplu aceea că homosexualitatea este un comportament normal, atunci acea minoritate se va transforma în majoritate. Numai 20% din oameni își vor păstra opinia, dar și aceștia vor tăcea.”

SFANTUL IOAN GURA DE AUR COMBATE HOMOSEXUALITATEA
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.05.2013, 21:29:12
-radu-'s Avatar
-radu- -radu- is offline
Member
 
Data înregistrării: 19.02.2012
Locație: Oradea
Religia: Ortodox
Mesaje: 31
Implicit

foarte interesant! mulțumesc pentru recomandare!
Reply With Quote
Răspunde