![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Si acum te rog sa fii atent, ca mai repet odata. Botezul se facea evident dupa lucrarea Mantuitorului, dar vedem ca Sfanta Fecioara a fost curatata de pacatul stramosesc la intrupare. Acum observi ca e acelasi lucru cu Botezul? Asadar Sfanta Fecioara a primit Botezul inainte de Cincizecime. Mai mult, ti-am explicat si de ce (din articole, bineinteles). Pentru ca inca de la intrupare Iisus a adoptat firea umana alaturi de cea divina, indumnezeind-o. De aceea a fost sters pacatul stramosesc (pe care Sfanta Fecioara nici nu l-a activat, pentru ca nu a pacatuit). Iar harul nu se primea din cauza pacatelor, dar Fecioara Maria nu a facut pacate. Ca sa nu ma mai intrebi, scriu doar despre harul interior. Asadar, a afirma ca Sfanta Fecioara nu avea la intrupare harul acesta interior, pe langa faptul ca e un nonsens, e probabil o eroare cel putin la fel de mare ca Imaculata Conceptie de la catolici. Pentru ca de aici ar rezulta ca nu a existat intruparea sau ca Hristos nu era Dumnezeu. Hristos se putea naste doar intr-un loc sfant, altfel nu ar mai fi trebuit sa fie intruparea abia cand se va naste o persoana care nu va pacatui, avea loc intruparea poate mai repede. Iar Domnul este insusi izvorul harului, cum sa fie separat de har. Daca imi vei mai raspunde te rog sa imi scrii doar pe baza unor surse ortodoxe, pana acum de fapt nu ai scris nimic din ortodoxie, doar invatatura de la tine, care e gresita. Altfel nu mai are rost sa iti raspund, ti-am scris oricum detaliat pana acum, iar subiectul topicului este dogma catolica. |
|
#2
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Păi până acum ți-am scris numai pe bază de surse ortodoxe; toată problema este că sursele ortodoxe nu se reduc doar la acelea pe care le-ai "studiat" tu. Înțelegi? Sursele ortodoxe sunt mult mai multe, și chiar și referitor la cele pe care le-ai consultat mă îndoiesc că tu chiar ai înțeles la propriu ce scrie acolo. Învățătura mea este "greșită" pentru că așa ți se pare ție în limitarea ta cognitivă și pentru că așa ai decretat tu potrivit limitării tale cognitive, limitare pe care tu o presupui ca fiind deplinătatea Ortodoxiei, ceea ce te asigur eu că nu este, nici pe departe. Ca să îl parafrazez pe un avvă din Pateric, "nici nu ai pus început bun". :))) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
La câtă Ortodoxie "înțelegi" dumneata, într-adevăr așa stau lucrurile. Dar nu și pentru un ortodox. Faptul că după înviere moartea nu mai are nici o putere asupra lui Hristos, asupra naturii Sale umane, în vreme ce înainte de înviere totuși Hristos a fost expus morții, arată foarte clar că umanitatea Lui după Înviere este mai îndumnezeită decât înainte de răstignire, moarte și înviere.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
In cazul Botezului nu spun nimic diferit de Catehism: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=62 Tu spui ca nu e asa, din ce sursa? Ai trecut repede cu vedea pasajele in care cei ce credeau au primit harul inainte sa fie Botezati, de exemplu. Parerea mea e ca e o discutie fara rost, ceea spui tu e atat de fara sens incat in 2000 de ani nimeni nu a atacat acest lucru, era mai mult decat evident, nu ar fi putut sa spuna ca harul era in afara. Intreba tu orice preot doresti si pe oricine si imi scrii daca te-au aprobat. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Decebal ar trebui sa-si aminteasca de cele doua naturi ale Domnului Iisus Hristos: Om si Dumnezeu totodata. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by Decebal; 17.05.2013 at 19:42:32. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si cum sa indraznim sa spunem ca botezul crestinesc e superior intruparii Domnului in Fecioara Maria? Ma intreb daca scrie undeva despre botezul Maicii Domnului, caci a trait si dupa Invierea Domnului. Nu cred ca exista acest botez, caci Fecioara Maria a primit tot harul la intruparea Domnului. Daca Maica Domnului ar fi avut nevoie de botez, nu credeti ca ar fi fost prima, care s-ar fi botezat, pentru ca astfel sa isi asigure accesul la rai, in cazul in care nu l-ar fi avut dinainte, si anume din momentul Intruparii Domnului?!? Nu am citit nicaieri despre botezul Maicii Domnului, dar am citit despre intrarea in Sfanta Sfintelor, lucru rezervat doar preotilor. Prin moartea Sa pe cruce, Domnul a invins moartea si a rupt zapisul semnat de Adam prin caderea lui. Oricarui om, care se boteaza, i se sterge acel zapis al lui Adam, care e pacat al speciei, (si cu care s-a nascut si Fecioara Maria, singurul ei pacat dealtfel) dar i se sterg si toate pacatele, (pacate pe care Fecioara Maria nu le avea in momentul "Fie mie dupa cuvantul tau!", caci Dumnezeu curatise timp de 14 generatii familia Fecioarei, asigurand astfel, prin curatia ei, Intruparea Domnului, in vederea restaurarii omenirii). Trag de aici concluzia, ca intruparea Domnului in Fecioara are valente superioare botezului, caci o califica pe Maica Domnului pentru a deveni a patra Marime din cer dupa Sfanta Treime, loc unic, rezervat doar ei, de-a dreapta Domnului. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Eu nu am mai comentat, am scris ca e gresit ce spune Decebal, am si argumentat.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Aici nu este vorba despre raporturi de superioritate sau inferioritate între una și alta; Hristos la întruparea Sa din Fecioara Maria nu a și botezat-o în același timp și nici nu a împărtășit-o cu Trupul și Sângele euharistic așa cum mai sugera un superstițios pe aici. Justificările le-am prezentat deja până acum; dumneavoastră ați citit ultima postare și gata aveți impresia că ați și ajuns la concluzia corectă. De aceea nu am de gând deocamdată să mai repet aceleași lucruri pe care deja le-am spus în postările anterioare. Din punctul meu de vedere atât dumneavoastră cât și alții asemenea faceți parte dintr-o categorie care judecă trupește realitățile duhovnicești, dar mai apoi mai au și pretenția, la fel ca și Cătălin, că au dreptate, nevăzându-se ei pe ei înșiși în eroarea lor. Fecioara Maria a primit și ea Duhul Sfânt așa cum au primit și ceilalți membri ai Bisericii, adică după Înviere și după Cincizecime. Nu este clar dacă a primit odată cu apostolii sau după ei și de la ei. Citat:
Noi care am murit păcatului, cum vom mai trăi în păcat ? Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat ? Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții; căci dacă am fost altoiți pe El prin asemănarea morții Lui, atunci vom fi părtași și ai învierii Lui, cunoscând aceasta, că omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El, ca să se nimicească trupul păcatului, pentru a nu mai fi robi ai păcatului. Căci Cel care a murit a fost curățit de păcat. Iar dacă am murit împreună cu Hristos, credem că vom și viețui împreună cu El, știind că Hristos, înviat din morți, nu mai moare. Moarta nu mai are stăpânire asupra Lui. Căci ce a murit, a murit păcatului o dată pentru totdeauna, iar ce trăiește, trăiește lui Dumnezeu. Așa și voi, socotiți-vă că sunteți morți păcatului, dar vii pentru Dumnezeu, în Hristos Iisus, Domnul nostru. (Romani 6, 2-11) Botezul este Sfanta Taina prin care omul, (...) se naste din nou duhovniceste in Hristos si se face membru al Bisericii. Dupa Botez, duhovniceste omul este om nou, caci s-a nascut duhovniceste "din apa si din Duh" (Ioan 3, 5). Ultimul comentariu al lui Cătălin nici nu îl mai comentez pentru că este pur și simplu hilar, mai ales după ce "l-am desființat" chiar pe baza surselor sale ortodoxe. Deci aici nu este vorba de a face vreo comparație între Întruparea Domnului și Sfântul Botez; fiecare aspect al operei de mântuire are trăsăturile lui specifice. Faptul că Fecioara Maria L-a zămislit pe Iisus, asta nu înseamnă că în aceeași clipă ea s-ar fi născut duhovnicește de la Sfântul Duh, și asta pentru că pentru ca Misterul Baptismal să fie operant era necesară Jertfa răscumpărătoare a Domnului și Învierea făcătoare-de-Viață; de-abia prin Hristosul răstignit, mort și înviat își poate căpăta și Fecioara Maria nașterea spirituală de la Duhul Sfânt, Hristos lucrând de-acum prin Sfintele Sale Mistere și prin Harul dumnezeiesc ridicarea ființelor umane la a fi făpturi noi, o creație nouă în Domnul. "Că în Hristos Iisus nici tăierea împrejur nu este ceva, nici netăierea împrejur, ci făptura cea nouă." (Galateni 6, 15) "Deci, dacă este cineva în Hristos, este făptură nouă; cele vechi au trecut, iată toate s-au făcut noi." (II Corinteni 5, 17) Iar a fi în mod deplin făpturi noi, pentru oricine nu doar pentru Maica Domnului, nu era posibil decât după Răstignirea Domnului, Moartea Lui, Învierea și Înălțarea la Cer. De-acum prin Duhul Sfânt făgăduit și trimis Hristos și Dumnezeu Tatăl operează înnoirea ontologică a oamenilor. Pe lângă acestea voi aduce spre lămurire și un citat de la Sf. Chiril al Alexandriei de la comentariul său asupra Ioan 12, 24 (Adevăr vă spun: "Dacă bobul de grâu, care cade în pământ, nu moare, rămâne singur; însă dacă moare, aduce rod mult") precum și o notă a Părintelui Stăniloae la acest comentariu. (A se vedea Comentariul Sf Chiril la Evanghelia după Ioan, ediție 2000, pag. 772-773) Citat:
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA | Laura19 | Stiri, actualitati, anunturi | 51 | 21.08.2012 17:03:50 |
| Adormirea Maicii Domnului | dan73 | Generalitati | 3 | 05.07.2012 17:22:32 |
| Adormirea Maicii Domnului | partenie | Diverse Sarbatori | 20 | 15.08.2009 22:19:08 |
| Adormirea Maicii Domnului | Laurentiu | Diverse Sarbatori | 1 | 15.08.2008 21:25:15 |
| adormirea maicii domnului | Pupi | Generalitati | 1 | 12.08.2008 14:13:16 |
|
|