![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Nu este necesar sa fii mare doctor ca sa iti dai seama ca strategia "sa reduci treptat consumul" este perdanta. E suficient sa ai insusite elementele de baza ale moralei din Catehismul pentru Cei Mici.
Betia este pacat de moarte. Nu stiu daca exista situatii cand Cristos s-a exprimat mai clar decat atunci cand ne-a spus sa nu ne amagim, ca nu vor intra in imparatia Cerului "...nici betivii". Prin urmare, a recomanda reducerea treptata a consumului este o forma de recomandare a pacatului. E ca si cand ai spune cuiva: "curveste, tata, dar mai putin. Nu te mai duce la bordel de doua ori pe saptamana, ci du-te, mai intai, doar o data pe saptamana". Ceva in genul asta i-a spus Doctorul sufletelor si a tot trupul Mariei Magdalena ? Sau i-a spus: "Du-te si sa nu mai pacatuiesti". Va spun ca doctor: ori de cate ori exista o neconcordanta intre o recomandare medicala si un comandament moral, neconcordanta care nu poate veni decat din ignoranta doctorilor, inseamna ca morala are dreptate si ei trebuie sa-i dam intaietate. Fiindca regulile moralei generale sunt aceleasi, indiferent ca e vorba de "patima betiei", "patima curviei", "patima sodomiei", "patima contraceptiei", "patima barfei" ori alte feluri de patimi al caror numar si felurime sunt date de numarul si felurimea dracilor. Doar stiati asta inca din copilaria voastra. Dumnezeu a avut grija sa va sadeasca adevarurile Sale la o vreme cand nici nu va dadeati seama, doar ca acuma ati uitat. Sa nu va amintiti, oare, ca Fat Frumos a dovedit Zmeul printr-o singura manevra maiastra, infigandu-l intai in pamant si pe urma taindu-i capul cu sabia binecuvantata de tatal sau pe care o avea mereu la el ? In acelasi timp, Valea Zmeului era plina de scheletele altor voinici care incercasera sa ajunga la Ileana cea Frumoasa spre casatoria fara sfarsit. Sunt scheletele celor care si-au imaginat ca pot taia capul zmeului in mod progresiv, reducandu-i treptat cate o portiune din gat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
E lucru dovedit: terapia alcoolismului (adică a sufletului muncit de microbi duhovnicești de tot felul, foarte răi și foarte puternici și înșelători de nu-s cuvinte) începe cu abstinența. Totală. E ușor să fii abstinent, când pocăința e tare, când îndrăznești să ceri ajutor. Pentru că ai aruncat prosopul unei lupte crâncene dar absurde, aberante (lupta cu alcoolul). Domnul lucrează în slăbiciune. În duhul umilit, în inima smerită. (În abstinență, în lepădare de falsul ajutor, de falsul prieten, de idol așadar.) Doamne ajută! Bucurie fraților, bucurie în Domnul! AMIN+ Last edited by cezar_ioan; 11.05.2013 at 17:58:09. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ma tem ca ati avut dreptate. Acum vreo doua saptamani a "comis-o" din nou, dupa nici o luna de abstinenta, dar se pare ca a regretat caderea. Apoi insa a mai consumat, cu moderatie, si nu i s-a intamplat nimic, multumesc lui Dumnezeu (as fi fost mai linistita sa nu o faca, dar...). Aveam un coleg care fusese alcoolic si se lasase, si care nu mai consuma nimic nici macar cand ieseam in oras, la ziua cuiva. Spunea ca la inceput i-a fost greu sa mai iasa in oras cu prietenii, in conditiile astea, dar cu timpul s-a obisnuit.
Ma intreb oare daca nu e posibila vindecarea asta de dependente fara doctori si alte medicamente, care eventual sa iti creeze alte dependente si mai periculoase (ceva de genul cum ai innota cu un colac de salvare, care oricand s-ar putea sparge, in loc sa inveti sa innoti fara). Ca sa revin la nefericitul subiect alcoolul, vreau sa va intreb ce este mai periculos, abuzul ocazional (la evenimente sau din contra la suparari) sau consumul constant, in doze "mici", apoi din ce in ce mai mari? Sau atunci cand cele doua "obiceiuri" se suprapun ocazional (gusti zilnic cate putin si odata la cateva luni/saptamani/zile "o faci lata")? Si mai e un aspect: sunt unele bauturi (unele vinuri, spre exemplu) care iti satisfac papilele gustative si te simti bine cand gusti chiar si cateva guri: in schimb sunt altele (de exemplu berea) care dupa ce consumi o anume cantitate, simti nevoia sa mai bei, parca iti fac mai multa sete, si nu numai , dar iti genereazasi o stare (endorfine???) pe care nu vrei sa o parasesti asa repede, ci vrei sa o mentii. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nimeni nu crapa fara alcool si tigari , asta va spun ca unul ce a taiat definitiv aceste apucaturi , si nu am crapat , sunt viu si ma rog Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu sa raman asa , caci fara rugaciune adevarata si asta nu o ora sau doua , nu ocazional , ci pana adormi cu Hristos , cu Maica Lui si Sfintii bine placuti Lui ! Va implor sa intelegeti ca nu exista jumatati de masura si nici la doi stapani nu putem sluji , si iar repet nu mai incercati sa indulciti raul , pacatul insusi ! Cristian
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Si totusi majoritatea oamenilor isi pot permite aceste mici placeri ale vietii, un pahar de vin sau de bere la masa sau la un gratar...chiar si la slujbe se mai imparte cate un pahar de vin, la inmormntari, la parastase...
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Unii nu. Mor dacă ingerează aceste substanțe. Dar trăiesc foarte bine, în schimb, dacă NU consumă. Nu suntem toți la fel, cum de uităm? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Aici este marea maretie a Creatiei !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Majoritatea oamenilor de pe aceasta planeta, precum spuneti , nu sunt nici ortodocsi si nici nu-i intereseaza aceasta credinta ! Toate cele rele au inceput , incep si se dezvolta din "micile placeri " ! Vreti sa ma credeti , bine , iar de nu , iar foarte bine , caci avem aceasta libertate data , depinde cum o folosim . O saptamana linistita !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Foarte bine ai pus punctul pe i. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Din câte înțeleg, persoana în cauză încearcă să folosească metoda jumătăților de măsură.
Dacă nu merge cu butoiul, hai să încercăm cu păhărelul, cu stropișorul: azi mai bem nițel, mâine un picuț etc. Poate îl păcălim pe adversar, poate îl ducem noi de nas cumva. Naivități tipice, ale unui om care nu înțelege ce tragedie joacă, el împreună cu familia co-participantă, cu amicii și cu tovarășu dracu-alcoolul. Mecanisme de autosabotare, tipice pentru cel împătimit. Iubirea de alcool și de o viață tulbure și nefericită, sunt atât de mari încât încearcă tot felul de tertipuri care nu îl ajută cu nimic. Dimpotrivă, prelungesc agonia și crează noi breșe pentru adâncirea autodistrugerii. Un lucru e clar: omul nu a ajuns încă la fundul sacului. Mai are, încă, de pierdut. Păcat! Cât privește tipul de consum, puțintel și des sau mai rar și mai multicel: păcăleală, șiretlicuri naive, dus cu preșul, tragere de timp întrucât nu înțelege sensul și mecanismele problemei. Singura soluție e intrarea în abstinență totală. Dar acest lucru nu prea îl face nimeni fără suport. E nevoie de specialist adevărat (medicii în general nu înțeleg alcoolismul, în ciuda sutelor de tratate care abordează complexitatea acestei tulburări) care se numește, simplu: AA. Câtă vreme AA a ajutat milioane de oameni să părăsească definitiv condiția alcoolicului iar alte căi de tratament nu au dat rezultat, concluzia se impune de la sine: omul nu vrea să se vindece, iubește prea mult condiția vieții de alcoolic, mai are încă de pierdut. Ce mă surprinde e să văd cum colaborați cu el în menținerea unei linii tulburi, de nesoluționare. Cred că știți că un dependent trăiește împreună cu un co-dependent și că tulburarea de fond e comună, doar forma de manifestare diferă. În literatura AA sunt descrise pe larg și în limbaj simplu, accesibil, aceste realități. Vă sfătuiesc cu toată seiozitatea să mergeți la ședințele AA sau ALANON, dumneavoastră, dacă el nu vrea. Poate va înțelege prin dvs. cum stau lucrurile și ce i se întâmplă de fapt. Rețineți vă rog că sunt două feluri de alcoolic: manifest și latent (care "bea" prin celălalt, care își satisface patima indirect, folosindu-se de slăbiciunea celuilalt, pe care "dă vina" și cu ajutorul căruia își menține o imagine de sine și publică "impecabilă", "nobilă", "morală" Și care culege apreciere pe acest drum ocolit, de-a dreptul pervers: of, săraca, vai cât a luptat și câte a suportat de la bețivul ăla nenorocit. Dar câte a provocat și menținut nu știe nimeni, nici măcar fariseul însuși. NOi, însă, cei care am supraviețuit alcoolismului și care l-am depășit prin mila lui Dumnezeu, noi însă știm. Și dacă noi știm, gândiți-vă că mai știe cineva. Precum și Cineva.). Dvs. cărei categorii credeți că aparțineți? |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| patima fumatului.... | Mtcrysty17 | Generalitati | 2 | 16.09.2011 23:17:03 |
| Patima | ChEoPs | Generalitati | 13 | 27.06.2011 01:22:32 |
| Despre betie - referiri biblice | patinina34 | Din Vechiul Testament | 9 | 31.05.2009 02:49:13 |
| patima bauturii | alina_magura | Rugaciuni | 15 | 04.03.2008 14:44:00 |
| patima? | stef_sumner | Generalitati | 74 | 14.06.2007 00:32:06 |
|
|