![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă spui că ”modelele parentale” nu sunt determinante(!!!) atunci de ce Iisus Hristos te contrazice prin înșiși părinții Lui? De ce nu a avut El orice fel de părinți, mai ales că la El(Dumnezeu fiind) oricum nu conta, conform părerii tale(!!!)? Se pare că nu poți înțelege că intelectul nu se poate ridica mai sus de nivelul sufletesc moștenit și educat în ”cei 7 ani de-acasă”(și mai apoi), după modelul parental. De ce? Pentru că judecata ta nu e duhovnicească, ci... de ”specialitate”. Citat:
De regulă, pe parcursul timpului, vredincia scade tot mai mult, reperele morale rămânând tot mai sus prin coborârea tot mai jos a ”descendenților”. 5. Dar Domnul Dumnezeu a vazut ca rautatea oamenilor s'a marit pe pamant si ca toata inchipuirea din gandul inimii lor era fara'ncetare numai spre rau. (Fac6,5) Poți oare să aduci un singur exemplu de urmaș (de mincinoși, hoți și dezordonați) care-și ia în serios viața și mântuirea? P.S. Argumentele tale(să fiu iertat!) sunt logice și ”politically correct”, adică protestante; cu alte cunvinte, e mai înțelept să le ștergi și să le uiți. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Fă distincția între Părinții Domnului Iisus Hristos și părinții despre care Dumitru spunea că vor fi cu siguranță urmați de copii în greșelile lor.
Oare Maria și Iosif, părinții lui Iisus, sunt totuna cu greșiții Ana și Ion, părinții lui Gheorghe care s-a hotărât să nu mai fie ca părinții ci ca Sfinții Părinți? Stă în puterea și sarcina copiilor să se îndepărteze de greșelile părinților, la fel cum este libertatea copiilor să preia modelul bun de la părinți, precum Iisus a luat de la Părinții Săi. Aș fi bucuros să nu scrii doar din nevoia de a contrazice. Dacă vrei, desigur. P.S. Ai sprijinit vreodată vreun proces de re-parentare? Fie și un an, doi, acolo... Știi în ce constă? Ai auzit de pocăință? De convertire? Last edited by cezar_ioan; 22.04.2013 at 13:33:15. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mi-ar place sa traiesc intr-o societate in care sa nu fie nevoie de doctori,psihologi si politisti,dar stiu nu sunt realista!(si nu pt ca as avea ceva de obiectat vizavi de aceste onorabile ocupatii,ci pt ca imi doresc o lume buna,lipsita de abuzuri,in care orice fiinta lipsita de aparare sa fie ocrotita). Grija copiilor nu ar trebui sa fie indepartarea de greselile parintilor,nu este cinstit sa pui o asemenea greutate pe gatul firav al unui copil.Si mai concret cum se realizeaza aceasta?Este copilul mai intelept decat parintii in primii ani ai existentei sale? Nu desigur;copilul intai se ineaca in dejectiile unor modele parentale toxice isi traieste anii tineretii in lipsa reperelor morale,ca mai apoi sa devina intelept,sa se pocaiasca sau sa se lase"reparat"de vreun psihoterapeut. Nu exista salvare imediata pt copiii cu parinti iresponsabili,ci doar o salvare tardiva,la maturitatea lor,daca exista prin mila Domnului... Fiecare dupa putinta,nu toti se pot ridica pe nebanuite din mocirla familiilor lor si nu dupa un oarecare efort,lupta interioara, acceptare si iertare. Mie imi este mila de toti,sper ca Domnul sa-si reverse mila Sa nebanuita catre toti copiii cu probleme de familie.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din păcate e singurul lucru care merită să fie făcut mai întâi. Dacă vrem să ne trăim fiecare viața. Când vorbesc de copil nu mă refer la țâncii din parc (ei încă mai au o șansă) ci la toți oamenii, în special la tinerii și adulții de azi, urmăriți de părinții lor de ieri. De lumea părinților lor, mai exact! De valorile ei corupte și de erorile ei colosale, uluitoare. Re-parentarea e un proces necesar pentru depășirea tuturor neajunsurilor nevrotice (și chiar mai rău), pentru dezvoltarea abilităților de a face față vieții și de a te bucura că ești ființă umană, pentru construirea unui destin personal (unul care merită încercat, că de reușit sau rodit nu stă în puterea noastră ci e darul lui Dumnezeu). Cea mai bună re-parentare e în/prin Cer, deși se rostuiește pe pământ. Last edited by cezar_ioan; 23.04.2013 at 01:52:42. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pai mai bine ne vorbiti despre re-parentare,in termeni concreti,profesionali. Eu desigur,aud de acest proces pt prima data;ar fi interesant de aprofundat,mai ales ca avem de la cine.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oh... îmi ridici la fileu o minge tare frumoasă dar foarte solicitantă!
Nu pot să nu spun nimic, însă pentru noutatea pe care cred că aș aduce-o și care cred că e binevenită, aș avea nevoie de puțin timp de elaborare. Chestiunea e foarte serioasă și ar fi păcat s-o fușeresc. Spun însă deja un lucru simplu de înțeles: re-parentare este orice proces de convertire. Ateul care devine credincios, găsindu-și Părintele Ceresc, începe o re-parentare, marea re-parentare. El experimentează cei 3 P la modul absolut, cel mai înalt. Totul depinde de cum colaborează cu Părintele, cum își face omul treaba. Când un om renunță treptat la valorile, sensurile, schemele, formulele, soluțiile lumești și încorporează lumea valorilor creștine: el parcurge nimic altceva decât re-parentarea. Când un om își dă seama că protecția Bisericii este incomparabil mai eficientă decât a oricărei alte forme de protecție, el se află deja în proces de re-parentare. Când Tata și Mama și Frații sunt Celești, în tainițele minții și inimii noastre, se numește că am început Marea Re-parentare. Avem alți părinți înlăuntrul nostru, alt orizont de scopuri și așteptări, alte datorii... Altă Protecție, alte Permisiuni, altă Putere în ajutorul nostru. Toată literatura duhovnicească, de la Scriptură la Filocalia, de la Sfinții Părinți la Gheronii contemporani este un catalizator al re-parentării. În definitiv, când Fiul Risipitor se întoarce Acasă, el face re-parentarea, pe care o anulase, rebel... Ca proces relațional concret, pentru cei care încă nu vorbesc direct cu Dumnezeu, re-parentarea se realizează în relația personală cu duhovnicul, prin participarea la slujbele Bisericii, pentru a experimenta și încorpora valorile și conduitele eliberatoare de păcat și nebunie ale condiției omenești lumești. Precum și (secundar, însă foarte important) prin relații cu oameni maturi, dintre care unii sunt de profesie psihoterapeuți. Deși nu e obligatoriu. Aș încheia însă astfel: adevărata re-parentare este aceea în care Părintele are Puterea să nu te lase să mori, ci te învață cum să trăiești. Care îți arată, pas cu pas, cum să faci aceasta. Cunoști pe pământ vreun părinte natural care să îți ofere aceasta? Last edited by cezar_ioan; 23.04.2013 at 02:38:02. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dorește-ți binele și fă singur efortul să-i descoperi. Citește "Viețile Sfinților", bunăoară... Last edited by cezar_ioan; 22.04.2013 at 13:31:23. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
http://www.doxologia.ro/video/confer...milia-ortodoxa
Doamne ajuta!
__________________
„Nimic nu costă mai mult decât neștiința.“ Grigore Moisil |
#9
|
|||
|
|||
![]()
"Dacă ar fi fost rodirea a omului, el s-ar fi mândrit.
Dar rodirea nu e a omului, ci a lui Dumnezeu", spune părintele Coman. Unul din multele lucruri acoperite de cultura noastră actuală, atât de facilă și de străpunsă de plăceri și de temeri contrafăcute... Last edited by cezar_ioan; 22.04.2013 at 13:19:02. |
|