![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Biserica Ortodoxă cinstește astăzi, 12 aprilie, pe Sfântul Sava de la Buzău. Sfântul Sava s-a născut în jurul anului 334, într-un sat din ținuturile buzoiene, nu departe de râul Museos, numit astăzi Buzău. El a avut marea fericire să se nască dintr-o familie de părinți creștini care, deodată cu hrana trupească, i-au dat-o și pe cea sufletească, îndestulându-l cu cuvântul lui Dumnezeu, care a rodit însutit în inima lui, aprinsă din copilărie de dorul lui Hristos. Precum dorește cerbul apa izvoarelor, așa dorea de mult Sava să se împărtășească cu cele sfinte în Biserică; De mic copil a avut această înclinație spre viața religioasă, trăind asemenea unui monah în sfințenie și ascultare de Biserică.
Duhovnicul lui era preotul Sansala - părintele satului. Dumnezeu l-a înzestrat pe Sava din pruncie cu darul cântărilor religioase, fapt pentru care preotul Sansala l-a apropiat foarte mult de biserică, folosindu-1 ca dascăl, desfătând auzul creștinilor ce luau parte la oficierea slujbelor religioase. Atunci când, din diferite motive, nu se săvârșea Sfânta Liturghie în satul său, Sava pleca într-o cetate din apropiere - probabil orașul Buzău de astăzi, unde slujea preotul Gutticas. Goții păgâni conduși de Atanaric au declanșat represalii puternice și împotriva creștinilor din ținuturile stăpânite de ei. Păgânii le impuneau creștinilor să mănânce din cărnurile jertfite idolilor. Acei creștini care refuzau acest lucru erau foarte crunt persecutați și chiar omorâți. În anul 372, nefiind slujbă religioasă de Sfintele Paști în această zi, deoarece preotul Sansala și mulți creștini se refugiaseră din pricina persecuțiilor în sudul Dobrogei, Sava a plecat într-un oraș din apropiere să prăznuiască învierea lui Hristos, împreună cu preotul Guttica. Pe când mergea pe drum, i s-a arătat un bărbat foarte înalt și strălucitor la față care i-a zis să se întoarcă în satul lui, la preotul Sansala. Dar Sava i-a răspuns că preotul Sansala nu este în sat, fiind plecat în Sciția Minor și a mers mai departe spre preotul Guttica. Deși afară era foarte frumos, dintr-o dată se porni o zăpadă mare, care-i astupă drumul să nu mai poată merge mai departe. Atunci Sava a înțeles că voia lui Dumnezeu este de a se întoarce cât mai degrabă în satul lui, unde sosise între timp preotul Sansala pentru a săvârși slujba Sfintelor Paști creștinilor care mai rămăseseră. Când s-au revăzut Sava cu duhovnicul Sansala s-au bucurat foarte mult, că i-a ajutat Bunul Dumnezeu ca să mai slujească încă o dată împreună de Sfintele Paști. În preajma sfintelor sărbători s-a pornit un nou val de persecuții împotriva creștinilor. Păgânii umblau din sat în sat, căutând pe cei care mărturiseau credința în Hristos, pentru a-i face să se lepede de Taina Botezului. În noaptea a III-a după Paști, Atharid prigonitorul a năvălit în sat cu o ceată de tâlhari și l-au aflat pe preotul Sansala acasă cu dascălul Sava, ce se odihneau după o noapte de priveghere și de cântare lui Dumnezeu. în semn de dispreț, acei păgâni i-au dezbrăcat și lovit cu nuiele și bice, arătând multă cruzime, lăsându-i aproape fără răsuflare. A fost torturat în continuare până ce, în cele din urmă, Atharid a poruncit ca Sava să fie înecat în râul Buzău (Museos). Deși unii din prigonitori voiau să-l scape în ascuns, el le-a cerut să împlinească cele ce li s-au poruncit, zicea el, „iată, în față stau în slavă cei ce au venit să mă primească”, adică îngerii. „Atunci - spune Scrisoarea - l-au coborât în apă, în timp ce el mulțumea și preamărea pe Dumnezeu...și aruncându-l și punându-i un lemn de gât, l-au împins în adânc”. Și astfel, s-a petrecut trecerea lui din această viață „prin lemn și apă”, la 12 aprilie 372, a cincea zi după Paști, fiind el în vârstă de 38 de ani. Pătimirea sa este descrisă în așa numita „Scrisoare a Bisericii lui Dumnezeu din Goția către Biserica lui Dumnezeu din Capadocia și către comunitățile de pretutindeni ale Bisericii universale”, care era, de fapt, actul său martiric, după cum aflăm din volumul Pr. prof. dr. Mircea Păcurariu, intitulat Sfinți Daco-Romani și Români. Iată cum era înfățișat chipul său moral: „Era drept în credință, cucernic, gata către toată ascultarea cea cu dreptate; blând, neiscusit în cuvânt, nu însă în cunoștință; apărător al adevărului față de toți, în mod pașnic, făcând să tacă pe idolatri, dar nu cu mândrie, ci purtându-se după cum se cuvine celor smeriți; liniștit și cumpănit la vorbă, foarte silitor spre orice lucru bun. Cânta psalmi în biserică, îngrijindu-se foarte mult de aceasta; nu se îngrijea de bani, nici de avere, decât numai de ceea ce avea trebuință; era cumpătat, înfrânat în toate, trăind în feciorie, retras, postea cu asprime, stăruia cu grijă în rugăciuni și cucerea pe toți printr-o purtare frumoasă; își împlinea datoriile și nu se îngrijea de cele nefolositoare; avea o credință cu totul curată, lucrătoare prin iubire, încât nu pregeta niciodată să vorbească cu îndrăzneală în Domnul...”. Vestea despre sfințenia și curajul credinței Sfântului Sava s-a răspândit foarte repede până în Asia Mică, în cetatea Capadociei unde slujea Sfântul Vasile cel Mare, care a făcut îndată o scrisoare lui Iunius Soranus să mijlocească pe lângă episcopul Betranion pentru a primi moaștele Sfântului și a le așeza în cetatea sa. Moaștele Sfântului Sava au fost însoțite de o scrisoare a Bisericii din Goția către Biserica din Capadocia. http://cristiboss56.blogratuit.ro/Pr...u-b1-p1959.htm
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
*informații preluate din volumul Triodul Explicat – Mistagogia Timpului Liturgic, semnat de ierom. Makarios Simonopetritul
Biserica Ortodoxă se va afla la 14 aprilie 2013 în Duminica a IV-a din Postul Sfintelor Paști, numită și a Sfântului Ioan Scărarul. Cuviosul a trăit în ultima parte a secolului al VI-lea și prima parte a veacului al VII-lea, intrând de tânăr în viața monahală. Prăznuirea Sfântului Ioan Scărarul în această Duminică nu începe să fie atestată în manuscrise decât în secolul XIII, pentru a se regăsi aproape în toate documentele secolului XV. Anterior, Duminica a IV-a era rezervată comemorării parabolei samarineanului celui bun, al cărei canon s-a păstrat la Utrenia duminicii până în zilele noastre. Instituirea târzie și extrem de rapidă a acestei prăznuiri a rezultat probabil din dorința de a completa în mod armonios structura Triodului. Dacă primele două duminici se distingeau ca o perioadă „dogmatică”, transferarea praznicelor Sfinților Ioan Scărarul și Maria Egipteanca a permis definirea unei a doua perioade, „ascetice", în ciclul duminicilor din Postul Mare. Sfantul Ioan Scărarul este prăznuit în mod normal pe 30 martie, iar Sfânta Maria Egipteanca pe 1 aprilie. Faptul că aceste două praznice cădeau întotdeauna în timpul Triodului făcea ca ele să nu fie solemnizate, în ciuda importanței acestor sfinți în evlavia bizantină: trei stihiri la Vecernie și un canon la Utrenie, nimic mai mult. Prin urmare, transferul lor în ciclul liturgic mobil a permis o mai mare strălucire acordată acestor doi sfinți și o afirmare mai explicită a legăturii lor cu Postul Mare. Spre deosebire de alte praznice fixe transferate, acestea au trecut aproape neschimbate din ciclul Mineielor în cel a Triodului. Cele trei stihiri de la „Doamne, strigat-am" de la Vecerniile Duminicilor a IV-a și a V-a, precum și sedealna de la oda a 3-a a canonului sunt identice cu cele din 30 martie și 1 aprilie. Numai canoanele sunt diferite atât pentru Sfântul Ioan Scărarul, cât și pentru Sfânta Maria Egipteanca. Sfântul Ioan Scărarul Cuviosul Ioan Scărarul (născut în anul 523 în Palestina) a intrat în monahism după ce a scăpat din naufragiul corăbiei cu care se ducea la studii în Fenicia. Sfântul Ioan s-a retras apoi în Muntele Sinai la bătrânul pustnic Macarie, în Mănăstirea „Sfânta Ecaterina“, unde a devenit monah după patru ani de noviciat. La 19 ani de la venirea sa în mănăstire, când Macarie a plecat la Domnul, Ioan s-a retras într-o chilie săpată în munte, trăind în rugăciune și contemplație și devenind un duhovnic cunoscut. După 40 ani de viață în singurătate, la vârsta de 75 de ani, este ales starețul mănăstirii. În acea vreme, simțindu-se nevoia unui „tratat de îndrumare a vieții duhovnicești“, la rugămintea starețului Mănăstirii Raithu, Sfântul Ioan scrie celebra lui carte, „Scara“. Astfel, pentru dobândirea sfințeniei, Ioan a imaginat progresul duhovnicesc ca pe o scară cu 30 de trepte, iar fiecare treaptă fiind o virtute. După patru ani de stăreție, pleacă în singurătate la chilia sa, unde trece la Domnul la 30 martie 605. Sfântul Ioan Scărarul este un dascăl al întregii creștinătăți Referitor la Sfântul Ioan Scărarul, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a arătat în cuvântul său la Duminica a IV-a din Postul Mare din anul 2012, că Sfântul Ioan Scărarul a fost un dascăl al rugăciunii, al ostenelilor, al nevoinței și al pocăinței: „În cartea sa numită Scara virtuților sau Scara Paradisului ne arată cum trebuie să ne eliberăm de patimi și să dobândim virtuțile, iar smerenia și iubirea sunt virtuțile cele mai mari pe care el le descrie în cartea sa. Sfântul Ioan Scărarul, ca dascăl al virtuților dobândite prin credință puternică, prin post și rugăciune, este un dascăl al întregii creștinătăți. Cartea lui, Scara, a fost citită ca un manual de viață duhovnicească secole de-a rândul, în mediul monahal. Și astăzi, în unele mănăstiri, este citită mai cu seamă în perioada postului. În cuvinte simple, dar cu un conținut foarte adânc, Sfântul Ioan Scărarul ne arată lupta duhovnicească din suflet, din minte și din inimă a celui care se străduiește să urce spre Dumnezeu prin împlinirea poruncilor dumnezeiești, prin curățirea de patimi. Sfântul Ioan Scărarul este numit în cântările acestei duminici el însuși „scară a virtuților“, „lauda monahilor“, „luminător și călăuzitor pe drumul mântuirii“. Scara Sfântului Ioan Scărarul Opera Sfântului Ioan, egumenul Mănăstirii Sinai, intitulată "Scara", este practic un manual duhovnicesc care are drept scop călăuzirea omului spre viața veșnică. Chiar dacă au fost redactate pentru a îndrepta monahii spre o îngerească viețuire, învățăturile sfântului pot îndruma viața oricărui creștin spre Împărăția cerurilor. Lectura Scării Sfântului Ioan este cea mai importantă dintre lecturile patristice din timpul Postului Mare și călăuza discernământului ce trebuie să însoțească făptuirea tuturor virtuților. Acest tratat plin de știință și finețe nu putea fi redactat decât de cineva care făcuse el însuși experiența a ceea ce scria. Astfel, prin această prăznuire s-a socotit și s-a evidențiat faptul că Sfântul Ioan Scărarul realizează el însuși parcursul acestei scări, fiind, prin urmare, el însuși Scara și modelul viu al științei duhovnicești: „întărind ca niște trepte virtuțile, spre cer te-ai suit, cu adevărat luminând prin dreapta-credință din adâncul cel nemăsurat al privirii la cele de sus, biruind toate pândirile demonilor, și păzești pe oameni, Ioane, scara virtuților; și acum te rogi să se mântuiască robii tăi” (Duminica a IV-a, Slujba Utreniei, Oda 3, tr. 2) Scara vestește urcușul la Dumnezeu al autorului ei, numit în cultul bisericii, în același timp drept „raiul virtuților", „legiuitorul ascezei" și „făptuitorul" prin excelență. Sfântul Ioan Scărarul reprezintă într-adevăr icoana înfrânării și a ascezei, de aceea lauda sa e prilejul rememorării temeiurilor ascetice. Sfântul Ioan și-a luat crucea sa pentru a urma Evangheliei în toată rigoarea, retrăgându-se din lume pentru a-și stăpâni plăcerile trupului și a zbura spre Dumnezeu prin rugăciune: „Depărtatu-te-ai de desfătarea lumească, cuvioase, ca de ceva vătămător și, veștejindu-ți trupul cu mâncarea, ai înnoit tăria sufletească și ai câștigat mărire cerească, vrednicule de laudă. Pentru aceasta nu înceta rugându-te pentru noi, Ioane"(Duminica a IV, Utrenia, Luminânda). După cum se arată în cultul liturgic al Bisericii, luptând „după legile" ascezei, el și-a mistuit plăcerile și patimile dobândind curăția și odihna fără de sfârșit a nepătimirii. Prin puterea Duhului Sfânt s-a făcut stăpân peste trupul său și a înecat pe demoni în lacrimile sale, ajungând pe aripile rugăciunii, până la lumina duhovnicească a contemplației, ca apoi „să lumineze lumea" prin învățătura sa și să-și „hrănească" ucenicii cu „roadele înfrânării". Experiența sa duhovnicească 1-a făcut în stare nu numai să-i îndrume pe ceilalți pe calea ascezei, dar și să îndepărteze orice erezie cu „toiagul dogmelor". Reunind, așadar, toate virtuțile în viața sa exemplară ce se poate deduce din lectura Scării sale, Sfântul Ioan Scărarul apare drept modelul monahului și al științei duhovnicești în care suntem inițiați în timpul Postului Mare de cateheza imnologică, de regulile postului și typikon-ul slujbelor. Cinstindu-l, contemplăm monahul desăvârșit, așa cum ar trebui să devină fiecare, dacă ar realiza așa cum se cuvine învățămintele Triodului. Chiar și numai evocarea virtuților sale e un prilej de prăznuire și de bucurie pentru toți credincioșii deveniți monahi în timpul Postului Mare: „Astăzi este zi de sărbătoare, care cheamă toate adunările isihaștilor la dănțuire duhovnicească, la masă și mâncare de viață nestricăcioasă" (Duminica a IV-a, Slujba Utreniei, Oda 9, ca 2, tr 3) În această perioadă a Postului Mare, cuvintele Sfântului Ioan Scărarul pot fi un îndreptar spiritual, pot aduce limpezimea minții și deșteptarea sufletului, iar îndemnul următor poate fi purtat în cuget pentru toată perioada postului pentru o bună raportare față de Mântuitorul Hristos: "Șezând la masa cu bucate, adu-ți aminte de moarte și de judecată. De abia așa vei împiedeca puțin patima. Bând băutura nu înceta să-ți aduci aminte de oțetul și de fierea Stăpânului. Și, negreșit, sau te vei înfrâna, sau, suspinând, îți vei face cugetul mai smerit. Nu te amăgi: Nu te vei izbăvi de faraon și nu vei vedea Paștile de sus, de nu vei mânca neîncetat ierburile amare și azima, sila și greaua pătimire a postului". informații preluate din volumul Triodul Explicat – Mistagogia Timpului Liturgic, semnat de ierom. Makarios Simonopetritul
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sfântul Apostol și Evanghelist Marcu a propovăduit Evanghelia lui Hristos în tot Egiptul și în Libia. A scris Evanghelia sa după predica Sfântului Apostol Petru. Sfântul Marcu a suferit pentru Hristos, fiind închis de către păgâni, care de două ori i-au târât trupul pe străzile orașului Alexandria. Astfel și-a dat sufletul în mâinele Domnului, în anul 68. (Ziarul Lumina)
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Astăzi mai este pomenit și Sfântul Cuvios Vasile de la Poiana Mărului, care a întemeiat mai multe schituri și sihăstrii în munții Buzăului și Vrancei, dintre care cea mai cunoscută este lavra de la Poiana Mărului. În secolele 18-19, mulțimi de călugări au trăit după învățăturile sale, având în centrul preocupărilor rugăciunea inimii și luminarea harului. Sfântul Vasile a fost părintele duhovnicesc al Sfântului Cuvios Paisie de la Neamț, pe care l-a tuns în monahism în anul 1750, la Muntele Athos. Sfântul Cuvios Vasile de la Poiana Mărului a trecut la cele veșnice pe 25 aprilie 1767. (Ziarul Lumina)
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sfantul si Dreptul Iov, 6 mai Un teolog, Un rege dreptcredincios si Un avva, despre iubire si smerenie
Rabdarea lui Iov este cunoscuta cel putin prin povestirea vechi-testamentara, a Cartii lui Iov. Iov cel bogat, cu familie numeroasa, devine dintr-o data gol. Golit de toate cele ale lumii, bolnav, parasit, criticat si judecat. Fara sa Innebuneasca si fara sa cada In capcana frecventa a razvratirii, Iov rosteste celebrele cuvinte: „Gol am iesit din pantecele maicii mele si gol ma voi Intoarce In pamant. Domnul a dat, Domnul a luat, fie numele Domnului binecuvantat!” (Iov 1, 21) Despre viata si patimirea Sfantului si Dreptului Iov vom da cuvantul In continuare teologului Jean-Claude Larchet, Psalmistului David si Cuviosului Batran Porfirie din Evvia (1906-1991), care, fiecare In felul sau, ne vor atrage spre patrunderea smereniei lui Iov: cel care stia ca este drept, fara sa fie mandru si cartitor Inaintea lui Dumnezeu la necaz. Dincolo de aceasta smerenie, devine transparenta prezenta lui Hristos, Fiul lui Dumnezeu. - Teologul Jean-Claude Larchet: Una din Invataturile esentiale ale Cartii lui Iov este aceea ca relele care se abat asupra lui – si Indeobste asupra oricarui om – nu sunt pedepse pentru pacat. Prietenii lui Iov, dimpotriva, cauta sa-l Incredinteze ca pe sfanta dreptate, pentru pacatele sale, Il pedepseste Dumnezeu. Crezand ca pentru pacatele sale Indura Iov atatea rele, ei Il Indeamna sa se caiasca si sa-si ispaseasca vina, socotind ca asa va putea scapa de ele: „Daca Intinzi mainile catre El si departezi de la mana ta faradelegea ei si nu rabzi sa locuiasca nedreptatea In corturile tale, atunci (…) vei uita necazul tau de azi.” (Iov 11, 13-16) In felul acesta ei se arata cugetand stramb despre Dumnezeu, despre bunatatea si dreptatea Sa. Ei socotesc In chip gresit ca suferinta si relele care se abat peste om sunt pedepse ale pacatelor lui trecute sau prezente, osanda a vinovatiei sale, oricum legate negresit de pacat. - Psalmistul David: Fericit barbatul care n-a umblat In sfatul necredinciosilor – Cuviosul Batran Porfirie din Evvia: Eu, sarmanul, ce sa va spun… sunt foarte neputincios. N-am izbutit sa-L iubesc atat de mult pe Hristos, sa-L doreasca fierbinte sufletul meu. Simt ca sunt mult In urma. Asa simt. Nu am ajuns acolo unde vreau, nu traiesc aceasta iubire. Dar nu deznadajduiesc. Ma Incredintez iubirii lui Dumnezeu. Ii zic lui Hristos: „?tiu, nu sunt vrednic. Trimite-ma unde voieste iubirea Ta. Asta vreau, asta doresc. ?i-am slujit toata viata mea.”si cu pacatosii In cale nu a stat si pe scaunul ucigasilor n-a sezut; ci In legea Domnului Ii este voia, In legea Lui va cugeta ziua si noaptea. (Psalmul 1, 1-2) – Teologul Jean-Claude Larchet: Diavolul se ia, asadar, de Iov, din rautate si pizma, voind mai cu seama sa-l duca la cadere. Aceasta vadeste o data mai mult ca omul nu sufera pentru ca e pacatos, si arata drept falsa parerea ca suferinta ar fi cuvenita pedeapsa pentru pacatele savarsite sau rodul lor firesc. Dimpotriva, se poate spune ca Iov sufera pentru ca era drept, si nu pacatos; curatia sa isca pizma diavolului si-i atata rautatea. Suferinta si toate relele pe care le Indura Iov sunt In chip vadit ispite ale diavolului, care vrea astfel sa-l Impinga silnic la pacat, nadajduind ca Iov Il va Invinui pe Dumnezeu, tagaduindu-I bunatatea, ridicandu-se Impotriva Lui si lepadandu-se, pana la urma, de El. - Psalmistul David: Si va fi ca pomul rasadit langa izvoarele apelor, cel ce roada si-o va da la vreme, a carui frunza nu, nu va cadea si ale carui fapte, toate, vor spori. (Psalmul 1, 3) - Cuviosul Batran Porfirie din Evvia: Desi ma simt atat de neputincios si n-am izbandit ceea ce-mi doresc, totusi nu deznadajduiesc. Ceea ce ma mangaie este ca nu contenesc a ma stradui. Insa nu fac ceea ce voiesc. Sa faceti rugaciune pentru mine. Problema este ca nu-L pot iubi deplin pe Hristos fara harul Lui. Hristos nu-i lasa vadita iubirea, daca sufletul meu nu are ceva care sa-L atraga. ?i s-ar putea ca tocmai acest „ceva” sa-mi lipseasca, de aceea ma rog lui Dumnezeu si zic: „Sunt foarte slab, Hristoase al meu. Numai Tu vei izbandi, prin harul Tau, sa ma Invrednicesti asa, ca pe Apostolul Pavel care se bucura si se mandrea, sa pot zice si eu Impreuna cu el: Nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste In mine. (Galateni 2, 20)” - Teologul Jean-Claude Larchet: Ispitelor lui satana, Iov li se Impotriveste prin trei mari virtuti: rabdare neclintita, credinta nestirbita si nadejde neabatuta In Dumnezeu. Pentru aceasta, el nu doar ca nu-L huleste si nu-L Invinuieste pe Dumnezeu pentru suferintele sale, dar nici macar nu-I pune nicio clipa la Indoiala dreptatea, cu toate ca nu-si afla nicio vina. Taria lui Iov In fata ispitelor si biruirea lor nu se datoreaza puterilor sale, ci ajutorului dumnezeiesc, ca raspuns la rugaciunea lui. - Psalmistul David: Nu asa-s necredinciosii, nu asa, nu! – Cuviosul Batran Porfirie din Evvia: Cu acestea ma Indeletnicesc. Ma straduiesc sa aflu chipuri de a-L iubi pe Hristos. Aceasta iubire nu se satura vreodata. Cu cat Il iubesti pe Hristos, cu atat ti se pare ca nu-L iubesti si tanjesti In Intregime, tot mai mult, sa-L iubesti. Insa, fara sa-ti dai seama, urci tot mai sus, tot mai sus!ci-s ca praful ce-l spulbera vantul de pe fata pamantului… de aceea nu se vor scula necredinciosii In judecata, nici pacatosii In sfatul celor drepti. (Psalmul 1, 4-5) - Teologul Jean-Claude Larchet: Iov e chip al dreptului ce Indura suferinta fara nicio vina, mai Inainte de aratarea chipului desavarsit al patimirii Celui cu totul lipsit de rautate si In Care nu se afla nici urma de nedreptate, Cel neranit de pacatul stramosului si Insusi curat de orice pacat. Iov prevesteste noul talc al suferintei, pe care-l va lumina deplin Hristos; ca s-o priceapa, omul nu mai priveste de-acum spre trecut, vazand In suferinta osanda a pacatului, ci spre cele ce-i stau Inainte, facand din ea unealta a mantuirii sale. - Psalmistul David: Ca Domnul cunoaste calea dreptilor, Iar calea necredinciosilor va pieri. (Psalmul 1, 6) – Cuviosul Batran Porfirie din Evvia: (citandu-l pe Fericitul Augustin) Te iubesc, Doamne Dumnezeul meu, si doresc sa Te iubesc pururi si tot mai mult… (Dialog peste timp, pentru care am folosit drept surse de inspiratie: Biblia sau Sfanta Scriptura, EIBMBOR, 2001; „Ne vorbeste parintele Porfirie”, Galati si „Dumnezeu nu vrea suferinta omului” – Jean-Claude Larchet, Ed. Sofia, 2008)
M-ai Inalbit Inca si cu lumina fetei Tale, Pe care ai pus-o ca pecete La poarta inimii mele…
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Vecernia zilei + | cristiboss56 | Despre Vecernie | 15 | 01.02.2016 21:26:36 |
Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. | voxdei55 | Generalitati | 8 | 04.12.2010 22:48:51 |
Versetul zilei | Daniela-Iulia | Din Noul Testament | 1 | 13.05.2009 09:22:30 |
Informatia zilei | silverstar | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 24.04.2009 08:30:11 |
|