![]() |
![]() |
|
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Totuși, nu putem nega legătura dintre Biserică și problema avorturilor. A avorta sau nu e doar în plan secund o problemă medicală, socială, psihologică etc. Avortul e în primul rând o chestiune teologică, mai precis spus face parte din raportarea directă a omului la Dumnezeu. E o exprimare a credinței creștinului în Dumnezeu. Biserica este în mod necesar prima implicată în orice manifestare, individuală sau colectivă, care are legătură cu avortul. Cel care nu ține cont de Dumnezeu în viața lui, nu are decât, într-adevăr, să filosofeze pe marginea medicinei, politicilor sociale etc. Să aducă orice alte priorități înaintea credinței și ascultării de poruncile Domnului. Să ridice, pe scurt, alți dumnezei. Confortabili. Dar credinciosul creștin nu are cum să vadă avortul decât ca pe un păcat de moarte. Și e firesc ca Biserica să ia atitudine fermă împotriva avortului. Dumnezeu și Biserica sprijină viața, nu o suprimă în funcție de diverse idei și motive omenești. Cunoaște cineva vreun pogorământ făcut de Dumnezeu și Biserică în vederea sprijinirii avortului? Eu unul nu cunosc decât diverse încercări și hotărîri omenești care caută să convingă la modul savant sau mai din topor în privința necesității avortului, adeseori. Sunt interese omenești, rupte de Poruncile Domnului, potrivnice Voii Lui. Oare mă înșel? |
|
|