![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Sfântul Paisie de la Neamț: Prima virtute este credința, căci cu credință și munții se pot muta din loc și totul ce vrei poți dobândi, a spus Dumnezeu. Oricine se întărește în toate faptele sale slăvite și minunate anume prin credință. De voința noastră depinde slăbirea sau întărirea credinței. Sfântul Ignatie Brianceaninov: Ca descoperire dumnezeiască, cu mult mai presus de orice rațiune, Evanghelia este de nepătruns pentru rațiunea omului căzut. Necuprinsa rațiune a lui Dumnezeu se cuprinde prin credință, fiindcă credința poate primi orice, chiar și ceea ce este de nepătruns pentru rațiune și protivnic rațiunii. De credință este în stare numai sufletul care prin înclinarea hotărâtoare a voii sale a lepădat păcatul, s-a îndreptat din toată voința și puterea sa spre binele dumnezeiesc. Fără lepădare de sine omul nu este în stare de credință, rațiunea lui căzută luptă împotriva credinței, cerând cu obrăznicie socoteală lui Dumnezeu pentru lucrurile Lui și dovezi pentru adevărurile descoperite de El omului; inima căzută vrea să ducă viața căderii, către a cărei omorâre năzuiește credința. Fără această lepădare este imposibil a dobândi credința; cine va voi să învie rațiunea sa căzută, acela va cădea de la credință. Credința este ușă către Dumnezeu. Această ușă se deschide treptat celor ce se curăță prin pocăință necurmată: e larg deschisă înaintea inimii curate, este zăvorâtă pentru iubitorii de păcat. Doar prin credință ne putem apropia de Hristos, doar prin credință putem urma lui Hristos. Credința este o însușire firească a sufletului omenesc, sădită în el de Milostivul Dumnezeu la zidirea lui. Cu bun temei a fost aleasă de Dumnezeu credința ca unealtă a mâtuirii oamenilor: au pierit cei ce au dat crezare amăgitoarelor cuvinte ale vrăjmațului lui Dumnezeu și al nostru. Credința moartă, adică recunoașterea lui Hristos decât prin încredințarea fără voie a minții o pot avea și demonii. O astfel de credință slujește celui ce o are decât spre mai marea lui osândă la judecata lui Hristos.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Cuviosul Paisie Aghioritul: Creștinul nu trebuie să fie fanatic; el trebuie să aibă dragoste pentru oameni și să fie sensibil față de toți. Cel care aruncă vorbe fără să aibă considerație pentru celălalt - chiar dacă sunt adevărate - poate face rău.
Să nu aruncăm cu pietre în aproapele nostru în așa zisa ''manieră creștină''. Cel care - în prezența altora - taxează pe cineva că a păcătuit (sau vorbește pătimaș despre cutare persoană) nu este mișcat de Duhul lui Dumnezeu, ci de alt duh. Calea Bisericii este dragostea, e altceva decât modul în care se comportă juriștii.Biserica privește totul cu îngăduință și caută să ajute pe fiecare, indiferent de ce a făcut și de cât de păcătos este. sursa:http://cuvantdinrasarit.wordpress.com |
|
#3
|
||||
|
||||
|
MARGARITARE DUHOVNICESTI
Scurt indemn:Fratilor, inaltati-va, dorind din tot sufletul ridicarile, ascultandu - L pe Cel Care zice:"Veniti sa ne urcam in muntele Domnului in casa Dumnezeului nostru"(Isaia 2, 3) Iubirea Creatorul este iubire:"Dumnezeu este iubire si cel ce ramane in iubire ramane in Dumnezeu si Dumnezeu ramane in el"(I Ioan 4, 16) *** Toate felurile virtutilor sunt cuprinse intr-una singura, care se numeste iubire. Iubirea prin felul ei de a fi, este asemanarea cu Dumnezeu, desigur, pe cat este cu putinta oamenilor. Cat despre lucrarea ei, este o "betie" a sufletului.Dinspre insusirile ei, este izvor al credintei, abis al indelungii rabdari si mare a smereniei. Nimic nu este mai inalt decat iubirea. *** Cine nu-L iubeste pe Dumnezeu nu tine poruncile Lui. *** Cine-L iubeste pe Dumnezeu nu stramtoreaza pe niciun om pentru lucruri neinsemnate, nici nu este tulburat de vreun om.Iubirea fata de toti oamenii este datorie, de vreme ce toti suntem copiii lui Dumnezeu.Nu iubiti doar prin cuvinte, ci prin fapte si in mod adevarat.Daca cineva doreste si vrea sa descopere iubirea pe care o are, sa se asigure prin urmatoarele:sa observe daca se intristeaza pentru greselile fratelui sau si daca se bucura pentru sporirea si harismele acestuia. *** Iubirea este puterea de a-l castiga pe fratele nostru, pentru ca, daca il castigam pe acesta, Il castigam pe Dumnezeu. *** Cui nu-i pasa de sine, din iubire pentru altii, se bucura de purtarea de grija cea mare a lui Dumnezeu, care este cu el. Si astfel, tuturor oamenilor le pasa de el. *** Cel ce iubeste inseteaza sa sufere pentru cel iubit.Opusul iubirii este rautatea.Rautatea inseamna chin. *** Omul care iubeste nu se multumeste sa dea celui care cere milostenie, ci cauta sa afle oamenii care au nevoie, ca sa le vina in ajutor. *** Un criteriu al iubirii: cand dai milostenie sa te gandesti:"Daca ar fi fost Hristos, ce I-as fi dat? Cu siguranta ceea ce este mai bun!" Dupa aceea, Insusi Hristos zice:"Amin, zic voua, intrucat ati facut unuia dintre acesti frati mai mici ai Mei, Mie Mi-ati facut"(Matei 25, 40) *** Mama intra in foc ca sa-si salveze copilul, si pentru ca iubirea ei este mai puternica decat vapaia focului, nu simte durerea.Iubirea pentru copilul ei acopera durerea. Cu atat mai mult iubirea pentru Hristos! Atunci mucenicia este sarbatoare!Vapaia se pierde in focul iubirii dumnezeiesti. *** Sfintii mucenici si-au varsat sangele lor din iubire fata de Dumnezeu si fata de chipul lui Dumnezeu, omul, *** Iubirea dumnezeiasca cuprinde inima si mintea si omul "innebuneste".Nu sesizeaza nici durerea, nici nimic altceva, pentru ca mintea lui este in Hristos si El umple de bucurie inima lui. *** Daca omul nu ajunge la starea ca tot ceea ce face sa savarseasca din iubire pentru Dumnezeu si pentru semenul sau, atunci risipeste.Daca posteste si are cugetul trufas ca face ceva, postirea lui este pierduta. Dupa aceea este ca un vas gaurit care nu tine nimic.Arunca apa intr-un vas crapat si, incetul cu incetul, vei vedea ca se scurge toata. *** Incercati iubirea, ea este medicamentul cel mai eficace pentru sanatatea sufletului. http://cristiboss56.blogratuit.ro/Pr...E-b1-p1882.htm
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Îți mulțumesc mult, Cristi, pentru aceste mărgăritare duhovnicești! Un adevărat cadou ... de 8 martie :-)
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
''-Cînd credeți că se va împlini cuvîntul Sfintei Evanghelii, ca să fie pe pămînt ,,o turmă și un păstor''?
-Cînd toate popoarele creștine și necreștine vor veni la adevărata credință ortodoxă în Dumnezeu, Cel în Treime lăudat și preamărit.Aceasta va fi numai la sfîrșitul veacurilor, în felul în care numai singur Dumnezeu știe.'' Sursa:Convorbiri Duhovnicești I-Arhim. Ioanichie Bălan CONVORBIREA A NOUA Diverse cuvinte de folos; despre secte și ecumenism |
|
#6
|
|||
|
|||
|
,,-Care sînt principalele fapte bune care pot asigura mîntuirea omului?
-Dreapta credință în Hristos, iubirea față de Dumnezeu și de aproapele și ajutorarea celor cunoscuți de noi că sînt în nevoi. -Care ar fi motivele principale care au dus la slăbirea credinței în lume? -O mulțime de idei contrare credinței ce s-au răspîndit prin mijlocirea scrisului și a altor forme, precum și neaprofundarea de către teologi a minunii evidente a naturii, a ființei omului și a ideii de Dumnezeu. -Care sînt urmările grave ale slăbirii credinței în Dumnezeu? -Le vedem cu toții. Mîndria, egoismul, superficialitatea. Apoi, neînțelegerile dintre oameni, divorțul, desfrîul, ura, răzbunarea, sectele și altele. Toate acestea sînt urmări firești ale slăbirii credinței în lume. -Ce trebuie să facă Biserica lui Hristos pentru întărirea credinței în Dumnezeu și armoniei între oameni? -Biserica trebuie să-și pregătească mai bine slujitorii pentru a face față problemelor ce li se pun în timpul de față și să-i îndemne mai stăruitor la împlinirea conștiincioasă a slujirii lor de preoți ai lui Dumnezeu și păstori ai sufletelor încredințate lor. Cel mai bun sfat în această privință este exemplul personal și rîvna pentru cît mai intensă trăire în Hristos a slujitorilor Bisericii.'' Sursa:CONVORBIRI DUHOVNICEȘTI I-Arhim. Ioanichie Bălan Last edited by redemptor; 09.03.2013 at 17:04:11. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
''Pe teologii și pe preoții patristici pșrinții îi vșd profund credincioși, harnici, jertfelnici, învățați și smeriți. Ei au civilizat pe barbarii Europei, au transmis cultura clasică și au creat primițiile culturii continentului nostru. Această cultură a cerut și multă jertfă din partea lor. Căci preoția nu este numai ,,arta artelor și știința științelor'', ci și semnul dragostei pentru Hristos, o dragoste care arde la nesfîrșit pentru Dumnezeu și pentru oameni.''
Sursa:CONVORBIRI DUHOVNICEȘTI I-Arhim. Ioanichie Bălan |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 19:13:32 |
| Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 14:43:12 |
|
|