![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Acest articol este despre abilitățile speciale care apar la unele persoane după leziuni cerebrale severe. În continuare voi prezenta câteva dintre cazurile cunoscute, cum este cel al lui Alonzo Clemons, care a suferit în copilărie un accident grav cu afectarea importantă a emisferei stângi. Astfel el a devenit incapabil să mănânce singur, să își lege șireturile de la pantofi sau să vorbească clar.
Cu toate acestea, în urma accidentului, Alonzo a căpătat o abilitate extraordinară: poate reproduce în argilă, lut sau ceară orice animal, până în cele mai mici amănunte. Este capabil să reproducă tridimensional animale pe care nu le-a văzut niciodată, fiindu-i suficient să privească o fotografie a acestora doar câteva secunde. Sculpturile sale se vând cu zeci de mii de dolari și sunt adevărate opere de artă. În decursul anilor, Alonzo Clemons a spus că „Dumnezeu ia, dar tot Dumnezeu oferă înapoi atât de mult“, iar îngrijitoarea sa socială descrie că „toate deficiențele îi dispar atunci când sculptează“. Jon Sarkin a absolvit biologia, dar la vârsta de 36 de ani, după o operație complicată cu hemoragie cerebrală și accident vascular, s-a impus eliminarea unor porțiuni din emisfera stângă a creierului. După operație, Jon s-a trezit cu obsesia de a desena și a picta. Lucrările sale au început să fie cunoscute și apreciate, iar astăzi este unul dintre cei mai prolifici artiști contemporani americani, lucrările sale fiind expuse în galerii din întreaga lume. De la accident la talent Tony Cicoria, un chirurg ortoped respectat, la vârsta de 42 de ani a fost lovit de un fulger care i-a determinat și pierderi de memorie. La puțin timp de la accident, a descoperit că are o nevoie imperioasă de a asculta muzică de pian. Așa că și-a cumpărat un pian și a început să învețe singur să cânte, deși până atunci nu fusese interesat de muzică. El descrie cum muzica îi venea nestăvilit în minte și astfel a început să compună propriile partituri, și astăzi susține concerte. După un accident cerebral hemoragic sever, cu o comă prelungită, Tommy McHugh s-a trezit cuprins de dorința de a crea, așa că a început să scrie poezii, să picteze pereții întregii case și să transforme în sculpturi obiectele care i-au ieșit în cale, manifestând abilități artistice complet noi pentru el. Neputându-și explica aceste porniri, a început să scrie doctorilor, în versuri, rugându-i să vină să îl consulte. Echipa de specialiști care l-a examinat a concluzionat că setea creativă a lui Tommy McHugh este probabil cauzată de distrugerile pe care hemoragia le-a determinat lobului frontal. Operele sale de artă au fost recunoscute și expuse în galerii renumite din Marea Britanie. Jason Padgett este un contabil care la vârsta de 31 de ani a suferit o comoție cerebrală în urma unor lovituri la cap. La câteva zile de la incident, Jason a început să vadă tipare geometrice în urma fiecărui obiect aflat în mișcare. Și cum imaginile nu se opreau, a început să le deseneze, mai târziu aflând că sunt fractali și că este singurul om din lume capabil să deseneze așa ceva. Cu toate că nu are nici un fel de specializare în domeniul matematicii superioare, el poate reprezenta grafic noțiuni foarte complexe. O conștiință conectată la conștiința comună Acum se ridică firesc întrebarea dacă aceste leziuni cerebrale sunt cauza abilităților dezvoltate de cei prezentați mai sus, niște oameni obișnuiți care s-au transformat peste noapte în genii? Aparent da, dar asta duce la și mai multe întrebări. Cu atât mai mult cu cât nu la toți oamenii leziuni cerebrale similare determină manifestări identice. Poate asistăm la o confirmare în plus a rolului de receptor, decodor al conștiinței pe care îl are creierul uman și la faptul că în noi sunt toate abilitățile la nivel de geniu, dar că ele sunt inhibate. De cine? Tot de noi, rezultat la adaptarea pe care o trăim și care privită așa confirmă „căderea“ primordială. O altă ipoteză ia în calcul faptul că leziunile descrise mai sus interesează predominant partea stângă a creierului, care gândește liniar și metodic, cea care se axează pe trecut și pe viitor, și gândește în detalii despre detalii. Apoi le așază pe categorii, le organizează, le asociază cu tot ceea ce am învățat în trecut și proiectează în viitor toate posibilitățile. Emisfera noastră stângă gândește în termeni lingvistici. Ea e sediul acelui taifas neîntrerupt care mă conectează pe mine și lumea mea interioară cu cea exterioară. Dar dacă ea tace, atunci „vorbește“ doar emisfera dreaptă care este dedicată momentului prezent. Totul este „aici și acum“. Gândește în imagini și are un mod de a învăța prin mișcarea corpurilor noastre. Ea preia informația în formă de energie, informație care izvorăște simultan prin toate sistemele noastre senzoriale și apoi explodează în acest imens colaj despre cum arată momentul prezent, despre cum miroase prezentul și ce gust are, cum îl simțim și cum sună, după cum descrie din experiență proprie neurologul Jill Bolte Taylor. Și această emisferă se poate conecta la conștiința tuturor, care în fapt este una singură, o conștiință unde fiecare abilitate avută vreodată de cineva este ca o bază de date pe care o putem accesa instantaneu, ca fiind dintotdeauna a noastră. Privind așa, nu simțiți recunoștință pentru existența fiecărui om, inclusiv a voastră, ca fiind o contribuție unică și inimitabilă la o bogăție comună, a tuturor? Nota : Semnatara articolului Andreea Hefco este medic psihiatru, doctor în științe medicale, specialitatea neurologie.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
sursa: bbc.co.uk
"Ritmul vieții moderne este atât de rapid încât fură chiar și prețioșii ani ai copilăriei. Copii nu mai vor să fie tratați ca niște copii, chiar dacă noi, ca părinți știm că ei încă sunt copilașii noștri." Potrivit utilizatorilor unui site pentru probleme parentale, pentru mulți copii, copilăria se încheie la vârsta de 12 ani, aceștia fiind supuși unor presiuni care îi determină să se maturizeze prematur. Utilizatorii spun că fetele sunt provocate să își facă griji în legătură cu felul în care arată și că băieții de asemenea sunt „împinși” să se comporte ca niște „macho” de timpuriu. Siobhan Freegard, co-fondatorul site-ului crede că de vină este „o combinație toxică între marketing, media și presiunile anturajului.” „Ritmul vieții moderne este atât de rapid încât fură chiar și prețioșii ani ai copilăriei. Copii nu mai vor să fie tratați ca niște copii, chiar dacă noi, ca părinți știm că ei încă sunt copilașii noștri. Este nevoie de o regândire radicală a societății, o reevaluare a copilăriei și o protejare a acesteia întrucât este un timp prețios - nu timpul în care să presăm copii să se maturizeze mult prea devreme,” a spus doamna Freegard. Site-ul a cerut părerea utilizatorilor și a primit mai mult de o mie de răspunsuri. Părerea cea mai larg răspândită - împărtășită de mai mult de două treimi din acest grup - a fost că perioada copilăriei se încheie astăzi pe la vârsta de 12 ani. „Sub presiune” Aproape o treime din cei ce au răspuns la acest sondaj online sunt de părere că perioada copilăriei se încheie încă și mai devreme, la vârsta de 10 ani. Părinții și-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că în societatea actuală, copii sunt supuși la presiuni care îi determină să se comporte ca și cum ar fi mai în vârstă decât sunt. Fetele au fost provocate să-și facă griji în privința felului în care arată și a greutății corporale, băieții să se comporte mai dur, și atât fetele cât și băieții sunt presați să fie interesați de relațiile intime la o vârstă prea fragedă. „Copii au nevoie de timp pentru a crește și a se maturiza emoțional pentru a putea face față greutăților vieții,” a spus doamna Freegard. Aceasta este cea mai nouă dintre grijile părinților privitoare la copiii lor, nevoiți să crească într-o cultură supra - sexualizată. Claire Perry, Membru al Parlamentului Marii Britanii și consultant al primului ministru pe probleme legate de tineret, a făcut avertizări cu privire la copii care accesează materiale necorespunzătoare pe site-uri sau prin telefoanele lor mobile. Alt parlamentar, Diane Abbott a atacat ceea ce ea a numit „infuzia de materiale indecente” în cultura tinerilor, ei crescând într-un mediu în care sunt expuși în mod explicit presiunilor și imaginilor sexuale.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://translate.google.ro/translate...ed=0CEMQ7gEwAA |
#5
|
||||
|
||||
![]()
sursa: orthodoxwayoflife.blogspot.ro
Care sunt căile prin care evităm de obicei să ne plătim taxele duhovnicești? Schimbăm subiectul atunci când vine vorba despre ele. Căutăm explicații raționale pentru comportamentul nostru, adesea dând vina pe împrejurări sau pe altcineva. Suntem destul de creativi atunci când vine vorba să găsim metode de a le evita. Când părintele Paisie a fost întrebat dacă a avut de înfruntat multe atunci când a fost novice în cele ale monahismului a dat următorul răspuns: De fiecare dată mi se întâmpla ceva atunci când mă luptam cu mine însumi, iar când alții îmi atrăgeau atenția asuprea unui lucru nu lăsam niciodată ca vorbele lor să treacă pe lângă mine, lăsând greșeala „netaxată”. Asta conduce inevitabil la următoarea întrebare: ce este taxa și cum taxăm greșelile și păcatele? În mod normal taxa reprezintă un cost adițional adăugat la bunurile pe care le cumpărăm sau la serviciile pe care le utilizăm. Reprezintă o sumă în plus pe care trebuie să o achităm. Dacă inversăm algoritmul, când ne referim la ceva netaxat, înseamnă că nu se adaugă un cost adițional. Părintele Paisie explică în acest mod ideea de taxare a păcatelor sale. Acesta spune că „netaxat” înseamnă atunci când păcatele sunt nesocotite, când nu ne simțim afectați de ele și când le ignorăm. Taxa reprezintă efortul pe care îl depunem atunci când încercăm să ne observăm propriul comportament. Astfel, dacă nu impunem o „taxă” pentru păcatele săvârșite vom descoperi singuri, sau ni se va spune de către alții, că nu facem decât să le ignorăm și să le trecem cu vederea. Iar ignoranța duce la indiferență. Astfel începem să le acceptăm ca fiind parte a comportamentului de zi cu zi, devenind obișnuințe iar apoi știm că obișnuința este o a doua natură. Inima ni se împovărează iar conștiința devine oarbă. Referitor la această indiferență părintele spune că ea ne împietrește inima, nimic din ne spun ceilalți nu ne mai afectează și orice s-ar întâmpla, nu conștientizăm vina, ca mai apoi să ne căim pentru ea și să câștigăm iertare. Odată deveniți indiferenți față de păcatele săvârșite, nu mai găsim șanse pentru a deveni mai buni. Or noi știm că Dumnezeu ne cere să avem o inimă curată. Singura modalitate de a o obține este prin conștientizarea căderii în păcat. Trebuie să învățăm să combatem indiferența ce ne-ar putea cuprinde, să ne căim și să facem un progres continuu în propriul stil de viață. Trebuie să învățăm să ne impunem singuri o taxă pentru păcatele noastre. Care sunt căile prin care evităm de obicei să ne plătim taxele duhovnicești? Schimbăm subiectul atunci când vine vorba despre ele. Căutăm explicații raționale pentru comportamentul nostru, adesea dând vina pe împrejurări sau pe altcineva. Suntem destul de creativi atunci când vine vorba să găsim metode de a le evita. Nu este o taxă prea mare să ne facem timp să ne cercetăm singuri, să ne facem un proces al conștiinței și să căutăm să fim asemenea lui Hristos. Părintele ne dă următorul exemplu: Dacă cineva mă numește fățarnic nu o să-i doresc acestuia numai rele. În loc să fac asta aș încerca să aflu ce l-a făcut să spună un asemenea lucru. M-aș gândi și aș spune: „Ceva nu e bine, problema nu e la el ci e la mine.” Trebuie să fie ceva în neregulă cu mine iar eu nu mi-am dat seama. Am lăsat probabil loc de interpretare greșită a comportamentului meu. Nu mi-ar fi zis asta fără motiv. Dacă aș fi fost mai atent și aș fi acționat cu prudență, lumea nu m-ar fi înțeles greșit. Am făcut rău altora și voi fi judecat pentru aceasta în fața lui Dumnezeu. Să observăm cum a reacționat părintele. Acesta nu l-a judecat pe celălalt pentru că i-a atras atenția. Nu a presupus că acesta încearcă să îl discrediteze din invidie sau răutate. Dimpotrivă, a luat în considere probabilitatea faptului de a fi comis o greșeală la care trebuie să se gândească mai bine. Acest efort suplimentar reprezintă taxa de care avem nevoie pentru a nu ne abate de pe calea pocăinței. Părintele Paisie spunea: Dacă nu analizăm problema în felul acesta, nu vom câștiga niciodată vreun beneficiu. Tocmai de aceea spunem despre cineva că „a pierdut controlul“. Conștientizăm oare când pierdem controlul? Când nu ne analizăm îndeaproape? Odată cu trecerea anilor, omul se maturizează din punct de vedere spiritual și reușește să folosească experiențele din trecut în beneficiul său, progresând în viață cu mai multă siguranță și smerenie. De cele mai multe ori până și drumul cel mai anevoios ne ajută să avansăm ușor și sigur în viața duhovnicească. Aceasta este cheia, să continuăm să facem progrese prin modul în care trăim și prin felul în care interacționăm cu semenii noștri în această lume. Pe măsură ce învățăm să ne perfecționăm propriile fapte, inima se va deschide tot mai mult către problemele altora și către primirea iubirii lui Dumnezeu. Vom primi din ce în ce mai mult binecuvântarea slavei Sale dacă învățăm să plătim pentru păcatele noastre. Trebuie să profităm de orice indiciu pe care ni-l oferă viața de zi cu zi și să încercăm neîncetat să ne înțelegem propriul comportament.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Bine le zicea Gheronul, bine de tot...
Ce bucurie de om și ce șansă pe noi de câte ori îi punem vorbele la inimă... Cu mulțumiri, Cristiane! |
#7
|
|||
|
|||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
sursa: christianpost.com
Pedeapsa pentru un prunc care se dezvoltă în unele femei este simplă: moartea. Cei din media care promovează avortul au rațiunile lor pentru care vor să țină sub tăcere atrocitățile fostului aborționist Kermit Gossnell. Ceea ce a făcut acest om cu acei copii scoși din pântecele mamelor lor nu este mai rău decât ceea ce fac medicii aborționiști cu copiii în pântece. Și toate acestea se petrec în numele „alegerii” și „drepturilor”. Dacă Gossnell ar sta în fața unei oglinzi, ceea ce am vedea privindu-ne este fața Americii. Națiunea noastră a oferit acoperire aborționiștilor care intră în pântecele mamelor pentru a rupe în bucăți literalmente copiii. Nimeni nu poate să-l privească pe Gossnell fără să vadă fața Americii. De aceea mulți oameni din media nu vor să vorbească prea mult despre ucigașul de la Moara avorturilor din Philadelphia. Ei ar prefera ca voi să vă gândiți la alte lucruri. Natura hidoasă a avortului nu poate fi ignorată când un om ca Gossnell este la știri. Decapitarea copilașilor înafara pântecelor este rezultatul logicii avortului. Această logică este tăiată de la responsabilitatea morală care spune că trebuie să protejăm pe nevinovații din jurul nostru. Se uită Gossnell în oglindă și tot ceea ce putem vedea este America privindu-ne. și nu e deloc plăcut. Ca națiune, tindem în general să avem grijă de oameni. TIndem să avem compasiune și empatie. De obicei ajutăm pe „cel mic”. Dar când e vorba de pântecele matern, suntem o națiune psihopată. Alegerile păcătoase fac asta persoanelor și națiunii întregi. Suntem mult prea mulți în această țară care suntem OK cu „alegerea” și cu „drepturile” ca justificare pentru uciderea celor nenăscuți. Mulți copii sunt avortați în America în fiecare zi, inclusiv azi. Cine știe ce ar fi devenit acești copii când ar crește? Ce soluții ar putea găsi pentru noi? Nu vom ști niciodată. Acești copii merită să trăiască. A fost crud și nedrept să le ucidem viețile nevinovate. Pedeapsa cu moartea este vie și nevătămată în pântece astăzi. Pedeapsa pentru un prunc care se dezvoltă în unele femei este simplu: moartea. Dumnezeu iubește mamele necăsătorite așa cum Dumnezeu iubește prucii nenăscuți. Dumnezeu creează viața așa ca noi să ne bucurăm de El și să împlinim planul Lui în viața noastră. Toate astea sunt distruse când avortul are loc. Dacă rămâne ascunsă la maxim, oamenii nu se gândesc mult la realitatea îngrozitoare a avortului. Istoria lui Gossnell aduce avortul afară din întuneric și afară din pântece. El ne pune față în față cu decizia groaznică a națiunii noastre de a ataca pe cei nenăscuți. Gossnel a fost scos afară din afacere, dar ce putem spune despre restul aborționiștilor? Cât timp noi ca națiune le von da protecție legală să ucidă pe cei care merită cu adevărat iubirea și protecția noastră? Când se va termina această nebunie și oroare? Cred că putem alege să nu ne uităm în oglindă. Acest lucru nu va proteja copii neajutorați din pântece, însă ne-ar putea permite să ne vedem de ale noastre fără să ne amintim tot timpul ceea ce noi ca națiune permitem să se facă în numele alegerii. Gossnel a ales. Mamele necăsătorite au ales, și pot alege să dea pruncii spre adopție. Și America are o alegere de făcut. Multe dintre alegerile noastre au consecințe semnificative. Însă nicio decizie a noastră ca națiune nu este mai mortală decât aceasta. Vom deschide ochii să ne uităm în oglindă? Este singura cale să schimbăm ceea ce se va întâmpla. Articol scris de Dan Delzell pentru Christian Post sub titlul Chipul Americii în oglinda lui Gossnell
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Exact! Dar, te lasa gunoaiele cu bani si/sau putere? Si Tronul lui Thanatos din spatele lor, numit "Uniunea Europeana" pentru public?...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
sursa: telegraph.co.uk
Atunci când a murit Prințesa Diana de Wales, milioane de britanici au plâns pentru ea. Una dintre formele acestei tristeți a fost aducerea de milioane de flori în fața Palatului Buckingham și a Palatului Kensington. Un asemenea gest – depunerea de flori în memoria unui om plecat din lumea aceasta – arată că poporul britanic se întoarce la credința sa catolică tradițională, după secole de reformă protestantă, a afirmat Arhiepiscopul catolic de Westminster, Vincent Nichols. El a spus că înmormântarea Prințesei Diana în 1997 a fost un moment crucial în istoria Marii Britanii și va fi comemorată în viitor ca „sfârșitul reformei în Anglia”. Prcaticile tradiționale catolice precum rugăciunile pentru sufletele celor morți și credința în sfinți, au fost respinse de către confesiunea reformată în secolul al 16-lea, și acum sunt redescoperite de către britanici. Creșterea masivă a sanctuarelor și crucifixelor de pe marginea drumurilor care comemorează oameni uciși în accidente, deseori ornate cu flori și cu fotografii ai celor plecați, au fost interpretate de către teologi și oameni de știință ca o întoarcere la vechile tradiții religioase și o schimbare fundamentală de mentalitate în felul cum britanicii privesc moartea. Arhiepiscopul catolic, intervievat de BBC, într-un documentar despre sanctuare și locuri cu semnificație religioasă, a vorbite despre vechea voce a Angliei, plină de respect și de iubire pentru cei morți și cu nădejdea înverii.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
"Fiul Omului" - "Cel Vechi de zile" Daniel 7,13 | georgeval | Din Vechiul Testament | 25 | 25.10.2016 06:31:20 |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
|