Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.02.2013, 00:21:48
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Am sa incerc sa spun, desi este foarte greu sa gasesti cuvintele necesare sa poti exprima intelegerea ce ti-a fost data de Dumnezeu. Este vorba tocmai de aproapele , de mantuirea tuturor, a noastra, si a tuturor indiferent de confesiune. Daca voi reusi sa gasesc cuvintele potrivite ca sa fiu inteleasa de voi as fi tare fericita. Am pornit sa scriu acum direct aici asa cum vin cuvintele.

Dumnezeu fiind desavarsit de drept de bun si de iubitor, si de milos la fel este si judecata sa atunci cand suntem in fata Lui. Asadar nimic din toate acestea: bunatate, iubire, mila, dreptate si corectitudine nu sunt stirbite si nici una nu este mai mult ca alta. Adica nu judeca mai mult cu mila si mai putin cu dreptate si nici mai mult cu corectitudine si mai putin cu iubire. toate sunt in egala masura si sunt deopotriva si impreuna atunci cand suntem judecati.

Tineti minte toate astea si atunci veti intelege de ce au dreptate cei ce spun ca nu stim noi daca se mantuie sau nu cei din afara ortodoxiei, si ca sa avem grija de mantuirea noastra in primul rand (cei care sustin acestea fiind acuzati de umanism desi am sa incerc sa va arat ca si umanismul este altceva) dar veti intelege ca si cei care spun ca in ortodoxie este mantuirea au dreptate.

Pare o contradictie, un paradox dar nu e.
Deci desarte sunt acuzele ca tu esti umanist, sau tu esti habotnic, ca tu esti ecumenist iar tu esti ortodox radicalist. deci ortodocsii nu au de ce sa se aseze in doua tabere si sa se acuze unii pe altii de iubire si neiubire ci trebuie sa ceara la Dumnezeu sa le dea intelegerea asa cum eu am facut de cand sunt aici in Londra, de un an de zile.

Asadar cand ne prezentam la judecata ne prezetam cu ceea ce suntem , bune si rele, dar si cauzele ce au generat bunele si relele.
Ca daca un om se naste in Tanzania aceasta este o cauza sa nu fii cunoscut niciodata pe Hristos. Daca alt om are o putere de intelegere mai slaba si astfel nu pricepe de fel cum e cu Hristos , cu bisericile, cu aceasta imparteala ce se afla astazi printre crestini este si asta o cauza. Insa aveti mare grija, sa nu fiti farisei ca Dumnezeu stie. Adica nu va amagiti cautand cauze imaginare daca stiti bine care este calea si ati inteles-o. Cu atat mai mult ortodocsii care. da, se afla pe calea cea mai buna, daca nu o pastreaza si nu isi lucreaza mantuirea cu atat mai aspru este judecat.
Insa si ortodoxul care a parasit ortodoxia, si aici este judecata dreapta si iubitoare in acelasi timp. Ca daca ar fi putut intelege ca paraseste calea cea dreapta si a facut-o cu buna intelegere atunci vai si amar, ca merg in iad cu Biblia subrat cum spunea Par. Arsenie Boca. Insa daca a parasit ortodoxia ca nu a putut intelege si nu intelege defel si acolo este o oarecare mila, ca atat a inteles si a priceput. Iar Dumnezeu fiind desavarsit de drept si iubitor tine cont de toate.
De aceea parintii care spun aveti grija nu parasiti calea ca mergeti in iad au dreptate dar si cei care spun ca nu stim noi cum se mantuie ceilalti iarasi au dreptate. Nici unii nici altii nu au explicat cum vine asta, si de aici multe sminteli intre noi si de aici imparteala asta in doua tabere, imparteala desarta.

Acum umanismul asta ce vine cu spirit ecumenist nu este bun pentru ca influenteaza tocmai pe cei ce se afla pe cale buna. Vedeti bine ca lupta se da sa se strice ortodoxia si sa dispara. Adica prin acest mijloc viclean se sminteste ortodoxul si paraseste calea cea dreapta. Vai de el ortodoxul acesta ca a stiut calea cea buna, a inteles-o si a stricat-o. Si-a stricat calea, mergand pe de laturi cu buna stiinta. dar umanismul asta ecumenist lucreaza pe doua fronturi: la nivel de om si la nivel de biserica, de ierarhi. Sunt oameni care se imprietenesc cu tine si cu buna stiinta tocmai aceasta iubire umanitara speculeaza. Imprieteneste-te, iubeste-l dar nu te lasa speculat la nivel de credinta.

Insa aproapele nostru , de aceea am zis, dezbracati-l de dogma, adica uitati ce este, (catolic, protestant, hindus, musulman...) si fiti iubitori. Ca daca uitati ce este nici nu va infuenteaza dogma lui. Ca nu trebuie sa ne manifestam iubirea adoptand credintele lor. Ca nu asa ne-a invatat Hristos.
Dar unii oameni fiind cruzi pica. Ca sunt cruzi, si pentru ca nu fug la duhovnic, si fac cum vor, pica. Si nu inteleg, cum?, zice, sunt iubitor, dar nu vede ca a devenit dintr-o data in gandire catolic, musulman, hindus, protestant sau mai stiu eu ce , dupa prietenii cu care isi petrece timpul. Si asta pentru ca sunt cruzi si inca au hrana de lapte cum spun parintii nostri. de aceea ne invata parintii sa cautam tovarasia celor credinciosi asemeni noua. Ca nu avem inca discernamant duhovnicesc.

de aceea e nevoie de despatimire, ca fiind curati cu inima si iubirea este curata si atunci aproapele nu speculeaza iubirea ta ca simte ca nu poate ci din contra iti va impartasi iubirea ta devenind ca tine. Iata deci ca asta doar cu puterea lui Dumnezeu si iata deci ca omul curat intoarce suflete pe cale buna.

Deci degeaba noi ne fluturam iubirea, in vorbe frumoase, ca de fapt avem nevoie de curatirea sufletului si apoi raspandim noi iubire pentru toata lumea si nu mai avem treaba ca aproapele de langa noi este catolic, hindus, musulman sau mai stiu eu ce. De ar fi asa toti, nu ar mai fi nici o problema cu ecumenismul asta, si nici adeptii lui nu ar mai incerca nimic cu noi ortodocsii ca ar stii ca e zadarnic.

Aceasta este cauza pentru care ne este dat sa auzim si sa vedem la unii semeni atitudini si cuvinte ca mai sus, cum spui frate Ioan Cezar. Insa nu trebuie sa ii certam si nici nu trebuie sa ne inchipuim despre nimeni ca ar fi asa sau altfel. Asta este, se afla fiecare om pe o anumita treapta de intelegere si la un anumit nivel de discernamant duhovnicesc.
Mie îmi place acest cuvânt. Naiv pe alocuri, îmi pare, curajos pe ansamblu, inspirat pe ici pe colo, după gustul meu. Adie niscaiva cugetare, de om tras pe dreapta din iureșul nebun al faptelor, din inerție, din prea-multa-ideologie-și-spălarea-creierului.
Tare mi-e teamă însă, în baza cunoștințelor mele practice și teoretice (și mai ales limitate, dar altele nu am) despre hălăduita fiară umană, că discursul e șubred în miezul lui. Să învățăm astfel, ușurel, că nebunia e mai tare ca noi și cu totul impenetrabilă la bunăvoințele noastre mintale. (Despre prostie, încă, nu mai zic nici pâs!) Repet: nebunia e mai tare ca omul mintos. Altfel spus, nu scapă nimeni de nebunie, gândind și visînd (astea sunt tocmai mecanismele de bază ale căderii), nebunie despre care tot vorbește Scriptura și care, nebunia asta, e o plasă mereu in statu nascendi; decât numa prin Mila Domnului.
Numai prin Mila Domnului vine lecuirea de nebunie. AMIN+

Last edited by cezar_ioan; 20.02.2013 at 00:27:31.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.02.2013, 00:43:56
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Mie îmi place acest cuvânt. Naiv pe alocuri, îmi pare, curajos pe ansamblu, inspirat pe ici pe colo, după gustul meu. Adie niscaiva cugetare, de om tras pe dreapta din iureșul nebun al faptelor, din inerție, din prea-multa-ideologie-și-spălarea-creierului.
Tare mi-e teamă însă, în baza cunoștințelor mele practice și teoretice (și mai ales limitate, dar altele nu am) despre hălăduita fiară umană, că discursul e șubred în miezul lui. Să învățăm astfel, ușurel, că nebunia e mai tare ca noi și cu totul impenetrabilă la bunăvoințele noastre mintale. (Despre prostie, încă, nu mai zic nici pâs!) Repet: nebunia e mai tare ca omul mintos. Altfel spus, nu scapă nimeni de nebunie, gândind și visînd (astea sunt tocmai mecanismele de bază ale căderii), nebunie despre care tot vorbește Scriptura și care, nebunia asta, e o plasă mereu in statu nascendi; decât numa prin Mila Domnului.
Numai prin Mila Domnului vine lecuirea de nebunie. AMIN+
as dori sa dezbraci de poezie daca se poate cuvantul asta, si concret, cu argumente sa vii sa combati cele spuse de mine. daca se poate chiar sa purtam o discutie pe fiecare parte importanta.
de pilda, despre judecata lui Dumnezeu si prezentarea noastra cu bune si rele precum si cauzele lor, in fata Tatalui la judecata. ti se pare cele zise de mine ca se abat de la invatatura sfintilor? nu de alta dar de aici pleaca totul de ajung ortodocsii sa se paruiasca in cuvinte care mai de care mai bine ticluite.

precizez ca nu m-am inspirat din cineva anume insa mi-am insusit invatatura sfintilor cititi.

nu poti veni sa arunci cuvinte fie ele si imbracate ca de nunta fara argumente clare si concrete. si inca ceva: experienta lumeasca de care amintesti despre om nu face nimic pe langa cea descoperita de Dumnezeu.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.02.2013, 00:57:46
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
as dori sa dezbraci de poezie daca se poate cuvantul asta, si concret, cu argumente sa vii sa combati cele spuse de mine. daca se poate chiar sa purtam o discutie pe fiecare parte importanta.
de pilda, despre judecata lui Dumnezeu si prezentarea noastra cu bune si rele precum si cauzele lor, in fata Tatalui la judecata. ti se pare cele zise de mine ca se abat de la invatatura sfintilor? nu de alta dar de aici pleaca totul de ajung ortodocsii sa se paruiasca in cuvinte care mai de care mai bine ticluite.

precizez ca nu m-am inspirat din cineva anume insa mi-am insusit invatatura sfintilor cititi.

nu poti veni sa arunci cuvinte fie ele si imbracate ca de nunta fara argumente clare si concrete. si inca ceva: experienta lumeasca de care amintesti despre om nu face nimic pe langa cea descoperita de Dumnezeu.
Ba nu, soră. Nu am ce să comentez. Textul îmi place, cum am zis deja. Iar rezerva din coadă e pe termen lung, mereu, pentru fiecare din noi.
Bun cuvântul, spun iarăși.
Eventual, v-aș ruga chiar să continuați, dacă vă simțiți inima plină de gândul cel bun. Doamne ajută!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.02.2013, 00:59:36
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
as dori sa dezbraci de poezie daca se poate cuvantul asta, si concret, cu argumente sa vii sa combati cele spuse de mine. daca se poate chiar sa purtam o discutie pe fiecare parte importanta.
de pilda, despre judecata lui Dumnezeu si prezentarea noastra cu bune si rele precum si cauzele lor, in fata Tatalui la judecata. ti se pare cele zise de mine ca se abat de la invatatura sfintilor? nu de alta dar de aici pleaca totul de ajung ortodocsii sa se paruiasca in cuvinte care mai de care mai bine ticluite.

precizez ca nu m-am inspirat din cineva anume insa mi-am insusit invatatura sfintilor cititi.

nu poti veni sa arunci cuvinte fie ele si imbracate ca de nunta fara argumente clare si concrete. si inca ceva: experienta lumeasca de care amintesti despre om nu face nimic pe langa cea descoperita de Dumnezeu.
Eu cred ca atunci cand spui ca exista mantuire in cadrul BO e o reafirmare a Crezului.
Iar atunci cand spui ca nu esti tu in masura sa-i trimiti pe ceilalti in iad sau in rai te feresti de ratacire. E mai simplu decat ai scris tu.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.02.2013, 01:46:00
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.931
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Eu cred ca atunci cand spui ca exista mantuire in cadrul BO e o reafirmare a Crezului.
Iar atunci cand spui ca nu esti tu in masura sa-i trimiti pe ceilalti in iad sau in rai te feresti de ratacire. E mai simplu decat ai scris tu.
problema apare din faptul ca oamenii au nevoie sa inteleaga cum, mai ales ca in aparenta pare o contradictie:
1. numai in ortodoxie exista mantuire
2. nu poti spune strict ca doar ortodoxul se mantuie. ca nu stii tu cum mantuie Dumnezeu lumea

insa amandoua afirmatiile sunt adevarate si este inutil sa ne impartim in tabere noi ortodocsii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.02.2013, 01:12:19
eliza-georgiana eliza-georgiana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.08.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 444
Implicit

La o adica si eu am "o lista" cu preoti “preferati” , mai indulgenti sau care nu dau niciun canon si impartasesc foarte des dar nu ma duc sa-mi spovedesc pacatele pe care stiu ca parintele meu le-ar critica sever pentru a-mi mai “usura” povara, asa cum se prea intampla printre credinciosi!! Acceptarea unui adevar “deranjant” denota maturitate in caracter tocmai cand acest adevar nu-mi convine! iar admiratia, respectul si ascultarea de duhovnic (doar unul) devin cu atat mai profunde cu cat stii ca nu I te poti ascunde, ca cine pierde daca marturisirea e de florile marului?
Dar ce ma fac daca in acelasi parinte imi construiesc un idol? Sau ma rog, il percep ca pe o personalitate marcanta, o…. somitate! Preotia e o functie? (ca e vazuta ca un “job” ca pe un serviciu lumesc oarecare, da, dar asa o fi?) Doctor de suflete e sinonim cu mecanic auto sau chirurg plastician?? Ma duc la parinte pentru corectitudinea invataturii celei din Sfanta Scriptura, cea cuprinsa in cele 7 Sinoade Ecumenice si lasata de peste veacuri de Sfintii Parinti, nu ma duc la preot sa-I scoromon trecutul sa vad ce pacate, cu ce masini se plimba si in functie de ce gasesc vad daca trebe sau nu sa ascult de el…. Pentru ca preotii au mare raspundere in fata lui Dumnezeu pentru sufletele care le cer ajutorul, indreptarea!! Si mari lupte si ispite au
La fel cred ca nu trebuie confundata nici credinta Ortodoxa cu credinciosii (pacatosii) ei…. Ca atunci nu e de mirare discursul lui Cezar “veniti ba, viclenilor la dreapta credinta” (desi in esenta asta e adevarul: Ortodoxia n-a rezistat peste veacuri cu negocieri, amenintari si investitii financiare, ci cu sange de martiri si din cauza asta e si atat de dusmanita) !! Sa nu credem ca “unirea” prin dialog ecumenist –zis si diplomatic – inseamna drumul drept spre Imparatie, dimpotriva s-a dovedit de atatea ori in istorie ca drumul spre iad e pavat cu bune intentii (( O credinta dreapta in Hristos, nu poate exista fara unitatea Duhului Sfant, fara pazirea nestirbita a unicului Adevar, fara dovezi! Ca asa si hotul cand pleaca la furat zice “Doamne-ajuta” (credinta nu?!), iar hotii sunt foarte uniti intre ei – valoarea prazii ii tine – (motivatia, interesul).
In schimb ,viclenia imbraca cele mai subtile forme, iar descrierea ei de acelasi extraordinar Parinte Bartolomeu, este dovada necontestata ca Iuda e printre noi mai puternic ca oricand: Iuda se adapteaza usor si-a rafinat metodele. E un iscusit importator de religie, oferind-o concurential pe piata bunurilor de consum. Altfel, e un ecumenist convins. Cand nu lucreaza pe furis, te invita la dialog fratesc. Daca-l refuzi sau daca te aperi, te pomenesti intolerant, conservator, fundamentalist, retrograd. Cunoaste bine Biblia, are studii universitare, vorbeste cateva limbi straine. Iuda e un excelent teolog. Isi abordeaza semenul cu gratia cobrei care, intalnind o vipera in jungla, o invita la un dans aerian, fascinant, ametitor, pe durata caruia isi calculeaza cu precizie secunda muscaturii mortale. Iuda e un maestru al crimei perfecte.
http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...imei-perfecte/

Nu putini dintre ortodocsii care participa la spectacole ecumeniste incearca sa-si linisteasca constiinta ca ei aduc o marturie adevarata in mijlocul celor care s-au indepartat de calea cea dreapta a Bisericii, fara sa ia in considerare ca de fapt ei se amesteca, si amesteca cele ale luminii cu intunericul. Daca crestinii primelor secole erau devorati in circurile romane de catre lei, in vremurile actuale unii crestinii se dedau de buna voie devorarii fiarei ecumeniste tot in circ…
( http://www.razbointrucuvant.ro/recom...re-romaneasca/ )

afirm cu convingere ca Ecumenismul este haina politicii corecte a inaintemergatorilor lui Antihrist si doreste inrobirea oamenilor, a inselarii celor alesi (mica turma pe care Insusi Dumnezeu o pazeste pana la sfarsit -de-am fi si noi in ea!!!-). Cei alesi as zice ca nu-s exclusiv crestinii virtuosi cu mare atentie la savarsirea pacatelor grave, ci tocmai oamenii care vor sa traiasca duhovniceste, in ciuda patimilor si pacatelor!! noi ne putem insela cu facerea de "bine" in diverse forme "fratesti", omenesti, da' sa avem grija ca Dumnezeu nu poate fi pacalit!!
Reply With Quote
Răspunde