![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
"Sunt edificatoare cele afirmate în cadrul cuvântului ținut la întronizarea sa, de Papa Inochentie III (1198-1216): “Cel care are mireasă este mire. Dar această mireasă (Biserica) nu a venit la unirea nunții cu mâinile goale, ci mi-a dăruit o prețioasă zestre fără seamăn, și anume plinătatea bunurilor duhovnicești și vastitatea celor lumești, măreția și belșugul amândurora… Ca simboluri ale bunurilor lumești mi-a dat Stema, Mitra pentru Preoție, iar Stema pentru împărăție și m-a rânduit reprezentant al Aceluia, pe haina și pe coapsa Căruia s-a scris: Împăratul Împăraților și Domnul Domnilor”.
Prin urmare, există mari deosebiri teologice, care au fost condamnate de Sinodul ținut sub Fotie cel Mare și de Sinodul ținut sub Sfântul Grigorie Palama, după cum se vede și în “Sinodiconul Ortodoxiei”. De asemenea, și Părinții Bisericii, și Sinoadele Locale până în secolul al XIX-lea, au condamnat toate înșelările Papismului."
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
||||
|
||||
![]()
"Lucrul acesta nu se tămăduiește și nici nu poate fi îndreptat printr-o simplă absolvire formală, pe care o va acorda Papa pentru o greșeală istorică, câtă vreme concepțiile sale teologice rămân în afara Revelației, iar Ecleziologia se mișcă pe un drum greșit – câtă vreme, desigur, Papa trece drept conducătorul lumii creștine, drept succesor al Apostolului Petru și vicar-reprezentant al lui Hristos pe pământ, ca și cum Hristos i-ar fi acordat Papei puterea Sa, iar El s-ar odihni fericit în Ceruri."
Orthódoxos Tępos, 9 noiembrie 2012, nr. 1949, pp. 1, 6.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Multumim! Sunt binevenite aceste clarificari. Apreciez si faptul ca le-ati postat "pe bucati ", sunt mai usor de citit! Dumnezeu sa va aiba in paza.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sa luam aminte fratilor.
Sfantul Siluan Atonitul: Unui pustnic care i-a spus odată: ,,Dumnezeu va pedepsi pe toți ateii și ereticii, care vor arde în focul veșnic“, Siluan i-a replicat: ,,bine dar spune-mi dacă vei fi în rai și de acolo vei vedea cum arde cineva în focul iadului, vei mai avea pace?” - “Ce să-i faci? E păcatul lor“, a spus pustnicul. La care Siluan a răspuns: “Iubirea nu poate suferi aceasta. Trebuie să ne rugăm pentru toți oamenii“. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
“Unii discută în contradictoriu despre credință și discuțiile [controversele] lor sunt fără sfârșit, dar nu e nevoie să ne sfădim, ci numai să ne rugăm lui Dumnezeu și Maicii Domnului, și atunci Domnul ne va lumina fără discuții și îndată ne va lumina.
Mulți au studiat toate credințele [religiile], dar adevărata credință nu au cunoscut-o astfel, așa cum trebuie, dar celui ce se va ruga lui Dumnezeu cu smerenie să-l lumineze, Domnul îi va face cunoscut cât de mult îl iubește El pe om." (Sfantul Siluan Atonitul) Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In "ortodoxia clasica" noi ne vom mantui in ciuda celorlalti care sunt niste rai. Viziunea pe care cauti tu sa o exprimi prin citatul din sf. Siluan Atonitul este o viziune moderna, cu influiente ecumeniste care se trag din protestanti, adica sunt si mai rai decat catolicii. Daca in Iad, catolicii care au refuzat ortodoxia, vor sta in smoala pana la brau, atunci protestantii vor sta in cazan pana la gat, iar daca mai au si pacate, se vor ineca cu totul. Despre asiatici nici nu mai vorbim. Nu degeaba au ei mari zacamintele de zmoala. Cand se vor varsa cele 7 cupe ale maniei, zacamintele de zmoala vor lua foc si toti budistii si yoghinii si musulmanii vor fi aruncati de vii acolo. Asa le trebuie daca slujesc diavolului! Numai Sfantul Sinod poate sa decida daca se va renunta la "ortodoxia clasica" pentru viziunea asta modernista. Iar ceea ce Sfantul Sinod dezleaga pe pamant, va fi dezlegat si in ceruri. Cu alte cuvinte, Dumnezeu este obligat sa se conformeze, iar noi va trebui sa facem ascultare de biserica, cu orice pret. Dar pana cand Sfantul Sinod nu va da dezlegare la mila si la iubire pentru cei ce nu s-au nascut ortodocsi, toti vor merge in IAD. Numai noi ne vom mantui, daca ne spovedim si primim dezlegarea de pacate. p.s. "Nu sunt asa pacatosii, nu sunt asa. Ci ca praful ce-l spulbera vantul de pe fata pamantului." Last edited by leonte; 19.02.2013 at 12:22:18. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nu inteleg de ce interpretati voi cunoasterea diferentelor dogmelor, ca pe un fel de judecare- acuzare, osandire a celorlalti. Adica eu n-am voie sa stiu care sunt diferentele de dogme, ca cineva se va supara? Asadar sa-mi fie indiferent in care biserica merg, toate sunt la fel? Atunci azi merg intr-una , maine in alta si tot asa, indiferent de confesiune.
V-as mai intreba ceva domnule Leonte. Cine ma catehizeaza, sau iau de la fiecare cum ma taie capul? In ce priveste judecarea celorlalti asta e treaba Lui Hristos Pantocrator. Sfantul Sinod poate lega si dezlega pacatele cu de la Hristos putere. Last edited by iana; 19.02.2013 at 14:23:05. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Înțelegeți vă rog, așa cum am tot repetat pe forum, că dogma nu este un înveliș verbal sau semantic, nu este o formulă legalistă căreia noi ne conformăm, nu este o cămașă de forță în care este prins creștinul (sau, poate, un alt credincios).
Dogma nu e teorie, decât în forma ei cea mai trivială, căzută, deja moartă. Înțelegeți că dogma este viețuire în Duhul, este act al Revelației, este zvâcnet de viață și Viață, este descoperire de nespus în cuvinte, pe care sufletul trăitorului creștin o experiază cuminte, cel mai adesea la rugăciune. În tot cazul, cu fiecare faptă bineplăcută Domnului. DOGMA, POFTIȚI, ESTE PRACTICA ASCETICĂ A SFINȚILOR, ESTE SÂNGELE MUCENICESC (care se scurge subțire, abia ghicit, în fiecare dintre noi, prin Botez...). Până când nu părăsim acest mod de înțelegere MENTALISTĂ a dogmei ca înveliș lingvistic și semantic mort, ca formulă, nu putem înainta nici un milimetru pe Cale, oricât ne canonim. Să ne rugăm așadar pentru zămislirea, înmugurirea și rodirea întregii dogmatici în noi înșine. Să fim împodobiți, astfel, ca sfinții noștri care străluceau de dogme (adică de Harul Duhului Sfânt și de roadele Lui în ei). Acum, când sper că înțelegeți că ei nu străluceau de formule verbale, ci de roade ale Duhului în ogorul sufletelor lor, acum poate întrezăriți ce este de fapt dogma: zvâcul viu al Vieții în viața noastră, plinirea Lui în noi. Restul e carton și tablărie de vorbe. E decisiv să ne smulgem din plumbul cuvintelor, spre Cuvânt! Last edited by cezar_ioan; 20.02.2013 at 00:31:20. |
|