![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
In cazul monofizitiolor (miafizitilor) e evident care e invatatura ortodoxa si abaterea de la ea, e stabilita de Sinodul Calcedon. Iar articolul e corect, si eu am observat acele randuri de pe site-ul Patriarhiei, care ar trebui reanalizate. Pentru ca s-a crezut si sperat ca miafizitii vor accepta invatatura ortodoxa, dar ei nu au de gand sa faca asta. Iar o combinatie intre cele doua invataturi este o aiureala tot neortodoxa. Iar Parintele Sofronie spune ceva firesc: "Trei lucruri nu înțeleg: 1) o credință adogmatică, 2) un creștinism nebisericesc, 3) un creștinism fără nevoință. Și aceste trei: Biserica, dogma și ascetica (adică nevoința creștină) – sânt pentru mine un singur tot al vieții." Orto doxia inseamna dreapta credinta, invatatura, o traire fara dogma e un nonsens, o aiureala pietista neoprotestanta, conceptie venita bineinteles cu ecumenismul. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Atat timp cat Sever nu va fi acceptat ca si sfant (cum e la ei) sau macar ca si victima inocenta de catre BOR practic toata povestea nu inseamna nimic. Cu atat mai putin pentru ortodoxie daca nu macar o buna parte din Bisericile Ortodoxe nu consimt in acest sens. Citat:
In respectivul articol se vorbeste despre constiinta digmatica in raport cu trairea proprie, nu in modul cum unii incearca sa faca politica Bisercii de jos in sus. Chestia asta miroase clar a atitudine schismatica. Si inca ceva, din 1994 pana acum, cati ani sunt? De ce abia acum zarva? Cum stau acum lucrurile, dupa aproape 20 ani? Este Sever in calendarul ortodox?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.02.2013 at 00:44:20. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Cătălin dacă poți, te rog frumos să te abții să răspunzi pe acest topic stupizeniilor lui AlinB. Am înțeles de ce ți se par tangențiale cu tema, însă dacă pornești un dialog în care vei încerca să îi arăți nonsensul gândirii sale, într-un fel e ca și cum l-ai ajuta să distrugă acest topic ori eu mi-aș dori ca el să se chinuie să distrugă topicul de unul singur
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Domnul "dogmatic", a categorisi drept "stupizenii" aspectele la care nu poti oferi un raspuns decent, ortodox face parte tot din "constiinta dogmatica" atat cat ti-a fost dat tie sa "dogmatisesti"?
Vezi, tu esti cel mai bun exemplu pentru faptul nu orice standard e suficient de bun pentru a judeca pe altii, cu atat mai putin conducerea Bisericii.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 04.02.2013 at 09:50:59. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vorbesc in general, nu in acest caz. Nu e un secret ca dupa comunism si pe la noi a patruns un duh modernist, intre timp lucrurile s-au mai asezat dupa parerea mea, s-a cam dus si insufletirea pentru dialogurile cu eterodocsii si catolicii, s-a vazut ca sunt fara rost. Probabil o grea lovitura data neadevarului si ecumenismului a fost in mod surprinzator aparitia internetului, inainte daca doreai sa afli un citat sau o lamurire trebuia sa consulti cateva carti pana sa gasesti ce cauti, acum in cateva minute afli tot ce doreai. In cazul declaratiei din 1994 problema e cea pe care am scris-o si eu, e prezent acel text pe site-ul Patriarhiei, de aceea e o problema actuala. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Sunt total de acord cu Catalin.
Declaratia de la Chambesy este o problema grava, pentru ca acea declaratie trece dincolo de granitele Ortodoxiei. Sfintii Parinti au luptat cu erezia, neingaduind ca nici macar o litera sa fie schimbata din sfintele dogme. Sinodul BOR a acceptat o asemenea declaratie eretica? Cine au fost cei care au semnat acolo? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Asadar oricum e un document fara valoare, doar ca Sinodul ar trebui sa clarifice situatia. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Catalin, daca e asa cum spui, atunci m-am mai linistit oarecum.
Nu am stiut ca au existat sinoade ale BO care au respins acele declaratii. Oricum, intr-adevar, ar trebui ca sinodul BOR sa clarifice situatia. Multumesc pentru informatii. |
|
|