Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.02.2013, 00:07:56
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Laura19 Vezi mesajul
de ex. Sf.Nectarie a combatut evolutionismul si asta era inainte de Darwin
deci a combatut o teorie stiintifica inainte sa apara.
tare

p.s.: am dat si eu cautare la "Sf.Nectarie evolutionism". nu am gasit absolut nimic.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.02.2013, 03:55:54
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
deci a combatut o teorie stiintifica inainte sa apara.
tare

p.s.: am dat si eu cautare la "Sf.Nectarie evolutionism". nu am gasit absolut nimic.
Sfantul Nectarie (1 octombrie 1846 - 8 noiembrie 1920)
Conceptia evolutionista elaborata de Ch. R. Darwin a fost expusa pentru prima data in cartea sa „Originea speciilor prin selectie naturala sau pastrarea raselor favorizante in lupta pentru existenta” care a aparut in anul 1859.
Deci: Daca s-a nascut in anul 1846 si a murit in anul 1920, Ierarhul Nectarie, devenit Sfantul Nectarie Taumaturgul putea sa-si exprime un punct de vedere referitor la Darwinism sau la Evolutionism, in general.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.02.2013, 03:58:13
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<Gândirea evoluționistă, ideea conform căreia speciile se schimbă de-a lungul timpului, își are rădăcinile încă din antichitate, la greci, romani, chinezi și musulmani. Totuși, până în secolul al XVIII-lea, gândirea biologică occidentală era dominată de esențialism, concepție conform căreia formele de viață rămân neschimbate. Dar în perioada iluminismului se produce o schimbare când cosmologia evoluționistă și mecanicismul se desprind din cadrul știintelor fizice formând istoria naturală. Naturaliștii încep să-și îndrepte atenția către domeniul variabilității speciilor; apariția paleontologiei și apoi a conceptului de dispariție a speciilor determină renunțarea la imaginea statică a naturii. La începutul secolului al XIX-lea, Jean-Baptiste de Lamarck elaborează teoria transmutației speciilor, prima formă științifică a evoluționismului.
În 1858, Charles Darwin și Alfred Russel Wallace au elaborat și publicat o noua formă a teoriei evoluționiste, explicată mai detaliat în lucrarea lui Darwin, Originea speciilor (1859). Diferit față de Lamarck, Darwin propune conceptul de origine comună și un arbore filogenetic foarte ramificat. Teoria era bazată pe ideea selecției naturale și avea ca punct de plecare o gamă largă de dovezi și fapte din domenii precum: creșterea animalelor, biogeografie, geologie, morfologie și embriologie.
Opera lui Darwin a condus la o acceptare mai rapidă a evoluționismului, dar mecanismul propus de marele savant englez, selecția naturală,nu a fost larg acceptat până prin anii 1940'.>>
http://ro.wikipedia.org/wiki/Istoria...u%C8%9Bioniste


<<Istoricul teoriei evoluției
Charles Darwin, creatorul teoriei evoluției bazate pe mecanismul selecției naturale
De-a lungul timpului, au existat mai multe teorii, mai mult sau mai putin științifice:
Creaționismul susține:
- toate speciile de plante și animale au fost create de divinitate;
- aceste specii nu se modifică de-a lungul timpului;
Teoria catastrofelor:
- în diferite epoci au existat diferite forme de viață care au dispărut în urma unor catastrofe naturale;
- noi forme de viață au apărut prin creație.
- această teorie a contribuit la dezvoltarea geologiei
Lamarckismul:
- organele utilizate mai intens se dezvoltă iar cele nefolosite se atrofiază;
- aceste organe modificate sunt moștenite;
Teoria lui Darwin
- organismele produc suficient de multi urmași astfel încât speciile respective să nu dispară;
- caracteristicile urmașilor variază și sunt parțial ereditare;
- organismele se află în competiție continuă pentru condiții de viață favorabile;
- anumite ființe au caracteristici deosebite care le oferă avantaj în lupta pentru existență;
- aceste organisme au mai multi urmași și astfel aceste caracteristici se răspândesc mai repede.
Teoria sintetică a evoluției ia în considerare mai mulți factori evolutivi:
- mutație genetică
- selecție naturală
- izolare
- recombinar
- drift genetic.
În cursul secolului XX, noțiunea de evoluție a fost extinsă în totalitatea universului, deci la toate organismele, de la particulele subatomice la societatea umană de teologi și oameni de știință ca Pierre Teilhard de Chardin, Julian Huxley și James Lovelock (teoria Gaia).>>
http://ro.wikipedia.org/wiki/Evolu%C8%9Bie
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.02.2013, 04:11:32
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Darwin. Evolutie. Religie

De ceva vreme am vazut ca e o adevarata epidemie; toata lumea vorbeste despre Darwin, darwinism, evolutie etc. Pro si contra, cu sau fara argumente stiintifice. Este asa, un fel de cenaclu al semidoctilor(asta in cel mai bun caz). Ceea ce e grav. Stiinta nu se combate decat cu argumente stiintifice.
Din nefericire, se pare ca multi dintre aceia care combat la greu teoriile lui Darwin, nici macar nu i-au citit cartile. Si atunci: cum sa combati ceva ce nu cunosti?
Darwin a fost si este un savant: nu e un punct de vedere personal; asa este numit de specialisti din diferite domenii de activitate, asa este descris in toate enciclopediile si in toate cartile, studiile etc. de biologie.
Stiinta lui Darwin nu este aruncata la cosul de gunoi. Ba dimpotriva. Sunt multe discipline (sau ramuri ale stiintei) care au ca punct de plecare, opera lui Charles Darwin.

Ceea ce mi se pare de neinteles este, de ce multi preoti si teologi vor sa desfiinteze Conceptia evolutionista elaborata de Darwin, cu argumente religioase, teologice. Asa ceva n-a mers si probabil n-o sa mearga niciodata.
Daca in felul asta, isi imagineaza ca oamenii vor deveni credinciosi, vor crede in Dumnezeu si in creatia Sa, se inseala amarnic.
E de-a dreptul trist si lipsit de sens.

Solomon Marcus spunea că este greșit să credem că „prestigiul religiei poate crește prin denigrarea științei…Spiritualitatea religiei are autenticitatea ei; nu pledăm pentru ea, negând spiritualitatea științei. Fiecare dintre ele crește într-o relație sinergetică față de cealaltă>> (Solomon Marcus, Cultura științifică, între oximoron și limba de lemn, articol publicat în revista „Dilema veche”nr. 218, 17-23 aprilie 2008).

Nici stiinta si nici Religia nu sunt in masura sa dea raspunsul la toate intrebarile care-i framanta pe oameni.
Stiinta te duce la a cel „Big Bang” : <<„Teoria Big Bang” este modelul care explică apariția materiei, energiei, spațiului și timpului, altfel spus la existența Universului. Această teorie încearcă să explice de ce universul se extinde permanent încă de la apariția sa, și de ce pare a fi uniform în toate direcțiile.>>
Si cine a dat acel impuls initial??

Pentru omul vremurilor de azi (si nu numai) e aproape firesc sa nu accepte ca toata lumea cu oameni, animale, soare, stele, pamant, ape etc. a fost creata de Dumnezeu in 6 zile. Omul s-a obisnuit sa masoare, sa numere, sa cantareasca, sa verifice, sa ceara dovezi.

Dar pentru omul care crede in Dumnezeu si automat Il recunoaste drept „Creatorul tuturor celor vazute si nevazute” totul pare sa fie mai simplu. Pentru ca un om care crede in Dumnezeu n-are nevoie de dovezi materiale pentru asta. Crede si-i multumeste lui Dumnezeu ca l-a ajutat sa creada. Nu inseamna suficiență, asta inseamna Credinta. „Cred Doamne, ajuta necredintei mele.” (Marcu 9,24). Raman multe intrebari fara raspuns, daca ti le pui. Dar important este sa crezi. Credinta e un dar de la Dumnezeu. Meritul nostru (daca e sa vorbim si de contributia noastra) este ca i-am cerut lui Dumnezeu sa ne ajute sa credem; si Il rugam in continuare sa ajute necredintei noastre. Mintea noastra nu poate sa cuprinda maretia Creatorului. E un semn de mandrie sa-ti imaginezi ca poti sa intelegi totul despre creatia, maretia si atotputernicia lui Dumnezeu. Nu poti sa-L cuprinzi pe Creator, cu mintea ta de fiinta creata. E mandrie sa-ti imaginezi asa ceva.Cand vom ajunge in fata lui Dumnezeu, atunci vom afla raspuns la multe din intrebarile care poate, ne framanta acum.
Cine crede in Dumnezeu, crede pur si simplu, n-are nevoie de dovezi, n-are nevoie de semn. Ce ni se cere acum: Credinta, Nadejde si Iubire. Cand vom trece hotarul, de credinta nu mai e nevoie: pentruca Il vom (vedea) intalni pe Dumnezeu. De Nadejede nu va mai fi nevoie, pentru ca Nadejdea ne-a ajutat sa ajungem la sfarsitul drumului nostru din viata de acum; si ne-a intarit in Credinta, ne-a ajutat sa trecem peste tot greul, pentru ca ne-a ajutat sa intelegem ca Dumnezeu nu ne-a creat ca sa ne distruga, Dumnezeu „nu vrea moartea pacatosului...” pentru ca Dumnezeu este Iubire. Si Iubirea este vesnica. Deci Iubirea ramane.

<<Oare nu am gătit Eu mai bine decât olarul, lutul?
Oare plugarul ară toată ziua?
Oare lutul îi va zice olarului:
„Ce faci, de nu lucrezi? oare n'ai mâini?...“.
Oare frământătura va răspunde celui ce a frământat-o?
E ca și cum cineva i-ar zice tatălui său: „Ce plăsmuiești?“
sau mamei sale: „Ce te căznești să naști?“>>.(Isaia 45, 9-10)

<<și toți locuitorii pământului sunt ca o nimica;
El după voia Lui făptuiește'n oștirea cerului
și'n sălașul pământului;
nimeni nu-i care să stea împotriva mâinii Sale
și să-I zică: Ce-ai făcut?>> (Dn. 4,35)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.02.2013, 04:15:07
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Ce a scris Charles Darwin

<<Conceptia evolutionista elaborata de Ch. R. Darwin a fost expusa pentru prima data in cartea sa „Originea speciilor prin selectie naturala sau pastrarea raselor favorizante in lupta pentru existenta” aparuta in anul 1859. In conceptia darwinista, evolutia se realizeaza pe baza urmatorilor factori: variabilitatea, ereditatea, suprapopulatia, lupta pentru existenta si selectia naturala.

Rezultatul principal al calatoriei lui Charles Darwin in jurul lumii, la bordul corabiei Beagle, este ca, marele biolog s-a convins de existenta reala a procesului evolutiei lumii vii. La aceasta concluzie a ajuns pe baza studiului faunei si florei din America de Sud, a materialelor paleontologice, si mai ales prin cercetarea comparata a plantelor si animalelor din arhipelagul Galápagos si din America de Sud.

Ce a mai scris Charles Darwin:
- „Jurnal de cercetari” (1839)prima editie a cartii cunoscute mai tarziu sub titlul”Calatoria unui naturalist in jurul lumii pe corabia Beagle”
- „Structura si raspandirea recifelor de corali”, (1842)
- „Observatii geologice ale insulelor vulcanice”(1844)
- „Observatii geologice asupra Americii de Sud” (1846)
- „Variatia animalelor si plantelor sub influenta domesticirii”(1868)
- „Originea omului si selectia sexuala” (1871)>>

(Dictionar Enciclopedic Roman, vol. al II-lea D-J, Editura Politica, Bucuresti 1964, pag.18-19)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.02.2013, 04:21:39
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

1. Conceptia evolutionsita a lui Darwin a fost si este baza stintifica pentru crearea de noi soiuri de plante si de noi rase de animale si pasari, prin selectie artificiala sistematica (dirijata de om) si ameliorare.

Asa au aparut peste 300 de rase de caini(rase>varietati> linii>familii) (Dr. Filea Ioan Ivana si Dr. Simona Ivana, Cainele, Mica enciclopedie, Editura Venus , Bucuresti si IEP Stiinta Chisinau, 1995, pag.43-47) si de pisici si (Dr. Filea Ioan Ivana si Dr. Simona Ivana, Pisica, Mica enciclopedie, Editura Venus , Bucuresti si IEP Stiinta Chisinau, 1995, pag.9-20)

Prin selectie artificiala sistematica si ameliorare, au parut rase (rase>varietati> linii>familii) de vaci specializate pentru productia de carne, rase de vaci specializate pentru productia de lapte, rase de porci (pentru carne si/sau grasime) rase de pasari pentru productia de carne si rase de pasari producatoare de oua; toate in sistem intensiv (industrial) dar si pentru sistemul natural de crestere(acum isi zice ecologic).
Totul a insemnat ani indelungi de munca de cercetare.
[Atentie! Sa nu confundam selectia artificiala sistematica si ameliorarerea (la plante si animale) cu modificarea genetica aplicata plantelor si animalelor.
Prima inseamna (pe scurt): indepartarea de la reproductie a indivizilor care nu se incadreaza in tipul constitutional ales. A doua insemna (pe scurt) interventia omului asupra genomului (zestrei genetice=gena)].


2. Darwinismul a fost preluat si aplicat si in viata sociala: Darwinismul social + Darwinismul si Thomas R. Malthus

<<Darwinismul social este o teorie sociologică, care aplică societății teoria lui Darwin despre evoluția prin selecție naturală.Darwinismul social a fost popular pe la sfârșitul secolului al XIX-lea, până la sfârșitul celui de al doilea război mondial. Susținătorii darwinismului social îl foloseau la justificarea inechității sociale, ca fiind de proveniență meritocratică.
Creatorul darwinismului social a fost Herbert Spencer, care a adaptat darwinismul la propriile sale teorii, prin care susținea că cei bogați și puternici erau cei mai bine adaptați climatului social și economic al vremii lor. Selecția naturală îi permitea să afirme că era natural, normal și corect ca cei puternici să prospere pe seama celor slabi, fapt ce se întâmplă în viața de zi de zi. Spencer susținea că supraviețuirea celui mai bine adaptat nu era doar naturală, ci și corectă din punct de vedere moral. Prin urmare, era imoral ca cei mai slabi să fie asistați, deoarece aceasta ar fi dus la supraviețuirea și chiar la reproducerea unora care erau fundamental neadaptați. Darwinismul social a fost utilizat în Marea Britanie în special pentru a justifica colonialismul.
Scăderea natalității în rândul celor bogați și puternici părea a fi o indicație că aceștia pierd, de fapt, lupta pentru existență, infirmând, practic, teoria darwinismului social.>>
http://ro.wikipedia.org/wiki/Darwinism_social

3. Curente: Neodarwinismul(Weismann); mutationismul (H. De Vries), Neovitalismul. Antidarwinismul.

4. Darwinismul si conceptia-materialist dialectica asupra vietii; clasicii marxism-leninismului considerau darwinismul drept una dintre cele trei mari descoperiri ale sec. al XIX-lea care au contribuit hotarator la triumful conceptiei dialectice despre natura.(Dictionar Enciclopedic Român, vol. Al II-lea D-J, Editura Politica, Bucuresti 1964, pag.18-19).

5. Rudolf Steiner: Enigmele filosofiei, Darwinismul și concepția despre lume (este interzisa preluarea partiala sau integrala a textului.
Il puteti citi: (http://www.spiritualrs.net/Conferint.../GA018_15.html)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.02.2013, 21:02:14
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

...pentru noi există un singur soare.

Am citit un articol publicat pe pe http://www.creationism.info.ro/pagini/cf/cf.html, fragment din „Cartea facerii, crearea lumii si omul inceputurilor” scrisa de Parintele Serahim Rose.
Pe mine m-a șocat, m-a intristat; nu l-am recunoscut pe Parintele Seraphim Rose. Parca ma intorsesem intr-un ev mediu intunecat.

<<STUDENT: în galaxia noastră există multi alti sori. Spun ceva Sfintii Părinti despre acesti sori ?
Părintele SERAFIM: Nu, fiindcă ei cunosteau mai putin despre alcătuirea universului decât stim noi acum. Pur si simplu nu există practic vreun motiv să vorbim prea mult despre ei, în afară de a spune că ei se află acolo si că i-a făcut Dumnezeu. Singurul loc unde stim că locuieste omul este numai acesta.
STUDENT: Există vreo contradictie între întelegerea ortodoxă a facerii lumii si faptul că există mai mult decât un soare ?
Părintele SERAFIM: Nu, fiindcă pentru noi există un singur soare.
STUDENT: Ceilalti sori sunt stele.
Părintele SERAFIM: Da. Pentru noi nu sunt sori. Soarele e un lucru deosebit, centrul vietii noastre, care ne dă lumină si căldură, pe lângă care crestem si fără de care nu putem trăi. Celelalte stele nu sunt pentru noi centrale, ca aceasta. Dacă ar exista alti sori, cu alte pământuri, lucrurile s-ar complica. Dar nu avem nici o dovadă că ceva de felul acesta ar fi adevărat.
Scripturile si Părintii privesc întotdeauna lucrurile asa cum se văd de pe pământ. Nu te poti plasa într-un loc ipotetic, în vreo altă galaxie, ca să te uiti înapoi spre pământ. Acesta e un mod cu totul abstract de a privi lucrurile, fiindcă noi nu ne aflam acolo, ci aici. Nouă ni s-a spus ceea ce avem nevoie să stim spre a ne mântui sufletele, nespunându-ni-se nici măcar un singur lucm despre acesti alti sori, planete etc. Dacă ne-ar fi fost de folos să le stim, Dumnezeu ni le-ar fi spus.>>
http://www.creationism.info.ro/pagini/cf/cf.html
Reply With Quote
  #8  
Vechi 05.02.2013, 20:12:02
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
Ceea ce mi se pare de neinteles este, de ce multi preoti si teologi vor sa desfiinteze Conceptia evolutionista elaborata de Darwin, cu argumente religioase, teologice. Asa ceva n-a mers si probabil n-o sa mearga niciodata.
Daca in felul asta, isi imagineaza ca oamenii vor deveni credinciosi, vor crede in Dumnezeu si in creatia Sa, se inseala amarnic.
E de-a dreptul trist si lipsit de sens.
Teologii dau argumente religioase pentru credinciosi, nu pentru cei necredinciosi. Pentru necredinciosi dau argumente stiintifice, a aparut chiar o ramura, creationismul stiintific. Argumente stiintifice sunt furnizate de acei oamnei de stiinta, acestea ajutandu-l pe un credincios sa ofere si argumente stiintifice in combaterea teorie evolutioniste.
Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
1. Conceptia evolutionsita a lui Darwin a fost si este baza stintifica pentru crearea de noi soiuri de plante si de noi rase de animale si pasari, prin selectie artificiala sistematica (dirijata de om) si ameliorare. Asa au aparut peste 300 de rase de caini
Pana acum am scris si despre asta, confuzia intre genetica si teoria evolutionista. Genetica isi are originea in studiile lui Menzel, abia dupa al doilea razboi mondial mutatiile au fost considerate o explicatie a teoriei evolutioniste, combinatia lor cu selectia formand teoria neo-darwinista. Dar incucisarile de rase stiu ca se faceau inainte de Darwin. Se stie ca rasele se pot incrucisa, speciile insa nu.
Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
2. Darwinismul a fost preluat si aplicat si in viata sociala: Darwinismul social + Darwinismul si Thomas R. Malthus
<<Darwinismul social este o teorie sociologică, care aplică societății teoria lui Darwin despre evoluția prin selecție naturală.Darwinismul social a fost popular pe la sfârșitul secolului al XIX-lea, până la sfârșitul celui de al doilea război mondial.
Din pacate am vazut un documentar despre nazisti si adoptarea acestor conceptii de catre ei si urmarile acestui fapt.
Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
4. Darwinismul si conceptia-materialist dialectica asupra vietii; clasicii marxism-leninismului considerau darwinismul drept una dintre cele trei mari descoperiri ale sec. al XIX-lea care au contribuit hotarator la triumful conceptiei dialectice despre natura.(Dictionar Enciclopedic Român, vol. Al II-lea D-J, Editura Politica, Bucuresti 1964, pag.18-19).

5. Rudolf Steiner: Enigmele filosofiei, Darwinismul și concepția despre lume (este interzisa preluarea partiala sau integrala a textului.
Toate astea sunt mai degraba contraargumente pentru teoria evolutionista.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.02.2013, 20:46:06
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Ca sa-si dea seama cineva ce anume se afla in spatele teoriei evolutiei, nu are decat sa citeasca urmatorul pasaj din cartea Inima Materiei de Teilhard de Chardin.
Redau mai jos pasajul insotit de un scurt comentariu al lui Adrian Lemeni:

Teilhard de Chardin se bazeaza in afirmatiile lui pe propriile experiente. Dar mistica lui este una misterioasa, in care contactul cu natura poarta mai degraba resimtirea duhurilor cazute. Teilhard nu a facut decat sa dea expresie unui anumit duh ce caracteriza filosofia evolutionista, aratand ce sta in spatele unei conceptii afisate ca fiind stiintifica si obiectiva. Wolfgang Smith in lucrarea Teilhardism and the New Religion arata concret felul in care conceptia lui Teilhard a fost utilizata in subminarea religiozitatii traditionale.

De fapt chiar propriile marturisiri ale lui Teilhard de Chardin despre experientele sale spirituale sunt bulversante. In lucrarea The Heart of the Matter , Teilhard isi confeseaza cateva din experientele sale extatice. O prima experienta traita in 1919 este descrisa astfel: "Omul mergea prin desert, urmat de tovarasul sau, cand Lucrul s-a napustit asupra lui. Apoi deodata o suflare de aer arzator trecu peste crestetul sau, strapunse bariera pleoapelor sale inchise si patrunse in sufletul sau. Omul a simtit ca inceteaza a mai fi el insusi; o rapire irezistibila l-a luat in stapanire, ca si cum toata seva tuturor lucrurilor vii, varsandu-se dintr-o data intre prea stramtele hotare ale inimii sale, ar fi remodelat cu putere slabitele fibre ale existentei lui...M-ai chemat, iata-ma, spune Lucrul. Satul de abstractii, de atenuari, de vorbaria vietii sociale, ai dorit sa te masori cu Realitatea intreaga si neimblanzita. Te asteptam spre a fi facut sfant. Iar acum m-am asezat asupra ta pe viata sau pe moarte. Cel ce m-a vazut o data, nu ma mai poate uita niciodata: el trebuie fie sa mearga intru osanda impreuna cu mine, fie sa ma mantuiasca o data cu sine".
Reply With Quote
  #10  
Vechi 06.02.2013, 22:45:11
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Teologii dau argumente religioase pentru credinciosi, nu pentru cei necredinciosi. Pentru necredinciosi dau argumente stiintifice, a aparut chiar o ramura, creationismul stiintific. Argumente stiintifice sunt furnizate de acei oamnei de stiinta, acestea ajutandu-l pe un credincios sa ofere si argumente stiintifice in combaterea teorie evolutioniste.

Pana acum am scris si despre asta, confuzia intre genetica si teoria evolutionista. Genetica isi are originea in studiile lui Menzel, abia dupa al doilea razboi mondial mutatiile au fost considerate o explicatie a teoriei evolutioniste, combinatia lor cu selectia formand teoria neo-darwinista. Dar incucisarile de rase stiu ca se faceau inainte de Darwin. Se stie ca rasele se pot incrucisa, speciile insa nu.

Din pacate am vazut un documentar despre nazisti si adoptarea acestor conceptii de catre ei si urmarile acestui fapt.

Toate astea sunt mai degraba contraargumente pentru teoria evolutionista.

Cei care cred in Dumnezeu nu au nevoie de argumente stiintifice pentru credinta lor. In clipa in care vrei sa-ti explici credinta in Dumnezeu cu argumente stiintifice, deja ai o problema. Credinta este un dar de la Dumnezeu. Noi trebuie sa-L rugam pe Dumnezeu sa ne ajute sa credem. „Cred Doamne, ajuta necredintei mele.” (Marcu 9,24).
Mintea noastra nu poate sa cuprinda maretia Creatorului. E un semn de mandrie sa-ti imaginezi ca poti sa intelegi totul despre creatia, maretia si atotputernicia lui Dumnezeu. Nu poti sa-L cuprinzi pe Creator, cu mintea ta de fiinta creata. E mandrie sa-ti imaginezi asa ceva.
Si sa nu uitam ca adevarul este unul singur: Adevarul lui Dumnezeu.


Nu fac astfel de confuzii: intre genetica si teoria evolutionista a lui Darwin.

E greu sa vorbesti(sa scrii) in cateva fraze, despre Evolutie, Conceptia evolutionista a lui Darwin, Selectie naturala, Selectie artificiala, Clasificarea metodelor de selectie, Genetica – știința eredității și variabilității organismelor vii, Amelioarare, Inginerie genetica, Genetica moleculara, Ereditatea, ca obiect de studiu al geneticii, Variabilitatea ca cel de al doilea obiect de studiu al geneticii, genotip si fenotip etc. Cateva link-uri nu rezolva problema, mai ales daca sunt trecute cu vederea.
E adevarat ca oamenii au practicat selectia artificiala asupra animalelor si plantelor, Darwin insusi a studiat fenomenul si l-a folosit in teoria sa.
Cele mai multe rase de animale s-au format pana in anii 20’ 30’ ai secolului al XX-lea.

Incrucisarile intre rase reprezinta doar un aspect al selectiei artificiale sistematice si al ameliorarii.


Exista si incrucisari (imperecheri) inter specifice, dar produsii rezultati (hibrizii) fiind de obicei sterili(femelele obtinute pot fi si fertile) nu pot transmite mai departe caracterele obtinute, deci nu pot fi folositi in procesul de selectie si ameliorare; dar asa au aparut: catârul si bardoul.
- Bardou (în latină Equus hinnus) este un animal hibrid obținut prin împerecherea armăsarului cu măgărița.
- Catârul (în latină Equus mullus) este un animal hibrid obținut prin împerecherea măgarului cu iapa. (Masculul este steril, femela poate fi fertila)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
evolutionismul compromis padrevicentiu Generalitati 476 23.09.2013 04:54:06
De ce evolutionismul teist este o erezie? nadut Teologie si Stiinta 372 27.11.2012 13:41:07
ROMANI , VI SE PREGATESTE CEVA saccsiv Homosexualitatea 170 06.03.2012 15:51:43
Venirea Antihristului ancah Biserica Romano-Catolica 16 23.04.2008 03:29:50
un vis se pregateste sa moara quasar Generalitati 52 03.02.2008 19:58:43