Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.02.2013, 12:02:38
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Deci daca cineva e interesat sa citeasca din Sf Traditie e banat? Asta nu se putea face decat daca unuia dintre dvs nu i-a convenit si a apasat butonul "Report". Iar adminul, ascultator, a mai banat o data un sectar banat si asa de n ori, de dragul unui ortodox glumet. In timp ce ortodocsi cu ravna varsa cate mizerii pot pe topicul deschis tot de ei despre penticostali. Noi nu le vom da report, desigur... daca le place sa se scalde in mizerie, cine sunt eu sa ii opresc? Dar fiecare trebuie sa stie ca prin cea ce face seamana seminte din rodul carora vor culege in viitor. Si impreuna cu ei si cei care i-au tolerat. Caci atunci cand lasi raul sa creasca in gradina ta si nu iei atitudine, te faci partas cu el si vei culege impreuna cu el. Poate multi dintre voi nu sunt de acord cu cei in cauza, insa a vedea raul si a tacea inseamna lipsa de coloana vertebrala, adica frica. Si asta am remarcat-o de cand am intrat pe acest forum.

Multumesc celor care au incercat sa fie drepti, cum ar fi Ioanna sau userii catolici.
Penticostalul chiar citeste multe carti, si nu toate sunt penticostale...dŽoh...
Penticostalul e la a treia sau a patra banare nu mai de cand sunt eu activ pe forum. Si tu esti in acelasi cult si esti pe forum de mult timp. De cate ori ai fost banata? Presupun ca niciodata. Acum ai si raspunsul. Penticostalul si userul catolic sunt persoane agresive si mesajele lor sunt deseori ironic-batjocoritoare. Si in trecut m-au atacat si pe mine si eu nu intelge de ce e tolerata atitudinea lor pe forum, sunt cei mai agresivi useri si si jignesc. Din pacate probabil va reveni cu alt nick in cel mai scurt timp, osuta are deja banari si nick-uri fara numar. In legatrua cu Sfanta Traditie, userul catolic spunea ca penticostalul dorea doar sa isi bata joc de Daniel, nu stiu, el il cunoste mai bine fiind apropiati in conceptii. Dar si daca avea intentii bune din cauza ca majoritatea mesajelor sunt ironice si rautacioase nu mai stii cand e ceva bun. Doar din ultimele mesaje: http://www.crestinortodox.ro/forum/report.php?p=499940
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.02.2013, 12:27:54
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si tu esti in acelasi cult si esti pe forum de mult timp. De cate ori ai fost banata? Presupun ca niciodata. Acum ai si raspunsul. Penticostalul si userul catolic sunt persoane agresive si mesajele lor sunt deseori ironic-batjocoritoare.
Sunt curios de ce nu aplici acelasi criteriu si la userii ortodocsi, cum ar fi Decebal, care a a fost banat de vreo opt ori, sau Cornel Urs. Halal obiectivitate.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.02.2013, 12:57:46
Cornel Urs's Avatar
Cornel Urs Cornel Urs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.05.2012
Locație: Miercurea Ciuc - Harghita
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.621
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Sunt curios de ce nu aplici acelasi criteriu si la userii ortodocsi, cum ar fi Decebal, care a a fost banat de vreo opt ori, sau Cornel Urs. Halal obiectivitate.
eu am fost banat? domnule, dumneata nu ai un pic de bun simt!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.02.2013, 13:01:42
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Corneluș de ce ții să te dai în stambă?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.02.2013, 13:43:49
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit învățătura de credință creștină ortodoxă (catehism)

57. Unde se afla cuprinsa Sf. Traditie?

Desigur, ca forma de transmitere a Revelatiei dumnezeiesti supranaturale, Sfanta Traditie, sau Traditia apostolica, are drept continut intreaga invatatura a Apostolilor, primita de ei prin viu grai de la Hristos insusi in timpul celor trei ani si jumatate de activitate publica a Lui. In cuprinsul Traditiei apostolice intra si o serie de structuri harice ale Bisericii intemeiate de Hristos si care vin de la Hristos prin Sfintii Sai Apostoli: Sfintele Taine, toate ierurgiile si ierarhia bisericeasca sacramentala cu cele trei trepte harice care tin de constitutia teandrica a Bisericii, precum si anumite oranduieli privind viata Bisericii si viata membrilor ei. Cartile Noului Testament contin si constituie Traditia apostolica, dar nu o epuizeaza, caci multe altele a savarsit Hristos, care s-au transmis mai departe numai pe cale orala in Biserica (Matei 28, 20; Ioan 20, 30-31; 31, 25), adica prin cei imbracati cu puterea Duhului Sfant spre a fi iconomi ai Tainelor lui Dumnezeu (I Cor. 4, 1). Intr-un rastimp de opt veacuri, continutul Sfintei Traditii, adica al Traditiei apostolice, a fost fixat de Biserica in opt izvoare si anume:

1. Simbolurile de credinta (cel zis „apostolic” sau „roman”, folosit astazi de Biserica Romano-Catolica si de Bisericile Protestante; simbolul niceo-constantinopolitan alcatuit la sinoadele ecumenice I de la Niceea (325) si II de la Constantinopol (381), singurul folosit in Biserica Ortodoxa si, alternativ cu cel „roman”, in Biserica Romano – Catolica, si uneori la protestanti; si cel „atanasian”, folosit in Biserica Anglicana);
2. Cele 85 de canoane apostolice;
3. Definitiile dogmatice si canoanele celor 7 sinoade ecumenice si ale celor 9 sinoade particulare (aprobate de sinodul Trulan);
4. Marturisirile de credinta ale martirilor;
5. Definitiile dogmatice impotriva ereziilor;
6. Scrierile Sfintilor Parinti;
7. Cartile de slujba ale Bisericii si
8. Marturiile istorice si arheologice referitoare la credinta crestina apostolica.

58. Traditia e schimbatoare sau neschimbatoare?

Aluatul imparatiei lui Dumnezeu e amestecat cu framantatura omeneasca si ce e neschimbator sta la un loc cu ce e schimbator si trecator. Pazind ce trebuie, Biserica ramane de-a pururi aceeasi si viata ei in Duhul nu cunoaste adaugire sau micsorare. Traditia, fiind curentul de viata al Bisericii, sta in stransa legatura cu valorile si nazuintele spre desavarsire ale credinciosilor. Credinta si morala crestina sunt neschimbatoare, ca roade ale Descoperirii dumnezeiesti, iar Biserica a lucrat continuu pentru desavarsirea sufleteasca a credinciosilor, asa cum ne-o dovedeste istoria Bisericii inca de la aparitia crestinismului. Prin urmare, „Traditia”, in intelesul crestin, nu inseamna incremenire in forme moarte omenesti, ci numai pastrarea nestricata a adevarului Descoperirii dumnezeiesti, izvor nesecat de desavarsire.

59. In ce inteles, anume, se poate vorbi despre progresul Sf. Traditii?

Progresul Sf. Traditii inseamna dezvoltarea si adancirea acesteia. «Progresul pentru fiecare lucru, zice Vincentiu de Lerin, inseamna dezvoltarea acestui lucru din sine insusi. E cazul cu inteligenta, cu stiinta, cu intelepciunea; fiecare din acestea se dezvolta numai in felul propriu. In cazul religiei, dogma se poate dezvolta numai in ea insasi, in acelasi inteles, in aceeasi idee. Religia poate imita felul de dezvoltare al corpurilor, care desi cu inaintarea anilor isi dezvolta functiunile, ele raman, totusi, ceea ce erau... Se poate adauga forma, infatisare, distinctie, totusi firea fiecarui gen ramane aceeasi” (Vincentiu de Lerin, Commonitorium, 23, Migne, P. L., L, col. 667). Prin dezvoltarea si adancirea Traditiei, deci, noi capatam o intelegere din ce in ce mai limpede a invataturilor descoperite de Dumnezeu. Aceste invataturi ajung a fi formulate de Biserica in mod solemn in Sinoadele ecumenice sau prin propovaduire con sfanta a acelorasi adevaruri dumnezeiesti, in „Dogme”, care sunt scurte formule de credinta, propovaduite in Biserica spre mantuirea noastra.

60. Ce conditie se cere pentru ca un adevar de credinta sa fie formulat in Dogma?

Adevarul de credinta trebuie sa fie cuprins in Descoperirea dumnezeiasca, adica in Sf. Scriptura si in Sf. Traditie.

61. Cand Sinoadele ecumenice nu se mai aduna, cum deosebim invatatura adevarata de cea mincinoasa?

De la ultimul Sinod ecumenic (787) pana astazi, oamenii invatati ai Bisericii Ortodoxe au cercetat cu atentie Sf. Scriptura si Sf. Traditie si au scos din ele invataturile trebuitoare si adevarate pe care totdeauna le-au infatisat in opozitie cu cele mincinoase. Aceste invataturi adevarate au fost, apoi, aprobate in cea mai mare parte de Sinoadele Bisericilor Orto-doxe care le-au formulat in „Marturisiri de Credinta”, calauze vrednice de toata increderea. In clipele grele ale vietii Bisericii, Sinoadele a toata Ortodoxia sunt crainicii adevarului dumnezeiesc. Cand imprejurari deosebite impiedica adunarea unor astfel de Sinoade, este de ajuns consimtirea tuturor Bisericilor Ortodoxe la primirea unui adevar de credinta, sau de viata, pe temeiul sigur al Sf. Scripturi si al Sf. Traditii.
Reply With Quote
Răspunde