![]() |
![]() |
|
#341
|
|||
|
|||
![]()
Ștefan Florin și alții ca el:
Doamne ajută! Începem cu rugăciune. Vă iubesc în Domnul, vă îmbrățișez cu sărutare sfântă, iubiții Domnului. Frați ai mei sunteți, cu toți oamenii pământului, pentru care Hristos Iisus a murit pe Cruce, sfințind-o cu sângele Său și a înviat. Pe toți vă iubește și vă așteaptă acasă, măcar în al 11-lea ceas, și veți avea plata cu cel din primul ceas (secol creștin). Vă iubește Domnul, iubiții mei! Voi nu știți ce este Sfânta Tradiție. Am să explic simplu: Știm că Sfânta Tradiție sau Sfânta Predanie este învățătura dată (lăsată și transmisă) de Dumnezeu prin viu grai Bisericii Sale, adică ceea ce s-a vorbit (Hristos-Apostoli, Apostoli-ucenicii lor, ucenicii-episcopii, preoții și diaconii în fiecare comunitate creștină nou înființată sau nu numai) înainte de orice scriere, din care o parte s-a fixat în scris, mai târziu. Ca și Sfânta Scriptură, Sfânta Tradiție cuprinde descoperirea dumnezeiască trebuitoare mântuirii noastre. Aflăm mai jos cum. Ea e viața Bisericii în Duhul Sfânt ("viața Duhului Sfânt în Biserică" - spune Vladimir Lossky). Fluviul viu al Bisericii: "Fraților, vă poruncim în numele Domnului nostru Iisus Hristos, să vă feriți de orice frate care umblă fără rânduială și nu după predania pe care ați primit-o de la noi." II Tesaloniceni 3, 6. Deci, iubiților, Sfânta Tradiție este învățătura dată de apostoli primilor episcopi, iar aceștia celor de după ei până astăzi. Ea e vorbirea din definițiile sinoadelor ecumenice, din scrierile Sfinților Părinți și din cărțile de slujbă ale Bisericii. De ce? Nu se știa nimic despre creștinism, când Pavel de exemplu, înființa o nouă comunitate de creștini, ei nu știau nimic, și le era vorbită învățătura creștină, și ei o vorbeau între ei, și apoi la alții. Preoții și diaconii aveau primul cuvânt, conduși de episcopul lăsat de Pavel. La care i-a spus Pavel să ungă alții după el acolo și în comunitățile vecine. Sfânta Tradiție devine o extensie a Bibliei. E același lucru. E Biblia vorbită. Învățătura creștină vorbită. Și mai mult decât atât. Mai târziu tâlcuirea Bibliei de către Sfinții Părinți, explicarea ei, se numește de asemenea Sfântă Tradiție. De ce? "Și alergând Filip l-a auzit citind pe proorocul Isaia, și i-a zis: Înțelegi, oare, ce citești? Iar el a zis: Cum aș putea să înțeleg, dacă nu mă va călăuzi cineva? Și a rugat pe Filip să se urce și să șadă cu el. Fap. Ap. 8, 30-31. Noi nu avem voie! cădem în erezie. De ce? Uite de ce: "Cum vorbește despre acestea, în toate epistolele sale, în care sunt unele lucruri cu anevoie de înțeles, pe care cei neștiutori și neîntăriți le răstălmăcesc, ca și pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare." II Petru 3, 16 Avem nevoie de cineva care să ne tâlcuiască Scripturile. De ce? "Oare toți sunt apostoli? Oare toți sunt prooroci? Oare toți învățători? Oare toți au putere să săvârșească minuni?" I Corinteni 12, 29 Nu toți au voie, doar unii. Și dacă Apostolii nu mai sunt, unde căutăm? La Sfinții Părinți. Ei sunt învățătorii. Și el a dat pe unii apostoli, pe alții prooroci, pe alții evangheliști, pe alții păstori și învățători. Efeseni 4, 11 De ce ei sunt? Ei au Duhul Sfânt, spre a ne tâlcui. Pentru că așa a zis Domnul. Învățătura creștină autentică (ortodoxă) face diferența între Sfânta Tradiție (Tradiția) și diferitele tradiții bisericești care ar putea exista în istoria creștinismului, care nu fac parte din Sfânta Tradiție, sau Sfânta Predanie (Predania). Zice minunat:"Deci, dar, fraților, stați neclintiți și țineți predaniile pe care le-ați învățat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră." II Tesaloniceni 2, 15. Primul nivel al distincției dintre Tradiție și tradiții este dat de sfântul Vincențiu de Lerins, în mica sa scriere Commonitorium, unde afirmă: "Quod ubique, quod semper, quod ab omnibus traditur est" - "Trebuie să primim ceea ce este crezut pretutindeni, dintotdeauna și de către toți". Această "definire" a Tradiției, iubiților, unanim apreciată de teologii Bisericii creștine, din primele veacuri creștine și până azi, NICI UN SECTAR, VREODATĂ nu o va zdruncina cu neștiința lor, căci aici e Adevărul. Iată vă dau și vă arăt Adevărul. HRISTOS! În Ortodoxie! Se vrea totuși să se dea ei defectul că prin prisma Sfintei Tradiții ar putea fi interpretată ca ceva static, ca un tezaur care s-a dat o dată pentru totdeauna. Ori, lucrarea Duhului Sfânt în istorie și în Biserică nu s-a oprit vreodată, după făgăduința Mântuitorului: "Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela vă va învăța toate și vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu" (Ioan 14, 26). Ne va învăța toate, iată. Prin cine? Prin Sfinții Părinți, peste care se pogoară: Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Maxim Mărturisitorul, Sfântul Fotie cel Mare, Sfântul Chiril al Alexandriei și toți sfinții. "Fraților, vă laud că în toate vă aduceți aminte de mine și țineți predaniile cum vi le-am dat." I Corinteni 11, 2 Lucrarea Duhului Sfânt în Biserică, în cazul explicării, interpretării și dezvoltării învățăturii creștine a Sfintei Scripturi, s-a făcut în istoria Bisericii prin Sfinții Părinți și prin Sinoadele ecumenice. Această explicare, interpretare, tâlcuire și dezvoltare organică se face în spiritul predicii Mântuitorului, a Apostolilor și a urmașilor lor; iar pe de altă parte, aceste dezvoltări organice, trebuie să primească acceptul Bisericii universale, să fie receptate de conștiința Bisericii. Așa s-a organizat Biserica lui Hristos, Biserica Creștină mereu. "Deci, dar, fraților, stați neclintiți și țineți predaniile pe care le-ați învățat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră." II Tesaloniceni 2, 15. Cât timp această validare a conștiinței Bisericii nu are loc, aceste învățături, explicări, interpretări sau dezvoltări organice rămân tradiții bisericești, nemântuitoare. Sfânta Tradiție la fel ca Sfânta Scriptură, sunt mântuitoare. Ele sunt adevăruri validate de Sfântul Sinod, unde episcopii s-au adunat "Că unde sunt doi sau trei, adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu în mijlocul lor." Matei 18, 20 la fel ca primul sinod ținut de Apostoli la Ierusalim, cum aflăm din Faptele Apostolilor. De la moartea Mântuitorului Iisus Hristos și până la compunerea primelor scrieri inspirate de către Sfinții Apostoli, învățătura creștină s-a transmis prin viu grai. Din această transmisie orală s-au născut diferite scrieri, au constituit în timp ceea ce numim azi Noul Testament. Evanghelistul Luca zice în prologul evangheliei sale ca a studiat toate documentele despre Iisus pe care le-a putut găsi (Luca 1, 1-3). Așadar, Noul Testament s-a născut din această Sfântă Tradiție, a ceea ce s-a transmis prin viu grai, din unii în alții, în mare parte, în cadrul Bisericii (alte compoziții care pretindeau a fi inspirate au circulat și înainte și după, în comunități creștine ne-ortodoxe). Noul Testament face deci parte din Sfânta Tradiție, din unul și același fluviu al vieții Duhului Sfânt în istorie. De aceea, în Biserica Creștină (Ortodoxă desigur) nu există propriu-zis diferență de "autoritate" între Sfânta Tradiție și Sfânta Scriptură. S-au întemeiat una pe temelia celeilalte. Sunt surori gemene. E Duhul Sfânt în amândouă. Diavol este hristosul iehoviștilor, diavolul hristos al penticostalismului, baptismului, adventismului sau diavolul hristos din romano-catolicism. Ce facem când vedem că un om stăruie în erezie? UITE ASTA TREBUIE SA FACEM: "Iar de întrebările nebunești și de înșirări de neamuri și de certuri și de sfădirile pentru lege, ferește-te, căci sunt nefolositoare și deșarte. De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, depărtează-te, știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit." Tit 3, 9-11 Zice la I Timotei 6, 3-5: "Iar de învață cineva altă învățătură și nu se ține de cuvintele cele sănătoase ale Domnului nostru Iisus Hristos și de învățătura cea după dreapta credință, acela e un îngâmfat, care nu știe nimic, suferind de boala discuțiilor și a certurilor de cuvinte, din care pornesc: ceartă, pizmă, defăimări, bănuieli viclene. Gâlcevi necurmate ale oamenilor stricați la minte și lipsiți de adevăr, care socotesc că evlavia este un mijloc de câștig. Depărtează-te de unii ca aceștia." În altă parte 2 Petru 2, 1-3: "Dar au fost în popor și prooroci mincinoși, după cum și între voi vor fi învățători mincinoși, care vor strecura eresuri pierzătoare și, tăgăduind chiar pe Stăpânul Care i-a răscumpărat, își vor aduce lor grabnică pieire. Și mulți se vor lua după învățăturile lor rătăcite și, din pricina lor, calea adevărului va fi hulită. Și din poftă de avere și cu cuvinte amăgitoare, ei vă vor momi pe voi. Dar osânda lor, de mult pregătită, nu zăbovește și pierzarea lor nu dormitează." MINUNAT: "Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit – să fie anatema!" Galateni 1, 8-9. Minunat de simplu, așa-i? Nu mai stați în căderea dracilor. Iubiți Adevărul. Dar să fim atenți că e taină. Noi, creștinii, așa procedăm: "De-ți va greși ție fratele tău, mergi, mustră-l pe el între tine și el singur. Și de te va asculta, ai câștigat pe fratele tău. Iar de nu te va asculta, ia cu tine încă unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori să se statornicească tot cuvântul. Și de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ți fie ție ca un păgân și vameș" Matei 18, 15-17. Bucurați-vă, Domnul a binevoit vouă. Hristos a înviat ! Last edited by Daniel_Ortodox; 31.01.2013 at 04:10:47. |
#342
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oricum, vorbidn serios, sa hulesti Sf. Comuniune, zicind ba ca e "doar" o azima, ba ca e "bors de urzici", trebuie sa fii...lipsit de respect, sa nu zic de creierul elementar de a respecta ce au altii sfint. Chiar ca Balcanii duc un trai anistoric, vorba lui Blaga. |
#343
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#344
|
||||
|
||||
![]()
unde apare ideea ca Petru a lasat niste "urmasi"? sau ca Isus a prevazut pentru Petru niste "urmasi"?
poate vreun catolic sa ma lamureasca? |
#345
|
||||
|
||||
![]()
din cate stiu sunt 4-5 useri romano-catolici pe forum. Sa ne lamureasca ei. Eu de multe ori i-am rugat sa o faca, dar NIMIC pana acum
|
#346
|
|||
|
|||
![]()
Ura intre religi nu se va termina niciodata,am citit,biblia,ortodoxa.catolica,corano esenta e aceasi dumnezeu fiecare o interpreteaza in modul lui,musulmani traiesc aproximativ dupa vechiul testament,cum as putea zice si de rel.ortodoxa in mare marte si noi traim supa vechiul testament,catolici traiesc dupa noul testament,si tin sa precizez ca nu este mare diferenta intre ortodoxi si catolici "religie" totul depinde cum este interpretata.e vb de romano-catolica pe care o cunosc bine.revenind la ura dintre religi: Cum se poate termina cand aud preoti in biserica ca vorbeste rau de alta religie? Si atunci e normal ca oameni credinciosi cred ce zic preotii.nu puteti judeca religia nimanui in care este nascut pana nu cititi si va documentati,dar si atunci nu santeti in gradul de judecare,eu sant nascuta in romania ortodoxa,casatorita in italia catolica,merg la slujbe in fiecare dumineca,sarbatori,dar pt.mine d.zeu e unul singur.ori ca sant in biserica cat.ori in biserica ortodoxa.sarbatoresc amandoua pasti,craciun.sf.marie si restul de sfinti. Ma spovedesc si in italia si cand merg in romania am duhovnicul meu. De asta lumea tra sa inteleaga ca dumnezeul e unul.doar ca mentalitatea noastra lasa de dorit......santem rai barfitori,(de cate ori in biserica auzi babele cum barvesc pe tale-cutare) credem ca doar noi santem cei mai bunoi,noi facem lucruri nemaipomenite..........in schimb toti santem la fel in fat lui d.zeu ortodox catolic musulman budist........pe sectisti nu ii nomin pt.ca ei nu sant o religie, dar si ei se roaga la dzeu in felul lor. Rugativa la d.zeu cu inima nu cu gura.
|
#347
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Multe din religiile enumerate de d-voastra fac abstractie de existenta lui Hristos. Ori mantuirea vine prin Hristos ,de aceea a venit si a trait pe pamant Acesti preoti ortodocsi vorbesc de rau despre secte si alte religii deoarece mantuirea vine de la Hristos a carui invatatura se gaseste intreaga si nemodificata in biserica ortodoxa. E normal sa ii avertizeze pe credinciosi pentru ca acestia sa nu cada in plasa sectelor si cultelor aparute in anii din urma. D-voastra ganditi gresit ,ca dovada ca nu spuneti de ce religie tineti chiar daca va spovediti. Dumnezeu se scrie cu litera mare ,nu d-zeu . Eu babe barfitoare nu am vazut in biserica ,ati vazut daca ati vrut sa vedeti. Last edited by anita; 31.01.2013 at 13:10:11. |
#348
|
||||
|
||||
![]()
exact, nu au argumente...
|
#349
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Sigur că Sfântul Apostol Petru nu a lăsat nici un urmaș niciunde și nici nu este el cel mai mare între Sfinții Apostoli, aflăm din Luca 22, 24, când s-a iscat o ceartă între Apostoli, cum că cine este mai mare? Toți sunt egali. Nu există nici o dovadă că Petru e mai mare, sau Pavel, sau altul. Hristos a Cel mai mare, Piatra din capul unghiului. Nu ne putem lua după versetul "tu ești Petru și pe această piatră voi zidi Biserica Mea", ca să spunem că noi, un grup de oameni (latinii apuseni) suntem primii peste toți ceilalți, căci sunt cel puțin alte 5 versete care arată clar contrariul și-atunci ce a vrut să zică cu acel verset? Că pe această piatră, adică pe această credință, ca a lui Petru, anume puternică, de nezdruncinat, ca și a Apostolilor toți. Dar pentru că Petru se traduce piatră și pentru că Petru a fost zelot, Hristos s-a orientat către el când a lăudat credința creștină a Apostolilor și a tuturor care vor mai veni după ei, cu credință puternică. Înainte de Marea Schismă au existat 5 mari Patriarhate: 1. Patriarhia de Antiohia 2. Patriarhia de Constantinopol 3. Patriarhia de Roma 4. Patriarhia de Alexandria 5. Patriarhia de Ierusalim În orice ordine vreți, nu contează. Ei luau deciziile împreună, ei erau capii tuturor celorlalte Patriarhii și episcopii ale întregii creștinătăți. Se supuneau prin majoritate. Anume dacă vroiau ceva anume cu Biserica lui Hristos, stăteau și vorbeau împreună cu alți câteva sute de episcopi, întorceau problema pe toate părțile, și atenție, conduși de Duhul Sfânt Dumnezeu, luau o hotărâre. Acela era un Sfânt Sinod convocat, conform versetului: unde sunt doi sau mai mulți adunați în numele Meu, acolo voi fi și Eu cu ei. Dar unde e unul (episcopul apostat al Romei, papa) acolo e Hristos? Sigur că nu. Apoi când se lua o decizie de majoritate, cele 5 patriarhate, decideau împreună. Anume, dacă 3 din 5 aprobau decizia era aplicată pentru toată suflarea creștinească, lucru care pentru Patriarhatul de Roma, a frământat teribil și a nemulțumit peste măsură, căci Roma avea alte planuri, de cruciade, de inchiziție, lucru care din start, toate celelalte 4 Patriarhii l-au refuzat vehement. Și-atunci a venit Schisma. Și necredința toată care este azi în lume este datorată ereziilor romano-catolice. Să nu fie. Bucurii. |
#350
|
||||
|
||||
![]()
totusi cele mai importante centre erau la Ierusalim si Antiohia.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 21:17:15 |
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 14:36:50 |
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 00:18:17 |
Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 15:14:03 |
|