Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.01.2013, 22:20:28
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit La vreme de praznic: "Parintele fondator "al monahismuilui crestin - Antonie cel Mare

Mănăstirea Sf. Antonie (Deir Anba Antunius)





Sfântul Antonie s-a născut în preajma anului 250 în Egiptul de Mijloc, dintr-o familie creștină înstărită. La vârsta de 20 ani, deși părea a fi destinat unui trai confortabil, s-a decis să-și împartă averea săracilor. În primul moment s-a retras spre marginea orașului natal, mai apoi s-a stabilit într-o necropolă abandonată, impunându-și un ascetism sever. La vârsta de 35 ani, năzuind spre o izolare totală, s-a stabilit într-o fortăreață părăsită din deșert: Pispir (Deir al-Maimun), unde a petrecut 20 de ani de viață anahoretică. Mai apoi, în încercarea de a evita orice contact cu lumea, s-a retras într-un loc inaccesibil, pătrunzând adânc în deșertul de pe malul drept al Nilului. Aici a rămas o perioadă de 50 de ani, până la moartea sa întâmplată în anul 356.

Deși Sfântul Antonie nu a fost organizatorul monahismului creștin, totuși este perceput ca un „părinte fondator”. Influența sa extraordinară, precum și fascinația pe care persoana sa a exercitat-o asupra contemporanilor retrași în pustie, marchează, în mod real, începutul „mișcării” ce avea să se răspândească rapid în întreaga lume creștină. Anul fondării mănăstirii care îi poartă numele trebuie căutat în perioada cea a urmat imediat morții sale trupești. Sursele literare relaționează construirea primului nucleu monastic în zonă cu domnia împăratului Iulian Apostatul (361-363).

Discipolii Sfântului Antonie au ridicat o micuță comunitate la baza muntelui, unde acesta și-a petrecut ultima parte a vieții în trup. Cu siguranță, nucleu inițial se rezuma la o bisericuță, o trapeză și câteva construcții anexe (o bucătărie și un depozit pentru alimente). Primii călugări obișnuiau să trăiască separat în peșterile masivului muntos din apropiere, dar se adunau în fiecare Duminică și sărbătoare liturgică majoră pentru Liturghie, în biserica centrală. Abia în a doua jumătate a secolului al V-lea anahoreții retrași în zonă au început să-și construiască celule apropiate, în interiorul nucleului monastic inițial. Cu toate acestea, regula discipolilor Sfântului Antonie a rămas semi-anahoretică, activitățile în comun fiind limitate la Liturghie, agapele duminicale și ajutorarea fraților în nevoi.

De-a lungul secolului al V-lea, mănăstirea Sf. Antonie a fost un refugiu pentru asceții din deșertul Sketis (Egiptul de Jos), forțați să-și abandoneze chiliile datorită deselor și violentelor atacuri ale berberilor. Între cei care au găsit adăpost aici amintim pe Sfântul Ioan cel Scurt (cel Mic), care și-a sfârșit viața pământească în zonă.

În secolele VII-VIII, mănăstirea Sf. Antonie era ocupată de călugări melkiți (cei care acceptaseră Ortodoxia chalcedoniană spre deosebire de majoritatea creștinilor egipteni, care rămăseseră fideli ereziei lui Eutihie; de la cuv. melek = rege – supuși împăratului de la Constantinopol), fapt certificate de Sinaxarul Ethiopian: în anul 790, un grup de călugări monofiziți de la mănăstirea Sf. Macarie din Sketis, deghizându-se în beduini, au reușit să pătrundă în mănăstirea Sf. Antonie și să recupereze moaștele Sfântului Ioan cel Scurt, pe care le-au transportat la mănăstirea din Wadi al-Natrun.

În secolul al XI-lea, comunitatea a fost lovită de o epidemie de ciumă bubonică, care a împânzit întreg Egiptul, precum și de raidurile destructive ale turcilor mameluci, sub comanda lui Nasr al-Dawla. Opera de restaurare a fost finalizată în secolele următoare de către călugării monofiziți, care au reușit, după o serie de încercări eșuate, să ocupe mănăstirea Sf. Antonie.

Secolele XIII-XIV constituie perioada de vârf a mănăstirii: artele și literarura cunosc o extraordinară efervescență. Pictura bisericii Sf. Antonie se circumscrie acestei epoci (1232-1233); între numeroasele copii și traduceri ale unor manuscrise amintim lucrarea monahului Simeon, care a realizat traducerea în etiopiană a Sinaxarului Ethiopian, inițial redactat în limba arabă. În secolul al XV-lea, starețul mănăstirii a reprezentat Biserica Coptă la Conciliul unionist de la Florența (1438-1445), o încercare eșuată de unire a Bisericii Romane cu Bisericile Răsăritene.

]Această perioadă înfloritoare a fost întreruptă spre sfârșitul secolul al XV-lea, atunci când beduinii au atacat mănăstirea, au ucis toți călugării și au distrus clădirile. Biserica Sf. Antonie a fost transformată în bucătărie, iar manuscrisele rare din bibliotecă serveau la menținerea focului. Câțiva ani mai târziu, mănăstirea a fost restaurată prin grija patriarhului Gabriel VII (1525-1568), care a trimis 20 de călugări de la mănăstirea Sirienilor din Wadi al-Natrun pentru a reînvia tradiția și viața monahală. În secolul al XVII-lea, ordinul călugărilor franciscani a stabilit un acord cu mănăstirea Sf. Antonie: în schimbul unei sume anuale modice, doi-trei franciscani aveau dreptul de a rezida în centrul monahal de aici pentru a învăța limba arabă și a se pregăti pentru slujirea misionară în Orient.
De-a lungul secolelor, mănăstirea Sf. Antonie a jucat un rol important în istoria Bisericii Copte. Alături de numeroase alte dovezi, această afirmație este întărită de numărul mare al patriarhilor copți care s-au format spiritual în acest așezământ. În ultimele trei secole, 12 călugări antonieni au atins cea mai înaltă treaptă administrativă din cadrul structurii eccleziale vizibile a Bisericii Egiptene.

MANASTIREA SF.ANTONIE CEL MARE,EGYPT:
http://www.youtube.com/watch?v=Fldfo0wB-5U
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)

Last edited by cristiboss56; 16.01.2013 at 22:23:02.
  #2  
Vechi 17.01.2013, 07:46:30
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Tagma celor ce se învrednicesc a fi urmașii întăriți ai apostolilor, nu trebuie să uite că ortodoxia strămoșilor noștri s-a născut în staul, pe cruce, în catacombe și pe ruguri. În chivotul tradiției noastre găsim cartea fantastică scrisă cu sângele martirilor, viețile sfinților mucenici. Biserica să învieze iar tradiția noastră ortodoxă și va fi iar pâinea noastră cea spre ființă și nu vom mai gândi cu teamă la plinătatea cărărilor neamului nostru. Cine are urechi de auzit să audă!

Sursa:
http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...na/#more-53751

Last edited by antoniap; 17.01.2013 at 07:49:09.
  #3  
Vechi 19.01.2013, 00:17:41
SergiuNicola
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Să ne iubim aproapele indiferent de religia, nationalitatea, obiceiurile lui.
  #4  
Vechi 20.01.2013, 06:01:09
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Am gasit acest articol despre Cuv. Seraphim Rose, care m-a pus pe ganduri si ser ca va pune pe ganduri si pe altii:

"PROPOVADUIND ortodoxia launtrica a inimii, Parintele Serafim a atentionat

împotriva ispitei de a urma “întelepciunea de suprafata”. El a zis ca “a fi ‘ortodox dar nu

crestin’, este o stare care are un anumit nume în limbajul crestin: înseamna a fi fariseu, a

fi atât de înnamolit în litera legilor Bisericii, ca omul îsi pierde sufletul care le da lor

viata, duhul crestinismului adevarat.

El a aratat cum putem fi dusi înainte cu “corectitudine” chiar în aspecte mici: “Pot sa ne placa icoanele bizantine bine-facute (ceea ce este un lucru bun), dar mergem prea departe daca dispretuim icoanele mai moderne ca stil, care se gasesc în multe din bisericile noastre. La fel se pune problema si cu cântarile bisericesti, arhitectura, urmarea regulilor corecte de post, a îngenuncherii în biserica, etc. …

Daca va impresioneaza puternic sa aveti icoane bune si începeti sa spuneti: ‘Se afla o icoana de un stil nepotrivit în biserica noastra!’ trebuie sa ai mare grija, pentru ca îti concentrezi întreaga atentie pe ceva exterior. De fapt, daca exista o biserica care nu are nimic altceva decât icoane de un stil bun, devin suspicios, pentru ca poate [oamenii de acolo] sunt doar urmatori ai modei. Exista un caz (unul din multe) în care o biserica avea icoane rusesti vechi, originale – unele bune si altele de un gust destul de prost, pictate într-un stil relativ nou – si o persoana fanatica le-a scos pe toate si a pus în loc icoane noi, reproduceri pe hârtie, într-un stil perfect bizantin. Si care a fost rezultatul?

Oamenii de acolo au pierdut contactul cu traditia, cu oamenii care le-au adus lor ortodoxia. Ei au înlocuit icoanele originale la care se rugasera credinciosii de secole.
PROPOVADUIND ortodoxia launtrica a inimii, Parintele Serafim a atentionat

împotriva ispitei de a urma “întelepciunea de suprafata”. El a zis ca “a fi ‘ortodox dar nu

crestin’, este o stare care are un anumit nume în limbajul crestin: înseamna a fi fariseu, a

fi atât de înnamolit în litera legilor Bisericii, ca omul îsi pierde sufletul care le da lor

viata, duhul crestinismului adevarat.

El a aratat cum putem fi dusi înainte cu “corectitudine” chiar în aspecte mici: “Pot sa ne placa icoanele bizantine bine-facute (ceea ce este un lucru bun), dar mergem prea departe daca dispretuim icoanele mai moderne ca stil, care se gasesc în multe din bisericile noastre. La fel se pune problema si cu cântarile bisericesti, arhitectura, urmarea regulilor corecte de post, a îngenuncherii în biserica, etc. …

Daca va impresioneaza puternic sa aveti icoane bune si începeti sa spuneti: ‘Se afla o icoana de un stil nepotrivit în biserica noastra!’ trebuie sa ai mare grija, pentru ca îti concentrezi întreaga atentie pe ceva exterior. De fapt, daca exista o biserica care nu are nimic altceva decât icoane de un stil bun, devin suspicios, pentru ca poate [oamenii de acolo] sunt doar urmatori ai modei. Exista un caz (unul din multe) în care o biserica avea icoane rusesti vechi, originale – unele bune si altele de un gust destul de prost, pictate într-un stil relativ nou – si o persoana fanatica le-a scos pe toate si a pus în loc icoane noi, reproduceri pe hârtie, într-un stil perfect bizantin. Si care a fost rezultatul?

Oamenii de acolo au pierdut contactul cu traditia, cu oamenii care le-au adus lor ortodoxia. Ei au înlocuit icoanele originale la care se rugasera credinciosii de secole.

În mod deosebit, Parintele Serafim a vazut în atacul “ortodox” neautorizat asupra Fericitului Augustin un semn al formalismului care va duce la acceptarea lui Antihrist. Doctrinele “exagerat de logice” ale lui Augustin, despre care Parintele Serafim a spus ca “nu i-a fost un mare admirator”, au fost doar aspectul de suprafata, intelectual al unui om a carui inima a fost în întregime ortodoxa. Dupa cum a scris Parintele Serafim într-o scrisoare: “Lucrul cel mai frumos si mai ortodox despre el este simtirea, evlavia, dragostea ortodoxa pentru Hristos care tâsneste atât de puternic în operele sale ne-dogmatice, cum ar fi Confesiunile sale (Parintilor rusi le plac si Monologurile). Ca sa-l distruga pe Augustin, asa cum încearca sa faca criticii de astazi, înseamna sa distrugi si aceasta evlavie si iubire pentru Hristos …. Eu ma înfricosez de inimile reci ale ‘intelectualului corect’ cu mult mai mult decât orice greseli pe care le-ai putea gasi la Augustin. Intuiesc în aceste inimi reci o pregatire pentru lucrarea lui Antihrist (a carui imitare a lui Hristos trebuie sa se extinda si la ‘teologia corecta’!). Eu simt în Augustin iubirea lui Hristos.”





Continuarea:

http://luptapentruortodoxie.blogspot...utarea-la.html

Last edited by Miha-anca; 20.01.2013 at 06:05:46.
  #5  
Vechi 20.01.2013, 16:18:55
Rebecca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Nu-i certati pe juniori

Citat:
În prealabil postat de SergiuNicola Vezi mesajul
Să ne iubim aproapele indiferent de religia, nationalitatea, obiceiurile lui.
Ar fi bine.
Dar pe aici se pare ca nu e chiar asa.
Nu-i certati pe juniori.
  #6  
Vechi 20.01.2013, 21:50:08
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit " Propaganda impotriva Bisericii Ortodoxe "- Pr. dr. Ion Armași

Parcă din ce în ce mai des, televiziunile comerciale aleg subiecte care au în centru discreditarea noțiunilor de biserică, credincioși, preoți, monahi, ierarhi. Faptul că în media sunt oglindite preponderent evenimente negative nu ne mai miră, căci există convingerea de nestrămutat a jurnaliștilor că lucrurile pozitive nu aduc audiență. Dar, dacă analizăm știrile recente referitoare la Biserica Ortodoxă Română, observăm că multe dintre acestea nu se referă la evenimente sau fapte, ci sunt construcții edificate pe nimic sau pe jumătăți de știre conexe mediului clerical, prezentate ca disfuncții general valabile.

De ce a devenit Biserica easy-target-ul (țintă predilectă) presei, cui folosește acest lucru și ce fel de metode se folosesc pentru a induce consumatorului de media ideea că Ortodoxia și tot ce ține de ea este corupt, retrograd, absurd, împovărător pentru buget etc.? Sunt întrebări pe care avem datoria de le formula pentru a cunoaște și arăta minciuna și pe promotorii acesteia, precum și motivele sau interesele lor.

Trebuie precizat că amestecul minciunii cu adevărul este de esența propagandei, căci o minciună pură este ușor de combătut, iar adevărul pur... nu servește intereselor emitentului. Atunci când se pleacă de la un adevăr, cât de mic, broderia țesută pe marginea lui (care, de obicei, denaturează total mesajul) este foarte greu de risipit, în primul rând pentru că situația de a te dezvinovăți este, prin ea însăși, ingrată, iar primul mesaj are întotdeauna un impact mai mare.

Biserica Ortodoxă Română este un simbol pozitiv, una dintre puținele axe verticale ale societății românești, este un filon identitar al poporului român, iar dacă vrei să conduci și să manipulezi un popor, îi subminezi identitatea, îi negi miturile și valorile naționale, pentru ca apoi să îi oferi alte pseudovalori convenabile interesului urmărit. Pentru că forțele răului urăsc tot ce este bun și ispitesc oamenii să adere la acțiunile de maculare a binelui.

Cui prodest scellus is fecit - cel căruia îi folosește nelegiuirea este autorul. Alegerea unui subiect de presă poate să fie justificată de interesul superior al comuntății pentru care media este un cerber al respectării legilor. Dar când prezentarea este tendențioasă, sub un titlu senzațional, exagerat, când un caz particular este pretins a fi reprezentativ, când știrea este prezentată din oră în oră, la fel, în pofida dezmințirilor sau precizărilor celor vizați... este probabil să fie și alte interese. De exemplu, clasicul rating, tradus în sume direct proporționale, percepute pentru minutul de publicitate. Sau poate dorința de afirmare a unora (reporteri, realizatori/producători de emisiuni, proprietari de televiziuni, publicații, trusturi de presă) să fie atât de mare, încât să încerce obținerea prim-planului, indiferent de preț și de victimele cola-terale? Dar dacă victima (cel prejudiciat de propagandă) este aleasă intenționat? Dacă Biserica este, la interval de câteva zile, intenționat prezentată într-o lumină defavorabilă? Când presa vânează momentele în care credincioșii sărmani se înghesuie pentru un pachet de alimente sau pentru agheasmă, când orice caz de suicid se transformă într-un rechizitoriu la adresa Bisericii nemiloase, care nu "vrea" să facă slujbă, când oricine are un discurs anti-Biserică primește imediat timpi de antenă... e întâmplător?

O simplă căutare pe internet ne edifică asupra mijloacelor propagandistice și ne dovedește, fără echivoc, că elementul intenție este prezent în multe din relatările mediatice ostile Bisericii. Personal, am identificat generalizarea forțată, etichetarea tendențioasă, trunchierea adevărului, impunerea unui ideal nerealist, selectarea știrilor, selecția imaginilor.

Lupta împotriva propagandei este foarte dificilă, iar tentația de a face contra-propagandă (adică de a folosi aceleași mijloace) este mare. Din perspectivă creștin-ortodoxă, avem totuși și noi niște "mijloace": postul, rugăciunea, întoarcerea și a celuilalt obraz și oferirea, de către fiecare dintre noi, a unui model cât mai convingător despre ceea ce este cu adevărat Ortodoxia.

(Editorial apărut sub semnătura Pr. dr. Ion Armași și publicat în săptămânalul "Lumina de Duminică" din data de 20 ianuarie 2013)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
  #7  
Vechi 20.01.2013, 22:44:35
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Parcă din ce în ce mai des, televiziunile comerciale aleg subiecte care au în centru discreditarea noțiunilor de biserică, credincioși, preoți, monahi, ierarhi. Faptul că în media sunt oglindite preponderent evenimente negative nu ne mai miră, căci există convingerea de nestrămutat a jurnaliștilor că lucrurile pozitive nu aduc audiență. Dar, dacă analizăm știrile recente referitoare la Biserica Ortodoxă Română, observăm că multe dintre acestea nu se referă la evenimente sau fapte, ci sunt construcții edificate pe nimic sau pe jumătăți de știre conexe mediului clerical, prezentate ca disfuncții general valabile.

De ce a devenit Biserica easy-target-ul (țintă predilectă) presei, cui folosește acest lucru și ce fel de metode se folosesc pentru a induce consumatorului de media ideea că Ortodoxia și tot ce ține de ea este corupt, retrograd, absurd, împovărător pentru buget etc.? Sunt întrebări pe care avem datoria de le formula pentru a cunoaște și arăta minciuna și pe promotorii acesteia, precum și motivele sau interesele lor.

Trebuie precizat că amestecul minciunii cu adevărul este de esența propagandei, căci o minciună pură este ușor de combătut, iar adevărul pur... nu servește intereselor emitentului. Atunci când se pleacă de la un adevăr, cât de mic, broderia țesută pe marginea lui (care, de obicei, denaturează total mesajul) este foarte greu de risipit, în primul rând pentru că situația de a te dezvinovăți este, prin ea însăși, ingrată, iar primul mesaj are întotdeauna un impact mai mare.

Biserica Ortodoxă Română este un simbol pozitiv, una dintre puținele axe verticale ale societății românești, este un filon identitar al poporului român, iar dacă vrei să conduci și să manipulezi un popor, îi subminezi identitatea, îi negi miturile și valorile naționale, pentru ca apoi să îi oferi alte pseudovalori convenabile interesului urmărit. Pentru că forțele răului urăsc tot ce este bun și ispitesc oamenii să adere la acțiunile de maculare a binelui.

Cui prodest scellus is fecit - cel căruia îi folosește nelegiuirea este autorul. Alegerea unui subiect de presă poate să fie justificată de interesul superior al comuntății pentru care media este un cerber al respectării legilor. Dar când prezentarea este tendențioasă, sub un titlu senzațional, exagerat, când un caz particular este pretins a fi reprezentativ, când știrea este prezentată din oră în oră, la fel, în pofida dezmințirilor sau precizărilor celor vizați... este probabil să fie și alte interese. De exemplu, clasicul rating, tradus în sume direct proporționale, percepute pentru minutul de publicitate. Sau poate dorința de afirmare a unora (reporteri, realizatori/producători de emisiuni, proprietari de televiziuni, publicații, trusturi de presă) să fie atât de mare, încât să încerce obținerea prim-planului, indiferent de preț și de victimele cola-terale? Dar dacă victima (cel prejudiciat de propagandă) este aleasă intenționat? Dacă Biserica este, la interval de câteva zile, intenționat prezentată într-o lumină defavorabilă? Când presa vânează momentele în care credincioșii sărmani se înghesuie pentru un pachet de alimente sau pentru agheasmă, când orice caz de suicid se transformă într-un rechizitoriu la adresa Bisericii nemiloase, care nu "vrea" să facă slujbă, când oricine are un discurs anti-Biserică primește imediat timpi de antenă... e întâmplător?

O simplă căutare pe internet ne edifică asupra mijloacelor propagandistice și ne dovedește, fără echivoc, că elementul intenție este prezent în multe din relatările mediatice ostile Bisericii. Personal, am identificat generalizarea forțată, etichetarea tendențioasă, trunchierea adevărului, impunerea unui ideal nerealist, selectarea știrilor, selecția imaginilor.

Lupta împotriva propagandei este foarte dificilă, iar tentația de a face contra-propagandă (adică de a folosi aceleași mijloace) este mare. Din perspectivă creștin-ortodoxă, avem totuși și noi niște "mijloace": postul, rugăciunea, întoarcerea și a celuilalt obraz și oferirea, de către fiecare dintre noi, a unui model cât mai convingător despre ceea ce este cu adevărat Ortodoxia.

(Editorial apărut sub semnătura Pr. dr. Ion Armași și publicat în săptămânalul "Lumina de Duminică" din data de 20 ianuarie 2013)
Ierarhia BOR lucreaza soldateste, ca-n ierarhia militara. Se stie.
Nu smerenie duhovniceasca, ci alierea in simfonia sociala cu puterea si obiceiurile vremurilor, pe fatza.
BOR primeste ce merita, si noi odata cu ea, vai!
I-a trebuit politica?
Uite roadele alegerii proprii!
Declaratiile mestesugite din varful limbii nu mai conving pe nimeni (exceptind pe cei care inca mai confunda harul cu magia).
Nu avem nevoie de o biserica fariseica, preocupata de probleme sociale. Ci de preoti a caror viata sfanta sa straluceasca prin negura vremilor.
Nu de ciorba si circ ducem lipsa, ci de har.
Ce-a cautat BOR in cacialmaua zilei?

Oare nu ajungea zilei rautatea ei?

Last edited by cezar_ioan; 20.01.2013 at 22:50:34.
  #8  
Vechi 21.01.2013, 17:36:55
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Ierarhia BOR lucreaza soldateste, ca-n ierarhia militara. Se stie.
Nu smerenie duhovniceasca, ci alierea in simfonia sociala cu puterea si obiceiurile vremurilor, pe fatza.
BOR primeste ce merita, si noi odata cu ea, vai!
I-a trebuit politica?
Uite roadele alegerii proprii!
Declaratiile mestesugite din varful limbii nu mai conving pe nimeni (exceptind pe cei care inca mai confunda harul cu magia).
Nu avem nevoie de o biserica fariseica, preocupata de probleme sociale. Ci de preoti a caror viata sfanta sa straluceasca prin negura vremilor.
Nu de ciorba si circ ducem lipsa, ci de har.
Ce-a cautat BOR in cacialmaua zilei?

Oare nu ajungea zilei rautatea ei?
Disciplina-i buna , in orice domeniu de activitate , dar a ascunde mizeria sub pres , nu onoreaza pe nimeni , si sunt intru totu deacord cu cele scrise si subliniate de tine .
Nu iese fum , fara foc , si asta-i adevarul , dar sunt trusturi de presa , in special ProTv. , care au periodic "placerea" de a inflori mai mult decat trebuie anumite aspecte nedorite din biserica noastra .
Spre fericirea tuturor , draga Ioane , avem destui preoti a caror viata straluceste in negura acestor vremi , in rest postarea ta este extrem de pertinenta .
Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
  #9  
Vechi 22.01.2013, 09:55:19
Rebecca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Biserica Trupul lui Hristos

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Ierarhia BOR lucreaza soldateste, ca-n ierarhia militara. Se stie.
Nu smerenie duhovniceasca, ci alierea in simfonia sociala cu puterea si obiceiurile vremurilor, pe fatza.
BOR primeste ce merita, si noi odata cu ea, vai!
I-a trebuit politica?
Uite roadele alegerii proprii!
Declaratiile mestesugite din varful limbii nu mai conving pe nimeni (exceptind pe cei care inca mai confunda harul cu magia).
Nu avem nevoie de o biserica fariseica, preocupata de probleme sociale. Ci de preoti a caror viata sfanta sa straluceasca prin negura vremilor.
Nu de ciorba si circ ducem lipsa, ci de har.
Ce-a cautat BOR in cacialmaua zilei?

Oare nu ajungea zilei rautatea ei?


Vorbele dvs. nedrepte si in contradictie cu adevarul.
Daca n-aveti nevoie de Biserica Ortodoxa Romana, cine va obliga sa faceti parte din ea? Cum poate un om de la inaltimea micimii sale sa judece Biserica lui Dumnezeu? In ce mai credeti daca asa judecati Biserica? Pai nu este Biserica Trupul Mantuitorului Hristos? Nu suntem noi, ”crestinii”madularele Ei? Pai, de cand a ajuns madularul (adica o parte a intregului) sa judece Trupul?(adica intregul).
(Ghilimelele care insotesc cuvantul - crestinii - ne vizeaza pe noi toti care teoretizam despre crestinism, crestini si care Biserica e mai adevarata, si acceptam sa citim asemenea vorbe.)

Poate ar trebui sa schimbati denumirea topicului! Cum adica: ”Sa ramanem ORTODOCSI pana la capat !” Pai ce, suntem ortodocsi daca ne hulim Biserica? Cum sa ramanem pana la capat ceva ce nu suntem?

”ci căutați mai întâi împărăția lui Dumnezeu și dreptatea Lui, și toate acestea vi se vor adăuga. Nu purtați deci grija zilei de mâine, căci ziua de mâine se va îngriji de ale sale. I-ajunge zilei răutatea ei! ”Matei 6, 33-34
”Așadar, dacă ați înviat împreună cu Hristos, pe cele de sus căutați-le, acolo unde este Hristos șezând de-a dreapta lui Dumnezeu; la cele de sus cugetați, nu la cele de pe pământ; ”
Col.3, 1-2

”Așadar, mergeți și învățați-vă ce înseamnă: Milă voiesc, iar nu jertfă; că n'am venit să-i chem pe cei drepți la pocăință, ci pe cei păcătoși“.Matei 9,13
  #10  
Vechi 22.01.2013, 10:01:55
Rebecca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Sf. Ioan Gura de Aur ne ajuta

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Ierarhia BOR lucreaza soldateste, ca-n ierarhia militara. Se stie.
Nu smerenie duhovniceasca, ci alierea in simfonia sociala cu puterea si obiceiurile vremurilor, pe fatza.
BOR primeste ce merita, si noi odata cu ea, vai!
I-a trebuit politica?
Uite roadele alegerii proprii!
Declaratiile mestesugite din varful limbii nu mai conving pe nimeni (exceptind pe cei care inca mai confunda harul cu magia).
Nu avem nevoie de o biserica fariseica, preocupata de probleme sociale. Ci de preoti a caror viata sfanta sa straluceasca prin negura vremilor.
Nu de ciorba si circ ducem lipsa, ci de har.
Ce-a cautat BOR in cacialmaua zilei?

Oare nu ajungea zilei rautatea ei?
Si ar mai fi ceva, valabil si pentru domnul Cristi(si pentru noi toti cand ne indoim pana si de Biserica lui Hristos):
“Daca ar urma sa cercetam viata mai-marilor nostri, atunci noi ar trebui sa fim hirotonitorii învatatorilor, si atunci toate s-ar rasturna pe dos picioarele sunt sus, iar capul jos. Deci, daca nu se cuvine a judeca pe frate, cu atât mai mult pe învatator. Daca tu faci ceea ce a poruncit Dumnezeu, bine faci, iar de nu faci asa, pacatuiesti. Nu cuteza deci si nici sa-ti iesi din marginile bunei-cuviinte...”
“Asadar, fiecare sa se îngrijeasca de ale sale. Daca preotul are o credinta stricata [gresita] chiar înger din cer de ar fi, tu nu te supune; iar daca învata drept, nu te uita la viata, ci la cuvintele lui. Acestea m-am vazut silit a le spune si a le cerceta cu de-amanuntul, nu doar pentru ca ma interesez atât de mult de aceia, ci fiindca ma tem pentru voi, ca nu cumva sa va pierdeti pe voi însiva prin asemenea îngâmfare, prin asemenea învinovatire”.
„Cel ce-l cinsteste pe preot, si pe Dumnezeu Il va cinsti; iar cel ce se învata a-l dispretui pe preot, cu timpul Il va dispretui si pe Dumnezeu.”
http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...-din-banuiala/

Nu Biserica lui Hristos greseste: gresesc(probail) unii dintre membrii sai. De ce nu spuneti mai pe de-a dreptul cine greseste?
Fratilor, haideti sa ne uitam in noi insine. Si asa nu mai judecam Biserica.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Marea inselaciune a sectei adventiste: "moartea pune capat constientei" doctor_faustus Secte si culte 330 03.07.2013 18:09:58
Puterea de a o lua de la capat Alexa12 Generalitati 4 17.12.2012 16:48:18
"Nu ramanem decat cu ceea ce daruim" silverstar Generalitati 10 15.02.2012 12:12:40
Traian Băsescu: Nu rămânem fără electricitate ( Pana cand?) hydro314 Generalitati 0 13.02.2012 20:40:11