![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Cine doreste sa atinga a Patra Neprihanire,
Desavarsita puritate a fenomenelor, Trebuie sa priveasca lumea, Ca si cum ar fi renascut dintr-un iad intunecos, Dupa nenumarati kalpa de singuratate si izolare, Sa vada fiintele ca nepretuite daruri, Expresii stralucitoare a Dharmakayei. Vajrayana, A Patra Neprihanire |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Frumoase colinde susura-n cetini
Fulgi argintii desfira povesti, Copiii privesc prin globuri lumesti, Lumini revarsate din zari ingeresti. CRACIUN FERICIT PENTRU TOTI FORUMISTII!!!
__________________
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
La fel cum Prometeu, in mitologia greaca, a furat focul zeilor din Olimp,
in budism se crede ca Nagarjuna (150-250 e.n.) "a furat"/recuperat scripturile despre intelepciune (Prajnaparamita) pastrate de dragoni (nagas). Astfel a pus bazele sistemului "Calea de Mijloc" (Madhyamaka). Este considerat, dupa Budha Sakyamuni, unul din cei mai importanti ganditori/teoreticieni budisti.
__________________
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Fii intotdeauna alert,
Fii intotdeauna gata sa te certi cu asprime, Atunci cand inclinatiile mintii se opun dharmei Mahayana, Mai cu seama atunci cand se imbata cu parerea-de-sine si placerea-de-sine. Mahayana, Geshe Chekhawa (1102-1176) - Practica Lojong
__________________
Last edited by florin.oltean75; 27.12.2012 at 23:39:34. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nimeni nu poate inainta in intelepciune niciun milimetru fara Invatator.
Nimeni nu are intelepciunea in el insusi. Insa trebuie sa distingem cu claritate intre invatatorul interpretativ si cel definitiv. Cel interpretativ poate fi o icoana fizica sau o icoana a mintii, Poate fi o forma din lume sau o forma a mintii. Invatatorul definitiv care potenteaza interpretarea este intotdeauna Dumnezeu. El sta in spatele tuturor invatatorilor. Este invatatorul a Toate, Este, in fapt, Unicul Invatator, Care se arata in orice forma alege sa se arate, Care invata asa cum vrea El sa invete.
__________________
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Care este rolul binecuvantarii?
Binecuvantarea face diferenta dintre filosofia religioasa/trairea religioasa concepute cu o minte obisnuita - umana si intelesurile/trairile vazute prin prisma luminii dumnezeiesti. Binecuvantarea are doua functii de baza. Prima vindecator-corectiva iar cea de a doua supra-cognitiva. Binecuvantarea vindeca atat traume superficiale, cat si traume profunde, pregatind calea pogorarii Extazului Domnului. Binecuvantarea este o picatura de nectar dumnezeiesc, este o picatura de extaz vindecator. Fara aceasta picatura nu exista nicio cale de maturare a cognitiei si supra-cunoasterii Adevarului. Binecuvantarea este esentiala si din punct de vedere cognitiv. Aceasta fractiune de minte dumnezeiasca asista mintea umana in elucidarea principalelor aspecte ale caii:
De aceea, cel intelept se straduie din rasputeri sa obtina binecuvantarile, caci stie ca prin fortele sale proprii nu poate realiza nimic. Vajrayana, Binecuvantarea
__________________
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Fiecare trebuie sa-si numere zilele pana in momentul mortii,
Si sa se gandeasca bine ce face cu fiecare zi pe care o mai are de trait. Hinayana, Cugetarea la moarte
__________________
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|