![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Unde și când a vorbit Iisus de pedeapsa veșnică ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
In multe locuri. Iau un singur exemplu, la intamplare: Matei 18 cu 8: "(...)decât, având amândouă mâinile sau amândouă picioarele, să fii aruncat în focul cel veșnic."
Domnule, poate ca indraznesc prea mult. Dar, la urma urmei, daca nu eu, atunci cine sa o faca? De cate ori aveti o dificultate de credinta, vorbiti cu unul dintre aceia care au primit de la Dumnezeu ministerul de a ne fi calauze. In vederea acestui lucru, trebuie mai intai sa va asezati sufletul intr-o dispozitie necesara, adica sa acceptati ca sunteti primitor. Sa acceptati ideea ca exista oameni care stiu nu de zece ori, ci de o suta de ori mai mult despre Dumnezeu si despre ultimele realitati decat noi. Nu numai ca de preotii nostri ne despart multe rafturi de biblioteca si 7 ani de studiu sistematic in filosofie si teologie. Dar ei sunt cu cateva mii de rozarii inaintea noastra. Aveti incredere in preotii nostri si in sfanta doctrina pe care au primit-o si au primit porunca sa o transmita.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Ori, dacă eu îmi pun aceste întrebări, în calitate de catolic, o fac tocmai pentru că pun la îndoială autoritata acelora de a da răspunsuri. În termeni mai simpli, populari: "Eu nu sunt sigur că ceea ce spune popa e adevărat" - "păi, dacă ai nelămuriri, du-te și întreabă-l pe popa". Mi se pare mie sau, aici undeva, este o fractură în logică ? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Accept această idee. Este de bun simț. DAR. De ce trebuie să accept că acești oameni sunt, neapărat, catolici, sau creștini ?!!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
DAR, făcând legătura cu celălalt thread, pe care l-am deschis; Dacă, oricine, indiferent de câte rafturi de bibliotecă, fie ele și o mie, indiferent de câte diplome, fie ele și o sută, indiferent de câte rozarii, fie ele și un milion sau un miliard; dacă, repet, oricine, va pretinde, sau susține, că tatăl, mama, fiul, sau soția mea (care sunt, respectiv - catolic nepracticant, ortodox nepracticant, ortodox nepracticant și ortodoxă nepracticantă), merită, dacă ar fi să moară mâine, pedeapsa cu chinurile veșnice ale Iadului - atunci pe acel oricine mă simt îndrepățit să îl scuip în gură. Dacă creștinismul pretinde, în mod real și concret, să îți urăști părinții, sau soția, sau copiii, așa cum arară Luca 14:26 - atunci mă declar mândru, și mulțumit, și liniștit, să nu mai fiu creștin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Regulile forumului trebuie respectate, de asemnea orice polemica trebuie sa respecte minime reguli civilizate... Situatia pe care o prpuneti dvs este similara bancului: "Ion si Maria stateau la masa... si la un moment dat Ion ii da o palma Mariei de o umple de sange. Maria se ridica, continua sa mance si dupa o vreme il intreaba pe Ion: Ioana asta a fost in gluma sau serios. Ion raspunde: Fa Marie, a fost serios. Maria: Bine Ioane ca mie nu imi plac glumele de genul asta". Citat:
Pedeapsa cu chinurile vesnice nu are caracter juridic conform ortodoxiei. Omul alege viata sau moartea si Dumnezeu ii da vesnic ceea ce omul a ales: viata sau moartea, amandoua fiind constiente. Moartea vesnica a oamenilor in Iad (Seol si nu Hades, Tartar) inseamna o existenta asemnea demonilor, lipsita de conlucrarea fieasca cu harul Duhului Sfant. Spre exemplu, moartea vesnica in iad (a oamenilor si a demonilor) poate fi inteleasa prin urmatoara analogie: um om care se orbeste singur prin scoaterea ochilor, se lipseste singur de posibilitaea de a primi lumina si de a vedea intru lumina... asa si demonii si oamenii isi distrug singuri capacitatea ontologica de a conlcura cu harul Duhului Sfant. Conform ortodoxiei crestine iadul este in primul rand o stare si apoi un loc. Citat:
"Dumnezeu este iubire, si cel ce iubeste cunoaste pe Dumnezeu, si ramane in Dumnezeu" (I Ioan) citat aprox. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
18. Pentru ca nu cel ce se lauda singur este dovedit bun, ci acela pe care Domnul il lauda.(2Cor10,17-18) Pentru Codul Civil logica ta e suficienta, dar pentru a pricepe Biblia e necesar Duhul Sfant(in Care a si fost scrisa), care-i deasupra logicii. Cuvintele Scripturii au fost traduse cat mai fidel pentru a nu schimba nimic din textul original si daca si noi le percepem fixist, atunci nu vom intelege ca cine-L iubeste si-L urmeaza pe Hristos renunta la tot, chiar si la viata sa; totusi, cu putina bunavointa s-ar putea intelege despre ce e vorba, insa termenul acela (uraste, inteles ca opus iubirii) e nepotrivit. Daca nu ar fi existat aceasta situatie, tu tot ai fi gasit altceva ca sa arati starea revendicativa din sufletul tau. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS1 Daca il scuipati in gura pe cel care spune enormitatea aceea veti dovedi ca nu sunteti mai bun ca el; imi cer scuze daca v-am suparat cu aceasta remarca. PS2. Sfantul apostol Pavel ne spune ca nici miile de kilometri de rafturi de carti citite, nici miile de ore petrecute in rugaciune, nici anii indelungati de posturi aspre nu ne aduc mare folos daca nu sunt facute cu dragoste. Din acest motiv unii din cei din urma vor fi cei dintai si invers. Citat:
In Traditia Bisericii avem exemplul sfantului Francisc. Acesta a fost adus de tatal lui in fata episcopului deoarece nu-l mai asculta. Tatal sustinea ca i-a dat hrana, imbracaminte, educatie, iar copilul nu-l mai asculta, nu dorea sa continue afacerea familiei, sa faca bani, dorea sa-si inchine viata Domnului. Iar sfantul Francisc i-a dat tatalui sau inapoi toate hainele sale, a ramas gol golut, si asa s-a incredintat Domnului. Oare sfantul Francisc isi ura tatal? Nicidecum. Ura cu siguranta diavolul care, prin tatal lui, incerca sa-i schimbe hotararea de a-si inchia viata Domnului. Si finalitatea a fost ca sfantul Francisc si-a iubit in realitate tatal, chiar daca in acel moment l-a respins. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu e vorba despre ce spune sau nu un creștin normal, este vorba despre ce spune Biserica, în catehism: există păcate de moarte, de exemplu să nu mergi la Liturghie, pentru care merităm pedeapsa veșnică. Eu cu asta nu mai pot să fiu de acord. Nu vreau să mă dau mai sfânt decât sunt, și nici pe cei din familia mea, dar nu pot să admit ideea că cineva merită pedeapsa veșnică. Cunosc întreaga argumentația cu libertatea de alegere, numai că o consider un gigantic sofism; nimeni, în deplinătatea facultăților mentale, nu ar alege chinul veșnic. Iar învățătura Bisericii este neechivocă, Iadul este pedeapsă, penalitate. Nimeni nu alege să fie pedepsit. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pana cand? | tigerAvalo9 | Generalitati | 107 | 12.10.2013 22:16:38 |
Curatia | maria55 | Maslul | 13 | 13.04.2011 13:10:35 |
unirea trupeasca-rugaciune | Anna | Nunta | 8 | 18.08.2009 16:04:37 |
Despre curatia inimii | ancah | Generalitati | 4 | 15.08.2007 00:11:11 |
|