![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
În primul rând, criteriul pe care îl propuneți nu este unul valid (în domeniul juridic) pentru individualizarea judiciară a pedepsei. Niciun judecător nu va condamna la o pedeapsă mai mare pe cel care a tras o palmă directorului de spital, raportat la cel care a tras o palmă brancardierului, dacă toate celelalte circumstanțe reale ar fi similare sau cvasi-similare. În al doilea rând, am să vă redau textul legal referitor la funcția pedepsei penale, cu sublinierile mele (art. 52 din Codul penal: Pedeapsa este o măsură de constrângere și un mijloc de reeducare a condamnatului. Scopul pedepsei este prevenirea săvârșirii de noi infracțiuni. Prin executarea pedepsei se urmărește formarea unei atitudini corecte față de muncă, față de ordinea de drept și față de regulile de conviețuire socială. Executarea pedepsei nu trebuie să cauzeze suferințe fizice și nici să înjosească persoana condamnatului. În al treilea rând, dacă este să aducem în discuție un criteriu real al individualizării judiciare a pedepsei penale, unul care să își găsească, eventual, aplicare și în cadrul unei aproprieri de sfera teologică, am să fac vorbire despre măsura prejudiciului cauzat. Revenind la exemplul D-vs., este evident că va fi încadrat la alt articol și va primi o pedeapsă mai mare cel care a tăiat un deget, fie chiar și cel mic, brancardierului, decât cel care a tras o palmă ministrului sănătății: prejudiciul și atingerea adusă unei valori sociale este mai mare. Mutatis mutandis, regăsim același principiu și în cazul infracțiunilor de insultă și calomnie (pentru că vorbim, nu-i așa, despre o insultă adusă divinității), și, în special, atunci când vorbim despre latura civilă, cu atât mai mult cu cât infracțiunea de insultă este în prezent dezincriminată: Dacă, în ciuda dezincriminării penale a insultei, aleg să mă îndrept împotriva celui care m-a insultat sau calomniat în instanța civilă, voi fi obligat să fac proba prejudiciului, adică a daunelor concrete pe care le-am produs. Revenind la domeniul teologic, pentru a justifica o pedeapsă de natură și severitate infinită (focul iadului, chinuri veșnice, cazanul cu smoală etc.), ar trebui ca prejudiciul să fie infinit. Și atunci: Suferă divinitatea, în grad infinit, atunci când eu mă culc cu vecina ? Este divinitatea diminuată, rănită, prejudiciată, în măsură infinită, pentru că eu m-am culcat cu logodnica ? Nota bene, vorbim despre o divinitate care are ca atribute definitorii perfecțiunile în cel mai înalt grad, în perpetuuitate. Citat:
E adevărat, pentru crima de lez-majestate, nefericitul căruia nu i-a convenit că au crescut impozitele în timp ce familia îi moare de foame și care a scăpat o suduială la adresa monarhului de drept divin era pasibil să i se întâmple tot felul de lucruri neplacute.... Mai există și astăzi, de exemplu în Thailanda. Citat:
În plus, aș adăuga că este e aberație să subscrii un grad infinit de responsabilitate (premisă necesară pentru a fundamenta silogismul crimă de gravitate infinită implică pedeapsă de grad infinit) unei ființe finite, sau cel puțin unei perioade finite din existența ei (viața pământească). |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Lovirea superiorului de către inferior sau a șefului de către subordonat se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an. Dacă fapta prevăzută în alin. 1 a fost săvârșită în timp de război, maximul pedepsei se sporește cu 2 ani. Sa dam foaia si sa citim din art 336 CP, unde aflam de asta data despre lovirea inferiorului: Lovirea inferiorului sau subordonatului de către un superior sau șef se pedepsește cu închisoare de la o lună la un an. Dispozițiile alin. 1 nu se aplică în timp de război, dacă fapta a fost determinată de o necesitate militară. Din cele de mai sus retinem ca: 1) faptele de lovire a superiorului si de lovire a inferiorului sunt asimetrice (pedeapsa nu este egala) 2) imprejurarea ca exista o stare de razboi agraveaza prima fapta in timp ce o atenueaza pe a doua. Acuma, parca vad ca spuneti: dom'le, astea sunt fapte savarsite de militari. Despre ce militari vorbesti dumneata, ca eu vorbesc despre oameni obisnuiti. La asemenea obiectie, as putea sa raspund in multe feluri. Ma limitez la cel mai teologic. Chiar asta suntem: militari. Starea in care ne aflam este stare de razboi. Suntem Ecclesia Militans. Starea de pace nu e din lumea aceasta, chiar daca, de multe ori, crestinii primesc arvuna ei inca de aici. "Requiescat in pace" nu spunem despre crestinul luptator, ci despre celalalt, cel care nu mai face parte din Biserica Luptatoare, ci din cealalta Biserica. Prin urmare, lovirea Superiorului nostru este o fapta teribila. Cu consecinte teribile. Citat:
Citat:
Citat:
Adevarul este ca ma ingrijorati. M-ar bucura sa imi promiteti ca veti discuta aceste lucruri cu preotul dv, fiindca gasesc absolut normal sa nu aveti prea mare incredere in mine, un "crestin de Duminica". Continuand logica ultimului dv paragraf citat mai sus, orice pacat devine ceva foarte usor. O usoara indispozitie a sufletului. Fiindca orice pacat ar presupune "responsabilitate finita", cum sa primeasca "pedeapsa infinita" ? Onan ? Un coitus interruptus, acolo, ce mare lucru ? Nici macar nu era "cu logodnica" ci era cu nevasta: de ce o fi trebuit sa-l secere Dumnezeu ? Dar pe fii lui Core, care nu au facut decat sa intrebe de unde si pana unde este Moise conducatorul Poporului Ales ? La urma urmei, niste democrati avant la lettre, de ce a trebuit sa-i inghita pamantul ? Dv realizati ca va aflati aproape de ideea apocatastazei (salvarea univesrala), doctrina condamnata ca heterodoxa de atatea ori de Biserica noastra ? Inapoi la cateheza si incepeti cu cercetarea notiunii de "pacat de moarte": de ce se cheama asa ? De atatea si atatea ori, rostind Actul de Cainta, ati promis lui Dumnezeu si preotul confesor ca veti "uri pacatul mai mult decat orice pe lume". De ce trebuie sa-l urati asa de tare ? Fiindca el este capabil sa ne desparta de Domnul timp de o vesnicie intreaga. Un singur pacat de moarte, si sufletul isi pierde starea de gratie sfintitoare, ajungand in stare cazuta, incompatibila cu mantuirea. Urati pacatul, ca sa va fie dv bine in viata aceasta si in viata de veci.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Daca ar fi atat de grav pacatul cu sexul inainte de casatorie cu persoana cu care trebuie sa faci nunta, de ce sunt atatea familii care o duc bine?
Citesc fel de fel de stereotipuri pe aici despre familii care se destrama pe motiv ca au avut relatii intime inainte de casatorie. Bun si cu familile care se inteleg, au copii si le merge bine cum ramane? Nu-mi vine vine sa cred ca pentru simplul fapt ca doi oameni s-au iubit trupeste inainte de casatorie, o sa fie aruncati in iad si sa ajunga "colegi de ghena" cu un criminal in serie. Cred ca multora le place sa exagereze. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Cel mai cumplit lucru al pacatului este a petrece in pacat si cel mai rau lucru al caderii este a nu se scula din pacat (Sf. Ioan Gura de Aur), cel mai folositor e canonul parasirii pacatului. Prin taina cununiei si a pocaintei s-au ridicat din cadere.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Consultati-va cu un preot, veti fi surprinsa ca pacatul respectiv nu este chiar atat de mic (ma refer la relatiile intime inainte de casatorie), deci nu poate fi vorba de nicio exagerare. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Relatia intima sexuala, intre barbat si femeie este cea mai profunda cale de comunicare intre barbat si femeie, de aceea daca nu se face in conlucrare cu harul lui Dumenzeu prin Taina Sfintei Cununii nu poate asigura scopul propus al acestei uniri: mantuirea si rodul unirii nasterea de prunci. Daca cei doi viitori soti inteleg ca scopul casatoriei este mantuirea atunci vor face totul in conlucrare cu harul Duhului Sfant, vor merge la Biserica, la Sfintele Taine... daca insa viitorii soti considera ca scopul si/sau motivatia casatoriei nu este mantuirea ci "implinirea poftei trupesti" intr-un mod egoist, egocentrist in care celalat este doar o unealta spre satisfacerea placerilor (trupesti, afective...) si nu o persoana libera, consider ca esecul este garantat. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
invatatura noastra este alta decat ce scrieti aici, cu nerusinare: "In schimb a te culca cu o persoana pe care o iubesti si cu care e foarte posibil sa te casatoresti, nu afecteaza alte persoane." deci nici macar nu e sigur ca se vor casatori, e doar posibil !!! pacatul afecteaza in primul rand pe cel care-l comite si va primi Iadul vesnic ca destinatie. ps.: oare nu sunt preoti pe acest forum care sa puna la punct pe aceasta doamna care promoveaza imoralitatea? cum isi permite sa spuna: se culca nefiind casatoriti, dar e probabil ca se vor casatori????!!! cum isi permite? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ăsta e un argument pe care pot să-l înțeleg. Dar: Necesitatea jertfei Mântuitorului, în formă umană, decurge în mod necesar din imposibilitatea divinității de a ierta păcatele creaturii în altă manieră. "Singura modalitate în care este posibil ca eu să vă iert păcatele este să mă încarnez și să sufăr, la modul propriu". De ce singura ?! Ce era așa de greu să spună: sunteți iertați ?! Cu atât mai mult cu cât suntem (dup cum singur ați recunoscut) ontologic inferiori. Eu, ca să iert păcatele furnicilor care mi-au mâncat din orez, aș prefera să.. le iert pur și simplu, fără să mă transform în furnică, care să fie canibalizată de alte furnici, pentru ca secole după aceea să le reproșez urmașelor furnicii că nu îmi apreciază sacrificiul). Eu sunt tată de copil. Când îmi iert fiul pentru că a făcu o porcărie, îl iert pur și simplu. Necondiționat. Sunt mai presus sau mai prejos de divinitate ? Citat:
Citat:
Nu vă acuz și nu vă suspectez de nimic, cu atât mai puțin că ați fi un "creștin de Duminică", dimpotrivă, sunt ferm convins că Dumnezeu vă arată ceea ce este necesar pentru mântuirea dumneavoastră. Citat:
Falsă dihotomie. Nu orice păcat este "foarte ușor". Unele presupun o pedeapsă, sau consecință, mai ușoară, altele o consecință mai gravă. Nicinul, însă, atâta timp cât nu implică o "responsabilitate infinită", nu poate implica o "consecință infinită", cel puțin nu în viziunea unei divinități care are vreo legtură cu conceptul uman de "echitate". Pentru o divinitate care își arogă noțiunile și conceptele de iertare, și paternitate, ideea de iertare infinită corelată cu o transgresiune finită are o logică. Pentru o divinitate care pretinde și actualizează o pedeapsă infinită pentru o transgresiune finită a unei ființe finite, noțiunea de paternitate își pierde orice logică. Dumnezeul biblic fie nu este Dumnezeu, fie nu este Tată. Last edited by MihaiG; 13.12.2012 at 00:59:19. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Pana cand? | tigerAvalo9 | Generalitati | 107 | 12.10.2013 23:16:38 |
| Curatia | maria55 | Maslul | 13 | 13.04.2011 14:10:35 |
| unirea trupeasca-rugaciune | Anna | Nunta | 8 | 18.08.2009 17:04:37 |
| Despre curatia inimii | ancah | Generalitati | 4 | 15.08.2007 01:11:11 |
|
|