Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.12.2012, 18:52:05
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Cu pregatirea dv de jurist veti intelege indata. Iata: eu ard o palma cuiva. Un lucru care nu trebuie, desigur, facut. Acuma, sa presupunem ca ajung cu pricina in fata judecatorului. Un lucru important care il intereseaza ar fi cui anume am tras o palma. Daca e vorba de brancardierul spitalului in care conduceam garda de noapte fiindca se scobea in dinti in loc sa aduca brancarda, probabil ca am sa fiu condamnat, fiindca brancardierii sunt oameni, nu vite si nu trebuie palmuiti. Este, insa, de presupus ca pedeapsa va fi spre minimul legal. Daca, insa, l-am palmuit pe colegul de la cealalta linie de garda, nu as mai beneficia de aceeasi atitudine binevoitoare a judecatorului.
Analogia pe care o faceți cu domeniul juridic nu vă susține punctul de vedere, și iată de ce:

În primul rând, criteriul pe care îl propuneți nu este unul valid (în domeniul juridic) pentru individualizarea judiciară a pedepsei.

Niciun judecător nu va condamna la o pedeapsă mai mare pe cel care a tras o palmă directorului de spital, raportat la cel care a tras o palmă brancardierului, dacă toate celelalte circumstanțe reale ar fi similare sau cvasi-similare.

În al doilea rând, am să vă redau textul legal referitor la funcția pedepsei penale, cu sublinierile mele (art. 52 din Codul penal:

Pedeapsa este o măsură de constrângere și un mijloc de reeducare a condamnatului. Scopul pedepsei este prevenirea săvârșirii de noi infracțiuni.

Prin executarea pedepsei se urmărește formarea unei atitudini corecte față de muncă, față de ordinea de drept și față de regulile de conviețuire socială. Executarea pedepsei nu trebuie să cauzeze suferințe fizice și nici să înjosească persoana condamnatului.


În al treilea rând, dacă este să aducem în discuție un criteriu real al individualizării judiciare a pedepsei penale, unul care să își găsească, eventual, aplicare și în cadrul unei aproprieri de sfera teologică, am să fac vorbire despre măsura prejudiciului cauzat.

Revenind la exemplul D-vs., este evident că va fi încadrat la alt articol și va primi o pedeapsă mai mare cel care a tăiat un deget, fie chiar și cel mic, brancardierului, decât cel care a tras o palmă ministrului sănătății: prejudiciul și atingerea adusă unei valori sociale este mai mare.

Mutatis mutandis, regăsim același principiu și în cazul infracțiunilor de insultă și calomnie (pentru că vorbim, nu-i așa, despre o insultă adusă divinității), și, în special, atunci când vorbim despre latura civilă, cu atât mai mult cu cât infracțiunea de insultă este în prezent dezincriminată:

Dacă, în ciuda dezincriminării penale a insultei, aleg să mă îndrept împotriva celui care m-a insultat sau calomniat în instanța civilă, voi fi obligat să fac proba prejudiciului, adică a daunelor concrete pe care le-am produs.

Revenind la domeniul teologic, pentru a justifica o pedeapsă de natură și severitate infinită (focul iadului, chinuri veșnice, cazanul cu smoală etc.), ar trebui ca prejudiciul să fie infinit.

Și atunci:

Suferă divinitatea, în grad infinit, atunci când eu mă culc cu vecina ?

Este divinitatea diminuată, rănită, prejudiciată, în măsură infinită, pentru că eu m-am culcat cu logodnica ?

Nota bene, vorbim despre o divinitate care are ca atribute definitorii perfecțiunile în cel mai înalt grad, în perpetuuitate.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Iar, daca as trai intr-o monarhie, palmuirea regelui ar fi echivalenta unei crime.
Ei, aici începe să aibă sens analogia, doar că vorbim despre jurisprudența unor veacuri trecute.

E adevărat, pentru crima de lez-majestate, nefericitul căruia nu i-a convenit că au crescut impozitele în timp ce familia îi moare de foame și care a scăpat o suduială la adresa monarhului de drept divin era pasibil să i se întâmple tot felul de lucruri neplacute.... Mai există și astăzi, de exemplu în Thailanda.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Este o fapta de gravitate infinita, care merita pe deplin pedeapsa infinita.
Este una dintre justificările teologice, în tradiție tomistă, la așa numita "problemă a iadului". Ceea ce am expus mai sus este contraargumentul cel mai comun.

În plus, aș adăuga că este e aberație să subscrii un grad infinit de responsabilitate (premisă necesară pentru a fundamenta silogismul crimă de gravitate infinită implică pedeapsă de grad infinit) unei ființe finite, sau cel puțin unei perioade finite din existența ei (viața pământească).
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.12.2012, 23:00:26
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Analogia pe care o faceți cu domeniul juridic nu vă susține punctul de vedere, și iată de ce:

În primul rând, criteriul pe care îl propuneți nu este unul valid (în domeniul juridic) pentru individualizarea judiciară a pedepsei.

Niciun judecător nu va condamna la o pedeapsă mai mare pe cel care a tras o palmă directorului de spital, raportat la cel care a tras o palmă brancardierului, dacă toate celelalte circumstanțe reale ar fi similare sau cvasi-similare.
Art 335 din CP se vorbeste despre lovirea superiorului:
Lovirea superiorului de către inferior sau a șefului de către subordonat se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an.

Dacă fapta prevăzută în alin. 1 a fost săvârșită în timp de război, maximul pedepsei se sporește cu 2 ani.

Sa dam foaia si sa citim din art 336 CP, unde aflam de asta data despre lovirea inferiorului:
Lovirea inferiorului sau subordonatului de către un superior sau șef se pedepsește cu închisoare de la o lună la un an.

Dispozițiile alin. 1 nu se aplică în timp de război, dacă fapta a fost determinată de o necesitate militară.

Din cele de mai sus retinem ca:
1) faptele de lovire a superiorului si de lovire a inferiorului sunt asimetrice (pedeapsa nu este egala)
2) imprejurarea ca exista o stare de razboi agraveaza prima fapta in timp ce o atenueaza pe a doua.

Acuma, parca vad ca spuneti: dom'le, astea sunt fapte savarsite de militari. Despre ce militari vorbesti dumneata, ca eu vorbesc despre oameni obisnuiti.
La asemenea obiectie, as putea sa raspund in multe feluri. Ma limitez la cel mai teologic. Chiar asta suntem: militari. Starea in care ne aflam este stare de razboi. Suntem Ecclesia Militans. Starea de pace nu e din lumea aceasta, chiar daca, de multe ori, crestinii primesc arvuna ei inca de aici. "Requiescat in pace" nu spunem despre crestinul luptator, ci despre celalalt, cel care nu mai face parte din Biserica Luptatoare, ci din cealalta Biserica. Prin urmare, lovirea Superiorului nostru este o fapta teribila. Cu consecinte teribile.

Citat:
Mutatis mutandis, regăsim același principiu și în cazul infracțiunilor de insultă și calomnie (pentru că vorbim, nu-i așa, despre o insultă adusă divinității), și, în special, atunci când vorbim despre latura civilă, cu atât mai mult cu cât infracțiunea de insultă este în prezent dezincriminată:
Cand spunem ca "pacatul este insulta asupra lui Dumnezeu" nu avem in vedere, pentru "insulta" intelesul de "injuratura", ci intelesul celalalt, comun in limba engleza, de "lezare".

Citat:

Revenind la domeniul teologic, pentru a justifica o pedeapsă de natură și severitate infinită (focul iadului, chinuri veșnice, cazanul cu smoală etc.), ar trebui ca prejudiciul să fie infinit.

Și atunci:

Suferă divinitatea, în grad infinit, atunci când eu mă culc cu vecina ?

Este divinitatea diminuată, rănită, prejudiciată, în măsură infinită, pentru că eu m-am culcat cu logodnica ?

Nota bene, vorbim despre o divinitate care are ca atribute definitorii perfecțiunile în cel mai înalt grad, în perpetuuitate.
Dumnezeu nu sufera, la vederea pacatelor noastre, in sensul unei diminuari a dumnezeirii Sale, adica a infinitei Sale perfectiuni. Nu mai putin, pacatul este o lezare a Sa, o injurie. ("Pacatul este jignire adusa lui Dumnezeu" formuleaza CBC art 1850). Nici regina Elisabeta a II-a nu ar suferi o diminuare a maiestatii ei daca eu as striga in fata Palatului Buckingham: "Fac ceva pe coroana ta !" Cu atat mai putin este diminuata divinitatea lui Dumnezeu de pacatele unor microscopice fiinte, ca noi. Dar, tocmai fiindca ne iubeste, fiindca ne vrea egali ai Sai, impartasindu-I sfintenia ("Fiti sfinti, ca Eu sunt sfant!) Dumnezeu sufera. El este lezat de pacatele noastre mai mult decat in sens figurat. Este lezat in sensul cel mai propriu. Daca nu am fi fost pacatosi, nu ar fi fost nicio nevoie ca sa sufere la modul cel mai propriu. Sa ne gandim numai la suferinta Lui din seara cand a fost arestat. Atunci, El a suferit sudoratia hemoragica, fenomen fiziologic extrem, cauzat de o teribila suferinta psihica. El a intrevazut atunci pacatele oamenilor. Trecute, prezente si viitoare. Iar o picatura din sudoarea sangerie a Domnului este din cauza mea: exact din cauza ca eu m-am culcat cu logodnica mea. Prin acest lucru, desi ma aflu in viitor fata de toate aceste intamplari, am fost spiritual prezent in piata din Ierusalim, strigandu-i guvernatorului roman: "Rastigneste-L ! Rastigneste-L !". Am cerut si eu ca sangele Lui sa fie asupra mea, cum sa ma mai mir ca destinatia mea fireasca este "iezerul de foc" ?


Citat:
În plus, aș adăuga că este e aberație să subscrii un grad infinit de responsabilitate (premisă necesară pentru a fundamenta silogismul crimă de gravitate infinită implică pedeapsă de grad infinit) unei ființe finite, sau cel puțin unei perioade finite din existența ei (viața pământească).
Dar ca sa primim o rasplata infinita pentru o perioada finita de efort din partea noastra, asta nu este o aberatie ?

Adevarul este ca ma ingrijorati. M-ar bucura sa imi promiteti ca veti discuta aceste lucruri cu preotul dv, fiindca gasesc absolut normal sa nu aveti prea mare incredere in mine, un "crestin de Duminica". Continuand logica ultimului dv paragraf citat mai sus, orice pacat devine ceva foarte usor. O usoara indispozitie a sufletului. Fiindca orice pacat ar presupune "responsabilitate finita", cum sa primeasca "pedeapsa infinita" ? Onan ? Un coitus interruptus, acolo, ce mare lucru ? Nici macar nu era "cu logodnica" ci era cu nevasta: de ce o fi trebuit sa-l secere Dumnezeu ? Dar pe fii lui Core, care nu au facut decat sa intrebe de unde si pana unde este Moise conducatorul Poporului Ales ? La urma urmei, niste democrati avant la lettre, de ce a trebuit sa-i inghita pamantul ?

Dv realizati ca va aflati aproape de ideea apocatastazei (salvarea univesrala), doctrina condamnata ca heterodoxa de atatea ori de Biserica noastra ? Inapoi la cateheza si incepeti cu cercetarea notiunii de "pacat de moarte": de ce se cheama asa ? De atatea si atatea ori, rostind Actul de Cainta, ati promis lui Dumnezeu si preotul confesor ca veti "uri pacatul mai mult decat orice pe lume". De ce trebuie sa-l urati asa de tare ? Fiindca el este capabil sa ne desparta de Domnul timp de o vesnicie intreaga. Un singur pacat de moarte, si sufletul isi pierde starea de gratie sfintitoare, ajungand in stare cazuta, incompatibila cu mantuirea. Urati pacatul, ca sa va fie dv bine in viata aceasta si in viata de veci.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.12.2012, 00:22:52
Andra_07 Andra_07 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.09.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 214
Implicit

Daca ar fi atat de grav pacatul cu sexul inainte de casatorie cu persoana cu care trebuie sa faci nunta, de ce sunt atatea familii care o duc bine?
Citesc fel de fel de stereotipuri pe aici despre familii care se destrama pe motiv ca au avut relatii intime inainte de casatorie. Bun si cu familile care se inteleg, au copii si le merge bine cum ramane? Nu-mi vine vine sa cred ca pentru simplul fapt ca doi oameni s-au iubit trupeste inainte de casatorie, o sa fie aruncati in iad si sa ajunga "colegi de ghena" cu un criminal in serie.
Cred ca multora le place sa exagereze.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.12.2012, 09:11:16
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Andra_07 Vezi mesajul
Daca ar fi atat de grav pacatul cu sexul inainte de casatorie cu persoana cu care trebuie sa faci nunta, de ce sunt atatea familii care o duc bine?
Cel mai cumplit lucru al pacatului este a petrece in pacat si cel mai rau lucru al caderii este a nu se scula din pacat (Sf. Ioan Gura de Aur), cel mai folositor e canonul parasirii pacatului. Prin taina cununiei si a pocaintei s-au ridicat din cadere.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.12.2012, 11:38:55
bizantina's Avatar
bizantina bizantina is offline
Member
 
Data înregistrării: 10.11.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 63
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Andra_07 Vezi mesajul
Daca ar fi atat de grav pacatul cu sexul inainte de casatorie cu persoana cu care trebuie sa faci nunta, de ce sunt atatea familii care o duc bine?
.
Dar familiile politicienilor care fura de rup, de ce o duc atat de bine?

Citat:
În prealabil postat de Andra_07 Vezi mesajul
Cred ca multora le place sa exagereze.
Consultati-va cu un preot, veti fi surprinsa ca pacatul respectiv nu este chiar atat de mic (ma refer la relatiile intime inainte de casatorie), deci nu poate fi vorba de nicio exagerare.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.12.2012, 12:15:37
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bizantina Vezi mesajul
veti fi surprinsa ca pacatul respectiv nu este chiar atat de mic (ma refer la relatiile intime inainte de casatorie), deci nu poate fi vorba de nicio exagerare.
Orice actiune umana care nu se face in conlucrare cu harul lui Dumnezeu nu este buna intrucat nu poate avea o finalitate, rezultat bun... caci "fara Hristos Iisus nu putem facem nimic".

Relatia intima sexuala, intre barbat si femeie este cea mai profunda cale de comunicare intre barbat si femeie, de aceea daca nu se face in conlucrare cu harul lui Dumenzeu prin Taina Sfintei Cununii nu poate asigura scopul propus al acestei uniri: mantuirea si rodul unirii nasterea de prunci.

Daca cei doi viitori soti inteleg ca scopul casatoriei este mantuirea atunci vor face totul in conlucrare cu harul Duhului Sfant, vor merge la Biserica, la Sfintele Taine... daca insa viitorii soti considera ca scopul si/sau motivatia casatoriei nu este mantuirea ci "implinirea poftei trupesti" intr-un mod egoist, egocentrist in care celalat este doar o unealta spre satisfacerea placerilor (trupesti, afective...) si nu o persoana libera, consider ca esecul este garantat.

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #7  
Vechi 13.12.2012, 12:47:28
Andra_07 Andra_07 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.09.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 214
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bizantina Vezi mesajul
Dar familiile politicienilor care fura de rup, de ce o duc atat de bine?



Consultati-va cu un preot, veti fi surprinsa ca pacatul respectiv nu este chiar atat de mic (ma refer la relatiile intime inainte de casatorie), deci nu poate fi vorba de nicio exagerare.
M-am consultat cu mai multi decat ai crede. Probabil din cauza evolutiei lumii si transformarii ei, foarte multi preoti dau un alt sens cuvantului "desfranat". De exemplu, unii considera ca "desfranat/a" este o persoana care se culca cu mai multi/multe in viata sa. Oamenii care au o viata indecenta. Daca traiesti cu o singura persoana intr-o relatie de durata, ti se spune sa te casatoresti in curand ca asa e bine. De exemplu, doi preoti mi-au spus ca ei considera mai rau sa furi decat sa ai relatii cu persoana iubita. Mi-au dat ca explicatie ca furtul incalca si porunca lui Dumnezeu, dar mai afecteaza si terte persoane. In schimb a te culca cu o persoana pe care o iubesti si cu care e foarte posibil sa te casatoresti, nu afecteaza alte persoane. Daca ei au gresit, condamnati-i pe dansii. Doar va relatez.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 13.12.2012, 12:57:30
bizantina's Avatar
bizantina bizantina is offline
Member
 
Data înregistrării: 10.11.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 63
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Andra_07 Vezi mesajul
M-am consultat cu mai multi decat ai crede. Probabil din cauza evolutiei lumii si transformarii ei, foarte multi preoti dau un alt sens cuvantului "desfranat". De exemplu, unii considera ca "desfranat/a" este o persoana care se culca cu mai multi/multe in viata sa. Oamenii care au o viata indecenta. Daca traiesti cu o singura persoana intr-o relatie de durata, ti se spune sa te casatoresti in curand ca asa e bine. De exemplu, doi preoti mi-au spus ca ei considera mai rau sa furi decat sa ai relatii cu persoana iubita. Mi-au dat ca explicatie ca furtul incalca si porunca lui Dumnezeu, dar mai afecteaza si terte persoane. In schimb a te culca cu o persoana pe care o iubesti si cu care e foarte posibil sa te casatoresti, nu afecteaza alte persoane. Daca ei au gresit, condamnati-i pe dansii. Doar va relatez.
Cine va permite sa scrieti astfel de atacuri la adresa preotilor ortodocsi?

invatatura noastra este alta decat ce scrieti aici, cu nerusinare:

"In schimb a te culca cu o persoana pe care o iubesti si cu care e foarte posibil sa te casatoresti, nu afecteaza alte persoane."

deci nici macar nu e sigur ca se vor casatori, e doar posibil !!!

pacatul afecteaza in primul rand pe cel care-l comite si va primi Iadul vesnic ca destinatie.

ps.: oare nu sunt preoti pe acest forum care sa puna la punct pe aceasta doamna care promoveaza imoralitatea? cum isi permite sa spuna: se culca nefiind casatoriti, dar e probabil ca se vor casatori????!!! cum isi permite?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 13.12.2012, 12:59:47
Andra_07 Andra_07 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.09.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 214
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bizantina Vezi mesajul
Cine va permite sa scrieti astfel de atacuri la adresa preotilor ortodocsi?

invatatura noastra este alta decat ce scrieti aici, cu nerusinare:

"In schimb a te culca cu o persoana pe care o iubesti si cu care e foarte posibil sa te casatoresti, nu afecteaza alte persoane."

deci nici macar nu e sigur ca se vor casatori, e doar posibil !!!

pacatul afecteaza in primul rand pe cel care-l comite si va primi Iadul vesnic ca destinatie.

ps.: oare nu sunt preoti pe acest forum care sa puna la punct pe aceasta doamna care promoveaza imoralitatea? cum isi permite sa spuna: se culca nefiind casatoriti, dar e probabil ca se vor casatori????!!! cum isi permite?
Chiar nu poti sa intelegi ca asta mi s-a spus de catre doi preoti? E doar o relatare. M-ai intrebat despre opiniile preotilor. Nu stiu daca nu ti-ai dat seama pana acum, dar si preotii au pareri diferite. De exemplu, am remarcat ca foarte multi preoti tineri sunt mai deschisi in opinie decat cei in varsta. Probabil ca auzind zilnic de pacatul desfranarii, ajung sa-l catalogheze diferit in functie de gravitate.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 13.12.2012, 00:55:34
MihaiG MihaiG is offline
Banned
 
Data înregistrării: 24.04.2012
Locație: Timișoara
Religia: Catolic
Mesaje: 1.242
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Art 335 din CP se vorbeste despre lovirea superiorului:

Acuma, parca vad ca spuneti: dom'le, astea sunt fapte savarsite de militari. Despre ce militari vorbesti dumneata, ca eu vorbesc despre oameni obisnuiti.
Ați intuit corect

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
La asemenea obiectie, as putea sa raspund in multe feluri. Ma limitez la cel mai teologic. Chiar asta suntem: militari. Starea in care ne aflam este stare de razboi. Suntem Ecclesia Militans. Starea de pace nu e din lumea aceasta, chiar daca, de multe ori, crestinii primesc arvuna ei inca de aici.
I agree to disagree. Nu suntem militari. Suntem fii ai lui Dumnezeu. Un Dumnezeu adevărat, un Dumnezeu iubitor, un Tată iubitor, nu își va trimite fii la război, riscându-le viața eternă, nu atâta timp cât Îi stă în puteri să câștige războiul de unul singur, văzând faptul că e atotputernic.


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar, tocmai fiindca ne iubeste, fiindca ne vrea egali ai Sai, impartasindu-I sfintenia ("Fiti sfinti, ca Eu sunt sfant!) Dumnezeu sufera.
Din și pentru că ființa creată, deci ontologic finită, îl rănește finit, Dumnezeu suferă infinit ? În esență, asta îmi amintește de reacția părinților care îi tratează pe copii de trei ani ca pe niște adulți: "tu nu înțelegi că tati e obosit după o zi de lucru și nu are chef de joacă ?!" Nu, copilul nu înțelege !!! Și nici nu este rațional sau NORMAL să-i pretindem să înțeleagă.


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
El este lezat de pacatele noastre mai mult decat in sens figurat. Este lezat in sensul cel mai propriu. Daca nu am fi fost pacatosi, nu ar fi fost nicio nevoie ca sa sufere la modul cel mai propriu. Sa ne gandim numai la suferinta Lui din seara cand a fost arestat. Atunci, El a suferit sudoratia hemoragica, fenomen fiziologic extrem, cauzat de o teribila suferinta psihica. El a intrevazut atunci pacatele oamenilor. Trecute, prezente si viitoare. Iar o picatura din sudoarea sangerie a Domnului este din cauza mea: exact din cauza ca eu m-am culcat cu logodnica mea. Prin acest lucru, desi ma aflu in viitor fata de toate aceste intamplari, am fost spiritual prezent in piata din Ierusalim, strigandu-i guvernatorului roman: "Rastigneste-L ! Rastigneste-L !". Am cerut si eu ca sangele Lui sa fie asupra mea, cum sa ma mai mir ca destinatia mea fireasca este "iezerul de foc" ?

Ăsta e un argument pe care pot să-l înțeleg. Dar:

Necesitatea jertfei Mântuitorului, în formă umană, decurge în mod necesar din imposibilitatea divinității de a ierta păcatele creaturii în altă manieră. "Singura modalitate în care este posibil ca eu să vă iert păcatele este să mă încarnez și să sufăr, la modul propriu". De ce singura ?! Ce era așa de greu să spună: sunteți iertați ?! Cu atât mai mult cu cât suntem (dup cum singur ați recunoscut) ontologic inferiori. Eu, ca să iert păcatele furnicilor care mi-au mâncat din orez, aș prefera să.. le iert pur și simplu, fără să mă transform în furnică, care să fie canibalizată de alte furnici, pentru ca secole după aceea să le reproșez urmașelor furnicii că nu îmi apreciază sacrificiul).

Eu sunt tată de copil. Când îmi iert fiul pentru că a făcu o porcărie, îl iert pur și simplu. Necondiționat. Sunt mai presus sau mai prejos de divinitate ?



Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar ca sa primim o rasplata infinita pentru o perioada finita de efort din partea noastra, asta nu este o aberatie ?
Domnule Dragomir, cu tot respectul, ceea ce ați scris mai sus este doar o formă mai elevată, și întoarsă pe dos, a raționamentului popular "eu te-am făcut, eu te omor".

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Adevarul este ca ma ingrijorati. M-ar bucura sa imi promiteti ca veti discuta aceste lucruri cu preotul dv, fiindca gasesc absolut normal sa nu aveti prea mare incredere in mine, un "crestin de Duminica".
Am discutat aceste probleme cu mine și cu Dumnezeu. Pentru liniștea dumneavoastră. vă asigur că El (și Ea) mi-au dat dreptate.

Nu vă acuz și nu vă suspectez de nimic, cu atât mai puțin că ați fi un "creștin de Duminică", dimpotrivă, sunt ferm convins că Dumnezeu vă arată ceea ce este necesar pentru mântuirea dumneavoastră.



Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Continuand logica ultimului dv paragraf citat mai sus, orice pacat devine ceva foarte usor. O usoara indispozitie a sufletului. Fiindca orice pacat ar presupune "responsabilitate finita", cum sa primeasca "pedeapsa infinita" ?
[/quote]

Falsă dihotomie. Nu orice păcat este "foarte ușor". Unele presupun o pedeapsă, sau consecință, mai ușoară, altele o consecință mai gravă. Nicinul, însă, atâta timp cât nu implică o "responsabilitate infinită", nu poate implica o "consecință infinită", cel puțin nu în viziunea unei divinități care are vreo legtură cu conceptul uman de "echitate".

Pentru o divinitate care își arogă noțiunile și conceptele de iertare, și paternitate, ideea de iertare infinită corelată cu o transgresiune finită are o logică.

Pentru o divinitate care pretinde și actualizează o pedeapsă infinită pentru o transgresiune finită a unei ființe finite, noțiunea de paternitate își pierde orice logică.

Dumnezeul biblic fie nu este Dumnezeu, fie nu este Tată.

Last edited by MihaiG; 13.12.2012 at 00:59:19.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Pana cand? tigerAvalo9 Generalitati 107 12.10.2013 23:16:38
Curatia maria55 Maslul 13 13.04.2011 14:10:35
unirea trupeasca-rugaciune Anna Nunta 8 18.08.2009 17:04:37
Despre curatia inimii ancah Generalitati 4 15.08.2007 01:11:11