![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
de unde stii ca aminalele simt placeri carnale? si daca placerile carnale Dumnezeu le-a facut pt animale, atunci CE CAUTA ACESTE PLACERI LA OM? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dealtfel haina de piele nu este un accesoriu in adevaratul sens al cuvantului. Dar poate e cineva, care ne poate lamuri mai bine in acest sens. Imi amintesc ca am citit despre un sfant, care L-a vazut pe Dumnezeu, ca dupa vedenie acesta s-a simtit ca un animal, comparandu-se cu Dumnezeu. Mie acest amanunt mi s-a parut semnificativ pentru starea cazuta in care ne aflam. Last edited by Miha-anca; 30.10.2012 at 15:22:33. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
este un mod de existenta implicat ontologic de "cadere", asta nu inseamna insa ca trupul inainte de cadere nu era material, din pamant... ca si al animalelor.
:) este evident ca si animalele au fiziologia identia cu a omului. Deci cele 5 simturi principale (chiar 6 daca luam in conisiderare si simtul echilibrului) le regasim la multe specii, unele animale avandu-le mult mai performante: mirosul ursului, vederea vulturului etc. Cu siguranta si simtul gustului este mult mai dezvoltat si la alte animale. In ceea ce priveste placerea sexuala, delfinii sunt singurele mamifere (in afara de om) care fac sex doar pentru placerea senzoriala... Citat:
Placera fireasca nu este rea in sine ci modul in care este utilizata poate fi bun (cand este in limitele firescului) sau poate fi rau (cand este nefiresc). Spre exemplu este fireasca placerea de a vedea un peisaj frumos, este fireasca placerea de a bea un pahar cu apa cand suntem insetati, este fireasca placerea de a manca o felie de paine cand suntem infometati... doar toate aceste placeri devin rele cand vedem in ele fie un scop in sine (le idolatrizam) fie ne folosim de ele in scop egoist, egocentrist fie din mandrie fie pentru a ne anestezia diferite "dureri" . "Omul este animal indumnezeit" deci din punct de vedere fiziologic nu este diferenta intre om si animale ci doar din punct de vedere cognitiv, caci omul in conlucrare fireasca cu harul Duhului Sfant are capacitatea unei vieti duhovnicesti care controleaza si firescul fiziologic, psiho-somatic. Animalele ontologic au o existenta inteligent-afectiva din punt de vedere psiho-somatic, iar omul are o existenta intelectual-afectiva din punct de vedere psiho-somatic. (mintea implica intelectul atat afectiv cat si contemplativ). Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|