![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Uite am să rezum tot textul inițial la cuvintele cheie poate așa vei reuși să înțelegi: "Referitor la sfinții catolici....Ei rămân de valoare". - Pr Arsenie Papcioc. ps: dacă crezi că nu poți să vezi ceea ce e subliniat... îți propun să renunțăm la discuție căci se pare că vorbim limbi diferite. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
In rest ti-am spus de ce a spus probabil Parintele Arsenie acele lucruri, pentru ca nu stia daca sunt valide Tainele catolice. De aceea spunea ca desi exista diferente dogmatice ei se ocupau de rugaciune, nu de dogme. Dar daca nu au Sfinte Taine atunci nu mai are sens sa vorbim. Noi acum stim ca nu exista Taine in afara ortodoxiei, uite si enciclopedia britanica spune de Sinodul pan-ortodox de la Constantinopol din 1755 si ce s-a hotarat: http://www.britannica.com/EBchecked/...Constantinople Si ca date in plus citeste cu atentie mesajul scris de mine si mai ales minunile sfintilor din catolicism: http://www.forum-catolic.cnet.ro/vie...locatia#p57096 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sincer pe mine m-ai amețit rău de tot. "Eu am spus că unul a spus ...eu am mai vorbit și am mai spus"....Eu nu răspunsuri de genul ăsta așteptam. Așteptam un simplu răspuns și am subliniat de două ori că aștept ceva concret, un răspuns simplu și la obiect și care să vină de la tine. Și ca să n-o mai lungim părintele Arsenie Papacioc a spus simplu "ei rămân de valoare - sfinții catolici". Restul nu mai contează, pricepi? Adică în terenul lor nu intrăm că s-ar putea să ne frigem...nu suntem noi în măsură să judecăm sfinții. Aici am vrut să ajung și să te fac să înțelegi că nici tu și nici eu nu suntem în măsură să-l judecăm pe Pr Arsenie Papacioc și nici pe Pr Arsenie Boca - referitor la poziția lor față de sfinții catolici. Și dacă ei au grești nu ne privește pe noi.
Last edited by ovidiu b.; 19.10.2012 at 13:49:27. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca tu vrei doar sa iti confirm ce crezi pot sa scriu si o suta de mesaje, ca nu ajungem la vreun rezultat, eu nu o sa fac asta, scriu doar ce e adevarat. Iti explic iar, mai detaliat. In primul rand nu am spus ca doar din aceasta cauza am unele rezerve in cazul Parintelui Arsenie Boca, am enumerat mai multe cauze. In al doilea rand e o diferenta in ce a afirmat Parintele Arsenie Boca si ce a spus Parintele Arsenie Papacioc, ultimul nu a spus clar ca tainele catolicilor sunt valide (ci ca nu stie), nici ca sfintii catolici sunt sfinti, ci ca Francisc de Assisi e de valoare, un raspuns evaziv. Tu ai luat prima parte si ultima, in ultima se refera la sfantul Serafim si Francisc de Assisi, despre ei zice ca sunt de valoare, nu despre sfintii catolici din prima fraza, deci nu e "Referitor la sfintii catolici... ei sunt de valoare." Acum sa trec la subiect, adica de ce a spus Parintele Arsenie asta. In primul rand am scris ca un sfant poate crede ceva gresit, desi altii pentru o invatatura gresita au fost condamnati ca eretici. Care e diferenta? Cel ce a devenit eretic s-a impotrivit adevarului, desi i s-a spus ca e gresit el a continuat sa sustina acel lucru. Un sfant nu stia acel lucru, daca ar fi aflat adevarul ar fi venit la adevar. In al doilea rand spuneam ca nu stiu de cand e acel interviu, o carte cu parintele a aparut si in anii '80, ceea ce am dat eu era din 2005, deci putea sa adopte o pozitie mai clara intre timp, pentru ca tot repeta ce spunea sfantul Iustin Popovici. Sa explic si pasajul, uite-l aici in intregime: http://www.sfaturiortodoxe.ro/prarsenie_secte.htm La inceput parintele spune: "Ce părere aveti despre Biserica Baptistă? - Biserica Baptistă este o biserică bolnavă. Câte Taine au? Iar pe care le au sunt simbolice. Ce stiati dumneavoastră despre împărtăsire, despre preotie? - Au nădejde de mântuire? - Nu! Mântuire este doar în Biserica Ortodoxă, în Hristos. Si se pune problema chiar a Bisericii Catolice." De ce spune acestea si apoi despre sfintii catolici? Pentru ca spune ca nu stie daca au catolicii Taine si har: "În azima si în vinul lor mai există Hristos? - Dacă îmi îngăduiti, dacă ar fi posibil să întreb pe Hristos lucrul acesta, v-as spune." si "au sapte Taine; cum le au ei, cu aspectele lor simbolice - dar le au. Dacă n-ar avea aceste sapte Taine ar fi eretici." Au catolicii Taine? Nu, dar parintele spune acele lucruri pentru ca nu stia, nu pentru ca stia dar nu dorea sa accepte ce a hotarat Biserica. Dupa ce am dat hotararea Sinodului pan-ortodox, iata ce spune Sfantul Sinod al Georigiei (deci Sinod local): "Comisia Teologica a Patriarhiei Georgiei considera inacceptabile invataturile eretice: - Valabilitatea Sfintelor Taine si în afara granite1or canonice ale Bisericii lui Hristos celei adevărate. - Asa zisa "Teorie a ramificatiilor". Detinătoarea harului este exclusiv una, sfîntă, sobornicească si apostolească Biserică Ortodoxă. Amin." Asadar Parintele Arsenie spune acele lucruri despre catolici pentur ca nu stia daca au catolicii Taine si har. De aceea spune in continuare ca desi au erezii nu stiau de ele, ca in cazul sfantului Grigorie cu apocatastaza sau Fer. Augustin. Avand har si taine e normal ca s-ar putea mantui orice catolic, chiar daca ar fi crezut ceva gresit din nestiinta. Daca nu au har si Taine nu au Botez si Impartasanie, si de aici intelegi ca nu mai e posibil. Ti-am repetat mai pe larg, daca tot mai ai nelamuriri sa imi spui punctual care sunt, nu doar ca nu ti-a raspuns la intrebare. Asadar, daca parintele Arsenie Boca doar nu a stiut aceste lucruri si in rest a facut fapte vrednice poate fi sfant si in aceste conditii deocamdata nu e pana nu e canonizat). |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Și mă rog sfântul Francisc nu a fost catolic? Bați câmpii Cătăline. ps: Restul prefer să nu comentez, te las în teoriile tale. ps: Și cu ce mă afectează userul catolic. Nu vezi că-l ignor? Ce e așa greu să nu-i dai satisfacție? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Referitor la acea fraza, eu nu am zis ca nu e vorba de Francisc de Assisi, m-am referit la alaturarea primei parte a unei propozitii cu o alta propozitie, dupa aprerea mea acea ultima propozitie se referea la Sf. Serafim si Francisc. Dar asta era ceva secundar in mesajul meu, doar o mica observatie, nu avea mare importanta, restul mesajului era legat de intrebare. Eu am facut ce era necesar, am raspusn la intrebare si ai aflat raspunsul, e problema ta ce faci cu acel raspuns. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Completez cu analizarea celor dupa moduri de intelegere. Cel prezentat de mine l-am argumentat si consider ca e si singurul corect (cu validitatea Tainelor catolice).
Cel opus, ca parintele Arsenie s-ar fi referit doar la credinta in Hristos, atunci ar insemna ca si un neoprotestant sau protestant care nu face dogmatica ar fi in aceeasi situatie. Au si ei cateva taine tot simbolice si ar fi acelasi lucru. Dar chiar si parintele spune ca doar BO si nu stie daca mantuirea e posibila si in BC. Evident ca nu ar spune de neoprotestanti sau protestanti. De aceea tot aminteam de afirmatiile Parintelui Arsenie in legatura cu cartea sfantului Iustin Popovici, pentru ca sunt foarte clare. Parintele Iustin Parvu spune ca "„Dacă nu vom mărturisi Adevărul și Ortodoxia după învățătura Cuviosului Părinte Iustin Popovici, nu ne mântuim”. Parintele Arsenie Papacioc spune: "Iustin Popovici mi-a plăcut foarte mult dar, mai mult decît atît, pune problema și ca un erou, nu ca un milog; nu face discuție în materie de Adevăr. Iustin a avut foarte mare dreptate în tot ce a făcut; și a prezentat ca un revoluționar creștin, n-a prezentat ca un profesor de la catedră: "treaba voastră dacă nu credeți", el impunea; seamănă nițel cu Ioan Gură de Aur ca metodă, la măsura fiecăruia." Iata ce spune sfantul Iustin Popovici: "Fiindcă în cursul istoriei, felurite erezii tăgăduiau sau denaturau anumite însușiri ale Dumnezeului-Om Hristos, în timp ce ereziile acestea europene îndepărtează pe Dumnezeul-Om în întregime și pun în locul Lui pe omul european. În această privință nu e nici o deosebire esențială între papism, protestantism, ecumenism și celelalte secte, al căror nume este “legiune”." Conform gîndirii unitare a Părinților și a Sinoadelor, Biserica este nu numai una, ci și unică… Biserica este una și unică, pentru că ea este trupul Unuia și Unicului Hristos. Unde nu este Dumnezeul-Om, acolo nu există Biserica, iar unde nu există Biserica, acolo nici Euharistia nu există. În afară acestei identități, adică a Bisericii și a Euharistiei, se află erezia, falsa biserică și antibiserica. " Last edited by catalin2; 08.03.2013 at 15:05:37. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Dar v-a răspuns Cătălin: Părintele Papacioc a scris cea a scris pentru că nu avea acces la internet și la Enciclopedia Britannica ca să citească despre sinodul din 1755, și, mai ales, nu citise postările lui Cătălin de pe forum.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Dogmatica Patristica Ortodoxa | myself00 | Generalitati | 7 | 10.09.2012 20:23:37 |
| Despre lectura, in general | Lilith23 | Generalitati | 26 | 15.06.2011 13:11:07 |
| sentimentalism si un dumnezeu general | lareine | Generalitati | 0 | 31.12.2009 02:15:25 |
| Sf. Andrei este sarbatoare cu rosu/mare in general? | sophia | Diverse Sarbatori | 3 | 13.11.2009 12:07:58 |
| Scrisoarea unui general roman catre Nero,despre Hristos | ortodox4life | Generalitati | 18 | 14.10.2008 23:09:52 |
|
|