![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Va rog sa imi iertati ignoranta, dar eu n-am reusit sa inteleg pe deplin de ce a facut Mantuitorul acest lucru (invierea fiului vaduvei din Nain). Pentru ca in general mortii nu mai invie, si trebuie sa acceptam ideea. Inafara de El, desigur si de cativa pe care tot El i-a inviat. Inteleg ca El este Invierea si Viata vesnica, dar acel om a inviat si fizic, lucru pe care nici nu-l tagaduiesc si nici nu zic ca n-ar fi trebuit sa se intample, atata doar ca in mod normal acest lucru nu se (mai) intampla, si multi oameni ignoranti ca mine s-ar putea astepta sa se intample si sa fie dezamagiti ca nu li se mai intampla si lor, adica noua, celor de azi. Trebuie totusi ca a facut-o El cu un scop anume, ca sa ne arate ceva, dar poate nu reusesc sa-mi dau seama ce anume. Poate ma ajutati. Multumesc!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mie mi se pare că a făcut-o de mila mamei care-l pierduse, nu ca să arate ceva (parcă aici spune Evanghelia că Domnul a lăcrimat). Pur și simplu i l-a dat înapoi în dar; un dar dumnezeiesc, cum altfel?
La fel cum, mai târziu, tot din milă, pentru Marta și Maria de data asta, îl va învia pe Lazăr. Da, și eu m-am întrebat de ce atunci, fiind în trup, iar după înălțare nu, sau foarte rar (lucrând prin sfinți). Oricare ar fi răspunsul, știu că viața cea adevărată, netrecătoare (singura care contează), ne-o dăruiește tuturor, în Biserică, unde Îl întâlnim într-un altfel de trup. Un alt gând: S-a întâlnit aici moartea cu Viața. Din El iradia viața, deși nu fără voia Lui, însă e nefiresc ca în jurul lui Dumnezeu, în apropierea Sa să existe moarte. De aceea, ce a făcut acolo a fost o restabilire a firescului, a normalității care este viața. Înviindu-l pe fiul văduvei din Nain, oamenii au putut vedea că El este Cel care dă viață. Hristos Se purta pretutindeni dumnezeiește nu pentru a demonstra ceva, nu pentru a-i determina pe oameni să creadă în El, ci pentru că așa era pentru El firesc să se poarte, conform cu dumnezeirea Sa, ascunsă de trupul omenesc. Last edited by N.Priceputu; 10.10.2012 at 20:58:05. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Priceputu, sunt de acord cu ambele puncte de vedere. L-a inviat din mila, caci asa marturiseste Scriptura si pentru a fost o intalnire cu moartea, Hristos nu putea trece pe langa ea nepasator. Moartea era nefirescul firii omenesti. De aceea a biruit-o, ca mai tarziu sa o biruiasca prin moartea Sa pentru intreg neamul omenesc.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cand Hristos ii spune femeii indoliate : " Nu plange ", El ne arata ca si noi suntem datori sa ne indreptam sufletul catre cei aflati in dureri , nenorociri , caci El s-a dat exemplu in situatia de fata , si avem aceasta obligatie a celor care purtam numele lui Hristos, sa ne indreptam mai ales catre cei aflati in mari nevoi si dureri , fara sa fim impinsi de la spate !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Așa este. Mulțumesc pentru completare, frate Cristian. Și cu siguranță se mai pot găsi multe alte înțelesuri, pe care poate alți frați le vor adăuga aici, căci un gând cheamă pe altul și toți ne putem folosi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce astazi nu se mai fac? Pai eu cred ca sunt doua motive distincte. In primul rand credinta in Hristos Mantuitorul nu mai inseamna ceea ce insemna in acei primi ani ai crestinismului. Fie pentru ca Dumnezeu trebuia sa nu faca "economie" de har, daca dorea sa schimbe lumea, fie pentru ca acele grupuri de crestini au inteles altfel de cum intelegem noi astazi "iubirea de Dumnezeu si de semeni", fie... amandoua la un loc. Iar in al doilea rand, sunt mai mult decat convins ca prin anumite locuri exista rugatori cu har care, prin credinta, pot invia si mortii. Dar atat timp cat ei stau departe de ochii lumii si sunt nestiuti de nimeni, acest lucru nu are cum sa se mai intample. Ca sa nu mai vorbim de inutilitatea acestei minuni, intrucat ea poate fi transmisa in direct pe toate canalele lumii, ca tot nu mai uimeste pe nimeni, ci dimpotriva, aduce multa sminteala si taraboi intre "clanuri"... Tot ce Dumnezeu si Mantuitorul au dorit sa ajunga la urechea si la sufletul omului, s-a oranduit deja. Cine vrea, nu mai are nevoie de alte dovezi ca sa creada. Chiar astazi ascultam sinaxarul despre Sf diacon Filip, care avea mult har si facea multe minuni. Astfel, Simon-Magul, fiind uimit el insusi de acele minuni, a dorit sa cumpere cu bani acel har deosebit, sfarsind prin a fi... botezat in numele Mantuitorului Hristos... Acum acest lucru pare banal, dar daca incercam sa intelegem ce implicatie a putut avea asupra oamenilor, botezul unui mag, putem avea cat de cat imaginea unei porniri in masa catre credinta in Iisus Hristos.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Duminica, de sarbatoarea Sfintei Paracheva, venind vorba despre ce s-a schimbat dupa revolutie, preotul a spus la predica si cateva cuvinte despre modernism si catolicism. Zicea ca dupa revolutie au aparut tot felul de carti despre credinta, de nu mai stie omul ce sa creada, fiecare dupa ce termina teologia si scrie o carte e teolog. Relata ca a venit cineva la el sa ii spuna de catolicism, ba chiar sa il convinga de ecumenismul asta filocatolic, de rugaciunile in comun. Preotul l-a trimis acasa si ne-a spus ca nu putem sa ne rugam cu altii, ca de exemplu la saptamana de rugaciune comuna, nu avem voie sa ne rugam cu cei ce nu sunt in dreapta credinta. Singurul raspuns si ajutor pentru catolici sau cei ce nu sunt in Biserica este sa vina in Biserica, ii primim pe toti.
Preotul a mai spus ca, din cauza ca nu vom fi de acord cu ecumenismul si mai ales filocatolicismul vom avea de suferit, vom fi considerati nebuni, dar sa nu lasam adevarul, noi sa ramanem in dreapta credinta. Ne-a mai spus de neoprotestanti, ca spun unii ca s-au lasat de bautura de vreun viciu. A continuat ca mai bine sa ramana alcoolic dar sa ramana ortodox, decat sa-si piarda credinta, pana la urma va scapa si de viciu cu ajutorul Bisericii. Last edited by catalin2; 16.10.2012 at 12:45:48. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Cum să trecem de la răutate la bunătate?
Cauzele și temeliile păcatului Iubiți credincioși, În Filocalie, volumul I, Sfântului Marcu Ascetul spune că înaintea oricărui păcat merg trei uriași: neștiința, uitarea și nepăsarea. Acești 3 uriași, fie toți 3 deodată, fie unul dintre ei, merg înaintea oricărui păcat pe care îl face omul cu deplină știință și cu deplină voință. Sunt unii dintre oameni care fac păcate pentru că nu știu că e păcat lucrul pe care îl fac. Alții pentru că au știut, dar au uitat că ceea ce fac ei nu-i bine. Și alții care știu ce să facă și n-au grijă să facă binele, pentru că sunt nepăsători, le este tot una că fac bine sau fac rău. Nu iau aminte la lucrurile cele bune. Tot Sfântul Marcu Ascetul spune că, dintre cele opt gânduri ale răutății, dintre căpeteniile gândurilor rele și a patimilor rele, trei sunt mai întărite și pricină de alte păcate și patimi, și anume: iubirea de plăcere, iubirea de avere și iubirea de slavă (de cinste, de putere). Din acestea își au pricina și celelalte rele pe care le face omul. Mai spune Sfântul Marcu Ascetul că pentru a scăpa de răutățile de tot felul pe care le poate face omul, trebuie să ocolească și pricina relelor, să ocolească toate împrejurările acelea care îl duc pe om la păcat. Pentru că omul care nu ocolește pricinile relelor, acela ajunge cu ușurință să facă rele. Mai știm, tot de la Sfântul Marcu Ascetul, că diavolul nu disprețuiește păcatele mici, pentru că altfel nu-1 poate duce pe om să facă păcate mari. Omul care-i nepăsător la greșelile pe care el le socotește mici, acela desigur ajunge să facă și păcate mari. Pentru că se întărește în nepăsare. După cum spune Sfântul Maxim Mărturisitorul: „ Omul crește în ce pornește “. Dacă faci lucruri rele, faci și mai ușor lucruri rele, și dacă faci lucruri bune, faci și mai ușor lucruri bune. De aceea ne este cunoscut și cuvântul pe care-1 spun părinții, că tot ce se naște începe de la ceva mic și pe măsură ce-i hrănit crește, deci și binele și răul încep de la ceva, de la un fapt pe care noi îl socotim neînsemnat. De pildă, focul începe de la o scânteie, oricât ar fi de mare focul, nu-i dintr-o dată mare. Un stejar, oricât ar fi de mare, nu-i de la început mare. Te uiți la el cât este de mare și te gândești de la ce a început – de la o ghindă mică. Tot așa și răutățile omului, încep de la cele mici și apoi se întăresc și ajunge de nu le mai poate scoate omul din sufletul său, pentru că îl stăpânesc. Aceasta înseamnă să stăpânească diavolul peste sufletul omului, să ajungă omul îndrăcit, cum am auzit că s-a citit astăzi din Sfânta Evanghelie, despre un îndrăcit stăpânit de o mulțime de draci, de o mulțime de răutăți, pentru că puterea diavolului este în răutatea pe care o purtăm noi în suflet – ne stăpânește cu răutatea pe care o purtăm în suflet. Fie că răutatea aceasta vine din neștiință, fie că vine din uitare, fie că vine din nepăsare, ea are la temelie: - fie iubirea de plăcere, pentru că ne place ceea ce facem, chiar dacă nu-i după voia lui Dumnezeu și plăcerea ne este mai la îndemână decât gândul la Dumnezeu; - fie iubirea de avere; ca să adunăm mult ne străduim să facem tot ce ne stă în putință. Spunea cineva că averea se ține cu minciună și cu înșelătorie. Era o mărturisire a unei persoane care a avut avere; - fie iubirea de slavă; ca să aibă omul cinste, caută să facă și răul și orice ar face numai să aibă cinste de la oameni. Și cinstea pe care o caută omul prin înșelăciune, cu minciună și cu răutate, nu e după voia lui Dumnezeu. Sigur că este și o cinste bună, cinstea pe care ne-o dă Dumnezeu pentru strădania în bine. Iată, iubiți credincioși, diavolul stăpânește pe om prin răutățile pe care i le aduce în suflet, începuturile sunt întotdeauna mici, neînsemnate, de multe ori nici nu le băgăm în seamă, în parabola cu semănătorul se spune că cei de lângă cale sunt aceia care primesc cuvântul, dar vine diavolul și ia cuvântul din sufletul lor, ca nu cumva crezând, să se mântuiască. Aceasta este o lucrare a vrăjmașului, să ne facă să pierdem cuvântul cel bun, cel sfanț, prin lucrarea sa. Să ne întărim în bunătate, înlăturând gândul rău cu gândul bun Ce este această „mântuire”, iubiți credincioși? Este scăpare de ceva rău. De ce fel de rău? De păcat, de răutățile de tot felul, că păcatele sunt o răutate a sufletului. Omul care are răutate în suflet, acela nu-i mântuit. Mântuit e numai atunci când scapă de răutate. Răutatea în sufletul omului o aduce diavolul. Cu trecerea vremii, omul se întărește în răutate și scapă de răutate numai prin puterea credinței în Dumnezeu, în măsura în care crede în Dumnezeu și în măsura în care se întemeiază mai mult pe Dumnezeu decât pe pornirile sale. Când e omul în nepătare, atunci scapă de răutate, pentru că-i e rușine de răutate și cui nu-i e rușine de răutate, nu scapă de răutate și diavolul îl stăpânește. Aceasta e învățătura părinților bisericești și a sfintei noastre biserici. Deci, să ne fie rușine de răutate, de tot ce lucrează diavolul în noi. Am spus că diavolul, de obicei, începe cu ceva subțire. Mai întâi te face să nu fii cu luare aminte, să ți se pară că nu-i cine știe ce dacă zici un cuvânt nepotrivit și după ce 1-ai zis îți mai aduci alt gând dinainte și iarăși te face să fii cu neluare aminte, că nici asta nu-i cine știe ce și te întărești cu vremea în lucruri potrivnice lui Dumnezeu. Iar dacă ești cu luare aminte de la început, cu voință, poți să scoți gândurile cele mici, de nu mai vin lucrurile cele mari și întărite. Cu un gând bun poți să înlături din suflet un gând rău și-i așa de ușor ca și când ai stinge o scânteie mică, iar dacă lași ca scânteia să facă foc mare, apoi cu greu îl mai poți stinge și poate că trebuie să vină și alții să-ți ajute ca să poți stinge focul cel mare. Diavolul este înfățișat în învățăturile părinților ca o furnică leneșă, pentru că întâi vine către sufletul omului ca o furnică, ca ceva neînsemnat, apoi, dacă îl lași să-și facă ale lui în suflet, cu vremea se face ca un leu și nu mai poți să-1 scoți din suflet. Deci, diavolul ia cuvântul lui Dumnezeu din sufletul omului, ca nu cumva crezând, omul să se mântuiască, pentru că el știe că la temelia vieții duhovnicești este credința în Dumnezeu. Dar cel care are grijă și credință în Dumnezeu, acela merge pe calea mântuirii, scapă de orice fel de răutate, pentru că nu vrea ca în sufletul său să se întemeieze răutatea, ci se întărește în bunătate. Când a fost dus la Domnul Hristos, un tânăr stăpânit de un duh rău, de către tatăl său, tatăl 1-a rugat pe Domnul Hristos să-1 ajute, iar Domnul Hristos i-a spus: „De poți crede, toate sunt cu putință pentru cel credincios”. Iată că temelia vieții celei bune este credința. Poți crede, ai pe Dumnezeu în ajutor și cine are pe Dumnezeu în ajutor, scapă de orice fel de răutate. Cine n-are însă pe Dumnezeu într-ajutor, acela e lăsat de Dumnezeu să se întărească în răutate și răutatea „pe cel rău îl ucide “, cum zice Psalmistul: „ Pe cel rău, răutatea îl ucide și-l chinuie “. Nu-i nimeni mai chinuit decât omul rău, omul nemulțumit. Nouă trebuie să ne fie milă de astfel de oameni, să ne pară rău că sunt în răutate, să ne rugăm pentru ei, așa cum s-au rugat cei din jurul îndrăciților, când i-au dus la Domnul Hristos să scoată răutatea din ei. Și ne lasă Dumnezeu să pătimim în propria noastră răutate, ca să simțim ce înseamnă răutatea pentru sufletul nostru, că dacă ne-ar spune cineva poate nu 1-am crede, însă răutatea pe care o purtăm în noi ne arată gustul amar al ei și ne face să fim nemulțumiți, neliniștiți. Cuvântul Sfântului Ioan care a scris „Scara”, este că pomenirea de rău e rugină a sufletului și vierme și cui înfipt în suflet și răutate de orice clipă și păcat neîncetat și fărădelege neadormită. Gândiți-vă, iubiți credincioși, cuvintele acestea când le auziți, ți se pare că n-au puterea care o au de fapt. Au întrebat ucenicii Domnului Hristos „ de ce noi n-am putut să scoatem pe diavolul din demonizat? ” Și Domnul Hristos le-a spus: „pentru necredința voastră ” (Mt. 17,20). Iată, deci, că cine n-are credință în Dumnezeu, nu se poate angaja la bine, trăiește o viață cum îi firea lui.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Privegherea și smerenia – arme împotriva diavolului
Iubiți credincioși, A mai spus Domnul Hristos că: „Acest soi de diavoli nu pot fi scoși decât cu rugăciune și cu post” (Mt. 17, 21) și aceasta ne aduce aminte și de cuvintele: „ Privegheați și vă rugați, ca să nu cădeți în ispită “. Domnul Hristos ne-a arătat calea prin care omul poate să scape de sub stăpânirea vrăjmașului, ca să nu-1 stăpânească sau dacă 1-a stăpânit să nu-1 mai stăpânească, și anume ne arată calea rugăciunii și a luării aminte. „Privegheați” ce înseamnă? Fiți cu luare aminte, fiți ca omul treaz, că dacă nu ești ca omul treaz, atunci te stăpânește. Se spune în Sfânta Evanghelie de la Matei parabola cu sămânța și cu neghina, când au mers slujitorii și au spus că a apărut și neghină și au întrebat de unde-i neghina, că ei au semănat sămânță bună, stăpânul a spus: „ Un om vrăjmaș, pe când noi dormeam, a venit și a semănat neghină “. Deci diavolul își seamănă semănătura când noi dormim, când dormim sufletește, când nu suntem cu gândul la Dumnezeu. Ne minte diavolul, iubiți credincioși, ne spune că mai avem vreme de pocăință, ne minte că adevărurile din Sfânta Scriptură nu-s adevăruri, cum i-a spus și lui Adam, a mințit de-a lungul veacurilor, ne minte și pe noi de atâtea ori, pentru că nu credem în puterea lui Dumnezeu, nu credem în adevărul găsit în dumnezeiasca Scriptură și nu ne este rușine să facem rău. Iubiți credincioși, „Privegheați” înseamnă „fiți cu luare aminte”, ca omul care-i treaz și știe ce se întâmplă în jurul lui. Fiți și voi cu luare aminte, să nu vină diavolul să vă spună că binele-i rău și răul e bine. Foarte mare ajutor, împotriva stăpânirii diavolești, a gândurilor celor diavolești, avem în smerenie. Dintre faptele cele bune pe care le face omul, parte din ele s-ar zice că s-ar putea să le aibă și diavolul. Se spune în Pateric, că s-a întâlnit odată Cuviosul Macarie cel Mare cu diavolul, care i-a spus: „ Macarie, tu postești, eu nu mănânc niciodată, tu priveghezi, eu niciodată nu dorm, dar este una cu care mă biruiești”. L-a întrebat sfântul: „ Care ? ” Și i-a răspuns diavolul: „ Smerenia “. Omul smerit n-ajunge niciodată să facă rău, pentru că el se mulțumește cu întrebarea și el nu caută mărirea lui, ci mărirea lui Dumnezeu, și cine caută mărirea lui Dumnezeu, îl are pe Dumnezeu în ajutor. Se spune că smerenia îi arde pe draci. Ce este smerenia ? Este acea stare sufletească pe care având-o cineva, se pleacă cu mintea, nu se ține că el știe și el poate, ci se pleacă cu mintea. Iubiți credincioși, După ce omul, despre care am auzit astăzi în Sfânta Evanghelie, a fost izbăvit de puterea drăcească, a dorit să fie cu Domnul. Dar Domnul i-a spus: „Du-te la casa ta si spune cât bine ți-a făcut ție Dumnezeu ” (Lc. 8, 39). Deci, acolo unde-i casa ta, unde-i rostul tău, fii pildă bună, arată-le că ești în legătură cu Dumnezeu și atunci Mă urmezi pe Mine. Rostul nostru e să-1 mărturisim pe Dumnezeu prin ceea ce vorbim, prin ceea ce facem, prin ceea ce gândim și să arătăm aceasta. Să se simtă că avem credința în Dumnezeu, că avem nădejde și iubire clocotitoare în sufletul nostru și că am scos ura din sufletul nostru. Și atunci, într-adevăr, suntem mântuiți de puterea cea drăcească. Să avem pildă pe Maica Domnului care a Spus îngerului păzitor: „Iată roaba Domnului, fie mie după cuvântul Tău “, să ne fie și nouă exemplu de viață. Amin! Din “Credința lucratoare prin iubire – Predici la duminicile de peste an”, Arhim. Teofil Pârâian
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Din ce am citit astazi:
Chinuia Hristos? Nicidecum! Dar diavolul - plangaretul deplin - gemea din chiuietorile intunericului sau, caci Se ivise Lumina, putreziciunea lui fiind acum anulata prin lucrarea plina de putere a "Sarii", Care este Hristos. Mila sa-L fi cuprins pe Dumnezeu? Mila si intelepciune divina sa fi fost faptul ca da diavolului inca o sansa, lasandu-l sa locuiasca porcii? Nu stiu. Cert este ca sansa acordata dracilor spre pocaire acestia o folosesc, iarasi, a cata oara, impotriva smeririi, impotriva vindecarii de iad. Sf.Ioan de Kronstadt remarca:"Atunci cand un om rau vine cu o rugaminte la un om bun, bland si smerit, pentru mai buna reusita incearca sa se asemene acestuia"(capul 21 din meditatiile In lumina rugaciunii,Ed.Sofia, 2003,p.15). Diavolul aceasta facuse.Mimase indreptarea, dar o data scapat din chingi, face ce stie a face el in prostia sa incurabila:omoara. Oare doar in porci sa fi intrat diavolul? Fizic, desigur ca da. Nici n-ar fi ingaduit Dumnezeu altfel.Dar mental, spiritual, gestul disperat al diavolului atinge pe oamenii Gadarei, care, vazandu-si periclitata "recolta" de unsoare, alunga pe Hristos din hotarele in care-si tineau viata. Ca oricum nu erau ei prea evlaviosi o arata insasi existenta porcilor in preocuparile lor (cu toate ca Legea prevedea porcul intre animalele "spurcate"!) Prin aceasta fisura - a nepostirii si nerespectarii Legamantului celui Vechi - diavolul nu umple neaparat turma de dragul izbavirii din om, cat mai ales ca sa zadarniceasca planul mantuitor al lui Dumnezeu in lumea Sa. Si pare ca reuseste. Ramanerea in luciditate a celui proaspat izbavit din lucrarea satanei este insa fundamentala.Acesta ia ungere de Apostol (Lc 8, 38-39), spre disperarea diavolului, care stia, de acum, ca unde ramane in mijlocul poporului unul singur izbavit din robia lui, ruginesc si cad si lanturile celorlalti, caci cel ramas in numele lui Hristos are puterea lui Hristos in a zdrobi pe zdrobitorul vietii, pe furatorul bucuriei. De-aici si tonalitatea bucuroasa a pericopei, cu toata reactia, oarecum penibila, a gherghesenilor, care au constatat - poate - cat de putin valora un om in ochii lor. Mai putin ca o nenorocita de turma de porci. Daca aceasta-i de iertat la ghergheseni, noua, celor din morminte si din moarte scosi, ne mai e ingaduita confuzia de valori? Sa luam aminte la drama gherghesenilor, pe care o realcatuim cu fiecare inconstanta pe care o aratam in dragoste fata de aproapele si, prin aceasta, fata de Hristos. De cate ori scoaterea din pacat, din moarte, ne bucura?De cate ori nu cartim auzind ca Dumnezeu S-a milostivit de un betiv si l-a eliberat din patima dureroasa ce-l ucidea incet?De cate ori intoarcerea unei desfranate in normalitatea sfinteniei casatoriei ne-a bucurat inima si luminat sufletul?De cate ori bucuria dez-flamanzirii unui sarac ne-a imbogatit? (Parintele Constantin Necula, PREDICI ) Din ce am trait acum cateva zile: la metro, blocaj, agitatie. Calatorii rugati sa coboare, sa astepte alt tren, avusese loc (o tentativa de) suicid pe linia respectiva. Un om, suparat de intarziere, a zis ceva de genul: "Ia uite-l si pe asta, acum s-a gasit sa se sinucida!" Adica sa se sinucida, domnule, daca vrea, dar dupa ce ajung eu la destinatie! ![]() Din ce am auzit astazi: noi trebuie sa lucram cu noi insine, cu pacatele si cu patimile noastre, sa nu lasam totul asupra duhovnicului, sa postim, sa ne rugam, spunea parintele povestind despre oameni care vin sa ceara a li se citi "moastele Sf. Vasile" (sic!) sau diverse rugaciuni, fara nicio pregatire in prealabil.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Predica despre iertare | Ioana Amariucai | Intrebari utilizatori | 4 | 29.06.2012 11:08:05 |
o predica frumoasa | marius.b. | Generalitati | 1 | 31.07.2011 23:18:41 |
Predica de pe Munte | catalinabalhui | Din Noul Testament | 1 | 17.03.2009 16:58:46 |
Predica | Hartford | Despre Biserica Ortodoxa in general | 3 | 06.02.2008 12:14:30 |
|