![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ești o persoană realistă(ne spui tu din Augsburg) și crezi că blestemele sunt doar bazaconii din povești pentru că înțelegerea ta rațională nu are informații în legătură cu energia gândului, a vorbei și a faptei. Iisus citea gândurile și intențiile celor din jurul Lui, adică energiile pe care aceștia le generau și le răspundea înainte ca aceștia să le enunțe; de aceea se spune că noi păcătuim cu gândul, cuvântul și cu fapta. Ne trec multe idei și gânduri prin minte involuntar, dar persistența și complacerea noastră în gânduri rele, distructive este considerat păcat pentru că implică și conștiința noastră; de aceea este recomandat să ne supraveghem chiar și gândurile care, nesupravegheate, emit cuvinte și apoi facem fapte de aceeași teapă. Blestemele sunt intenții conștiente ale unor persoane de joasă speță de a provoca rău, iar aceste intenții ajung să se materializeze asupra celor spre care au fost orientate dacă acele persoane sunt de aceeași speță joasă, iar dacă sunt credincioase și-L slăvesc pe Dumnezeu, atunci El le protejează de aceste energii rele care se întorc la ”sursa” care le-a generat. 12. 7. Când căile omului sunt plăcute înaintea Domnului, chiar și pe vrăjmașii lui îi silește la pace. (Pld16,7) Last edited by Demetrius; 16.09.2012 at 02:16:56. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by Ivanacristescu; 16.09.2012 at 21:11:53. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
În Sfânta Scriptură avem două modalită?i de prezentare a Maicii Domnului: una prefigurativă sau tipică, în Vechiul Testament, ?i alta direct sau deplin revelată, în Noul Testament.
În Vechiul Testament se face men?iune despre femei care au avut o însemnătate specială în istoria mântuirii până la venirea lui Mesia. Astfel, Eva prime?te făgăduin?a izbânzii asupra diavolului ispititor metamorfozat în ?arpe (Facere 3, 15); Sarra devenea maica unui popor nou, a poporului ales ?i chiar a mai multor popoare (Facere 17, 15-16); Rebeca ?i Rahila modele de mame devotate ?i so?ii credincioase, harnice ?i ospitaliere, ?i-au sprijinit fiii lor ?i I-au întărit cu sfatul lor (Facere 27, 5-17 ?i 42-45; 35, 16-18); Iaela (Judecatori 4, 17-22) ?i Rut (Rut 4, 13-22), Ana (mama lui Samuel (1 Regi 1, 10-11 ?i 27-28) ?i Estera (Estera, 5, 1-7, 3-6) au arătat evlavie deosebită, iubire ne?ărmurită pentru poporul ales ?i pentru lucrarea lui Dumnezeu în lume. Spre deosebire de celelalte femei men?ionate în Vechiul Testament numai Maica Domnului a fost obiectul unor profe?ii. Profetul Isaia a prezis că Fecioara va na?te pe Mântuitorul Hristos în chip minunat, ca un mare semn dumnezeiesc de izbăvire a poporului ales ?i de mântuire a lumii: „Pentru aceasta Domnul meu vă va da un semn: Iată Fecioara va lua în pântece ?i va na?te fiu ?i vor chema numele lui Emanuel“ (Isaia 7, 14). Proorocul Iezechiel a profe?it despre Maica Domnului ca Pururea Fecioară în viziunea sa despre noul templu al lui Dumnezeu, simbolizând-o printr-o poartă tainică a Dumnezeului lui Israel: „?i mi-a zis Domnul: Poarta aceasta va fi închisă, nu se va deschide ?i nici un om nu va intra pe ea, căci Domnul Dumnezeul lui Israel a intrat pe ea. De aceea va fi închisă“ (Iezechiel 44, 2). Ieremia închipuie tot Israelul într-o fecioară care se întoarece la Domnul ?i Stăpânul ei pentru ascultare, ca să devină „Loca? al dreptă?ii ?i munte sfânt“ binecuvântat de Dumnezeu (Ieremia 31, 21-23). Psalmistul David o descrie pe Sfânta Fecioară ca pe o Împărăteasă ce ?ade de-a dreapta lui Dumnezeu: „Stătut-a împărăteasa de-a dreapta Ta, îmbrăcată în haină aurită ?i prea înfrumuse?ată“ (Psalm 44, 11). Dar tot Maica Domnului este preînchipuită aici ?i ca Fiica Împăratului Dumnezeu, împodobită ?i urmată de fecioare, cu alai: „Toata slava fiicei Împăratului este înăuntru, îmbrăcată cu ?esături de aur ?i prea înfrumuse?ată. Aducese-vor Împăratului fecioare în urma ei, prietenele ei se vor aduce ?ie“ (Ps. 45, 15-16). Fără îndoială că aceste fecioare înso?itoare sunt nenumăratele fecioare muceni?e, care au urmat în smerenie ?i sfin?enie jertfelnicia Maicii Domnului, tot a?a cum femeile mironosi?e au înso?it-o în momentele grele ale patimii ?i îngropării Domnului nostru Iisus Hristos. De asemenea, dreptul Simeon a prezis suferin?a Maicii Domnului zicându-i, dupâ ce a binecuvântat pe Pruncul Iisus: „Iată, Acesta este pus spre căderea ?i spre ridicarea multora din Israel ?i spre semn de contrazicere ca să se descopere gândurile din multe inimi. ?i prin însu?i sufletul tău va trece sabie“ (Luca 2, 34-3 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Sfânta Împărtășanie sau cuminecătură este Taina în care, sub chipul pâinii și al vinului, se dă credincioșilor însuși Trupul și Sângele Mântuitorului Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor și spre viața de veci. Această Sfântă Taină a fost instituită de Mântuitorul nostru Iisus Hristos, la Cina cea de Taină, când "Iisus, luând pâine în mâinile Sale, a binecuvântat, a frânt și a dat ucenicilor zicând: "Luați, mâncați, acesta este Trupul Meu" și luând paharul și mulțumind le-a dat zicând: "Beți dintru acesta toți, acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, care pentru voi și pentru mulți se varsă, spre iertarea păcatelor" (Matei, 26, 26---28).
Sf. Împărtășanie este cu adevărat Trupul și Sângele Domnului. Deci, așa ne învață Sfântul Apostol Pavel în Epistola 1 câtre Corinteni, 11,28----29: "Să se cerceteze omul pe sine și așa să mănânce, din pâine și să bea din pahar. Căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nesocotind Trupul Domnului". Tâlcuind acestă Taină, Sf. Ioan Damaschin ne învață: pâinea și vinul nu sunt nicidecum închipuirea Trupului și Sângelui lui Iisus Hristos, ferească Dmnezeu! -- ci însuși Trupul lui Iisus Hristos unit cu Dumnezeirea". Împărtășindu-ne cu Trupul și Sângele Domnului ne unim cu obștea creștină de pretutindeni, împlinind legea iubirii, care realizează unirea desăvârșită cu Domnul Iisus Hristos. Sf. Împărtășanie este hrana care întărește sufletul, și trăirea reală și rodnică a unității Bisericii. Cel ce se învrednicește a se împărtși cu Sfintele Taine, potrivit învățăturii Bisericii pune în practică porunca, unității de credință, a unității de trăire, prin minunata rugăciune arhierească, pe care o găsim în Sf. Evanghelie după Sf. Ioan. Cap. 17, 1---26. Se cuvine apoi să știm că Sfânta Taină a Împărtășaniei o primim nu mai în Biserică, în timpul Sfintei Liturghii; nu mai pentru cei bolnavi, Biserica a rânduit să primească această Sfântă Taină acasă (sau acolo unde se găsesc) pentru a nu-i lipsi de bucuria primirii Domnului nostru Iisus Hristos. Înainte de a ne apropia de Sfântul Potir ---pentru a primi Sfintele și înfricoșâtoarele Taine ale lui Hristos, rostim cu toată cuviința rugâciunile mai înainte arătate. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Fiecare om se trage dintr-o familie, iar mai multe familii, apropiate ca grad de rudenie formează un. Fiecare neam are un, arbore, genealogic. Acest arbore genealogic, diferă de la neam la neam. După cum un arbore este sănătos și dă, naștere altor ramuri sănătoase, dezvoltându-se foarte frumos, tot astfel se întâmplă și întrun neam care este credincios, cu frica lui Dumnezu, naște alte ramuri sănătoase, și credincioase, dezvoltând foarte frumos, în mod normal acel arbore genealogic. la unii arbori cum încep să le apară câte-o ramură uscată, după aceea alte și alte Obsneamervămramuri îi apar încetul, cu încetul, iar la un moment dat, observăm cu uimire că o mare parte din acel arbore s-a uscat. Apoi, la scurt timp, el se usucă definitiv, deoarece nu l-a îngrijit nimeni. Asemenea analogie putem să o raportăm la diferite neamuri de oameni care sunt, necredincioși.
Păcatul se transmite de la părinți la copiii lor; ori acel păcat netratat macină și roade în toți membrii familiei. O bună parte din acei oameni, nu-și dau seama de acel lucru, și se trezesc după ani și ani, după generații generații că, li s-a cam pierdut neamul", cum se spune în popor, adică păcatul moștenit în familie și netratat cu Tainele Sfintei Biserici a făcut mari necazuiri. După cum medicina, recunoaște transmiterea caracterelor (genelor) de la tată la copil, tot astfel religia recunoaște efectiv transmiterea păcatelor, de la părinți la copii. Dumnezeu spune, încă din Vechiul Testament că pedepsește pe copii pentru păcatele părinților, până la- al IV-lea neam. (Ieșirea Cap. 2,5). De aceea, cei ce sunt căsătoriți și au copii, trebuie neapărat să se spovedească, să se curățe de acele păcate pentru a nu se transmite copiilor lor. Să aibă, conștința împăcată că fii lor nu suferă pentru păcatele părintești. Observăm cum foarte mulți copiii din zilele, noastre se nasc cu boli, genetice grave. În cele mai multe cazuri copiii se nasc bolnavi datorită păcatelor, părinților, care nu și-au mărturisit niciodată, păcatele și n-au primit dezlegare de ele. Un om păcătos care nu se spovedește, nu ține rânduelile bisericești: post, rugăciune și îl prinde, sfârșitul vieții în acea stare păcătoasă, acel om capătă forma s-au, asemănarea unei ramure uscate la arborele genealogic al neamului său. Fiecare membru al unei familii care nu se spovedește este o ramură uscată din arborele, genealogic al neamului său. Cel mai important remediu pentru vindecarea arborelui, genealogic este în special Sfânta Spovedanie deoarece aici sunt: curățirea tratamentul și vindecarea. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Lilith,mit sau realitate? | mihaitzaneicu | Generalitati | 8 | 18.01.2012 13:14:31 |
| Destin...realitate sau mit?! | ioana30 | Generalitati | 13 | 30.10.2010 14:11:08 |
| Eu nu cred in blesteme | mihailt | Generalitati | 61 | 23.04.2010 17:18:13 |
| Blesteme la biserica | cod_gabriel | Generalitati | 19 | 08.03.2008 13:16:02 |
| dezlegari blesteme in post | evutza | Generalitati | 0 | 06.12.2007 22:55:08 |
|
|