![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Daca se mantuiesc toti, fara vreo conditie decat faptele, am tine crestinismul ca o filozofie. Dar ma intrebi ceva ce nu exista, de genul daca un cal ar avea cinci picioare ce as face. Nimic, calul are patru picioare, iar faptul ca exista Sfanta Treime stim din revelatie, la fel ca alte invataturi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Tartaruga; 03.09.2012 at 00:22:17. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Pentru că dacă asta crezi, îți dau o veste proastă: nu e.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uitati ce am spus (postarea 167): "Ma lasa perplexa raspunsul tau, este ca si cum Domnul nu ar fi varsat sangele Sau spre iertarea pacatelor tuturor , ca si cum Jertfa Sa nu ar fi fost suficienta. Daca El ii mantuieste si pe ceilalti dupa cum a zis, dupa fapte la Judecata in virtutea sangelui varsat pentru ei, pentru tine Jertfa Lui devine filozofie. Raman mereu perplexa in fata unei astfel de necredinta in Jertfa Lui mantuitoare." Acum vedeti aberatia de care m-ati acuzat aiurea? Ce tot le place la oameni sa acuze cu aberatii cand totul este atat de simplu? Domnul si-a dat sangele spre iertarea pacatelor iar omul, eliberandu-se de povara pacatelor sale si deci de jugul necuratului, face fapte bune. Dupa care nu faptele il salveaza ci puterea mantuitoare a Jertfei Domnului, acel graunte care trebuia sa moara pentru ca multi altii sa fie vii. Faptele bune arata doar iubirea lui fata de Dumnezeu si aceasta iubire e judecata pentru ca omul neiubitor pur si simplu nu suporta sa stea in prezenta lui Dumnezeu. Last edited by Tartaruga; 05.09.2012 at 02:48:50. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Te asigur ca este valabila prima parte, intelegerea dvs. a cele ce scriu. Vedeti negru pe alb ca ma acuzati de Mantuire doar prin jertfa Domnului in timp ce eu vorbisem de doua elemente: Jertfa Domnului pentru iertarea pacatelor si faptele omului, care nu pot fi disociate una de alta. Si stiu de ce ati inteles gresit, pentru ca ceea ce am afirmat eu nu a fost ca Jertfa Domnului ar fi suficienta pentru mantuire ci am spus ca este suficienta pentru a putea spala pacatele oricarui om de pe planeta asta, nu mai exista nici o alta Jertfa pentru asta si nici omul nu poate face nimic pentru a-si spala singur pacatele ci aceasta spalare a fost un dar al Domnului pentru intreaga omenire. Apoi insa oamenii aleg daca accepta darul si se mantuiesc sau il refuza si se pierd. Semnul ca un om a acceptat darul sunt faptele lui bune care izvorasc din el in momentul cand, prin jertfa lui Hristos, reuseste in sfarsit sa scape de sub robia pacatului. De aceea nu faptele il salveaza ci faptele sunt doar un semn exterior a ceea ce se intampla in interiorul fiintei omenesti. Deci judecand faptele exterioare se judecata de fapt asezarea interioara a omului care a acceptat sau a refuzat lucrarea jertfelnica si iubitoare a lui Dumnezeu pentru el. Iar aceste fapte le au si necrestinii intr-o masura mai mare sau mai mica, si ei se straduie sa fie buni si isi cer iertare cand gresesc chiar daca nu stiu pe ce baza au aceasta miscare a sufletului spre bine. Nu renunta Hristos la darul sau doar pentru ca omul inca nu stie de unde ii vine, ci il intereseaza faptul daca omul accepta darul sau nu, ori asta se vede dupa faptele sale. Si chiar va invit sa observati ce marturisire de credinta cerea El oamenilor cand ii vindeca: nu ii intreba daca au priceput bine cine este El, daca au priceput bine ca este fiul lui Dumnezeu in relatie cu Tatal si Duhul Sfant, ci singurul lucru pe care il cerea era daca omul credea ca El il putea ajuta. Ori si cei de alte credinte cred ca aceasta entitate, Dumnezeu, ii poate ajuta chiar daca nu stiu ca ea este Sfanta Treime. De aceea judecata Domnului va fi dreapta si pentru cei ce nu l-au cunoscut desavarsit, adica dogmatic. Daca l-ati fi intrebat pe paralitic de exemplu dogma Trinitatii nu ar fi stiut sa va spuna si iata ca Domnul i-a zis "iertate sa iti fie pacatele. Ia patul tau si umbla". Cum de va scapa bunatatea lui Iisus? Asta doar din atasamentul irational de dogme care va impietreste inima pentru ca este una din formele cele mai subtile de idolatrie, inlocuirea lui Dumnezeu cu dogme despre Dumnezeu. Extrem de subtila...
Last edited by Tartaruga; 05.09.2012 at 09:45:05. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca se doreste a fi a doua, pai nu se poate demonstra o teorie printr-o alta teorie. Ar trebui sa stii macar atata lucru. Citat:
Invoci Scriptura dar ai o vasta structura dogmatica care e 90% fantezi proprie, e drept, pe marginea Scripturii, dar asta nu o face (mult) mai putin fantezista. Last edited by AlinB; 06.09.2012 at 00:08:07. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ti-am repetat de cateva ori, tu spui ca jertfa a fost pentru toti oamenii, cum sustin si protestantii. Nu e asa, asta sustin doar protestantii. Jertfa si lucrearea a fost pentru toti oamneii, toti pot beneficia de ea, dar nu toti beneficiaza, ci doar cei care se Boteaza, se Impartasesc si celeltalte Sfinte Taine. Niciunefect nu are asupra unui hindus care nu trece la crestinism. Eu asta iti tot repet in mesaje. Acum sper ca ai inteles, ca sa nu mai pierdem zile intregi degeaba. Last edited by catalin2; 05.09.2012 at 11:36:32. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In care moment omul este absolvit de pacate mai exact? Moment dupa care, omul nu mai pacatuieste deloc? Daca pacatuieste este iertat instant? Este iertat dupa o mica pocainta? Medie? Mare? In functie de pacate? De ce unii fac fapte bune mai putine, altii mai multe? Nu primesc acelasi har? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dogmatica Patristica Ortodoxa | myself00 | Generalitati | 7 | 10.09.2012 19:23:37 |
Despre lectura, in general | Lilith23 | Generalitati | 26 | 15.06.2011 12:11:07 |
sentimentalism si un dumnezeu general | lareine | Generalitati | 0 | 31.12.2009 01:15:25 |
Sf. Andrei este sarbatoare cu rosu/mare in general? | sophia | Diverse Sarbatori | 3 | 13.11.2009 11:07:58 |
Scrisoarea unui general roman catre Nero,despre Hristos | ortodox4life | Generalitati | 18 | 14.10.2008 22:09:52 |
|