![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Termenul de "dogma" semnifica un lucru foarte simplu: o invatatura de credinta primita de intreaga Biserica.
Dar dogma semnifica si formularea canonica facuta de Biserica pentru a exprima acea invatatura de credinta, formulari facute in general in Sinoadele Ecumenice dar si in Scrierile Sfintilor Parinti, care sunt temelie pentru Sinoadele Ecumenice. Ruptura intre comunitatile crestine care se autointituleaza fiecare "Biserica" este datorata invataturilor de credinta diferite, adica a "dogmelor" diferite. Asa cum este un singur Dumnezeu, tot la fel este si un singur adevar pe care Dumnezeu il da lumii. Prin Moise a dat o singura Lege unui singur popor. In cer nu sunt 3 confesiuni de ingeri, fiecare spunand "adevaruri" despre Dumnezeu. In imparatia lui Dumnezeu nu vor fi CONFESIUNI. Dumnezeu este unitate, Apostolii au fost uniti, la fel este si Biserica Lui. Tot ce nu este unit si este dezbinat este lucrare a diavolului, dupa cum scrie si in Scriptura de catre Apostolul PEtru: "se vor ridica dintre voi lupi rapitori care sa rupa din turma lui Hristos". Ei, intrebarea este: care turma si care lupi. Pai nu pot fi decat 2 explicatii: singurele turme care puteau fi rupte erau cea Catolica si cea Ortodoxa. Comunitatea protestanta nu putea fi "rupta" pentru ca nu exista. Daca cineva se intreaba care este comunitatea crestina "corecta" si adevarata poate sa se uite cum a fost Israelul si poporul evreu timp de 1500 de ani si sa vada ca si noul Israel, poporul crestin al lui Hristos trebuie sa fie la fel. Adica SA AIBA CONTINUITATE IN ISTORIE. Continuitatea este argumentul puterii lui Dumnezeu. Puterea lui Dumnezeu a tinut Israelul unit, puterea lui Dumnezeu tine noul Israel unit. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
V'ati dat singur raspunsul : "se vor ridica dintre voi lupi rapitori care sa rupa din turma lui Hristos".
Ei, intrebarea este: care turma si care lupi. Pai nu pot fi decat 2 explicatii: singurele turme care puteau fi rupte erau cea Catolica si cea Ortodoxa. Comunitatea protestanta nu putea fi "rupta" pentru ca nu exista. Care turma? A lui Hristos. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Exact. Asta voiam si eu sa zic.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Ioan Gură de Aur:
Dacă cineva contraface măcar o mică parte a chipului regelui pe moneda regală, în felul acesta o falsifică; la fel și în credința cea adevărată, acel care va schimba chiar cât de puțin în ea, o vatămă pe toată. Căci dacă, pe de o parte, dogma este răstălmăcită, și înger de ar fi, să nu-l credeți. Nimic nu folosește viața virtuoasă, dacă credința nu este sănătoasă. Cel care dorește mântuire personală, cel care vrea să fie un adevărat fiu al Bisericii Ortodoxe, acela caută la corabia lui Noe scăpare de potop. Cel care are teamă de trăsnetul strașnic al anatemei, care omoară sufletul și trupul, acela să ia asupra-i dulcele jug al dogmelor Bisericii lui Hristos, să-și îmblânzească îndărătnicia cugetului său, cu ajutorul legilor bisericești și să se supună în toate maicii sale – Biserica… După mine, pacea nu este aceea care se ține pe saluturile și mesele comune fără rost, ci pacea întru Dumnezeu este cea care vine de la unirea duhovnicească. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Revenind la crestini, continuitatea lor ca fii ai lui Avram nu este asigurata prin sange ca la evrei ci prin credinta in Hristos. Deci indiferent cand si unde se converteste cineva la credinta in Hristos, Marele Preot, are continuitate de credinta pana la Avram, face parte din aceia multi ca nisipul marii promisi in descendenta lui Avram. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ruptura sau schisma nu s-a datorat exclusiv dogmelor, ci și factorului politic, însă ideea pe care merg unii este falsă, și asta pentru că dogmele nu sunt factor de dezbinare, ci sunt un factor de unitate. Doar ereticii văd în dogme un factor de dezbinare și doar ei fac dogmele factor de dezbinare. Dezbinarea nu vine deci din dogme ci din erezii și din alte abateri în doctrină sau în fapte de la calea cea dreaptă.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Dar ereticii nu sunt definiti pe baza unor dogme si doctrine ci pe baza caii Sfinte in sine. Astfel, pe nedrept parasirea unor dogme este echivalata cu parasirea Bisericii. Si aici vorbesc foarte la rece si obiectiv.
Deci, da, dogmele nu sunt un factor de dezbinare, dat fiind ca ele sunt pilonii unei anumite confesiuni, nu a Bisericii. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Asta este părerea dumitale persoanlă, nu și a Bisericii. Nu există dogme ale unei confesiuni, numai Biserica are dogme, "confesiunile" nu au cum să aibă dogme, eventual pot să "fure" dogme sau să se raporteze într-un anumit fel la ele. În Biblie și Tradiție Biserica Ortodoxă a primit noțiunea și realitatea de Biserică, nu de confesiune. Biserica Ortodoxă nu cunoaște și nu recunoaște ce este aceea o "confesiune", ci ce este aceea Biserica lui Christos, Trupul lui Christos.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Atunci de ce in 3 pagini de forum nu s'a facut legatura intre dogmele unei confesiuni si dogmele Bisericii? Restul sunt doar afirmatii pur subiective. Nu exista furt in acest caz dat fiind ca toate confesiunile se raporteaza [sau inceraca, cel putin] la Biblie si la dogmele singurei Biserici Apostolice.
Last edited by editheraven; 01.09.2012 at 08:16:42. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dogme babesti | camy_d | Reguli in Biserica | 164 | 03.08.2016 14:46:05 |
Ce inseamna pentru voi credinta - Dogme sau fapte? | sophia | Generalitati | 69 | 20.05.2011 03:28:25 |
Credinta fara dogme? | georgeval | Generalitati | 29 | 08.07.2010 00:46:11 |
Biserici Ortodoxe si Biserici Schismatice | adelin | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 4 | 27.01.2010 22:34:48 |
Diferite slujbe de inmormantare | danyel | Slujba inmormantarii | 10 | 23.11.2009 13:32:37 |
|