![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iată ce spun părinții de la Calcedon: "Urmând așadar Sfinților Părinți, noi învățăm într-un glas că mărturisim pe Unul și același Fiu, Domnul nostru Iisus Hristos, Însuși desăvârșit întru dumnezeire cât și întru omenitate, Însuși Dumnezeu adevărat și om adevărat din suflet rațional și din trup, de-o-ființă cu Tatăl după dumnezeire și de-o-ființă cu noi după omenitate, întru toate asemenea nouă afară de păcat, născut din Tatăl mai înainte de veci după dumnezeire și, la plinirea vremii, Același născut pentru noi și pentru a noastră mântuire din Fecioara Maria, Născătoarea de Dumnezeu, după omenitate, Unul și Același Hristos, Fiul, Domnul, Unul Născut, cunoscându-se în două firi, fără amestecare, fără schimbare, fără împărțire, fără despărțire, deosebirea firilor nefiind nicidecum stricată din pricina unimii, ci mai degrabă păstrându-se însușirile fiecărei firi într-o singură persoană și într-un singur ipostas, nu îimpărțindu-se sau despărțindu-se în două fețe, ci Unul și Același Fiu, Unul Născut, Dumnezeu Cuvântul, Domnul Iisus Hristos, precum [au vestit] de la început proorocii, precum El însuși ne-a învățat despre Sine și precum ne-a predanisit nouă Crezul Părinților." Monofizitismul (gr. mono-physis = o fire) este o erezie hristologică apărută în secolul al V-lea. Principalul promotor al acestei erezii a fost Eutihie (378 - c. 454), călugăr din Constantinopol, discipol al patriarhului Chiril al Alexandriei, învățând că, după Întrupare, Iisus Hristos a avut o singură natură/fire, cea divină, natura (firea) omenească fiind absorbită de cea dumnezeiască, așa cum un cub de zahăr se dizolvă în apă. În consecință, Hristos a rămas doar cu o fire, cea dumnezeiască. Îl invit pe Cristiboss să-i dedice și lui niște molifte pentru îndreptarea celui căzut de la dreapta credință, precum a procedat cu Iustin.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 30.08.2012 at 14:02:02. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Poate ne spui și ceva despre securiștii ortodoxiei "reale", ce țânțari strecoară ei și ce "cămile mai înghit" cu atâta nonșalanță.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Poate că am să te las să afli singur cum stau lucrurile în chestiunea asta, dar va trebui să abandonezi ochelarii de cal ai inchizitorului ortodoxist , lucru care cere efort și timp.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Si eu l-am intrebat si pe el si pe altii care sustineau conceptii ecumeniste unde poate fi gasita invatatura aceasta in ortodoxie. In afara de 2-3 citate scoase din context si interpretate partizan nu am aflat altceva, de aceea am presupus ca e o invatatura secreta, se da pe sub mana doar la cei care aeraa la aceste conceptii. Ceilalti stau si se intreaba.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am vazut ca si in mesajul trecut ai strecurat o rautate, dar nu te-am bagat in seama. Pare ca resentimentul e destul de adanc daca tot timpul imi cauti un nod in papura. Si negasind, inventezi ceva, ca sa fie totusi ceva. In cazul de fata ii raspundeam lui Decebal care spunea ca revelatia este data prin oameni, care pot fi subiectivi, ca revelatia este data in Noul Testament in mare parte de Iisus, care nu e doar om, e chiar Dumnezeu. Se intelegea din context, dar ori ai citit rapid, ori din perseverenta de a gasit totusi ceva ai scos acel mesaj. Oare e valabil ce am scris eu in mesajul precedent: "Fariseii nu acceptau sa fie contrazisi, sa li se spuna ca ei cred ceva gresit, de aceea s-au suparat pe Iisus. Si cineva cu idei ecumeniste nu e receptiv la o indreptare, uneori chiar prinde suparare pe cel ce ii atrage atentia." ? P.S. Sa nu intelegi ca nu cred ca orice om se poate indrepta, abia scapa de resentimente. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cât despre resentimente, te înșeli amarnic dacă ai început să crezi că un nume, o cifră și câteva mii de texte de la mediocru în jos mi-ar putea provoca emoții negative. Era un banc cu doctor care diagnostica orice patologie cu formula: "ai limbrici", indiferent dacă era vorba despre dureri de măsele, ficat sau o fractură. Într-un mod asemănător ai început să aplici și tu ștampila stigmatizantă "ecumenist".
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 30.08.2012 at 23:37:10. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ai ceva de spus spune pe fata, fara ironii strecurate prin mesaje, unde am gresit si care e invatatura pe care o stii tu adevarata. Uite aici un exemplu, spusele sf. Ignatie Brincianinov, invatatura de acolo e de fapt cea mai blamata de tine: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/ Spune daca vrei ca tu stii mai multe decat sfantul Igantie, ca esti mai intelept si mai mare si expune noua invatatura. Daca spui acelasi lucru ca sfintii si invatatura Bisericii evident ca nu o sa mai spus ca ai conceptii ecumeniste niciodata, din moment ce nu le ai. Unii le au dar le tin pentru ei, dar unii se simt datori si sa lupte pentru a le impune si sa se lupte si cu cei ce nu le recunosc conceptiile lor. Si bineinteles ca o fac prin neadevaruri, asa cum o faci si tu. Asadar, niciodata nu o sa spun ca ai si conceptii ecumeniste daca tu spui ca recunosti invatatura sfintilor, iar daca e ceva gresit ce fac eu o sa accept o critica. Dar tu imi spui astea suparat de invatatura gresita, bineinteles ca nu o sa accept criticile tale ca sa vin la invatatura ta daca e eronata. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Faptul că și minți cu nerușinare consider că este doar o continuare firească a prostiei, fiindcă prostia și impostura numai bine camuflate în minciuni pot să pară că sunt într-adevăr ceva. Trist este (pentru tine) că prima victimă a înșelăciunii pe care o pui în scenă ești chiar tu însuți. Ți-am explicat mai mult decât oricui altcuiva unde ai lacune mari în informație, înțelegere și gândire. Cred că MihaiG și alții care au participat la discuțiile respective pot confirma că am încercat să-ți "spun ce poate fi greșit" în modul tău de a înțelege , dar ai dovedit în repetate rânduri că nu ai interes cognitiv decât pentru propriul tău circuit închis și limitat de idei. Concepțiile mele ecumeniste există doar în mintea ta. Am observat că nici măcar nu cunoști mare lucru despre acest fenomen cu care lupți ca un infanterist legat la ochi, care-și închipuie că orice mișcă în jur este o amenițare și trage în neștire fără să se gândească că poate-i împușcă pe ai lui.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite, te-am intrebat daca esti de acord cu sfantul Igantie, sau cu alti sfinti, sau ce conceptie ai, ce spun eu gresit. Cu adevarat m-am inselat daca tu spui acelasi lucru cu acesti sfinti si eu nu mi-am dat seama. Dar din cate stiu eu nu, tu spui ce vrei tu si ii ataci pe cei ce nu-ti impartasesc erorile. Tu ai incercat sa spui cate ceva si acelea erau intelegeri eronate, de exemplu tu intelesesei ca Yannaras se refera la pietism la cei conservatori, cand se referea de fapt la cei ecumenisti. Asadar, daca tu marturisesti ce spun sf. Ignatie, sf. Luca al Cimeei, sf. Iustin, par. Arsenie Papacioc si toti sfintii nu am nimic de spus, recunosc ca m-am inselat. daca nu da tu alte argumente pentru a arata ca se insala, nu doar acuze fade. P.S. Nu am cautat sa-ti impun nimic, tu ai inceput sa ma ataci, ca sa-ti impui conceptia ta, oricare o fi ea. Nimic nu ti-am zis pana atunci care sa te supere catusi de putin. Si cum vezi m-am adresat cat de cat respectuos, in timp ce tu de cateva luni mi-ai scris vreo cateva mesaje cu vorbe grele. Last edited by catalin2; 31.08.2012 at 21:24:38. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Catalin, hai sa spun si eu o vorba, nu de alta insa dragi imi sunteti, cu adevarat, si Mihail si tu. Si parca ma doare si pe mine cearta voastra, ca si cum ar fi in conflict doua parti din sufletul meu, sper ca intelegi.
Uite opinia mea: ca tu ai un fix / obsesie / fixatie (nu stiu daca e corect sa adaug ca e libidinala) cu ecumenismul asta, nu mai e unsecret pentru nimeni. Si cred ca nici pentru tine! Iar aici sunt doua variante: a) cazul nefericit, in care chiar e vorba de o fixatie in sens morbid. partea proasta aici ar fi ca un astfel de nucleu obsesional ii ingusteaza omului orizontul, ii papa energia creatoare, il reduce la un robot aservit obsesiei. E ceva steril. E morbid. Nasol... Dar nu cred ca e vorba de asta! Intrucat din interventiile tale (e drept ca sacaitoare uneori si chiar nelalocul lor, dupa opinia mea, in sensul ca alte unghiuri de abordare ar fi fost poate mai fertile, zic si eu..) adeseori ies lamuriri, piste noi de discutie, iar eu m-am imbogatit si clarificat in unele directii. Si-ti multumesc pentru asta. b) cazul fericit, cand esti extrem de constient ca s-ar putea sa avem de-a face cu un cancer, cu o manifestare extrem de difuza a acestui duh, adica e peste tot, iar tu in acest caz identifici cu usurinta orice aparitie a unei forme sau alteia dintre cele care urca din nucleul ratacirii ecumeniste. Si lupti de fiecare data sa faci lumina si sa corectezi. Lucru care, daca asa e realitatea, ar trebui sa il ajute pe Mihail sa inteleaga si, eventual, sa accepte demersul tau. Eu nu stiu despre ce e vorba cu adevarat, abia de le cunosc pe ale mele... Sper insa ca scurta mea interventie e pentru tine folositoare in vreun fel. Ma iarta daca am dat-o-n bara fara intentie... (adica din neglijenta sau din prostie). Mihail, aroganta ta intelectuala este iarasi interpretabila in cel putin doua feluri: Mai intai benign, ca fiind o insusire care tine de stilul intelectualului in general, care se stie ca uraste de moarte prostia si derivatele ei, ca doar de-aia s-a hotarat sa se faca intelectual pe lumea asta, ca sa lupte cu prostia lui mai intai si, pe masura succeselor, poate ca si cu prostia altora. Or, aici in zona prostiei una din buruienile cele mai detestabile este scleroza/ingustarea/pietrificarea/stereotipia/rutina/... nici nu mai stiu cum sa-i zic ca ma apuca deja furia, deh... Insa eu cred ca fratele Catalin nu e sec si retinut pentru ca doar atat poate, ci pur si simplu e o metoda de lucru bine asumata de el si un rod al unei asceze deja stabile, sistematice. Propun, desi s-ar putea sa ma insel foarte si sa te ispitesc la iritare inca si mai mare, sa vezi o clipa si prin unghiul acesta dialogul cu Catalin. Cat despre varianta cealalta, nu e cazul sa comentez nimic. Ca ... nu e cazul...:) Sa ma iertati va rog, fratilor, insa am simtit nevoia sa intervin intrucat vazui chiar azi cum se infratesc intre ei cateii, pentru a prolifera scarboasele lor bale, in timp ce leii pier cu demnitate in insingurarea lor care s-a vrut nobila si creatoare insa s-a ales doar pieirea si-atat... La ce bun, asadar, un duh de respingere intre oameni care se pot completa de minune? Zau asa... Cred ca-i la mijloc doar o problema (deplin rezolvabila) de acomodare reciproca. Last edited by ioan cezar; 31.08.2012 at 22:40:19. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dogmatica Patristica Ortodoxa | myself00 | Generalitati | 7 | 10.09.2012 19:23:37 |
Despre lectura, in general | Lilith23 | Generalitati | 26 | 15.06.2011 12:11:07 |
sentimentalism si un dumnezeu general | lareine | Generalitati | 0 | 31.12.2009 01:15:25 |
Sf. Andrei este sarbatoare cu rosu/mare in general? | sophia | Diverse Sarbatori | 3 | 13.11.2009 11:07:58 |
Scrisoarea unui general roman catre Nero,despre Hristos | ortodox4life | Generalitati | 18 | 14.10.2008 22:09:52 |
|