![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Extras din articolul: Casatoriile mixte in lumina invataturii si practicii canonice ortodoxe "In concluzie, in conformitate cu doctrina si practica canonica ortodoxa trebuie retinute urmatoarele aspecte : 1. Casatoriile interconfesionale si interreligioase sunt interzise. 2. In cazul in care sunt tolerate, prin aplicarea iconomiei, slujba cununiei trebuie oficiata in biserica ortodoxa de catre preotul ortodox. 3. Posibilitatile si formele de aplicare a iconomiei depind de necesitatile practice ale fiecarei Biserici Ortodoxe locale, care are dreptul de decizie in judecarea fiecarui caz in speta. 4. Copiii rezultati dintr-o astfel de casatorie trebuie botezati si educati in credinta ortodoxa. 5. Conform privilegiului paulin (I Cor. VII, 12-16), casatoria mixta se admite numai in cazul in care ea a fost incheiata inainte ca unul dintre soti sa fi fost increstinat. 6. In baza dispozitiei canoanelor 10 Laodiceea si 23 Ioan Postitorul, nu este admisa casatoria unui crestin ortodox cu o persoana de alta credinta. 7. Canoanele 31 Laodiceea si 14 IV ecumenic ingaduie casatoria intre un crestin ortodox si o persoana eterodoxa, cu conditia insa ca sotul eterodox sa tagaduiasca solemn - cu prilejul contractarii casatoriei - ca va trece la Ortodoxie. 8. Canonul 72 trulan - care a uniformizat practica canonica de pana atunci - privind casatoriile mixte - interzice, in mod categoric, sub pedeapsa excomunicarii asemenea casatorii. Considerandu-le lovite de nulitate, acelasi canon da putere de lege universal obligatorie privilegiului paulin, in sensul ca sotul devenit crestin - dupa incheierea - casatoriei respective - "sa nu se desparta"." Intreaba preotul: Căsătoria cu eterodocșii Ciudat ce sustii tu, mai ales ca ai spus ca sora ta este in manastire. Orice ortodox trebuie sa stie canoanele si doctrina ortodoxa cand vine vb. despre casatorii mixte. De aceea te intreb, esti ortodoxa? @lore Oprirea de la Sf.Imparatasanie este o excomunicare din Biserica. "Afurisirea!-Pravila Bisericeasca Afurisirea sau excomunicarea este excluderea credinciosului din comunitatea Bisericii, cînd se face vinovat de păcate contra credinței sau a moralei (Matei, 18,17; Cor. 5, 2-5; I Tim. 2, 20; Tii,3, io). Ea este de.două feluri: a) duhovnicească-internă, cînd credinciosul este oprit de la împărtășire sau de la alte slujbe pentru o vreme; b) cînd un credincios devine un necredincios public și se iau măsuri administrative publice contra lui, înlăturîndu-l din obștea creștină. Numai cel ce se îndreaptă, este reprimit. (îi Cor. 2, 6-10). Clericul, mai întîi se caterisește și, dacă este cazul, apoi se afurisește temporar sau definitiv, iar cînd stăruie în erezie și în răutăți, se dă anatemii. Afurisirea publică o face numai arhiereul - și mai ales sinodul - care are dreptul s-o și ridice, cînd cel vinovat s-a îndreptat. 2(Const. Ap. VII. 34). sursa: http://www.catehetica.ro/afurisirea-...a-bisericeasca |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oricum, mulțumim pentru RĂSPUNSUL LĂMURITOR. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Si apropos de casatorie: apostolul Pavel se confrunta, printre altele, si cu situatia in care, intr-o familie de doi pagani, doar unul din ei trecea la crestinism. Pe acestia ii sfatuieste sa ramana in continuare cu sotul/sotia pagan(a) daca si acel(a) o doreste in continuare, si nu spune deloc ca acea casatorie ar fi invalida pentru ca nu fusese oficiata de un preot in fata lui Dumnezeu. Astazi, orice casatorie oficiata in afara bisericii este considerata nula de catre biserica, iata insa ca nu aceasta a fost si pozitia ap. Pavel ci dimpotriva, el considera casatoria intre pagani perfect valida din moment ce increstinarea unuia din soti nu ii afecta calitatea de sot, ba chiar putea sa isi pastreze in continuare partenerul de viata pagan daca si acela o dorea in continuare, si nici vorba sa isi refaca ritualul casatoriei in fata unui preot de data asta. Si daca sa presupunem ca li s-ar fi cerut sa il refaca, ne-am fi aflat exact in situatia casatoriei mixte crestin+pagan. Dar iata ca nici macar nu era nevoie, statutul de casatorit era recunoscut de comunitatea crestina si la pagani...
Last edited by Tartaruga; 05.08.2012 at 20:30:03. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Din punct de vedere catolic, căsătoriile ortodoxe sunt perfect valide, ca și cele protestante. Desigur, dacă nu există impediment la căsătorie, spre exemplu situația în care unul dintre soți este deja căsătorit
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Recent a fost redifuzat filmul despre Ciprian Porumbescu si in acest film se pune la un moment dat problema casatoriei ortodox-anglican, si ceea ce m-a surprins este faptul ca preotul ortodox era deacord iar cel anglican nu, exact pe dos fata de realitate. Am verificat imediat pe Internet ca sa vad daca pe vremea lui Ciprian Porumbescu anglicanii se opuneau casatoriilor mixte si am gasit ca nu, sunt primii sau printre primii care au acceptat casatoriile mixte crestine. Nu am verificat si despre BC, dar ramasesem cu impresia ca BC accepta casatoriile mixte cu alti crestini doar cu conditia ca apoi copiii sa fie crescuti in BC, se cere promisiunea non-catolicului in acest sens. Ma insel? Revenind insa la ceea ce scriam in postarea anterioara, nici Biserica catolica nu recunoaste casatoriile civile care nu au fost oficiate si in biserica, nu? Ma refer la oricare biserica recunoscuta de BC. In timp ce apostolul Pavel le recunostea, cel putin pe cele incheiate intre oameni necredinciosi inainte de a ajunge la credinta. Daca astazi doi oameni necredinciosi si nebotezati se casatoresc civil si apoi unul dintre ei ajunge la credinta ortodoxa, proaspatul credincios afla ca pana atunci a trait in pacat pentru ca in fata lui Dumnezeu nu-i casatorit din moment ce nu a facut casatoria la biserica, ca atare trebuie sa se casatoreasca la Biserica daca vrea sa nu mai traiasca in pacat, iar pentru a se casatori la biserica trebuie ca si celalalt sa se boteze si sa devina ortodox (ma refer aici la oameni nebotezati deloc, exact ca pe vremea apostolului). Iar daca nu accepta, atunci sa se desparta. Aceiasi oameni pe vremea Ap. Pavel au auzit de la acesta ca trebuie sa traiasca in continuare ca sot-sotie si sa nu se desparta decat daca cel necredincios doreste despartirea. Last edited by Tartaruga; 06.08.2012 at 01:05:04. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Dintotdeauna.
Citat:
Citat:
Citat:
Despre privilegiul paulin puteți citi de la sursă, aici: http://www.vatican.va/archive/ENG1104/__P44.HTM Precum și în românește, de aici: http://www.profamilia.ro/familia.asp?manual=06
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Multumesc Mihnea de informatii. Bine-nteles ca fictiunea ramane fictiune, eu doar spuneam ca anomalia din acea fictiune m-a determinat sa fac o mica cercetare ca sa vad cum ar sta in realitate lucrurile intr-o situatie similara celei prezentate in fictiune. Un singur lucru nu am inteles legat de ceea ce mi-ati dat sa citesc: o casatorie naturala nesacramentala intre doi necrestini ramane tot naturala si nesacramentala daca unul din ei se converteste? Iar BC cum ii considera pe cei ce traiesc intr-o casatorie naturala si nesacramentala? Ii considera in pacatul curviei ca la ortodocsi sau nu? Si inca o intrebare: unde a permis Ap. Pavel recasatorirea unui proaspat botezat si parasit de partenerul necrestin? El a permis doar despartirea pentru a trai in pace, nu a zis ca cel credincios s-ar putea recasatori cu altcineva. El a dat doar un motiv in plus de despartire, in plus fata de cel dat de Domnul: adulterul. Insa la fel ca Domnul, apostolul nu a zis ca partea vatamata ar avea voie la recasatorie. Una din doua ar fi adulter/curvie. Last edited by Tartaruga; 06.08.2012 at 02:54:25. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Reamintesc prin urmare cum stau lucrurile pentru un ortodox sau pentru o ortodoxă, așa cum le-a citat Laura19 pentru a se îndepărta confuzia creată de fumigenele mincinoase ale domnului Mihnea D.: Citat:
Last edited by Decebal; 06.08.2012 at 10:03:03. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nunta mixta - care sunt problemele? | Ciprian Mustiata | Secte si culte | 100 | 04.05.2013 14:31:46 |
| Nunta | honney | Nunta | 27 | 27.04.2011 20:25:22 |
| nunta | cojanete | Nunta | 3 | 24.03.2010 12:31:35 |
| nunta | killerandrew | Nunta | 5 | 07.07.2009 13:55:29 |
| casatorie mixta, rog raspuns de la preot, daca se poate | lumar | Nunta | 5 | 13.10.2008 21:29:10 |
|
|