![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma intreb daca se deconteaza acum si operatia inversa si daca se poate face de 2 ori aceeasi gen operatie (binenteles, in sensuri diferite). |
#12
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biserica si Sfintele Taine nu sunt teatru (ieftin) la care oamenii sa asiste cum unii se roaga. Pentru ei nu va fi probabil decat un circ ieftin, in care apare un "bat-man" din cand in cand si da din maini... si mai are si o chestie in mana din care iese fum. La Sfanta Liturghie si Sfintele Taine se Participa activ! Taina Sfantului Maslu, Taina Sfintei Spovedanii sunt moduri in care Hirstos Iisus insusi lucreaza activ. Chiar daca Taina Sfintei Euharitii este inima si cununa Sfintelor Taine nu ineamna ca celelate Taine sunt lipsite de lucrare si de putere hristica... Hristos lucreaza, iarta si tamaduieste in Toate cele 3 taine mentionate. Se poate omul tamadui de cea mai cumplita boala trupeasca si sufleteasca doar prin Sfinta Taina a Spivedaniei. Omul primeste iertarea pacatelor la Taina Sfintei Spovedanii iar impacarea cu Dumnezeu este deplina in Taina Sfintei Euharistii. Vindecarea (deplina) o obtine in Sfanta Biserica prin participarea activa la Sfintele Slujbe, Sfintele Taine (chiar daca este oprita persoana spre binele ei de la Sfanta Impartasanie). Privit din prisma treptelor spirituale ale mantuirii, da afirmam cu toata onestitatea Sfanta Impartasanie este importanta in iluminare si indumnezeire... nu insa si in despatimire (tamaduire). Spun asta nu pentru a nesocoti Sfanta Impartasanie - Doamne fereste! ci pentru ca cei bolnavi grav care nu se pot impartasi sa nu cada in dezndejde. Nu stiu daca este cea mai buna comparatie dar in acest sens puntem spune ca impartasania este ca mersul pe bicileta... e bun, insa poti merge pe bicicleta doar cand ai picioarele tamaduite. Daca esti olog si incerci sa mergi pe bicileta o sa cazi si o sa iti rupi gatul... si de aceea duhovnicul are grija. In recuperarea din ologeala desigur ca mersul pe bicileta sub supravegere este util in tamaduire... dar nu seamna o situatie cu alta. Duhovnicul stie (si daca nu stie duhovnicie pe masura cerintelor rugati-va la Dumnezeu sa il lumineze sau sa va indrume la alt duhovnic). Va rog sa nu mai aveti impresia gresitca ca Sfanta Impartasanie e ca o cheie franceza (universala) magica si buna la toate... si cine pune mana pe ea prin diverse tertipuri: clientelisme, favoritisme, ascunderi de pacate la Sfanta Spovedanie, minciuna, viclenie... etc. este de vreun folos. Nicidecum! Constiinta singura ne garanteaza vrednicia chemarii la Sfanta Impartasanie... nu postul, milostenia, metaniile sau mai stiu io ce "scurtatura". Cat despre terapia ... se pare ca nu aveti cunostine minime de terapie duhovniceasca ortodoxa. In acest sens va recomand terapia filocalica: LARCHET Jean-Claude, Inconștientul spiritual sau Adâncul neștiut al inimii, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2009. LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor mintale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2008. LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor spirituale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2001. Spor la studiu (sa va calauzeasca Dumnezeu catre un duhovnic potrivit nevoilor dvs sufletesti)... si faptul ca dvs nu cunosteti nu inseamna ca nu exista terapie duhovniceaca adecvata in ortodoxie. Va rog sa fiti mai rezervata in afirmatii. Multumesc. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Citat:
Problema este ca noi cautam singuri cauzele ... si cautam singuri sa nu mai facem... manati de dracovenii: duhuri necurate si patimi. Orbiti de mandrie nu il lasam pe Hristos sa lucreze cum stie EL... ci ii impunem sa lucreze cum vrem noi... de cele mai multe ori. Citat:
Din cate cunosc pana in prezent (poate altcineva ne poate oferi mai multe informatii), in mare duhovnicul este apring (in dragoste, ca un parinte care isi cearta copilul ca sa il indrepte nu ca sa il omoare) in 2 situatii: a) cand omul nu vrea sa urmeze tratamentul duhovnicesc in vederea tamadurii b) cand omul cade in deznadejde Last edited by Eugen7; 02.08.2012 at 16:41:31. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Orice se intampla in societate, crima, violuri, hotii - e suficient sa fie prezentate ma des ca de obicei pentru a lasa impresia ca e un fenomen in crestere, o problema deosebita, etc. Aceste cazuri de dereglari in plan biologic cu repercursiuni in planul comportamentului sexual pentru ca nu sunt diagnosticare si tratate la timp, sunt folosite ca argument pentru schimbarile de sex si homosexualitate - chipurile singura solutie si justificarea devierilor de identitate sexuala - transexualitatea si homosexualitatea. Curios este ca desi se cunoaste background -ul hormonal al unor asemenea devieri, nu se pune in discutie tratamentul hormonal si asistenta psihologica ci se merge pe variante mult mai dramatice - chirurghie sau propaganda gay si "gay pride". Last edited by AlinB; 02.08.2012 at 16:37:41. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mesajul ortodoxiei este inechivoc: Hristos Iisus iarta si tamaduieste in Sfanta Biserica pe cei ce doresc mantuirea dupa cum o daruieste Hristos (descrisa inechivoc de filocalie)... nu dupa cum i se nazare fiecaruia (orbit de moartea duhovniceasca si cuprins de diverse patimi, pacate si duhuri demonice). Ca sunt si unii care incearca sa schimbe Biseica dupa placul patimilor lor si al demonilor... acestia ar trebui sa nu uite nici o clipa ce zice Hristos Iisus Mantuitorul si Biruitorul: mortii, pacatului si demonilor: "Biserica MEA portile iadului nu o vor birui". Dracovenii sunt tot timpul... caci demonii stiu bine ca scopul lor este sa omoare cat mai multi oameni (numarul conteaza, caci fiecare om este chipul lui Hristos). In timpul nostru dracii s-au specializat spre uciderea in masa: razboaie, atesim, pornografie, zapacirea moralitatii sociale unde binele si raul sunt bine amestecate in notiunea de "vital"... va recomand o carte ineresanta: Denis De Rougemont - Partea Diavolului, Ed Humanitas http://www.humanitas.ro/humanitas/partea-diavolului |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Departarea de Sfanta Biserica a dus la astfel de denaturari. Nu mai stim cum trebuie sa traim. Nu ne mai cunoastem nici pe noi, dar pe altii... Foarte multi apeleaza la asa ceva din nestiinta din negasirea locului sau in lume. Toti cei care L.am cunoscut (fiecare la un anumit nivel) pe Isus Hristos , am realizat ca pana atunci eram ca intr.o mare agitata... plutind de colo-colo fara sa stim incotro ne indreptam. Odata ce ajungi sa Il cunosti realizezi care.iti este locul, care este scopul vietii (mantuirea). Multe patimi ne sunt induse prin media.
Solutia la aceste denaturari este apropierea de Biserica. Inca de mic, copilul trebuie sa fie indrumat si adus in Sfanta Biserica pentru ca apoi sa nu ne lovim de asa ceva. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Referinta pentru articolul "Patimile si facultatile sufletului" | Simonac | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.02.2012 00:03:18 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
Comentariu la articolul "limba de lemn" | MihaiFloarea | Generalitati | 31 | 30.06.2009 14:18:06 |
|