![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
In cea mai mare parte a cazurilor este vorba de oameni care au si implicare sentimentala.
Cei care au numai probleme sexuale nu i-as include in aceasta categorie. Ei pot sa traiasca normal, heterosexual. Ei nu sunt homosexuali. Mai dificil este cu ceilalti care traiesc asa impreuna, se casatoresc, care nu pot accepta celalalt sex (ca persoana) in nici un fel. Si cel mai rau este cu cei care isi schimba sexul. Atata societatea cat si ei insisi, nu ii/se considera bolnavi. Aici este problema. Nici nu se incearca atunci vreo explicatie, sau vreun tratament. Nu stiula cei care isi schimba sexul, dar la ceilalti pot fi si cauze de natura psihologica, anumite socuri, traume. La acei copii de care vorbeam este desigur o vina a parintilor, exact nu stiu de ce natura. Hormonii, dar cred ca inca din perioada in care se formeaza organele. Si revin la intrebare, de ce nu se trateaza atunci tot cu hormoni, dar in sensul celalalt? Acum problema cu pacatul in fata lui Dumnezeu. Ma abtin. Nu inteleg de ce o boala este un pacat, mai ales daca este o mostenire genetica. Si mai intreb ce solutii aduce biserica acestor oameni? Daca ii tine in afara ei, nu este o rezolvare. Ar trebui o conlucrare pe toate caile: medici, familie, societate, biserica. Dar mai intai trebuie clarificate cauzele si medicii refuza.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Daca ne aducem aminte, prima operatie de schimbare de sex la noi in tara s-a facut in 1995, in Bucuresti. Un Sorin a devenit Sorina. Din presa aflam ca isi doreste sa fie din nou barbat. Ce ne dovedeste acest lucru? Ca nu avem instrumentele necesare pentru diagnostic. Daca el ar fi fost corect dat in cazul mentionat, nu ar mai fi avut niciodata dorinta de a fi din nou barbat. Dincolo de aceste erori medicale, si eu sunt de parere ca persoanele care doresc aceste interventii sufera de boli mentale.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar bolile mentale, conform filocaliei sunt cauzate atat de tulburari sufletesti, cat si fiziologic (hormonal) precum si demonic. (Desigur ca pot fi si combinatii multiple ale acestor 3 cauze). Recomand in acest sens studiul: LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor mintale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2008. LARCHET Jean-Claude, Inconștientul spiritual sau Adâncul neștiut al inimii, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2009. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
@Costel - asa este
@Eugen - nu este suficient sa mearga la biserica si sa asiste la slujbe. Sf.Impartasanie oricum nu le-o da. Chiar daca ei se spovedesc, au nevoie de ajutor psihologic, de terapie, de discutie. Nu stiu, de ceva mai mult. Nu mai vorbim de medici. Ca altfel raman tot cum sunt. Si daca se scrie peste tot ca biserica ii respinge si este pacat si nu stiu ce, ii darama si mai mult si nu au curaj sa mai mearga acolo. Intelegi aspectul? Nu este asa usor. Gata, de maine nu mai fac. Trebuie lucrat cu omul, vazut cauze. Au nevoie sa fie intelesi, si nu alungati, primiti si ajutati de duhovnic bun, de comunitatea din biserica. Dat cu el de pamant ca e un pacatos nu rezolva problema, ba face mai rau.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biserica si Sfintele Taine nu sunt teatru (ieftin) la care oamenii sa asiste cum unii se roaga. Pentru ei nu va fi probabil decat un circ ieftin, in care apare un "bat-man" din cand in cand si da din maini... si mai are si o chestie in mana din care iese fum. La Sfanta Liturghie si Sfintele Taine se Participa activ! Taina Sfantului Maslu, Taina Sfintei Spovedanii sunt moduri in care Hirstos Iisus insusi lucreaza activ. Chiar daca Taina Sfintei Euharitii este inima si cununa Sfintelor Taine nu ineamna ca celelate Taine sunt lipsite de lucrare si de putere hristica... Hristos lucreaza, iarta si tamaduieste in Toate cele 3 taine mentionate. Se poate omul tamadui de cea mai cumplita boala trupeasca si sufleteasca doar prin Sfinta Taina a Spivedaniei. Omul primeste iertarea pacatelor la Taina Sfintei Spovedanii iar impacarea cu Dumnezeu este deplina in Taina Sfintei Euharistii. Vindecarea (deplina) o obtine in Sfanta Biserica prin participarea activa la Sfintele Slujbe, Sfintele Taine (chiar daca este oprita persoana spre binele ei de la Sfanta Impartasanie). Privit din prisma treptelor spirituale ale mantuirii, da afirmam cu toata onestitatea Sfanta Impartasanie este importanta in iluminare si indumnezeire... nu insa si in despatimire (tamaduire). Spun asta nu pentru a nesocoti Sfanta Impartasanie - Doamne fereste! ci pentru ca cei bolnavi grav care nu se pot impartasi sa nu cada in dezndejde. Nu stiu daca este cea mai buna comparatie dar in acest sens puntem spune ca impartasania este ca mersul pe bicileta... e bun, insa poti merge pe bicicleta doar cand ai picioarele tamaduite. Daca esti olog si incerci sa mergi pe bicileta o sa cazi si o sa iti rupi gatul... si de aceea duhovnicul are grija. In recuperarea din ologeala desigur ca mersul pe bicileta sub supravegere este util in tamaduire... dar nu seamna o situatie cu alta. Duhovnicul stie (si daca nu stie duhovnicie pe masura cerintelor rugati-va la Dumnezeu sa il lumineze sau sa va indrume la alt duhovnic). Va rog sa nu mai aveti impresia gresitca ca Sfanta Impartasanie e ca o cheie franceza (universala) magica si buna la toate... si cine pune mana pe ea prin diverse tertipuri: clientelisme, favoritisme, ascunderi de pacate la Sfanta Spovedanie, minciuna, viclenie... etc. este de vreun folos. Nicidecum! Constiinta singura ne garanteaza vrednicia chemarii la Sfanta Impartasanie... nu postul, milostenia, metaniile sau mai stiu io ce "scurtatura". Cat despre terapia ... se pare ca nu aveti cunostine minime de terapie duhovniceasca ortodoxa. In acest sens va recomand terapia filocalica: LARCHET Jean-Claude, Inconștientul spiritual sau Adâncul neștiut al inimii, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2009. LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor mintale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2008. LARCHET Jean-Claude, Terapeutica bolilor spirituale, trad. Marinela Bojin. București: Sophia, 2001. Spor la studiu (sa va calauzeasca Dumnezeu catre un duhovnic potrivit nevoilor dvs sufletesti)... si faptul ca dvs nu cunosteti nu inseamna ca nu exista terapie duhovniceaca adecvata in ortodoxie. Va rog sa fiti mai rezervata in afirmatii. Multumesc. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Citat:
Problema este ca noi cautam singuri cauzele ... si cautam singuri sa nu mai facem... manati de dracovenii: duhuri necurate si patimi. Orbiti de mandrie nu il lasam pe Hristos sa lucreze cum stie EL... ci ii impunem sa lucreze cum vrem noi... de cele mai multe ori. Citat:
Din cate cunosc pana in prezent (poate altcineva ne poate oferi mai multe informatii), in mare duhovnicul este apring (in dragoste, ca un parinte care isi cearta copilul ca sa il indrepte nu ca sa il omoare) in 2 situatii: a) cand omul nu vrea sa urmeze tratamentul duhovnicesc in vederea tamadurii b) cand omul cade in deznadejde Last edited by Eugen7; 02.08.2012 at 16:41:31. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma intreb daca se deconteaza acum si operatia inversa si daca se poate face de 2 ori aceeasi gen operatie (binenteles, in sensuri diferite). |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Totul se petrece in acelasi loc, in acelasi spatiul la aceleasi Sfinte Slujbe. Pe unii Taina Sfintei Spovedanii, Taina Sfantului Maslu, Taina Sfintei Euharistii, ii ajuta in hristificare pe nivele inalte: iluminare, indumnezeire... pe altii acelasi Sfinte Taine ii ajuta in despatimire, in tamaduire.... cu celasi scop: hristificarea pe nivelul indumenzeirii prin har. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Referinta pentru articolul "Patimile si facultatile sufletului" | Simonac | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.02.2012 00:03:18 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
Comentariu la articolul "limba de lemn" | MihaiFloarea | Generalitati | 31 | 30.06.2009 14:18:06 |
|