Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.07.2012, 22:16:56
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
E prea mult de scris, dar credeți-mă, neplata zecimii nu se găsește printre ele.
Va cred in legatura cu zeciuiala. Ma intreb doar care sunt motivele pentru care cineva ar putea fi exclus pentru ca eu cel putin nu am reusit sa inteleg (aparenta?) contradictie intre excludere si cuvantul Domnului care spune ca cel fara pacat sa arunce primul piatra. Nu este mai putin adevarat faptul ca Sf. Ap. Pavel practica excluderea, am in vedere pasajul in care un barbat traia cu nevasta tatalui sau. Cum se aplica principiul iubirii in aceste cazuri, iubire care iarta totul? Unde este limita? De aceea eram curioasa sa vad unde a pus biserica dvs. limita intre iubire si excludere, pe ce criterii stabileste excluderea. Puteti doar sa-mi insiruiti pe scurt cele 10 conditii, va rog? Imi cer iertare ca insist, stiu ca "curiosity kills the cat", dar asta e :)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 29.07.2012, 22:54:55
editheraven's Avatar
editheraven editheraven is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.01.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 111
Implicit

" Dacă nu vrea să asculte de ei, spune-l bisericii; și, dacă nu vrea să asculte nici de biserică, să fie pentru tine ca un păgân și ca un vameș."
Reply With Quote
  #3  
Vechi 29.07.2012, 23:08:40
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de editheraven Vezi mesajul
" Dacă nu vrea să asculte de ei, spune-l bisericii; și, dacă nu vrea să asculte nici de biserică, să fie pentru tine ca un păgân și ca un vameș."
Da, pasajul il stiu insa se refera la rezolvarea unui conflict intre doi credinciosi fara ca sa spuna daca cel vinovat si neascultator este sau nu exclus din comunitate si fara sa spuna in ce cazuri s-ar putea face excluderea. Pentru ca tot Domnul spunea ca iertarea trebuie sa fie de 70x7, adica nelimitata. Cum se impaca deci una cu alta? Este in continuare un mare mister pentru mine unde se poate pune o limita intre iertare si considerare ca un pagan si vames cu sau fara excludere.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 29.07.2012, 23:21:36
editheraven's Avatar
editheraven editheraven is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.01.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 111
Implicit

Conditia e aici. Iertarea implica cainta. Nu implica acceptarea unui lucru contrar Scripturii.

" Dacă fratele tău a păcătuit împotriva ta, du-te și mustră-l între tine și el singur. Dacă te ascultă, ai câștigat pe fratele tău."
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.07.2012, 01:04:09
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de editheraven Vezi mesajul
" Dacă nu vrea să asculte de ei, spune-l bisericii; și, dacă nu vrea să asculte nici de biserică, să fie pentru tine ca un păgân și ca un vameș."
Citat:
În prealabil postat de editheraven Vezi mesajul
Conditia e aici. Iertarea implica cainta. Nu implica acceptarea unui lucru contrar Scripturii.

" Dacă fratele tău a păcătuit împotriva ta, du-te și mustră-l între tine și el singur. Dacă te ascultă, ai câștigat pe fratele tău."
A castiga pe fratele inseamna a-l aduce pe calea cea buna, a-si da seama de greseala si a voi a se corecta. Iar greseala fratelui nu este contra Scripturii ci contra persoanei tale. Cum insa perceptia unei greseli poate fi subiectiva, de aceea trebuie mers cu pricina la comunitate, pentru a vedea cine este in greseala. Textul nu implica insa iertarea doar daca fratele isi recunoaste greseala. Se poate ierta si atunci cand celalalt persista, una nu o exclude pe cealalta. Avem exemplul Domnului pentru asta: cand a spus pe cruce: "iarta-i Tata ca nu stiu ce fac", nu a implicat automat cainta si intoarcerea pe calea cea buna a ucigasilor Sai dimpotriva, acei ucigasi au persistat sa fie surzi si orbi la orice invatatura. De ce atunci a cerut iertarea lor in lipsa caintei acelora daca fara cainta nu exista iertare?
Asta pe langa faptul ca cel ce nu poate ierta si tine in el supararea, isi face rau in primul rand lui insusi. Iar el la randul sau este iertat de Dumnezeu dupa masura iertarii acordate altuia.
Ceva nu se leaga aici, imi scapa ceva si nu imi dau seama ce.
Si sa nu uit: trebuie integrata in tablou si iubirea si binecuvantarea dusmanilor, ori iubire fara iertare nu poate exista. In acest context ramane de vazut daca Dumnezeu ne iarta ca urmare a caintei noastre sau dimpotriva, Dumnezeu ne iarta asa cum a spus pe cruce: pentru ca nu stim ce facem, iar cainta are un alt scop, de a putea noi sa acceptam iertarea lui Dumnezeu si in consecinta sa ne schimbam in bine...

Last edited by Tartaruga; 30.07.2012 at 01:14:15.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.07.2012, 07:41:39
editheraven's Avatar
editheraven editheraven is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.01.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 111
Implicit

Da, este vorba despre o greseala personala. Despre eretici in sine Pavel zice

"Vă îndemn, fraților, să vă feriți de cei ce fac dezbinări și tulburare împotriva învățăturii pe care ați primit-o. Depărtați-vă de ei."

" În Numele Domnului nostru Isus Hristos, vă poruncim, fraților, să vă depărtați de orice frate care trăiește în neorânduială, și nu după învățăturile pe care le-ați primit de la noi."

"Ci v-am scris să n-aveți niciun fel de legături cu vreunul care, măcar că își zice „frate”, totuși este curvar, sau lacom de bani, sau închinător la idoli, sau defăimător, sau bețiv, sau hrăpăreț; cu un astfel de om nu trebuie nici să mâncați."

le : da dar vezi tu, Iisus are puterea iertarii pacatelor. Daca cineva ne face rau si noi il iertam dar el nu se pocaieste de acel pacat, el tot cu pacatul ramane. Tu esti dezlegat de ceea ce e intre voi doi, insa pacatul ramane pacat.

Apoi, binecuvantarea dusmanilor nu implica convietuirea cu ei.
"Nu vă înșelați: „Tovărășiile rele strică obiceiurile bune”."
Trebuie luate in ansamlu. Cand e vorba de erezii in biserica Biblia e clara : "Cum se împacă templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noi suntem templul Dumnezeului celui Viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui și voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, și ei vor fi poporul Meu.” . De aceea: „Ieșiți din mijlocul lor și despărțiți-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeți de ce este necurat, și vă voi primi."

Cat despre iertarea aproapelui tu nu ai putere sa ii ierti pacatul ci doar sa ierti omul si sa nu tii supararea. Iertarea pe care o proclama Iisus atunci este una definitiva pentru cei ce Il crucificau, pentru ca El are putere sa ierte pacatele.


le2: inca ceva. Tu poti ierta din dragoste pe oricine, asa cum cere Scriptura. Dar asta tine doar de dragostea ce o cere Iisus sa o avem. Ii binecuvantam si iertam pe toti, insa spalarea greselii celui ce ne'a facut'o sta, totusi, in cairea lui.

"A castiga pe fratele inseamna a-l aduce pe calea cea buna, a-si da seama de greseala si a voi a se corecta. " Exact, pe calea cea buna. Dar daca respectivul nu vrea sa asculte, tu il ierti, dar el ramane 'cu ale lui'. Oameni despre care si Iisus si Pavel zice sa ne ferim. Iisus spune aste cu tenta personala si Pavel cu tenta generala, la intreaga BIserica.

Last edited by editheraven; 30.07.2012 at 07:58:10.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.07.2012, 14:12:05
Tartaruga Tartaruga is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Mesaje: 709
Implicit

Citat:
În prealabil postat de editheraven Vezi mesajul
Da, este vorba despre o greseala personala. Despre eretici in sine Pavel zice

"Vă îndemn, fraților, să vă feriți de cei ce fac dezbinări și tulburare împotriva învățăturii pe care ați primit-o. Depărtați-vă de ei."

" În Numele Domnului nostru Isus Hristos, vă poruncim, fraților, să vă depărtați de orice frate care trăiește în neorânduială, și nu după învățăturile pe care le-ați primit de la noi."

"Ci v-am scris să n-aveți niciun fel de legături cu vreunul care, măcar că își zice „frate”, totuși este curvar, sau lacom de bani, sau închinător la idoli, sau defăimător, sau bețiv, sau hrăpăreț; cu un astfel de om nu trebuie nici să mâncați."

le : da dar vezi tu, Iisus are puterea iertarii pacatelor. Daca cineva ne face rau si noi il iertam dar el nu se pocaieste de acel pacat, el tot cu pacatul ramane. Tu esti dezlegat de ceea ce e intre voi doi, insa pacatul ramane pacat.

Apoi, binecuvantarea dusmanilor nu implica convietuirea cu ei.
"Nu vă înșelați: „Tovărășiile rele strică obiceiurile bune”."
Trebuie luate in ansamlu. Cand e vorba de erezii in biserica Biblia e clara : "Cum se împacă templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noi suntem templul Dumnezeului celui Viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui și voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, și ei vor fi poporul Meu.” . De aceea: „Ieșiți din mijlocul lor și despărțiți-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeți de ce este necurat, și vă voi primi."

Cat despre iertarea aproapelui tu nu ai putere sa ii ierti pacatul ci doar sa ierti omul si sa nu tii supararea. Iertarea pe care o proclama Iisus atunci este una definitiva pentru cei ce Il crucificau, pentru ca El are putere sa ierte pacatele.


le2: inca ceva. Tu poti ierta din dragoste pe oricine, asa cum cere Scriptura. Dar asta tine doar de dragostea ce o cere Iisus sa o avem. Ii binecuvantam si iertam pe toti, insa spalarea greselii celui ce ne'a facut'o sta, totusi, in cairea lui.

"A castiga pe fratele inseamna a-l aduce pe calea cea buna, a-si da seama de greseala si a voi a se corecta. " Exact, pe calea cea buna. Dar daca respectivul nu vrea sa asculte, tu il ierti, dar el ramane 'cu ale lui'. Oameni despre care si Iisus si Pavel zice sa ne ferim. Iisus spune aste cu tenta personala si Pavel cu tenta generala, la intreaga BIserica.
Bun. Deci avem pe de o parte ereziile identificate in acele timpuri cu idolatria, si avem neoranduielile de tip curvie, betie, defaimare etc.

Sa ne oprim putin doar la acestea din urma. Sa luam betia de exemplu. Eu nu am puterea sa iert pe cineva pentru faptul de a fi betiv, doar Domnul il poate ierta. Eu pot ierta doar un rau facut mie de respectivul in stare de betie. Daca eu am iertat raul, ma indoiesc ca acel rau punctual Dumnezeu nu il iarta. Ramane de iertat betia propriu-zisa. Stim bine ca betia nu se vindeca cat ai bate din palme. Conform celor scrise, sa inteleg ca eu trebuie sa stau la distanta de betiv si nici sa nu mananc cu el la masa? Cum atunci va putea fi ajutat sa iasa din betie? Si daca betivul este tatal sau fratele? De cand a aparut asociatia aloolicilor anonimi, apar rezultate cu alcoolicii. Este adevarat ca trebuie tratat si anturajul care sufera de co-dependenta intr-o mai mica sau mai mare masura, dar daca toti cei echilibrati se dau in laturi si se protejeaza luand distanta fata de toti acestia, pe ei cine ii mai ajuta? Sincer, mi-e greu sa cred ca asta a dorit Domnul, sa-i abandonam pe cei cu probleme care nu se vindeca imediat, cat ai bate din palme. Daca asa ar proceda si Dumnezeu cu noi, nu stiu ce s-ar alege de noi, sau cel putin de unii dintre noi. De aceea discursul imi pare incoerent. :-|
Reply With Quote
  #8  
Vechi 30.07.2012, 12:09:47
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
Cum se aplica principiul iubirii in aceste cazuri, iubire care iarta totul? Unde este limita? De aceea eram curioasa sa vad unde a pus biserica dvs. limita intre iubire si excludere
Cei care sunt excluși din rândurile bisericii nu înseamnă că sunt abandonați, ori că nu mai sunt iubiți. Dimpotrivă ar trebui ca iubirea, compasiunea și sprijinul în rugăciune să se manifeste mai puternic după modelul divin ("nu cei sănătoși au trebuință de medic". Mat.9,12)

Citat:
În prealabil postat de Tartaruga Vezi mesajul
pe ce criterii stabileste excluderea. Puteti doar sa-mi insiruiti pe scurt cele 10 conditii, va rog? Imi cer iertare ca insist, stiu ca "curiosity kills the cat", dar asta e :)
Încerc... Găsiți aici cam tot ce ar putea fi legat de acest aspect:
http://www.adventist.ro/index/convin...n-biseric.html
Reply With Quote
  #9  
Vechi 30.07.2012, 12:37:10
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Cei care sunt excluși din rândurile bisericii nu înseamnă că sunt abandonați, ori că nu mai sunt iubiți. Dimpotrivă ar trebui ca iubirea, compasiunea și sprijinul în rugăciune să se manifeste mai puternic după modelul divin ("nu cei sănătoși au trebuință de medic". Mat.9,12)
La ce mod?
Daca parasesc de buna voie, cu toate ca s-au facut N presiuni la toate nivelele, sa li se trimita "negociatori" ca poate, poate vin inapoi?

Si daca sunt scosi in suturi, cum?
Rugaciuni pentru ei prin care sa se aminteasca de "cazul lui Cutarescu" si ce a patit el daca a indraznit sa conteste statutul de profeteasa al individei EGW?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 30.07.2012, 13:25:40
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
La ce mod?
Daca parasesc de buna voie, cu toate ca s-au facut N presiuni la toate nivelele, sa li se trimita "negociatori" ca poate, poate vin inapoi?

Si daca sunt scosi in suturi, cum?
Rugaciuni pentru ei prin care sa se aminteasca de "cazul lui Cutarescu" si ce a patit el daca a indraznit sa conteste statutul de profeteasa al individei EGW?
Ia uite cine dovedea compasiune crocodiliană pentru adventiștii căzuți! După falsul motiv al "neplății zecimii", vi și tu cu cazul "Cutărescu"? Tot un basm de Petre Inspirescu ca și cel relatat de sad story?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? bmd Secte si culte 177 08.11.2010 20:20:53
Ignorati Sf.Asteapta Generalitati 5 03.05.2010 07:01:32