![]() |
![]() |
|
#61
|
||||
|
||||
![]()
Superb , asta spune totul si ne indeamna sa practicam cele de folos , printre care pe un prim loc se afla RUDACIUNEA !
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#62
|
|||
|
|||
![]()
Rudaciunea cu sfintii, da, cu ingerii, prin ... rugaciune!...:))
(s-a nimerit bine, de fapt nimereala pare - dar nu e) |
#63
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Da , da , da , cu sfinti , cu ingeri , cu Maicuta Prea Sfanta , RUGACIUNEA rostita simplu , din suflet , citita , gandita , inteleasa , digerata , insusita , tamaduitoare . . . ! Noapte buna , frate draga !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Biruinta lenei
![]() Suntem foarte familiarizati in ziua de azi cu sintagme precum societate secularizata, consumerism etc. Toate vorbesc despre atitudinea actuala a societatii in general si a omului, in particular. De fapt, de societate nici nu ar trebui sa ne pese, ci de om, caci Hristos a venit sa mantuiasca oameni, nu societati, de aceea El nu a oferit doctrine, ci viata vesnica. Vorbind asadar de om, vedem in el astazi - adica in noi - o tendinta din ce in ce mai puternica de a evita munca. Agricultura - urmand modelul vestic - se supratehnologizeaza, fabricile se robotizeaza si omul incepe sa nu-si mai gaseasca locul in nicio zona de productie masiva. In loc ca el sa produca, omul insusi devine produs. Dar acest lucru nu este fara voia lui, iar semnele acestui fapt se vad la tot pasul, in modul in care el se manifesta in celelalte aspecte ale vietii. Prefera sa mearga cu masina, chiar daca are de mers doar cativa kilometri. I se pare iesit din comun sa faca altfel. Ii place sa evadeze in natura. Dar nu se poate dezminti: prefera natura cea mai apropiata, accesibila din masina. Doreste sa manance rosii gustoase, blestamand alimentatia artificiala care i se ofera; cu toate acestea, nu este dispus sa faca un efort pentru a le gasi (nu mai vorbim a le produce); le cumpara intotdeauna de la supermarketul de langa el. Chiar si iarna. Pentru astfel de oameni, Uniunea Europeana - si toate celelalte suprastructuri - sunt "nevoite" sa inventeze criterii de selectie care sa favorizeze forma, marimea si aspectul, in detrimentul calitatii adevarate, si pana la urma a vietii. Aceasta pentru ca omului zilelor noastre ii place sa creada despre sine ca "traieste bine", confundand de fapt "binele" cu comoditatea. Aceasta apetenta pentru lipsa de efort este motivul pentru care societatea ne transforma intr-o gloata de oameni lancezi, cu mintea greoaie si usor de manevrat. Viitorul pe care ni-l pregatim - noua si poate mai ales copiilor nostri - este acela al unor fiinte cu aparenta de oameni, dar in fapt aducand mai mult a animale dresate. Si acest viitor - pe care il traim si acum partial - este biruinta lenei. Dar daca suntem crestini, nu putem lasa acest lucru sa ni se intample. Caci noi stim ca "putin aluat dospeste toata framantatura". De asemenea stim ca biruinta patimii vine prin dobandirea virtutii opuse. Daca suntem crestini, vom avea deci o atitudine inversa, vom cauta intotdeauna drumul mai greu. Cand lucrurile ne vor parea usoare, ne vom pune semne de intrebare, binestiind ca toate lucrurile - si mai ales comoditatea - au un pret, iar acest pret este foarte probabil sa fie sufletul nostru. Paul Cocei
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#65
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#66
|
||||
|
||||
![]()
Trandavia e cheia saraciei.
Trandavul se pricepe la trei lucruri: sa mance, sa doarma si sa se supere. Lenesul fuge cand e vorba de munca, dar vine cel dintai cand e vorba de mancare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#67
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#68
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dreapta socoteala in toate !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#69
|
||||
|
||||
![]()
Lumea întotdeauna a osândit pe leneș. Solomon îl trimite să ia pildă de la harnica furnică (Pilde 6, 6), iar Apostolul poruncește că „cine nu muncește nici să nu mănânce” (II Tes. 3, 10).
Făcut după Chipul lui Dumnezeu și menit să ajungă asemenea lui Dumnezeu, omul este chemat pentru lucrare de la început, când a fost pus în Eden ca „să-l lucreze și să-l păzească” (Facere 2, 15). După izgonirea din Rai, lucrarea omului este îndreptată îndeosebi spre agonisirea celor trebuitoare vieții: hrană, îmbrăcăminte, locuință. Fără de acestea nu poate trăi; de nevoie trebuie să lucreze, nu poate trăi în lenevie. Deci nu de această trândăvie se roagă Sf. Efrem să fie izbăvit ci de trândăvia mult mai vătămătoare a nelucrării poruncilor lui Dumnezeu; lucrarea acestora, precum am mai spus, fiind condiția creșterii omului celui nou, născut din Sf. Botez, a dobândirii asemănării cu Dumnezeu. Prin pilda talanților, Mântuitorul ne învață că puterile Sfântului Duh, care sălășluiesc în om sunt foarte mari (un talant cântărea peste 40 kg) și pot duce pe om la cea mai înaltă desăvârșire; și dacă nu toți ajung la aceeași măsură, sau nu ajung deloc, se datorează trândăviei omului. Aceasta este direct potrivnică dezvoltării omului duhovnicesc, este refuzul propriei sale creșteri, împietrirea în nedesăvârșire. Lumea întotdeauna a osândit pe leneș. Solomon îl trimite să ia pildă de la harnica furnică (Pilde 6, 6), iar Apostolul poruncește că „cine nu muncește nici să nu mănânce” (II Tes. 3, 10). De aceea și Sf. Efrem pune trândăvia în fruntea celor patru duhuri pătimașe, ca una care este piedică a toată fapta bună și potrivnică celei mai înalte chemări a omului. Protos. Petroniu Tănase
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#70
|
||||
|
||||
![]()
Trândăvirea este lenevire a sufletului și moleșeală a minții, întrelăsare a nevoinței, clevetitoare a lui Dumnezeu ca și când El ar fi nemilostiv și neiubitor de oameni, neputință întru rugăciune. Doctorul își vizitează bolnavii dimineața, iar trândăvia pe cei ce se nevoiesc în amiaza mare. Stând la rugăciune, trândăvia ne aduce aminte despre unele lucruri necesare și astfel se folosește de toată ingeniozitatea spre a ne trage de aici cu căpăstrul unui pretext binecuvântat. Trei ceasuri înainte de culcare, demonul trândăviei ne produce tremurături și dureri de cap, febră și crampe la stomac; iar punându-se masa, ne face să sărim din așternut; sosind vremea, iarăși ne îngreuiază trupul. Stând noi la rugăciune, ne cufundă în somn și, prin căscături la vreme nepotrivită, ne împiedică să pronunțăm stihurile în întregime. Cel ce-și plânge păcatele nu cunoaște trândăvia. Să-l înlăturăm astfel pe acest tiran cu amintirea greșelilor noastre și să-l batem cu lucrul mâinilor; să-l târâm înaintea judecății prin cugetarea la bunurile ce vor să fie.
(Sfântul Ioan Scărarul, Scara Raiului, Editura Învierea, Traducere de mitropolit Nicolae Corneanu, 2007, pp. 212 - 213)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ascultarea de Dumnezeu si invataturile Lui | Sebastiana | Biserica Ortodoxa Romana | 51 | 13.06.2011 00:55:44 |
Lenea nu este plăcută lui Dumnezeu | vicentiu68 | Generalitati | 1 | 07.02.2011 17:03:57 |
Ce inseamna Dumnezeu judeca la Sfintii Parinti? | mihailt | Generalitati | 2 | 12.12.2009 23:33:27 |
Din invataturile Sfintilor Parinti despre cum se deosebim vedeniile. | camiann | Generalitati | 2 | 03.02.2009 15:17:44 |
massmedia indeparteaza credinciosii de biserica | spinu | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 109 | 14.09.2008 13:55:25 |
|