![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sunt in asentimentul tau Annyta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Spre deosebire de viziunea filozofica greceasca in care sufletul uman era considerat persoana umana (ce avea posibilitatea progresului in intelepciune si lucrare chiar si dupa moartea fizica) iar trupul era considerat doar o inchisoare a sufletului; antropologia iudaica considera ca persona umana este trup si suflet spiritual.
Nu se poate numi om nici trupul singur fara sufletul spiritual (duhovnicesc) si nici sufletul spiritual (duhovnicesc) fara trup. Aceasta antropologie iudaica este preluata in mod firesc si de Sfintii Parinti fiind descrisa in filocalie. Astfel rabinii foloseseau urmatoarea parabola pentru a explica oamenilor simpli acest lucru (pentru mai multe detalii recommand: IPS Lazar Puhalo - Caile ortodoxiei Contemporane, Editura Eikon, pag 75): "Un om bogat avea o gradina de bunatati si a pus pazinici doi oameni: unul olog si unul orb, iar apoi a plecat. Ologul vazand bunatatile din gradina ar fi dorit sa se infrupte din ele dar nu putea ajunge la ele. Orbul nu le vedea dar putea merge. Atunci ologul a zis orbului: ia-ma pe umerii tai si eu te voi conduce si amandoi ne vom infrupta din bunatati. Zis si facut. Dupa ce s-au saturat au iesit din gradina. Cand a revenit stapanul si a vazut gradina devastata a zis celor doi: ce ati facut? de ce nu ati ascultat? de ce nu ati pazit gradina si eu v-as fi dat bunatati adevarate potrivite pentru voi? Ologul insa a raspuns:stapane pai cum as fi putut eu sa ajung la roadele gradinii daca nu pot merge? Orbul a raspuns: stapane pai cum as fi putu eu sa vad bunatatile gradinii daca sunt orb? Atunci stapanul s-a maniat pe viclenia, mandria si rautatea lor... a luat pe olog si l-a pus pe umerii orbului si i-a judecat pe amandoi ca pe unul singur." Asa va fi la judecata omului: orbul simbolizeaza trupul, caci el nu stie si trebuie condus dar se infrupta si el senzorial. sufletul simbolizeaza ologul, car stie dar nu se poate infrupta din cele senzoriale fara trup. Deci omul nu poate primi viata vesnica in rai sau osanda vesnica si in iad, decat la a doua venire a Domnului. Totusi dupa adormire suflete sfintilor traiesc intru Hristos Iisus si conlucrarea cu harul Duhului Sfant nu se intrerupe insa nu putem vorbi de deplinatatea conlucrarii omulu cu harul Duhului Sfant decat atunci cand omul viu trup si suflet spiritual. Last edited by Eugen7; 16.07.2012 at 14:32:40. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Psihoterapie ortodoxa | semilia | Resurse ortodoxe on-line | 62 | 15.06.2015 09:38:39 |
Dragostea creștină, cea mai mare virtute teologică | NECTARIE | Generalitati | 13 | 25.01.2011 18:01:59 |
Lumea 100% ortodoxa | coralina | Generalitati | 103 | 10.10.2010 20:42:28 |
Fratia Ortodoxa | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 10 | 04.08.2008 22:19:41 |
|