Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.07.2012, 09:48:47
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
bate mai degraba spre erezie.
Nu e nicio erezie. Fecioara Maria a devenit salas al Treimii prin iubire, a purtat in mijlocul sufletului ei intreaga Treime necreata si l-a nascut pe Cel conceput ca ipostas al trupului luat din ea. Duhul purces din Tatal ii da viata, Cuvantul ii da specificul de trup al Sau, prin incadrarea lui in Sine ca insusi ipostas a lui.

Citat:
Asta e o alta erezie. Nicaieri Biserica nu invata ca Fiul S-ar fi intrupat si S-ar fi nascut din Feciora Maria pentru ca are "insusire" nasterea si pentru ca a fost nascut din veci din Tatal.
Taina nasterii Cuvantului in trup omenesc poate fi apropiata de nasterea Sa din veci si inteleasa in lumina relatiilor dintre persoanele Sfintei Treimi.
Cuvantul se face trup in timp dupa modelul nasterii Sale vesnice. Se poate intelege actiunea Duhului in momentul Bunei-Vestiri ca prelungirea actiunii in care se infaptuieste din veci nasterea in Sfantul Duh a Fiului de catre Tatal si purcederea Duhului din Tatal prin Fiul, precum si ca o implinire a acestui act in Fecioara Maria.

Citat:
2. Te contrazici, cand zici ca a purtat in pantece toate cele Trei Persoane ale Sfintei Treimi pentru ca Acestea sunt nedespartite, dar cand a nascut, a nascut ca Om doar pe Fiul.
Delia a spus "Maica Domnului L-a purtat in fiinta ei pe Dumnezeul cel neimpartit si nedespartit", ceea ce e corect. Fecioara Maria a adus in trupul si sufletului ei Sfanta Treime, devenind "biserica a dumnezeirii".

Citat:
Adica totusi atunci erau despartite?
Fiecarui subiect treimic ii sunt interioare celelalte doua. Fecioara Maria naste pe Cel in care locuieste in trup plinatatea dumnezeirii.

Last edited by ioanna; 01.07.2012 at 10:14:05.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 01.07.2012, 10:56:45
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Nu e nicio erezie. Fecioara Maria a devenit salas al Treimii prin iubire, a purtat in mijlocul sufletului ei intreaga Treime necreata si l-a nascut pe Cel conceput ca ipostas al trupului luat din ea. Duhul purces din Tatal ii da viata, Cuvantul ii da specificul de trup al Sau, prin incadrarea lui in Sine ca insusi ipostas a lui.
Eu aș fi înclinat să rămân la cele ce au spus Sfinții Părinți. Nu îmi amintesc de niciunul care să fi spus că Sf Fecioară a purtat în "mijlocul sufletului" ei Sfânta Treime. Faptul că L-a născut pe Domnul Isus, coroborat cu caracterul de nedespărțit al Persoanelor Sfintei Treimi nu poate duce la concluzia valida ca ea a născut Sfânta Treime. Non sequitur. În timpul vieții Sale pe pământ, Isus a fost purtat în pântece, de la Divina Concepțiune și până la Nașterea Sa, de Sf Fecioară. Ca Dumnezeu, El se afla în Cer, pe pământ și în tot locul, împreună cu Tatăl și cu Fiul.

În exact aceeași logică, ar trebui să spunem că în Sfântul Sacrament nu se află numai Isus, ci Sfânta Treime, fiind Ei de nedespărțit, nu ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 01.07.2012, 11:09:21
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu îmi amintesc de niciunul care să fi spus că Sf Fecioară a purtat în "mijlocul sufletului" ei Sfânta Treime.
Sfantul Grigorie Palama descrie modul tainic in care Fecioara Maria devine salas al Treimii prin iubire :


"Iar daca rasplatirile date ia schimb sunt pe masura iubirii de Dumnezeu si cine iubeste pe Fiul este Iubit de El si de Tatal Lui si se face in chip tainic salas al Amandurora (Ioan 14, 23; 8, 42) Care locuiesc si umbla in sufletul lui potrivit fagaduintei Stapanului (2 Corinteni 6, 16), cine oare L-ar putea iubi pe Acesta mai mult decat Mama Lui, care nu numai ca L-a nascut ca Unul-Nascut dar L-a nascut singura fara insotire, ca afectiunea ei sa fie dubla prin fire, neimpartita de nici un sot? Si cine ar putea fi iubita mai mult decat Mama Lui de Fiul Unul Nascut, care in veacurile din urma a iesit in chip negrait numai din ea, asa cum inainte de veacuri a iesit numai din Tatal? Iar daca una e iubirea Tatalui si a Fiului, iar cinstea si convergenta de la Amandoi Acestia este si a Duhului, atunci ea poarta in mijlocul sufletului ei intreaga Treime necreata, din Care pe Unul L-a zamislit fara samanta si, fiind fecioara, L-a nascut fara dureri."

Prin faptul ca a adus, in sufletul si in trupul ei preacurat si sfant, Sfanta Treime, devenind "biserica a Dumnezeirii", Maica Domnului a ridicat umanitatea la calitatea de receptor al lui Dumnezeu, taina ajunsa la desavarsire prin unirea ipostatica a Fiului lui Dumnezeu intrupat.

sursa: http://www.crestinortodox.ro/dogmatica/maica-domnului/relatia-spirituala-desavarsita-maicii-domnului-duhul-sfant-69100.html

Citat:
nu poate duce la concluzia valida ca ea a născut Sfânta Treime.
Nu am afirmat asa ceva, mai bine recititi cu atentie. Sfanta Treime este tainic prezenta la intruparea lui Hristos ca om.

Last edited by ioanna; 01.07.2012 at 11:30:29.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 01.07.2012, 11:34:20
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
"Iar daca rasplatirile date ia schimb sunt pe masura iubirii de Dumnezeu si cine iubeste pe Fiul este Iubit de El si de Tatal Lui si se face in chip tainic salas al Amandurora (Ioan 14, 23; 8, 42) Care locuiesc si umbla in sufletul lui potrivit fagaduintei Stapanului (2 Corinteni 6, 16), (...) Iar daca una e iubirea Tatalui si a Fiului, iar cinstea si convergenta de la Amandoi Acestia este si a Duhului, atunci ea poarta in mijlocul sufletului ei intreaga Treime necreata
Eu înțeleg, de aici, ca asemenea "purtare a Sfintei Treimi în mijlocul sufletului" nu este un atribut exclusiv al Preacuratei, ci al oricui Îl iubește pe Dumnezeu. Prin urmare, între cum aveți dv sau eu Sf Treime în mijlocul sufletului și cum o are Preacurata, e deosebire de grad, dar nu de fel.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #5  
Vechi 01.07.2012, 11:53:37
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Si mamele altor prooroci au fost sfintinte de Duhul si prin ele si proorocii ce se aflau in pantecele lor, insa Fecioara Maria este cea care a avut pe Duhul insusi umbrind-o si salasluit in ea.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.07.2012, 19:23:34
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Si mamele altor prooroci au fost sfintinte de Duhul si prin ele si proorocii ce se aflau in pantecele lor, insa Fecioara Maria este cea care a avut pe Duhul insusi umbrind-o si salasluit in ea.
In Sfanta Scriptura de multe ori cand e vorba de Duhul e vorba de fapt de harul Duhului Sfant, nu de Ipostasul Duhului Sfant. Arhanghelul ii spune Sfintei Fecioare Maria "Bucura-te, cea plina de har". Asadar nu e vorba de Persoana Duhului Sfant, ci de har.
Ne explica mai bine catehismul: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism10.html
"Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. "
"Are. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. De aceea se spune ca ne mantuim prin har, sau ne unim cu Dumnezeu prin har, sau ne indumnezeim, sau ne facem dumnezei dupa har."
"Lucrarea aceasta numita har e comuna tuturor celor trei persoane dumnezeiesti, pornind ca orice lucrare din fiinta dumnezeiasca, care e a tuturor celor trei persoane."
"De aceea prin harul care vine in noi, toate cele trei persoane dumnezeiesti se salasluiesc in noi."
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.07.2012, 12:03:22
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul

[font=Verdana]"Iar daca rasplatirile date ia schimb sunt pe masura iubirii de Dumnezeu si cine iubeste pe Fiul este Iubit de El si de Tatal Lui si se face in chip tainic salas al Amandurora (Ioan 14, 23; 8, 42) Care locuiesc si umbla in sufletul lui potrivit fagaduintei Stapanului (2 Corinteni 6, 16), cine oare L-ar putea iubi pe Acesta mai mult decat Mama Lui, care nu numai ca L-a nascut ca Unul-Nascut dar L-a nascut singura fara insotire, ca afectiunea ei sa fie dubla prin fire, neimpartita de nici un sot? Si cine ar putea fi iubita mai mult decat Mama Lui de Fiul Unul Nascut, care in veacurile din urma a iesit in chip negrait numai din ea, asa cum inainte de veacuri a iesit numai din Tatal? Iar daca una e iubirea Tatalui si a Fiului, iar cinstea si convergenta de la Amandoi Acestia este si a Duhului, atunci ea poarta in mijlocul sufletului ei intreaga Treime necreata, din Care pe Unul L-a zamislit fara samanta si, fiind fecioara, L-a nascut fara dureri."
Ceea ce spune Sfantul Grigorie Palama se poate explica prin Ioan 14.23 "Iisus i-a răspuns, zicând: „De Mă iubește cineva, el va păzi cuvântul Meu, și Tatăl Meu îl va iubi și Noi vom veni la el și Ne vom face locaș la el.". In nici nu caz Sfantul Grigorie nu explica aici taina intrupari lui Hristos si nu afirma purtarea de catre Maica Domnului in pantece a intregii Sfintei Treimi.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 01.07.2012, 12:07:03
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
In nici nu caz Sfantul Grigorie nu explica aici taina intrupari lui Hristos si nu afirma purtarea de catre Maica Domnului in pantece a intregii Sfintei Treimi.
Poate ati inteles gresit la ce s-a referit Delia.Sfanta Treime este tainic prezenta la intruparea lui Hristos ca om : Fiul, coborand ca ipostas El insusi in fecioara Maria si incepand sa-si formeze trupul din ea, cu impreuna-lucrarea Duhului Sfant intreg ca persoana, Duh purces din Tatal.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 01.07.2012, 12:10:50
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Poate ati inteles gresit la ce s-a referit Delia.Sfanta Treime este tainic prezenta la intruparea lui Hristos ca om : Fiul, coborand ca ipostas El insusi in fecioara Maria si incepand sa-si formeze trupul din ea, cu impreuna-lucrarea Duhului Sfant intreg ca persoana, Duh purces din Tatal.
Asta e cu totul altceva si reprezinta pe deplin invatatura Bisericii.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 01.07.2012, 18:04:30
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Asta e cu totul altceva si reprezinta pe deplin invatatura Bisericii.


Si eu ce am zis?
„Persoana Fiului nu are cum sa fie vreodata despartita de Persoana Tatalui si de Persoana Duhului Sfant, pt. ca fiinta, firea dumnezeiasca e neimpartita si nedespartita. Modul acesta de fiintare a fiecarei Persoane a Treimii in celelalte doua, adica a Fiului in Tatal si in Duhul Sfant, a Tatalui in Fiul si in Duhul Sfant si a Duhului Sfant in Tatal si in Fiul se cheama perihoreza”.
Reply With Quote
Răspunde