![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by ioanna; 01.07.2012 at 10:14:05. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
În exact aceeași logică, ar trebui să spunem că în Sfântul Sacrament nu se află numai Isus, ci Sfânta Treime, fiind Ei de nedespărțit, nu ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Iar daca rasplatirile date ia schimb sunt pe masura iubirii de Dumnezeu si cine iubeste pe Fiul este Iubit de El si de Tatal Lui si se face in chip tainic salas al Amandurora (Ioan 14, 23; 8, 42) Care locuiesc si umbla in sufletul lui potrivit fagaduintei Stapanului (2 Corinteni 6, 16), cine oare L-ar putea iubi pe Acesta mai mult decat Mama Lui, care nu numai ca L-a nascut ca Unul-Nascut dar L-a nascut singura fara insotire, ca afectiunea ei sa fie dubla prin fire, neimpartita de nici un sot? Si cine ar putea fi iubita mai mult decat Mama Lui de Fiul Unul Nascut, care in veacurile din urma a iesit in chip negrait numai din ea, asa cum inainte de veacuri a iesit numai din Tatal? Iar daca una e iubirea Tatalui si a Fiului, iar cinstea si convergenta de la Amandoi Acestia este si a Duhului, atunci ea poarta in mijlocul sufletului ei intreaga Treime necreata, din Care pe Unul L-a zamislit fara samanta si, fiind fecioara, L-a nascut fara dureri." Prin faptul ca a adus, in sufletul si in trupul ei preacurat si sfant, Sfanta Treime, devenind "biserica a Dumnezeirii", Maica Domnului a ridicat umanitatea la calitatea de receptor al lui Dumnezeu, taina ajunsa la desavarsire prin unirea ipostatica a Fiului lui Dumnezeu intrupat. sursa: http://www.crestinortodox.ro/dogmatica/maica-domnului/relatia-spirituala-desavarsita-maicii-domnului-duhul-sfant-69100.html Citat:
Last edited by ioanna; 01.07.2012 at 11:30:29. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Si mamele altor prooroci au fost sfintinte de Duhul si prin ele si proorocii ce se aflau in pantecele lor, insa Fecioara Maria este cea care a avut pe Duhul insusi umbrind-o si salasluit in ea.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ne explica mai bine catehismul: http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism10.html "Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. " "Are. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc. De aceea se spune ca ne mantuim prin har, sau ne unim cu Dumnezeu prin har, sau ne indumnezeim, sau ne facem dumnezei dupa har." "Lucrarea aceasta numita har e comuna tuturor celor trei persoane dumnezeiesti, pornind ca orice lucrare din fiinta dumnezeiasca, care e a tuturor celor trei persoane." "De aceea prin harul care vine in noi, toate cele trei persoane dumnezeiesti se salasluiesc in noi." |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Poate ati inteles gresit la ce s-a referit Delia.Sfanta Treime este tainic prezenta la intruparea lui Hristos ca om : Fiul, coborand ca ipostas El insusi in fecioara Maria si incepand sa-si formeze trupul din ea, cu impreuna-lucrarea Duhului Sfant intreg ca persoana, Duh purces din Tatal.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Si eu ce am zis? „Persoana Fiului nu are cum sa fie vreodata despartita de Persoana Tatalui si de Persoana Duhului Sfant, pt. ca fiinta, firea dumnezeiasca e neimpartita si nedespartita. Modul acesta de fiintare a fiecarei Persoane a Treimii in celelalte doua, adica a Fiului in Tatal si in Duhul Sfant, a Tatalui in Fiul si in Duhul Sfant si a Duhului Sfant in Tatal si in Fiul se cheama perihoreza”. |
|
|