![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Vad multa tulburare aici. Imi spuneti ca roada Duhului Sfant este pacea si rabdarea si...
Nu am inteles care este concluzia la faptul ca un calugar ortodox (sau mai multi) l-au invocat pe Dumnezeu si in locul lui s-a prezentat diavolul. Concluzia care ar fi? Nu mai trebuie invocat Dumnezeu in Ortodoxie de frica sa nu apara diavolul in locul Lui Dumnezeu? Sau trebuie invocat Dumnezeu dar nu trebuie acceptat nici un raspuns de la El de frica sa nu fie diavolul cel care raspunde? Sau ce alta solutie ar fi? Ce solutie a dat Domnul Iisus pentru aceasta problema? Nu prea am inteles contra-argumentul cu Benny Hill, ci observ ca sunt date contra-argumente de pomi cu roade rele la exemplele de pomi cu roade bune. Este ca si cum eu as spune ca intr-o clasa elevul X este un elev bun iar voi ati raspunde ca scoala acestui elev este de fapt un bar pentru ca elevul Y se da in spectacol rau de tot cine stie pe unde. Daca cineva ar dori sa va imite metoda, ar zice ca ortodocsii il invocam pe cel rau din moment ce calugarii ortodocsi (toti bine-nteles, generalizam identic) se roaga lui Dumnezeu si in locul Lui Dumnezeu apar diavolii. Deci ar putea trage concluzia ca in cazul asta in Ortodoxie nu exista Duhul Sfant. Tocmai din cauza actiunii diavolilor in lume, domnul Iisus a spus sa ne uitam la roade pentru ca pomul rau (diavolul) nu poate face roade bune. Daca ar putea, pai atunci Domnul si-a racit gura degeaba sa ne invete cum sa il deosebim. Ori El tocmai in acest context ne-a invatat sa privim roadele. Deci daca dati exemple de oameni care se dau in spectacol cine stie pe unde, roadele vorbesc de la sine pentru aceia. Insa nu de acestia era vorba, ci exact de opusul, de cei care au roadele Duhului Sfant. Si aceste roade le cautam in Ortodoxia recenta, vazandu-le la altii, si slava Domnului ca macar unii au inteles si mi-au dat marturii, si aceste marturii mi-au adus multa bucurie si pace. Altii insa fac multa tulburare... Pacea Domnului sa fie si cu voi! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Adriana, ai dat exemplul cu acea mama care s-a rugat pentru fiul ei dependent de droguri si care s-ar fi vindecat in mod miraculos. Alin a venit cu exemplul lui Benny Hinn, care se roaga deasemenea pentru vindecarea unora, in maniera exuberanta carismatica si care s-au vindecat. (cel putin asa afirma ei, ca si tanarul catolic care da marturie prin Italia). Crestinii traditionali sunt introvertiti, crestinii NP sunt extrovertiti, rugaciunea lor e una "dinamica" :)
Last edited by ioanna; 27.06.2012 at 22:53:27. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc de raspuns.
Acum inteleg mai bine. Dar nu imi este clar in ce consta aceasta "exuberanta carismatica". In exemplul dat de mine, acea mama doar s-a rugat in biserica, ca orice om care se roaga, ce este exuberant aici? Iar la cealalta vindecare la care a participat prietena mea, nu am fost de fata, iar ea nu mi-a povestit de vreo exuberanta, dar pe de alta parte, italienii in comparatie cu alte natii sunt din fire exuberanti in viata de zi cu zi fara sa fie "carismatici", sau poate ca in felul lor sunt carismatici :) Deci cred ca trebuie definit putin acest termen de exuberanta, pentru a putea intelege despre ce este vorba. Citeam la un moment dat ca anumiti protestanti canta la chitara si danseaza in timpul slujbelor motivand acest comportament la nu mai imi aduc aminte cine din Vechiul Testament care multumea lui Dumnezeu in acest fel. La vremea respectiva am verificat si asa era, deci si acela din Vechiul Testament ar fi fost foarte exuberant in comparatie cu sobrietatea bizantina. Sa insemne asta oare ca aceasta sobrietate este ceva absolut divin iar restul exuberantelor vin de la cel rau, sau pur si simplu este vorba de temperamentul unor oameni/natii care nu are nimic de a face cu divinul sau necuratul, temperament care se manifesta si in modul in care aduc slava lui Dumnezeu si i se roaga Lui? Chiar si in marturia cu Sf. Nectarie apare ceea ce am trait si eu: rugaciunile facute in mod sobru dupa ritual nu sunt neaparat ascultate, ci a fost ascultata rugaciunea facuta in mod natural, cu cuvinte proprii, cu off-ul propriu si cu temperamentul propriu. Am experimentat si eu acest lucru, si aceasta m-a facut sa inteleg ca rugaciunea ritualica este exact ceea ce a spus Domnul sa nu facem, pentru ca asa faceau paganii. Marturia adusa cu minunea sf. Nectarie m-a edificat si mai mult in acest sens, mi-a confirmat ca este absolut ortodox ceea ce traisem eu chiar daca nu se incadra in optica bizantina a Bisericii Ortodoxe. Iar preotul catolic de la Medjugorje care o avea in fata pe femeia ce i se spovedea fara ca el sa inteleaga o boaba? Cu ce putere a putut el intelege ceea ce spunea femeia si a putut sa ii raspunda pe limba ei pe care acest preot nu o cunostea? Toate s-au intamplat dupa ce el, in disperare de cauza, i s-a rugat lui Hristos intrebandu-l ce sa faca cu acea femeie. Si aceasta este o roada buna, preotul a spovedit-o pe femeie prin darul primit de a vorbi o limba necunoscuta lui, si este tot o roada a Duhului Sfant. Aceasta marturie mi-a fost trimisa de o alta prietena catolica misionara in China, mi-a trimis-o ca raspuns la acuztiile mele cum ca Biserica Catolica nu ar mai avea Duh Sfant. Asta cum se mai explica? Acum, dupa celelalte marturii ortodoxe primite aici, sunt sigura ca daca si ortodocsii s-ar spovedi la preoti straini si nu numai la duhovnicul lor, asemenea minuni (de a vorbi o limba straina necunoscuta) s-ar intampla si in Biserica Ortodoxa. Multumesc de raspuns. Last edited by Adrianna; 27.06.2012 at 23:49:46. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
poti sa fi sigura caci credinta ortodoxa este LUCRATOARE insa sfintii nostrii [cei in viata] nu dau voie sa li-se faca publice sfintele lucrari.nu stiu de ce nu poti intelege atita lucru,e asa de simplu,de citeai vietile sfintilor de pretutindeni vedeai acest lucru.sunt multi dinte cei ce locuiesc printre noi si fac lucruri deosebite,insa in smerenie ti-e dat sa cunosti mai mult,smereste-te si rezultatele nu intirzie sa apara.si io zic: nu te mai uita in ograda lu' alta ci uita-te in ograda ta de vezi ce lucruri minunate gasesti.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
adriana, poate tu vrei sa faci reclama bisericii apusene?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc de raspuns.
Spuneti ca nu este voie sa se faca publice lucrarile dar sa ma uit ca voi gasi lucruri minunate. Care lucruri minunate daca nu este voie sa se faca publice? Tocmai pentru ca nu erau publice nu aveam cum sa le vad si concluzia mea era ca nu existau si ca de aceea Biserica invata sa nici nu le cautam ci sa ne multumim cu lupta cu pacatul si punct. Faptul de a le vedea la altii care nu se sfiesc sa le faca publice m-au facut sa pun acest semn de intrebare in credinta ortodoxa. Acum am aflat ca exista si in Biserica Ortodoxa, am primit cateva marturii, dar daca mi se tot repeta ca trebuie sa fie secrete, pai inca stau sa ma gandesc daca trebuie sa ma multumesc cu faptul ca exista in secret, sau trebuie sa merg acolo unde nu sunt tinute ascunse ci sunt folosite pentru binele tuturor, asa cum cere Biblia, sa nu se puna lumina sub oboroc. Inca nu am luat decizia, si nu o sa o iau in pripa, dar nu este exclus cand ma voi convinge daca Duhul Sfant se afla sau nu si la ei. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Reclama bisericii apusene? Cred ca pe acest forum sunt oameni calificati sa o faca, cei din biserica apuseana, dar nu cred ca este interesul nimanui sa faca o astfel de reclama. Biserica Ortodoxa este mantuitoare din punct de vedere apusean.
Multa pace! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca vreti minuni ,dati cautare dupa "Sfantul Nectarie minuni" si nu cred ca va ajunge jumatate de zi sa le cititi. Dati cautare dupa sfantul Mina minuni si veti gasi de asemenea. Doamne ajuta ! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc de raspunsuri.
Este adevarat ceea ce spuneti. De aceste marturii aveam nevoie si nu mi le dadea nimeni. Acum vad ca se aduna marturiile spre bucuria mea :) Nu am inteles insa ce legatura are smerenia cu faptul de a tine ascunse aceste marturii. Este ca si cum l-am acuza pe Domnul ca facand publica cu tot dinadinsul masura credintei celor pe care ii vindeca prin minuni, si invatand sa nu tinem lumina sub oboroc, prin acestea Domnul ar fi invatat vreo lipsa de smerenie la aceia. Eu nu prea vad lipsa de smerenie aici, Domnul este cel care a lucrat si care lucreaza, si Lui i se dadea si i se da slava, nu omului. Puteti deci dezvolta putin subiectul? Multumesc! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cea mai mare dovada, ce o putem da despre credinta noastra | Ekaterina | Despre Biserica Ortodoxa in general | 16 | 03.08.2012 15:38:50 |
Despre viata...intrebare | tigerAvalo9 | Generalitati | 18 | 04.07.2011 12:05:05 |
Parintele Iustin - Despre Romania, romani si credinta | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 12.12.2010 19:12:40 |
intrebari despre credinta biserica cult | scristim | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 07.02.2007 06:26:57 |
|