![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Dezvolta ceva mai mult, te rog.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Cunoasterea EULUI Lui Hristos presupune doua cai - AMBELE NECESARE: Prima este cea formala, liturgica, biblica, muzica tanguitor-laudativ-iubitoare care opereaza cu reprezentari ale mintii care adancesc intelesurile despre ceea ce este Hristos din perspectiva Extazului (dragostea miloasa, neconditionata, dreptate, putere mantuitoare). A doua este cea Profunda, in care Hristos este cunoscut fara nicio inchipuire a mintii (sa nu-ti faci chip cioplit nici alta asemanare - "inclusiv mentala" - nici sa te inchini lor). Fara cea de a doua cale se cade usor in imaginatie si amagire. Pentru cei incepatori pericolul nu este mare (nu este inaltime de la care sa se cada), dar pentru cei imbunatatiti, fara cunosterea temeinica a acestei cai Profunde, caderea este dramatica. Exaltarea care o genereaza prima cale (creste pe masura intensificarii evalviei si credintei) poate produce dezechilibre grave fara echilibrul care-l aduce calea Profunda. Intelegerea corecta a Vacuitatii si validarea acesteia in experienta cotidiana este Calea Profunda. Last edited by florin.oltean75; 13.06.2012 at 22:04:42. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Vacuitatea este "pustia mintii".
Chiar daca pustnicul ar fi in desert, in pestera sau retras in piatra, fara aducerea mintii in aceasta "pustie" este, de fapt, tot in lume. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ma iertati ca intervin,dar ce parere aveti atunci cand Iisus cunoscand calvarul prin care urma sa treaca s-a rugat in Gradina Ghetsimani,cutremurat fiind pana cand sudoarea s-a transformat in sange,zicand: ,,...daca este cu putinta ,treaca de la mine paharul acesta",ce ziceti avea mintea linistita si avea vacuitate? Hai sa fim seriosi.In alta ordine de idei,Parintele Cleopa spunea: ,,...goleste-ti mintea si-o sa intre dracu-n capu tau".
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citeste prima postare de la acest thread. Vacuitatea poate fi inteleasa corect doar prin forme (adica viata). In aspectul uman aL Lui Hristos - ezitarea - este evidentiata forta reflexa a apucarii de sine - "sa-mi fie mie bine". Insa virtutea a invins aceasta inselare ontologica. Referitor la parintele Cleopa - personal nu pot fi de acord cu apelativele sale - prin care oameni de alte confesiuni sunt demonizati. Una este sa evidentiezi abateri de la dogma si alta sa crucifici persoane. Nu cred ca este o atitudine crestineasca. Inca nu am prezentat formele de rationament pentru intelegerea corecta a Vacuitatii. Le voi face progresiv, functie de timpul pe care il am la dispozitie. Last edited by florin.oltean75; 13.06.2012 at 23:26:28. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Vacuitatea este in acelasi timp Saracie a duhului in impresiile lumesti si Preaplinul dumnezeirii.
Fara realizarea vacuitatii formelor, Dumnezeu nu va intra sa umple vasul inimii. Pt. ca Dumnezeu este dincolo de orice impresie a mintii. Last edited by florin.oltean75; 16.06.2012 at 18:24:41. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
In scripturile budiste sunt analizate urmatoarele tipuri de vacuitati:
doua vacuitati din pespectiva persoanei 1)vacuitatea persoanelor 2)vacuitatea fenomenelor, in general doua vacuitati din perspectiva proceselor 1)vacuitatea agentilor 2)vacuitatea proceselor - vacuitatea agregarii / vacuitatea dezintegrarii 16 vacuitati din perspectiva experientei contemplative 1)vacuitatea interiorului 2)vacuitatea exteriorului 3)vacuitatea interiorului si exteriorului 4)vacuitatea vacuitatii 5)vacuitatea infinitatii 6)vacuitatea nirvanei 7)vacuitatea productiei 8)vacuitatea non-produsului 9)vacuitatea "dincolo de extreme" 10)vacuitatea "fara inceputului" si "fara sfarsitului" 11)vacuitatea virtutii 12)vacuitatea naturii ultime 13)vacuitatea tuturor fenomenelor 14)vacuitatea definitiilor 15)vacuitatea neobservabilului / vacuitatea curgerii temporale 16)vacuitatea "nici o entitate" / vacuitatea asamblarii cauzelor si conditiilor 4 vacuitati din perspectiva starii 1)vacuitatea lucrurilor 2)vacuitatea non-lucrurilor 3)vacuitatea naturii 4)vacuitatea altor entitati Toate vacuitatile au aceeasi natura, asa cum apa dintr-o cana are aceeasi natura cu apa dintr-o alta cana. Difera doar suportul care exprima vacuitatea. Aceste diviziuni ale vacuitatii sunt explicate in detaliu pentru eliminarea progresiva a tuturor fixatiilor / conceptiilor gresite cu privire la natura ultima a realitatii. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Budism tantric - Vajrayana | florin.oltean75 | Alte Religii | 50 | 28.03.2015 12:50:49 |
| Budism - decodificarea realitatii | florin.oltean75 | Alte Religii | 69 | 21.06.2014 10:45:16 |
| Budism - Mantre | florin.oltean75 | Alte Religii | 40 | 14.03.2014 13:12:35 |
| Budism - Natura Mintii | florin.oltean75 | Alte Religii | 29 | 16.08.2012 09:54:01 |
| Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 13:40:18 |
|
|