![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Canonul 64 al Sfinților Apostoli hotărăște: „Dacă vreun cleric sau laic intră în sinagoga iudeilor sau a ereticilor să se roage, să fie caterisit și să se afurisească!” Dar iată cum înșelătoarele chemări la „unitate în diversitate” ascund sub chipul faptei bune depărtarea creștinului-ortodox nu numai de acest Canon, ci de toate Dogmele și Canoanele Bisericii, de toate rînduielile și învățăturile Sfinților Părinți. Iar fără dreptarul viețuirii Sfinților nu vom putea ajunge în Împărăția Cerurilor spre a ne împărtăși din aceeași odihnă cu Sfinții.
Pentru ortodocși nu este posibilă unirea cu catolicii atîta timp cît aceștia nu renunță la toate ereziile lor (Filioque, infailibilitate, primat papal, harul creat, purgatoriul, imaculata concepțiune, slujirea cu azimă, botezul prin stropire sau turnare ș.a.), la neo-rînduielile scolastice și nu primesc botezul ortodox prin afundare precum Sfinții Părinți au hotărît. Nu putem uita istoria încă sîngerîndă a uniației catolice din Ardeal și nu putem fi ignoranți la planul demonic de în-globalizare a Ortodoxiei de către Marele Apus. Astfel chemăm toată suflarea ortodoxă spre a se împotrivi oricăror rugăciuni în comun cu catolicii și protestanții; îndemnăm pe ortodocșii creștini a se opune ereziei ecumeniste care prin „reconciliere și unitate” subminează însăși unimea Bisericii lui Hristos. După Schisma din 1054, toți cuvioșii și mărturisitorii Părinți au luptat împotriva eresurilor papei, a dogmelor mincinoase și expansiunii politice plătind aceasta cu sîngele lor cel preascump. Pentru aceasta Sfîntul Paisie de la Neamț (+1794) spune: „Pe papa, Sfînta Biserică îl afurisește! Și eu împreună cu Biserica, fiul ei fiind, îl afurisesc!” Cuvintele Sfinților au pînă astăzi puterea și lucrarea Duhului Sfînt și ne întăresc a crede că: „Este doar o singură Biserică a lui Hristos – cea Ortodoxă, apostolească și sobornicească, nu mai multe”, după mărturisirea Sfîntului Ierarh Fotie al Constantinopolului. Ecumenismul și Biserica Sfîntul Mucenic Codrat din Nicomidia (+250), fiind îndemnat de împărat și de dregători să fie „conciliant” cu rău-credincioșii păgîni și să participe la jertfele lor, grăiește: „Eu mă supun legilor Împăratului ceresc și nu poruncilor nebunești ale oamenilor care nu-l cunosc pe Dumnezeu. De aceea și Sfînta Scriptură ne îndeamnă să ne rugăm pentru ei [nu cu ei!], ca aceștia să se întoarcă și să afle adevărul.” (Biserica și Statul) Această mărturie arată: întîi, pînă unde merge supunerea față de mai marii Bisericii și stăpînirile lumești; apoi, faptul că nu toți oamenii Îl cunosc pe adevăratul Dumnezeu propovăduit în Ortodoxie, printre aceștia numărîndu-se mulți dintre creștinii ortodocși ai vremurilor noastre. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pe ierarhii și preoții ce vă amăgesc spre a vă cîștiga la „rugăciunile în comun” se cuvine cu cuviință a-i întreba: Oare catolicii de azi au lepădat eresurile părinților lor, acei „creștini catolici” care au ucis pe sfinții și mărturisitorii români ca Visarion, Sofronie și Oprea? De ce în urma acestor „rugăciuni”, „frații” catolici și protestanți nu leapădă învățăturile eretice întorcîndu-se la botezul ortodox? De ce noi ortodocșii suntem cei care trebuie de fiecare dată să călcăm peste învățăturile Sfinților Părinți pentru a nu sminti pe „frați”? Ce interese se află în spatele acestor mascarade „bisericești”? Se dorește oare ca poporul să lepede adevărata credință pentru a crede în ecumenismul creștin – noua religie în Împărăția lui Antihrist?
Vorbind despre „dumnezeul” lumii moderne, Cuviosul Serafim Rose spune că „omul modern [a creat] un nou dumnezeu, un dumnezeu modelat cît mai fidel după tiparul noilor vremuri, preocupat de știință și afaceri; de fapt una dintre intențiile primordiale ale gîndirii moderne a fost aceea de a confecționa un asemenea dumnezeu. Așadar oamenii și-au schimbat nu doar gîndirea despre Dumnezeu, ei au schimbat însuși „dumnezeirea” de care se vor conduși, născînd un „nou dumnezeu” care se deosebește vădit de Dumnezeul Vechiului și Noului Testament cunoscut și iubit de creștini.” Acest nou „dumnezeu” al falsei dumnezeiri, anti-dumnezeiesc, anti-evanghelic, anti-ortodox, sfidează Predania și învățăturile Sfinților Părinți, înlătură din viețuirea creștinilor dogmele, canoanele, rînduielile Bisericii lui Hristos. Unui astfel de anti-dumnezeu i se închină astăzi omenirea, în numele lui se organizează întrunirile ecumeniste, de la el cerșesc mîntuirea creștinii și doresc pacea păgînii. El va dărui unitatea tuturor „religiilor” și confesiunilor, în duhul lui grăiesc ecumeniștii „bisericilor”, pe acesta îl așteaptă în Ierusalim, dinainte de Hristos, evreii și toate popoarele. „Vine timpul, și nu e departe – proorocește Sfîntul Lavrentie al Cernigovului – cînd foarte multe biserici și mănăstiri se vor deschide în slujba Domnului, se vor repara, le vor reface nu numai pe dinăuntru, ci și pe dinafară. Vor auri și acoperișurile bisericilor cît și ale clopotnițelor, dar preoțimea nu va lucra la sufletul credinciosului ci numai la cărămizile lui Faraon. Preotul nu va mai face misiune. Cînd se vor termina lucrările nu se vor putea bucura de slujbe duhovnicești în ele că va veni vremea împărăției lui Antihrist și el va fi pus împărat”. Mulți vor veni în numele Meu și pe mulți vor înșela. (Matei 24:5) Privitor la cele de mai sus Sfîntul Ioan Iacob Hozevitul (+1960) arată: „Vorbesc și frații mincinoși de sfînta și preadulcea ortodoxie, de dragoste, de curăție pentru fapta bună, de smerenie și de virtute, și ajută obștile creștinești. Cît e de greu pentru ortodocșii cei curați și simpli să înțeleagă pe cine au înaintea lor. Cît e de ușor să fie atrași la ideile lor „filosofice” și să-i creadă! Dacă răscolește cineva adînc în sufletele acestor oameni, va găsi nu dragostea cea fierbinte pentru Dumnezeu, ci închinarea unui idol care se numește OM.” Sfîntul Dorotei învață: „Nici o răutate și nici unul dintre eresuri, nici însuși diavolul nu poate să înșele pe cineva, decît numai dacă se preface în chipul faptei bune”. După cum și Sfîntul Apostol zice: „Că însuși diavolul se preface în înger de lumină”. Ce vor trebui să facă ortodocșii atunci cînd își vor vedea mai-marii în comuniune cu ereticii? Ortodocșii sunt obligați să se depărteze de aceștia și să mărturisească dreapta credință, deoarece un episcop – chiar de ar fi patriarh ori papă – a încetat de a mai fi episcop din momentul în care a încetat a mai fi ortodox. Așadar, credincioșii trebuie să aibă curajul de a nu urma gloata, așa cum l-au urmat latinii pe papă în căderea sa. Dintre ortodocși, numai cei dreptcredincioși vor continua lucrarea Sfîntului Duh, vor purta neruptă Tradiția Ortodoxiei. Adevărații preoți vor fi cei ce vor trăi, gîndi și învăța așa cum Sfinții Părinți ar fi făcut-o. Totdeauna Hristos Dumnezeu va rîndui prin puținii Săi aleși ducerea mai departe a Crucii. Atunci vom vedea cum Biserica universală nu va sta în cei mulți, ci dimpotrivă, „turma cea mică” va alcătui desăvîrșit deplinătatea Tainelor, Trupul Bisericii. Acea unitate ce va exista între binecredincioși va fi adevărata unire ecumenică, cel mai dumnezeiesc mod de a fi: împreună-pătimire pentru dreapta credință și cuminecarea din același Trup și Sînge al lui Hristos, comuniunea în Duhul cel Sfînt. Atunci lămurit vom vedea cum Sfînta Predanie Ortodoxă leagă pentru vecie Biserica luptătoare cu Biserica primelor veacuri, cu Biserica biruitoare din ceruri. Așa se va păstra adevărata Biserică nevătămată. “ |
![]() |
| Tags |
| antiecumenism e nazist, capitalism=nazism, dezinformare, francmasonerie, incultură, rotary |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Noul sef al Masoneriei romane ! | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 109 | 09.01.2011 00:33:21 |
| Ortodoxia si masoneria | Don_Juan | Generalitati | 29 | 26.02.2010 12:43:47 |
| Biserica lui Hristos si Masoneria | Laurentiu | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 0 | 26.12.2007 01:19:38 |
|
|