Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.06.2012, 20:38:56
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Daca loja masonica din care fac parte nu are niciun obiectiv indreptat impotriva Bisericii Ortodoxe, nu vad de ce ar trebui exclusi din BOR, daca ei n-au facut nimic pentru a fi exclusi. Multi romani fac parte din diverse asociatii, ONG-uri, organizatii etc. La noi in tara sunt vreo 10 "lojii masonice", (ca deh, e o moda sa-ti arogi titulatura de "loje") ce se ocupa in principal cu activitati filantropice si milteaza pentru intarirea democratiei si a libertatilor cetatenesti. Se cunosc membrii ei, nu-i secret. Poate ca cei doi au fost "verificati", iar daca sunt in BOR inseamna ca nu planeaza nicio suspiciune asupra lor ca ar lucra impotriva bisericii.
Dar cum am ajuns noi sa acceptam influenta masoneriei in BOR de vreme ce parintii si bunicii nostri au condamnat-o si nu numai in Romania.Crezi ca acum 80 de ani luptau impotriva bisericii si acum s-au oprit ?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 01.06.2012, 20:41:24
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Dar cum am ajuns noi sa acceptam influenta masoneriei in BOR de vreme ce parintii si bunicii nostri au condamnat-o si nu numai in Romania.Crezi ca acum 80 de ani luptau impotriva bisericii si acum s-au oprit ?
Cred ca "masoneria" e un concept ce poate avea conotatii diferite in functie de perioada si atunci trebuie analizata masoneria actuala,asa cum este ea, nu prin prisma masoneriei trecute.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.06.2012, 16:13:22
Adriana Cluj
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
masoneria actuala,asa cum este ea, nu prin prisma masoneriei trecute.
masoneria de azi: http://www.razbointrucuvant.ro/recom...anul-iluminat/

Profesorul si masonul Di Bernardo ”profeteste” VENIREA TIRANULUI ILUMINAT, adica a ANTIHRISTULUI, ca solutie la CRIZA OMENIRII

Transparenta profesorului Di Bernardo iti da fiori!



Astăzi avem posibilitatea să inventăm un om nou, pentru viitor, pentru că umanitatea se îndreaptă către autodistrugere.
Democrația, ca formă de guvernământ, este bună, în teorie, dar, așa cum arată acum, este apropiată de anarhie. Se poate vedea asta peste tot. Democrația este prost aplicată în multe țări, în Italia, în România, dar, mai ales, în țările din Europa occidentală.
Care este soluția dumneavoastră pentru ieșirea din impas?
Este una singură. Și o prezint în această carte: apariția tiranului iluminat. Mergem către o guvernare mondială, iar democrația nu este o formă care poate susține sosirea unui tiran iluminat.
Nu vorbim aici despre dictatorii pe care i-am avut în trecut.
Din cele mai vechi timpuri, umanitatea a fost susținută de societăți ezoterice, iar aceste societăți pot ajuta tiranul iluminat să guverneze cu înțelepciune. Avem nevoie de ceva mai puternic decât ce a fost până acum, de un om care să conducă nu numai prin rațiune, așa cum s-a făcut în trecut, ci și prin înțelepciune.
Nu vorbim aici despre dictatorii pe care i-am avut în trecut.
Din cele mai vechi timpuri, umanitatea a fost susținută de societăți ezoterice, iar aceste societăți pot ajuta tiranul iluminat să guverneze cu înțelepciune.
Avem nevoie de ceva mai puternic decât ce a fost până acum, de un om care să conducă nu numai prin rațiune, așa cum s-a făcut în trecut, ci și prin înțelepciune.

Last edited by Adriana Cluj; 02.06.2012 at 17:02:21.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.06.2012, 16:49:42
Adriana Cluj
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

O intrebare: oare masonii realizeaza cui slujesc?

In randul lor sunt extrem de multe personalitati din diverse domenii, deci nu pot fi banuiti de prostie, naivitate...

Cum se face ca, daca realizeaza acest lucru, nu se intorc din drum?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.06.2012, 17:08:46
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

De-a lungul istoriei au existat destui despoti(tirani) iluminati, care n-au fost Antihrist, deci nu vad de ce acea alaturare din partea site-ul razbointruncuvant, doar pentru ca un om sustine absolutismul ca forma de guvernare in detrimentul democratiei. Sa ne reintoarcem la despotismul luminat cum era in timpul lui Ludovic XIV, Petru I, Constantin Mavrocordat etc. mi se pare utopic si pot doar sa-i recomand profesorului sa revina cu picioarele pe pamant. Acuma, oricine poate scrie o carte si sa faca scenarii. O fi vreun Pavel Corut al italienilor :)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.06.2012, 17:19:08
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
De-a lungul istoriei au existat destui despoti(tirani) iluminati, care n-au fost Antihrist, deci nu vad de ce acea alaturare din partea site-ul razbointruncuvant, doar pentru ca un om sustine absolutismul ca forma de guvernare in detrimentul democratiei. Sa ne reintoarcem la despotismul luminat cum era in timpul lui Ludovic XIV, Petru I, Constantin Mavrocordat etc. mi se pare utopic si pot doar sa-i recomand profesorului sa revina cu picioarele pe pamant. Acuma, oricine poate scrie o carte si sa faca scenarii. O fi vreun Pavel Corut al italienilor :)
Interviul e luat din Adevarul. Iar daca e un Pavel Corut cu atat mai mult ar trebui sa avem dubii asupra masoneriei.Ce fel de oameni sant aceia care s-ar lasa sedusi de un asemenea discurs ?
Pacat ca teama de a nu fi considerati naivi sau creduli ii impiedica pe cei mai multi dintre noi sa vada ce se intampla.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.06.2012, 17:36:25
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Ce fel de oameni sant aceia care s-ar lasa sedusi de un asemenea discurs ?
Dar cum sa te lasi sedus de un asemenea discurs? Omul are nostalgia trecutului, viseaza la acele fratii si organizatii initiatice medievale , la masoneria aia originara, nu la asta moderna fondata in sec.XVIII.

Fii atent ce spune: Din cele mai vechi timpuri, umanitatea a fost susținută de societăți ezoterice, iar aceste societăți pot ajuta tiranul iluminat să guverneze cu înțelepciune.

Sa treci acum de la democratie la absolutism e utopic si totodata hilar.

Last edited by ioanna; 02.06.2012 at 17:42:13.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 02.06.2012, 17:33:40
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

Obiectivul Patriarhului, acelasi cu al masoneriei: “Unitatea spirituala a lumii”





Complexul inter-religios de la Vulcana-Bai, jud. Dambovita, unde au fost construite, in 1998 o sinagoga, o biserica ortodoxa, si o moschee
In anul 1998, intre 20-22 iulie a avut loc, la Durau – in vestitul centru ecumenist infiintat de actualul PreaFericit Daniel[sau preaindracit cum zicea parintele Fageteanu] – Simpozionul Iudeo-Crestin “spiritualitatea psalmilor si morala sociala a profetilor”. La Simpozion au participat rabini de mare rang si preoti profesori universitari ortodocsi. Evenimentul a fost prezentat pe larg, cu luarile de cuvant ale participantilor, in paginile revistei Teologie si Viata, nr. 5-12, mai-decembrie 1998, publicatie a Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, condusa pe atunci de IPS Daniel, actualul patriarh. Simpozionul, asadar, reprezeninta un punctul de vedere asumat de autoritatea arhiereasca a (pe atunci) IPS Daniel.
Pe scurt, interpretarea profetilor Vechiului Testament a fost facuta in cheie sociala, chiar socialista. Profetii sunt prezentati de preotii profesori si rabinii participanti drept propovaduitori ai “dreptatii sociale”, ai “eticii sociale” si ca aparatori ai demnitatii umane. Adica, propovaduitori ai unei ordini ideologice omenesti utopice, in care “dreptatea si pacea” stapanesc. O oranduire sociala perfecta, lucru pe care Dumnezeu niciodata nu l-a fagaduit omenirii. Nimic mai departe de mesajul proorocilor, care au anuntat venirea Mantuitorului si distrugerea acestei lumi asa cum este ea acum. Profetii au propovaduit Imparatia lui Dumnezeu, care nu este din aceasta lume. Noii teologi afirma insa ca proorocii propovaduiesc o imparatie lumeasca.
Mai grav decat atat este insa faptul ca preotii profesori ortodocsi, prin interpretarea ideologica a profetilor, legitimeaza si asuma interpretarea rabinica a acestora. Care este aceasta? In luarea sa de cuvant din cadrul Simpozionului, rabinul sef al orasului Haifa, Shear Iashuv Cohen, a afirmat, in fata auditoriului ortodox, urmatoarele:
Toate popoarele isi vor da mana, iar Ierusalimul, orasul dreptatii si al justitiei, va fi orasul pacii pentru poporul evreu si pentru toate popoarele.Sa ne rugam pentru binele Ierusalimului, caci de binele lui depinde si binele poporului evreu, ca si al tuturor popoarelor lumii, acum si in veci, Amin! (Teologie si Viata, p. 64).
Mai departe, rabinul Rene Samuel Sirat, Vicepresedintele Consiliului Rabinic European, afirma mult mai transant:
Noi trebuie sa ne pregatim sa auzim pe Profetul Eliahu, care va anunta venirea lui Mesia al Dreptatii, al Binecuvantarii, al Milei, al Adevarului si al Pacii. (Teologie si Viata, p. 67).
Asadar, profetii sunt folositi pe post de ideologi ai unei noi ordini mondiale, in care Ierusalimul este capitala spirituala a lumii, iar stapanul va fi “Mesia” rabinilor. Ce este grav in aceasta? Participarea si girul teologilor ortodocsi dat acestei viziuni asupra lumii, viziune care nu este doar hiliasta si promotoare a unui soi de socialism global, ci care Il neaga implicit pe Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Hristos si care il vesteste pe falsul mesia asteptat de evrei, care nu este, potrivit invataturii ortodoxe, altul decat insusi Antihristul.
Iata, de pilda, talcuirea data profetilor de un preot profesor ortodox participant la Simpozion, autorul articolului “Mesajul etic al profetilor si actualitatea lui”:
“putem afirma ca mesajul etic al profetilor este de mare actualitate si pentru a sublinia acest adevar este suficient sa vorbim numai despre viziunile lor marete, despre ordinea noua sociala care va fi intemeiata pe pace si dreptate. Potrivit prevestirilor profetice, noua societate se va organiza dupa principiile pacii si dreptatii, neamurile vor preface armele in unelte pentru lucrarea pamantului… “(Teologie si Viata, p. 80).
Si mai grava este urmatoarea talcuire, preluata din articolul “Dreptatea sociala in scrierile biblice”:
“Cu toate ca indemnurile si sfaturile profetilor adresate contemporanilor nu au fost intotdeauna ascultate, ei n-au incetat totusi a arata ca intr-un viitor indepartat tot ceea ce ei au propovaduit se va implini intocmai, iar aceasta implinire ei au pus-o in stransa legatura cu venirea lui Mesia. Imparatia mesianica, asa cum o concepeau ei, se caracterizeaza sub aspect social prin pacea si dreptatea asezate la temelia ei.” (Teologie si Viata, p. 88).
Dar a afirma ca profetii au propovaduit despre o imparatie din acest veac este lepadarea viziunii ortodoxe asupra profetiilor si rasturnarea intregii propovaduiri evanghelice! Mesia a venit deja in Persoana lui Iisus Hristos, iar imparatia mesianica este Biserica, si, dupa Judecata, Noul Ierusalim, Imparatia cerurilor. Acesta este adevarul Bisericii Ortodoxe. Orice asteptare a unei impliniri in acest veac si al unei proiectari in aceasta lume a fagaduintelor profetice implica negarea lui Hristos ca Mesia si asteptarea unui altuia.

Am facut aceasta introducere anamnetica pentru a oferi o cheie de intelegere mesajului pe care P. F. Daniel l-a transmis ieri unei adunari nu doar ecumeniste, ci pan-religioase care isi propune nimic mai putin decat unitatea spirituala a lumii”.In mesajul scris in obisnuita limba de lemn s-au strecurat insa unele cuvinte cheie care il fac mai “pitoresc”. Unul din ele este “Biserica crestina”. Avand in vedere ca la eveniment au participat ortodocși și catolici, pastori penticostali” este evident ca patriarhul s-a referit la totalitatea confesiunilor crestine, numite in acest comunicat “Biserica crestina”. Or, acest lucru, din punctul de vedere al teologiei ortodoxe, este erezie, caci nu exista alta Biserica Una, Soborniceasca si Apostoleasca, iar aceasta nu este in niciun caz o abstracta si fantomatica Biserica Universala, ci singura Biserica Ortodoxa.
Al doilea aspect problematic al comunicatului este scopul anuntat si asumat: unitatea spirituala a lumii, unitate supra-religioasa, o unitate in diversitate, care aduna laolalta toate marile religii. Dar unitate pe ce temei si in vederea a ce? Dupa cum vedem, in vederea unui “viitor mai bun”, a unei ordini sociale in care sa domneasca reconcilierea și dreptatea, respectul reciproc și cooperarea pentru binele comun”. Adica, o unitate spirituala pentru asteptarea unei noi ordini mondiale, a utopiei perfecte, instaurate de “Mesia”- Antihrist. Iar bisericile, asa cum am aratat nu odata pe acest site, se fac slujitoare ale ultimei si celei mai ucigase utopii religioase.

Last edited by antiecumenism; 02.06.2012 at 17:36:07.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 02.06.2012, 18:40:12
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

STUDIU ASUPRA FRANCMASONERIEI:

Scris de Î.P.S. NICOLAE al Ardealului

în Cronică internă, B.O.R., 55 (1937) nr. 3-4, Martie-Aprilie.

Ce este Francmasoneria?
„Francmasoneria este o societate secretă, răspândită azi în lumea întreagă, pretinzând a avea un scop filosofic și umanitarist”. Nu vom începe prin a da o definiție completă a Francmasoneriei, ci vom arăta pe rând originile, organizația și diferitele ei aspecte, rezumându-le la sfârșit într-o definiție.
1. Începuturile Francmasoneriei

Începuturile Francmasoneriei formează un subiect de interminabile discuții. În forma de astăzi ea există din 1717, când 4 loji engleze s-au întrunit la Londra și au format Marea Lojă a Angliei.
La 1723 Andersen întocmi Constituțiunile acestei organizații pe baza Constituției mai vechi a lojilor de zidari din Anglia. (Aceste loji de zidari rămăseseră cu timpul numai cu numele de zidari, în ele intrau orice fel de oameni.) Constituțiunile lui Andersen sunt legea fundamentală a Francmasoneriei.
2. Organizația Francmasoneriei

Membrii Francmasoneriei sunt împărțiți în grade oculte. Membrii dintr-un grad nu știu nici cine face parte dintr-un grad superior, nici cine face parte din același grad cu ei. Știu numai cine face parte din gradele inferioare. Din punct de vedere al numărului gradelor, precum și al altor caracteristici rituale, Francmasoneria se împarte în diferite rituri.
Astfel există Francmasonerie ioanită sau albastră. Membrii acesteia sunt împărțiți numai în trei grade: ucenic, calfă și maestru.
Apoi este Ritul scoțian sau roșu și cuprinde așa zisele grade înalte, 30 la număr, iar și mai sus de acestea sunt gradele invizibile. De obicei însă Francmasoneria ioanită nu există decât ca treaptă inferioară, supusă celei scoțiene. Gradele înalte și cele invizibile sunt cele care conduc din umbră toată vasta organizație a Francmasoneriei, în mod unitar, pe tot globul pământesc. În vârful piramidei stă Patriarhul, sau Împăratul neîncoronat al lumii.
Ridicarea într-un grad nu se face prin alegerea de jos, ci prin selecție de sus; cei din gradele superioare ridică pe cine vor dintr-un grad inferior la un grad superior. Intrarea în orice grad se face printr-un jurământ înfricoșător și printr-o inițiere. Prin jurământ, cel ce intră în gradul nou se obligă să păstreze secretul față de tot ce va vedea și va cunoaște în acest grad. Prin inițiere i se comunică taine din învățătura și misiunea Francmasoneriei, necunoscută de gradele inferioare. Secretele comunicate gradelor inferioare sunt anodine, dar cele comunicate gradelor superioare sunt grozave. Iată jurământul prestat de ucenicul Francmasoneriei ioanite: „Jur înaintea Marelui Arhitect al pământului că nu voi descoperi nimic, nici prin semne, gesturi sau altceva ce poate descoperi și indica ceva ce nu trebuie descoperit. În caz de călcare a jurământului primesc să mi se taie beregata, să mi se scoată ochii, să mi se găurească pieptul, să mi se smulgă inima, să mi se scoată măruntaiele din trup, să se ardă, să se prefacă în cenușă și să se arunce în fundul mării sau să se împrăștie în cele patru vânturi pe fața pământului”.
Alături de această organizație, ocultă chiar pentru membri, există una administrativă, secretă pentru profani. Francmasoneria lucrează în ateliere. Atelierele în care lucrează primele grade se numesc loji simbolice, formate fiecare din vreo 50 de persoane. Atelierele gradelor superioare au alte numiri. În fruntea fiecărei loji se află un venerabil cu rol de președinte ajutat de mai mulți demnitari. Toți sunt aleși pe un an de către membrii lojei.
3. Francmasoneria și evreii

Evreii au un rol preponderent, chiar dominant în Francmasonerie. Toate gradele înalte și invizibile au fost create și sunt ocupate de ei. Bauer, Pirlet, Caillard, Lacorne, Morin, Francken, Moise Cohen, Isaac Long, întemeietorii Francmasoneriei gradelor superioare din Franța și America au fost toți evrei. În Ungaria, majoritatea Francmasonilor erau evrei, iar conducerea era aproape exclusiv în mâna lor. „Biserica israelită e aliatul nostru firesc, ea ne sprijină și o mulțime de iudei sunt în rândurile noastre”, se spunea în revista Francmasonilor din Ungaria, „Acacia”, 1908, nr. 62. În Germania lojile dependente de Marea Lojă din Hamburg erau la fel ocupate de o mare majoritate de evrei. În Turcia conducătorii Francmasoneriei erau pe la 1909, evrei. Tot așa în Italia, șeful Francmasoneriei era faimosul evreu Ernesto Nathan, care a ajuns primar al Romei.
Francmasoneria franceză a fost condusă în trecut de evreii Cremieux și Gambetta. În Anglia, dintre cei vreo 300.000 Francmasoni, peste 43.000 sunt evrei.
În lojile Marelui Orient din România, care e o filială a Marelui Orient din Franța, evreii se află în majoritate de 90 la sută. În lojile Marei Loji Naționale Române, ce se pretinde națională, se găsesc de asemenea evrei, deși într-un număr mai mic. Dar, deși Marea Lojă Națională Română se prezintă cu masca celui mai pur românism și afectează dușmănie față de Marele Orient din România, pe față jidovit, totuși ea are legături ascunse cu Marele Orient și cu celelalte organizații francmasonice mondiale, toate fiind înglobate într-un sistem unitar. De altfel, Marea Lojă Națională Română e întemeiată prin D.I. Pangal, de către Francmasoneria Rusiei Sovietice.
Conducerea întregii Francmasonerii de către evrei se realizează prin mijlocirea ordinului Francmason pur evreiesc B`nai B`rith. Lojile acestui ordin, împrăștiate în toată lumea sunt conduse de un comitet executiv din Chicago. Membrii acestor loji, exclusiv evrei, sunt cei mai mulți și membri ai lojilor Francmasonice în care intră și creștinii. Ei mijlocesc astfel sugestiile și poruncile comitetului evreiesc de la Chicago lojilor celorlalte Francmasonerii.
Se pot aduce nenumărate mărturisiri din lagărul Francmasonic și evreiesc despre caracterul iudaic al Francmasoneriei. Alegem numai vreo două. Rabinul Dr. Isaac M. Wise, un conducător de vază al evreilor, declară: „Francmasoneria este o organizație iudaică, a cărei istorie, misiune, semne și interpretări sunt de la un capăt la altul iudaice, cu excepția numelui unui singur grad și a unor cuvinte din formula jurământului.” Evreul Dr. G. Karpeles spune: „Ideea Francmasoneriei a izvorât ca necesitate internă din iudaism. Ca întemeietor al ei e considerat Solomon, care a văzut cea mai înaltă înflorire a lui Israil. Cuvinte și semne sunt în cea mai mare parte luate din limba ebraică. În revista Francmasonică „Symbolisme”, Iulie 1928 se spune: „Misiunea cea mai importantă a Francmasoneriei este să glorifice rasa iudaică care a păstrat nealterat conținutul dumnezeiesc al cunoașterii. Apoi ea trebuie să sprijine rasa iudaică, pentru a șterge granițele naționale.”
Reply With Quote
  #10  
Vechi 02.06.2012, 18:40:55
antiecumenism antiecumenism is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.08.2006
Locație: ROMANIA,jud. Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.218
Implicit

4. Ceremoniile Francmasonice

Ceremoniile francmasonice încă dovedesc preponderența spiritului iudaic în Francmasonerie. Nu vom intra aici în amănuntele acestor ceremonii. Toate actele solemne din loji au un caracter simbolic și aproape toate obiectele și noțiunile care sunt uzitate în aceste ceremonii au numiri ebraice. Întreg complexul ceremoniilor stă într-o referință mai depărtată sau mai apropiată de misterul central al Francmasoneriei care este moartea și învierea lui Hiram, arhitectul templului lui Solomon, identificat simbolic cu un zeu născut din Isis, adică din natură.
Legenda lui Hiram e luată din Talmud. Participanții la ceremoniile Francmasonice repetă simbolic, prin gesturile și cuvintele lor, omorârea și învierea lui Hiram, întocmai ca în misterele sincretiste precreștine. Avem de-a face deci cu un fel de cult misteriaco-cabalistic. Sf. Sinod al Bisericii ortodoxe din Grecia se exprimă în actul de condamnare a Francmasoneriei din 1933, asupra acestui punct astfel:
„Francmasoneria nu este numai o simplă reuniune filantropică sau școală filosofică, ci alcătuiește un sistem mistagogic, care reamintește de vechile religii sau culte misteriaco-păgâne, din care își trage obârșia, alcătuind o urmare și o reînviere a lor… Raportul acesta al masoneriei cu religiile misteriace se vede de altfel și din cele ce au loc și se săvârșesc în timpul inițierilor. Căci, după cum în cele ce au loc în misterele idolatre vechi se relua drama luptelor și a morții zeului misteriac și prin reluarea aceasta mimică a dramei acesteia, cel ce se iniția murea dimpreună cu patronul religiei misteriace – care întotdeauna era o persoană mistică simbolizând soarele sau natura, care murea iarna și reînvia primăvara – , tot așa și în inițierea celui de al treilea grad al Francmasoneriei. Într-adevăr treapta aceasta a inițierii alcătuiește o expunere dramatică a morții protectorului masoneriei, Hiram, și un fel de reluare dramatică a morții acestuia în care, cel ce urmează a fi inițiat suferă dimpreună cu el, fiind rănit în aceleași organe și în aceleași locuri ale corpului ca și Hiram Astfel, Francmasoneria, în chip clar, este o religie misteriacă cu totul diferită, separată și străină de religia creștină… Masoneria are slujbe religioase proprii, ca ceremonia învierii în chip de lup, sau botezul masonic, ceremonia recunoașterii căsătoriei sau căsătoria francmasonă, parastasul francmasonic, inaugurarea templului masonic etc.”
5. Francmasoneria și creștinismul

Francmasoneria se prezintă așadar ca o quasi-religie cu zeul ei propriu: Hiram. În realitate ea nu admite o ființă personală la conducerea lumii, precum nu admite un principiu personal în oameni. Ea preconizează un panteism naturalist: Hiram simbolizează forța universală care își ia temporal măști individuale, prezentându-se sub formă de persoane trecătoare.
„Masonul știe că personalitatea sa nu e nimic și se dezinteresează de ea. El urcă până la principiul interior al inițiativei, pe care-l bănuiește, fără a-l putea cunoaște exact, Dumnezeu necunoscut în realitatea sa misterioasă: acesta e eul transcendent, identic poate în toate existențele cari cugetă”.
Așa zisele persoane omenești sunt rolurile pe care le joacă trecător unul și același actor.
„Un actor misterios deține rolul personalității noastre. Cine este artistul care nu se arată în scenă, ci rămâne travestit și mascat?… E o energie consacrată Marei Opere, forță indestructibilă ca orice altă forță. Această energie este independentă de instrumentul prin care se manifestă printre noi. Ea se transformă fără a se stinge… Cine lucrează deci în noi, dacă nu forța care animă pe predecesorii noștri? Hiram, care învie, este o realitate. Să știm să medităm și să înțelegem. Că indivizii dispar, puțin importă, dacă energia care lucra în ei subzistă. Să ne dezinteresăm deci de o nemurire pe care ne-am reprezentat-o ca individuală. Personalitatea noastră se va stinge și dacă mai târziu evocatorii noștri și-ar închipui că intră în relație cu noi, ei n-ar constitui o fantomă decât adunând noțiunile ce și le-ar putea face despre noi”.
„Individul este produsul tranzitoriu și repetat al unei cauze permanent constructive.[COLOR=#ff0000] În ce privește pe Marele Arhitect al Universului, trebuie să notăm că această expresie nu intenționează să impună o credință. Să ne păzim deci a ceda acelei leni a spiritului care confundă pe Marele Arhitect al inițierilor cu Dumnezeul credincioșilor”.[/COLOR]
Francmasoneria este raționalistă. Ea îndeamnă pe membrii săi să supună totul cugetării raționale ca filtru suprem pentru tot ce au să admită. Iată ce zice un alt francmason:
„Nici forța statului, nici cerința nu sunt eterne… Atunci ce poate regenera poporul căzut în dezordine? Nimic altceva decât stăpânirea măsurată a rațiunii… Idealul F. M. constă în a construi pe nesimțite o republică universală și democrată a cărei regină va fi rațiunea, iar consiliul suprem, adunarea înțelepților. În virtutea principiului care a prezidat la nașterea Francmasoneriei, ea va putea, bazându-se nu pe voia unui Dumnezeu inaccesibil, ci pe imperativele Rațiunii, să dea o viață moralei creștine”.
Din acestea rezultă și raportul francmasoneriei față de creștinism. Mai putem aduce câteva citate pentru a arăta atitudinea directă a F. M. față de creștinism. Tot autorul din care am citat mai sus, declară:
„Mai vedeți mântuirea oamenilor într-o renaștere religioasă? O! visul imposibil! Boltele sanctuarelor ale căror ruine voiți să le reparați, nu vor mai vedea niciodată decât un ecou slab al rugăciunilor de odinioară. Nu mai există Dumnezeu pentru a mai învia morții și Acela (Hristos) ale cărui accente magice deschideau mormintele, nu mai poate spera că un miracol asemănător va opri coborârea Lui lentă în groapa uitării. Mai mult ca totdeauna o credință laică se substituie unei credințe supranaturale”.
Fr. Osw. Wirth în lucrarea citată, compară pe Hiram cu Hristos, ambele nume exprimând doar același simbol al trecerii energiei cosmice dintr-o persoană ce dispare definitiv, în alta ce apare (moartea și învierea lui Hiram). E același mit, doar numele e altul. O libertate a voinței nu admite F. M. Totul în lume, chiar și viața sufletească, decurge după o lege necesară neschimbabilă.
„Simbolismul masonic împinge mai departe analogia sugerând că microcosmul sau lumea mică, se construiește ca și macrocosmul, lumea mare”.
Dar Francmasoneria nu reprezintă o concepție statică, ce se mulțumește să existe și ea alături de creștinism. Francmasoneria e prin excelență dinamică. Ceea ce cere mai mult adepților e acțiunea, reclădirea lumii, conform principiilor ei. Astfel, F. M. luptă cu îndârjire să elimine din omenire concepția opusă ei, creștinismul, și instituția care-l susține, Biserica. Devizele ei sunt: Separarea Bisericii de Stat, școala laică, căsătoria civilă, difuzarea principiilor anticreștine în masele largi. În unele state cum sunt Franța, Spania, Rusia, devizele acestea au fost realizate. În alte țări se merge cu pași repezi spre această stare. Biserica stă în fața ofensivei puternice a unui dușman necruțător.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
antiecumenism e nazist, capitalism=nazism, dezinformare, francmasonerie, incultură, rotary



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Noul sef al Masoneriei romane ! cristiboss56 Stiri, actualitati, anunturi 109 09.01.2011 00:33:21
Ortodoxia si masoneria Don_Juan Generalitati 29 26.02.2010 12:43:47
Biserica lui Hristos si Masoneria Laurentiu Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 0 26.12.2007 01:19:38